VW Touareg R5 - olej
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 21.11.2009 12:28 Zdieľať na Facebook
VW Touareg R5 - olej
Ahojte, chcel by som radu ohľadom oleja do touaregu 2.5 tdi r5 r.v 2004. Aký olej mám použiť, auto má najazdené 165 tkm a podľa štítku tam bol používaný 5w 40. Mala by byť dodržaná norma 506.01. No, že vraj na klasický interval 15 tkm postačuje aj norma 505. 01 čo sa mi nezdá. Olej mám v pláne meniť každých 15 tkm čiže o long life interval nemám záujem. Týmto by som chcel poprosiť o radu majiteľov r5 tiek poprípade ľudí ktorí sa v týchto motoroch význajú/servísujú ich aký olej je pre tento motor najvhodnejší. Ďakujem.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 09.03.2012 15:00 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 21.11.2009 12:28 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3785
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 09.03.2012 15:00 Zdieľať na Facebook
norma 506.01 je podla vsetkeho pre LL interval, cize marketing urcite aj ten olej bude drahsi ako norma 505.01, ktory je to prave orechove pre PD system ako spomina pan Hlavaty.
VW 506 00 – norma pre naftové motory s predĺženým intervalom údržby (WIV: 50.000 km, 2 roky, HTHS > 2,9 mPa.s)
VW 506 01 – nová norma pre naftové motory Pumpe-Düse (čerpadlo-tryska) s predĺženým termínom údržby (WIV).
hm, ale preco potom vsade pisu, ze len tuto normu treba pouzit pre R5 motor v com je ten motor konstrukcne iny ?
VW 506 00 – norma pre naftové motory s predĺženým intervalom údržby (WIV: 50.000 km, 2 roky, HTHS > 2,9 mPa.s)
VW 506 01 – nová norma pre naftové motory Pumpe-Düse (čerpadlo-tryska) s predĺženým termínom údržby (WIV).
hm, ale preco potom vsade pisu, ze len tuto normu treba pouzit pre R5 motor v com je ten motor konstrukcne iny ?
Kód: Vybrať všetko
http://www.hazmioil.cz/pdf/normy_vw_%20a_prislusne_oleje.pdf
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 21.11.2009 12:28 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 09.03.2012 15:00 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Styk každých dvoch kovov vytvára elektrický článok a to je úplne stačí ako dôvod,že nikdy neťahať žiaden olej cez 10 tis km.Aj keby bol z vesmírneho programu Das auto. K tomu sa pridávajú velmi špecifické podmienky mazania PD motora a tým je vlastne rozhodnuté.
Ano,plochy valcou prechádzajú špeciálnou úpravou a to nie iba u tohoto konkrétneho motora a dokonca nie iba u valca.Dokonca plochy ozubenia majú povrch upravený,len sa to nedá dočítať na bazmeku či fejbuku či ako sa to volá.Ale jeden dôsledok z toho všetkého vyplýva,olej po 10 tis,km von.Tak ako výrobca hral idiotskú klamársku hru na emisie,tak klame aj z olejmi a servisom.Kde sú v hre peniaze,tam sa ohne všetko,je až okatý zámer nahrádzať dobré dielčie celky zbytočne zložitými a drahými,pričom jediný benefit z celého má výrobca.
Takže,naliať tam čokolvek čo normu splňa,ale výmeny po 10 tis. A cyklus LL strčiť výrobcovi do zadnice aj z poďakovaním bukrétov ruží bez kvetu
Ano,plochy valcou prechádzajú špeciálnou úpravou a to nie iba u tohoto konkrétneho motora a dokonca nie iba u valca.Dokonca plochy ozubenia majú povrch upravený,len sa to nedá dočítať na bazmeku či fejbuku či ako sa to volá.Ale jeden dôsledok z toho všetkého vyplýva,olej po 10 tis,km von.Tak ako výrobca hral idiotskú klamársku hru na emisie,tak klame aj z olejmi a servisom.Kde sú v hre peniaze,tam sa ohne všetko,je až okatý zámer nahrádzať dobré dielčie celky zbytočne zložitými a drahými,pričom jediný benefit z celého má výrobca.
Takže,naliať tam čokolvek čo normu splňa,ale výmeny po 10 tis. A cyklus LL strčiť výrobcovi do zadnice aj z poďakovaním bukrétov ruží bez kvetu
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
netreba si robit starosti, daj 5w40, aj 5w30 a vymenit po 10 tis., trosku mozes prepisknut, ale nie vela. Zas spomenute LL intervaly - snad maximalna debata v motorovom svete - o nicom sa neda tak donekonecna hovorit, ako o oleji a palivach. Len by som doplnil, ze inak vyzera LL interval u nakladnych aut, kde ide motor mnoho hodin denne na vyrovnanej teplote a inak u 20x startovaneho studeneho osobaka denne - to si netreba mylit. U niektorych motorov aj lahko zbadas, ze treba vymenu podla vizualneho stavu oleja a hluku za studena a za tepla - ale to neskusaj bez skusenosti a men podla doporucenia - mas tuarega 2004, men olej a 10tis.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
505.01 - pevný výmenný interval
506.01 - premenlivý (predĺžený) výmenný interval
507.00 - novšia norma nahradzujúca predchádzajúce dve, s tým rozdielom, že už sú to oleje vhodné aj pre motory s DPF, ktoré zasa majú niektoré vlastnosti a zloženie iné = nevhodné pre motory tieto oleje vyslovene nevyžadujúce.
Takže nájdi olej spĺňajúci 506.01 a meň ho po max. 15 tis. km (ideálne menej).
506.01 - premenlivý (predĺžený) výmenný interval
507.00 - novšia norma nahradzujúca predchádzajúce dve, s tým rozdielom, že už sú to oleje vhodné aj pre motory s DPF, ktoré zasa majú niektoré vlastnosti a zloženie iné = nevhodné pre motory tieto oleje vyslovene nevyžadujúce.
Takže nájdi olej spĺňajúci 506.01 a meň ho po max. 15 tis. km (ideálne menej).
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných