VW Vento 1,9 tdi 81kw - píska turbo

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

skyline124
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 23.03.2008 18:24
Zdieľať na Facebook

VW Vento 1,9 tdi 81kw - píska turbo

Príspevok od používateľa skyline124 »

Čaute, mam taky problém, mám Vento 1,9tdi 81kw AFN, udajne je čipnuté no nezdá sa mi to moc, auto pri rýchlosti cca 160km/h na dlhšiu trasu začne pískať, po pridaní plynu dosť nepríjemne na krátke trasy len tak decentne.

Ďalšia vec, auto po pridaní plynu ťahá, potom akoby prestalo, a potom ťahá zasa, nieje to turbodiera, robi to v nepravidelných otáčkach. Auto nedymí, nehádže do núdzového, čo by to mohlo byť?

EGR neviem v akom je stave, nejdú povoliť tie šróby, turbo nebolo čistené 3roky ( neviem či treba vybrať motor kvôli tomu lebo turbína je zozadu, a či to vyčistím aj doma) ďalej som čítal že to pomocou diagnostiky rozhýbať lopatky ale nemyslim źe to pôjde, exmajitel jazdil na spotrebu.

Ďakujem za rady.
skyline124
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 23.03.2008 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa skyline124 »

chapem, takže jedine vybrať to a vyčistiť, je to veľmi náročné? Nikdy som to nerobil, ja vačšinou robim podvozok. len hnevá ma to že to píska, a čítal som že to nemusí byť vadné turbo že len variabilita môže byť stuhnutá.
jmka
Príspevky: 139
Dátum registrácie: 16.01.2009 20:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jmka »

No vybrat von to das,ale potom bude problem rozobrat,bude potrebne to nahriat kyslik -plyn a motor netreba dat von,aj ten EGR musis dat von,ten urcite bude krasny z vnutra
rb-digital-sk
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 03.10.2014 18:25
Bydlisko: MT
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rb-digital-sk »

mas diagnostiku?
ak by si vedel nalogovat kanaly 1,3,11 vedeli by sme ta lepsie nasmerovat
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Načo ti je tam kanál 003 ? Na dve veci ?
rb-digital-sk
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 03.10.2014 18:25
Bydlisko: MT
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rb-digital-sk »

na odhalenie netesnosti v sani, pane
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nože prezraď tú kúzelnú paličku ktorou to vyčaruješ,dám sem dva tri logy a skús z toho čosi vyčarovať o tesnosti.Fakt by ma to zaujímalo z ktorej hodnoty
1 Z hodnoty otáčok ? Sotva
2 Z požiadavky prietoku ? Sotva.
3 Zo skutočného prietoku ? Sotva
4 Z % otvorenia EGR ? to už vonkoncom.Je počas logovania zavretý
Tak z čoho ?
No a sumasumárum si získal jedinú použitelnú informáciu - prietok

Naprotiu tomu ak použiješ 010 získaš....
Prietok na váhe
Hodnotu atmosferického tlaku
Hodnotu tlaku turbíny
Vedomosť o požiadavke vodiča,tj poznatok o plynovom pedáli

Ešte vždy si myslíš že jedna použitelná hodnota je viac ako štyri ?
Ale som za,prezraď prečo je jedna viac než štyri

Predpokladám že vychádzaš z mýlneho poznania,preto tu je vysvetlenie kanála 003 z dielne českého profesného FCD

*** Kanál 003 obsahuje informace o:
otáčkách; průtoku vzduchu specifikovanému k AGR; průtoku vzduchu aktuálním; střídě pro regulaci elektromagnetického ventilu zpětného vedení spalin (AGR).
K tomu je zapotřebí říci:
Hodnota vzduchu je zde uvedena jako specifikovaná ve vztahu k AGR ventilu a znamená, že na grafu v oblasti pod touto linií (tedy když motor nasává při částečné zátěži tolik a tolik vzduchu) je oblast, kde řídící jednotka může aktivovat systém zpětného vedení spalin. To, že to je hodnota požadovaná řídící jednotkou ve všech režimech je hluboká, leč poměrně častá mýlka.

Preto zopakujem,keďže logovanie sa robí v plnej požiadavke výkonu,je EGR automaticky nečinné,tj RJ uvedené do nečinnosti.Preto veškeré informácie o nečinnom EGR sú na DVE veci čo som sa snažil hore vysvetliť

Hlavne pri vyhodnocovaní logu ktorý robila cudzia osoba je vedomosť o polohe plynového pedála NEVYHNUTNÁ,inak nevieš čo ten človek reálne na ceste robil,a bez tej vedomosti je úplne všetko neisté lebo to je základná požiadavka logovania
rb-digital-sk
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 03.10.2014 18:25
Bydlisko: MT
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rb-digital-sk »

ked nema clovek k dispozcii ziadne dalsie udaje je vyhodnejsie pouzit kanal 10, ale pre mna ked je auto seriove (alebo mnou upravene) je to jedno
moj postup je taky, ze pred kazdym logovanim si prejdem vsetky skupiny pre kontrolu senzorov, cize vadny atmosfericky senzor by som si vsimol, ale o to nejde
z nalogovanych udajov si vzdy porovnavam udaje s predpisom,tzn. ci a kedy dosahuje motor svoje maximalne parametre - davka paliva. napatie na cerpadle, mnozsvo vzduchu, tlak preplnovania
z toho vidim aj napriklad vadny senzor atm.tlaku, pretoze sa to uplatnuje na istych aditivnych upravach, pripadne rozne limitery zasiahnu takym sposobom, ze upravia poziadavku
tak isto, preferujem log nie len z plneho vykonu ale napriklad zaznam celej jazdy
prinos logovania kanalu 3 je napriklad taky, ze moze byt napriklad napovedou pri zadrhavajucom sa egr ventile ( nie podla logu v maximalnej zatazi,ale v ciastocnej), primarne vsak ide o skutocny prietok vzduchu (ktory je aj v skupine 10)

to ze sa zacina s kanalmi 1,11 je zaklad, ci uz sa zvoli dalsi kanal 3, alebo 10 je myslim jedno, ked je tebe lepsi kanal 10 nalogujes si 10, mna mozu zaujimat ine veci, tak si nalogujem kanal 3, je to o kazdeho osobnych preferenciach
a to ci clovek pustil plynovy pedal alebo nepustil sa prejavi na davke paliva
kedze maximum je obmedzenie, a druhy parameter ktory do toho vstupuje je prietok vzduchu, viem si to z toho dopocitat ci nastalo obmedzenie

kontrolou logu sa aj tak len urci dalsie smerovanie pri hladani zavady, vacsinou je to tak, ze je potrebne dohladat dalsie informacie, ci uz mechanickou kontrolou, alebo nalogovanim inych skupin

co sa tyka zistovania netesnosti, ak je auto polepeny hybrid ( cinsko-polske turbo,netesne podtlaky, vadna vaha vzduchu, zanesene sanie) a podobna zlatanina,tak sa to robi tazko, ale ak je auto funkcne, a je tam len jedna neznama, da sa z logu vycitat aj netesnost

su tam iste fyzikalne zakonitosti - o nieco vacsi registrovany prietok vzduchu, iny priebeh regulacie turboduchadla, atd, to su rozne indikacie poruchy, ale zaklad je poznat standardne udaje, a ja ich pristupne mam a viem sa v nich orientovat

dovolim si este jednu poznamku, tymto veciam sa nevenujem ani tak preto,ze by z toho boli nejake extra peniaze, alebo kvoli vecnej slave, venujem sa tomu preto, ze ma to bavi, nie som mechanik,auta neopravujem, takze z tohto ani nic nemam
ano,venujem sa upravam, takze mam k dispozicii mnozstvo zaujimavych udajov a skusenosti (v tom adekvatne spaleneho kvanta casu a penazi)
chalanovi v identifikacii zavady nikto trefne neporadil,tak som sa do toho vlozil ja
vlozil som do toho iste usilie, vlozil som do toho nejaky cas, a nechcem za to nic, jediny motiv bol pomoct
nechapem tak uplne tuto reakciu, za odmenu tu idem byt teraz za blbca? za to ze robim nieco inak?
mhlavaty ja ta chovam v hlbokej ucte, realne si pomohol vela ludom,tieto veci ja ctim
ak som ta nejakym sposobom niekedy urazil,tak sa ospravedlnujem
ja na tomto fore nie som preto aby som sa hral na vseveda, viem nejake ine veci ako ostatni, tak poradim, poviem svoj nazor, ale nikoho nenutim ho prijat, nebudem nikoho presviedcat, kazdy je svojho stastia strojcom
a ci nalogovat 3 alebo 10, to je vo finale takmer jedno ale takto to rozmazavat? na co?
to sa kludne mozeme stretnut niekde na kave, prediskutovat nejake finty v priatelskej atmosfere a vec vybavena, alebo cez ss, ale aby si tu siel zo mna robit hlupaka za to ze chcem niekomu pomoct, a to je trochu od veci
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

ujo uz je veteran ktory stale bojuje.bral to ze si nejaky suflikant.ja mam takeho pneuservisaka.zakazdym ak k nemu pridem a pozierm nanho neviem za 7 rokov odhadnut v akej je nalade vyzera stale nasraty no az sa ozve vydychnem :3035:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Po poriadku,cítiš sa urazený,ale nič urážlivé nepíšem,a dokonca som rád že mám konečne partnera si veci s niekým prediskutovať a ak sa dá,aj sa naučiť nové.Preto som takto začal.....

Nože prezraď tú kúzelnú paličku ktorou to vyčaruješ,dám sem dva tri logy a skús z toho čosi vyčarovať o tesnosti.

Kde vidíš iné,ako otázku ?

Inak plný súhlas z postupom,áno,na logovanie idem a mám zistené veci,parametre,presne ako píšeš.
Kedže v tých veciach máme spoločný názor,venujem sa rozdielom.

Píšeš... je tam len jedna neznama, da sa z logu vycitat aj netesnost

No tu si rozporumeme názor,preto použijem ešte jednu tvoju vetu....
su tam iste fyzikalne zakonitosti - o nieco vacsi registrovany prietok vzduchu, iny priebeh regulacie turboduchadla, atd, to su rozne indikacie poruchy, ale zaklad je poznat standardne udaje, a ja ich pristupne mam a viem sa v nich orientovat

Egr pracuje iba v niektorých stavoch po nebudem rozoberať,viem obaja.Ak logujem EGR v jazde s čiastočným zaťažením,a dajme tomu je otvorené EGR,zníži sa prietok na váhe.
Nížšia hodnota váhy ale môže mať X iných faktorov,od podozrenia na nekorektnú váhu až po bubliny v palive.
Predsa na overenie EGR vonkoncom nie je potrebné iné,než si pozrieť hodnoty pri otv/zatvorenom ventile.
Skokove napr skáčeš z 245 na 450 mg/str
Po dvoch minutách musíš padnúť opäť na 450 (EGR sa zavrelo),ťukneš do plynu a je opäť 245 (EGR sa otvoril).Tu stačí dohliadnuť na dovolený rozdiel požiadavka - skutočnosť,tá nesmie presiahnuť 20 jednotiek,inak je niekde problém.Tot všetko kontrolujem ešte v dielni v základnej diagnostike pred výjazdom na logovanie.
Doporučenie k logovaniu záťaže ale hovorí,že by sa mal počas logu EGR odstavovať a odpojiť filter vzduchu.To nie je z mojej hlavy,a ja to nerobím.

Z toho titulu tvrdím,že použiť kanál 003 je úplne zbytočné kedže je nositeľom jedinej informácie (prietok) a ten mám na 010 z ďalšími troma tj celkovo štyri použitelné hodnoty.
Tak ako u turbíny ma musí zaujímať tlak v tandeme požiadavka - skutočnosť,tak aj prietok ma zaujíma v tandeme ako požiadavka - skutočnosť.
O toho prichádzam komplet z pozeraním 003 -ky

Už len záver,..nikdy nezhovadujem nikoho v technických záležitostiach,ja ak mám k niečomu výhradu,tak požiadam (ako aj teba) o to,aby si obhájil svoje tvrdenie.To by si nemal považovať za útok,a ono to útokom nikdy nebolo.Som názoru že ak niekto niečo napíše (a nie je to blábol na ktorý je škoda reagovať) do samotnej techniky,ten už by mal vedieť svoje tvrdenia obhájiť.Súhlasiť so vzájomnými názormi nemusíme,každý si môžme ponechať svoj názor,ale technika chce a žiada,aby rozporné veci vyjasnili.Žiadne urážasnie,žiadne že za hlupáka.Ja si práve velmi cením že tu niekto je s kým diskutovať ide,to je po dlhej dobe skoro sviatok. Ja ti skôr poďakujem,lebo celkovo čo píšeš obstojí na 99%,a to som rád že tu taký niekto konečne je.Na káve sa dúfam stretneme,mne by to určite urobilo radosť.Vieš (ty neprofesionál) sto ráz viac,než 99% dielenských ťažkých kingov

seven seven...ja som ozaj starý matador čo prvé auto urobil v 1970 roku,ale Alzhaimera nemám
skyline124
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 23.03.2008 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa skyline124 »

tak chalani nemam velmj predstavu o com ste sa tu bavili mam kamarata s diagnostikou skusim sa ho spytat ci to nepozre. Egr som chcel cistit ale ulomil som srob. Cize aj keby som turbo vybral sam v garazi si to nerozoberem/nevycistim. Dalsia otazka nebude hadzat do nudzaku ked to dam vycistit?
V priebehu tyzdna by sme diagnostiku mohli poriesit. Potom sem dam poznatky. Zatial pekne dakujem za rady.
rb-digital-sk
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 03.10.2014 18:25
Bydlisko: MT
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rb-digital-sk »

mhlavaty napísal: Nože prezraď tú kúzelnú paličku ktorou to vyčaruješ,dám sem dva tri logy a skús z toho čosi vyčarovať o tesnosti.
pošli, pozrieme sa na to

pointa je v tom, ze ked je v sani netesnost, sposobuje to v nom pokles tlaku, lenze riadiaca jednotka je natolko inteligentna, ze pozna rozdiel a tuto odchylku zacne korigovat tym, ze zacne zatvarat naklapanie lopatiek turboduchadla, niekedy je v priebehu dokonca vidiet(ak je prasklina dost velka),kedy nastane moment v ktorom kompresor TBD(TurBoDuchadla) prekona svoj fyzikalny limit a nedokaze dodat dostatocne mnozstvo vzduchu, vtedy skokovito moze klesnut otvorenie lopatiek, a zacne klesat aj tlak v sacom potrubi

mhlavaty napísal: Doporučenie k logovaniu záťaže ale hovorí,že by sa mal počas logu EGR odstavovať a odpojiť filter vzduchu.To nie je z mojej hlavy,a ja to nerobím
takto by som to riesil az ako jeden z dalsich krokov, je to relativne rozumny napad, vyluci sa tym vplyv viacerych veci, ale az v pripade,ze by bolo podozrenie na vadu jednej z nich.
mhlavaty napísal: Tak ako u turbíny ma musí zaujímať tlak v tandeme požiadavka - skutočnosť,tak aj prietok ma zaujíma v tandeme ako požiadavka - skutočnosť.
tomuto som neporozumel,tlak v tandeme nie je sledovany ziadnym senzorom


ale uznavam, standardne ma vacsi prinos zaznamenavat skupinu 010, (v pripade zaslepeneho EGR ani nemusime diskutovat, tam 003 nema vobec ziadny zmysel)
len v pripade zachovania EGR, 003 ma pre mna osobne vacsi zmysel, lebo mam ine data, s ktorymi mozem pracovat, to je cele co som tym chcel povedat
mhlavaty napísal: (ty neprofesionál)
Venujem sa ladeniu motorov lol , a casto riesim zlozitejsie prestavby, ktore potom jazdia standardne po castach, pri tom clovek musi rozmyslat najviac, ale aj najviac sa nauci.

Ladil som napr. prestavby atmosferickych motorov na preplnovanie (1. kompresor, 2. turbo), obe na plne programovatelnych riadiacich jednotkach, ktore vyzadovali kompletnu rekalibraciu( nebola tam ani pouzita vaha vzduchu, o to detailnejsie nastavenie si to vyzadovalo) ale vysledok stal za to, auta jazdili jemnejsie ako v seriovom stave, potom sa testovalo napr. aj pouzitie paliva E85, tiez so zaujimavym vysledkom, vstrekovanie vody a methanolu,...
Ladilo sa napriklad aj 1.6 TDI s vacsim turbom, s vysledkom 174PS, dalej kompletna prestavba Alfa Romeo 156 2.4 JTDm zo 175PS na 335PS,atd atd... , a vsetko jazdi bez vaznejsich problemov (klop klop), a to su veci ktore sa clovek nenauci len vysedavanim na internete, je to o dlhych hodinach testov na dynamometri, vyhodnocovani nazbieranych udajov a o predstavlivosti ako to cele funguje
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vysvetlím ten tandem požiadavka - skutočnosť....tandem dvoch vecí (hodnôt).....tj niečo v dvojici,v spolupráci....nič čo by sa týkalo tandemového čerpadla.Mohol som použiť štastnejšiu formuláciu

Zámenu 003 za 010 práve preto považujem za prínos,lebo je log vyhodnotitelný aj po čase kedže obsahuje odpovede aj na tie veci ktoré človek nemá šancu vedieť ak v danom aute nesedel.To sú aj tie sem na fórum posielané logy.

K tomu odpojeniu EGR...ja to nerobím kedže jednak záťažový log (požiadavka na výkon 100%) ho automaticky uzavrie.Keď sa ide von,už je EGR dávno overené,a to ozaj nie je veda.Hodnoty otv/zatv dajú velmi slušnú odpoveď na jeho prácu kedže vidíme hodnoty v jednom aj druhom stave.Kto sa neustále v týchto hodnotách vŕta,aj tak už jedným pohladom vidí že je na daný typ motora hodnota správna (obvyklá) alebo nie.Odkedy som sa zariadil na overovanie celej cesty sania od filtra po vstup sania do motora pomocou smoke testu,viem odhaliť aj ten najminiatúrnejší únik na gumičke niektorého hadicového spoja.Väčšina ich je netesná (dymí) ale v prevádzke sú to úniky absolutne zanedbatelné.Akurát len že sú stále mastné spoje,ale v hodnotách sú nezistitelné,to mám dávno overené.
Každopádne ešte raz vyjadrím že som rád,ak tu niekto je,s kým sa dá o týchto veciach vôbec baviť,vymieňať si názor a hoci aj si svoje "nepustiť" ,technika je o premýšlaní a dopredu ťa posunie iba ak máš konfrontačného partnera,tj máš to s kým preberať
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 41 neregistrovaných