VW Touareg R5 - olej

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Zviera17
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 21.11.2009 12:28
Zdieľať na Facebook

VW Touareg R5 - olej

Príspevok od používateľa Zviera17 »

Ahojte, chcel by som radu ohľadom oleja do touaregu 2.5 tdi r5 r.v 2004. Aký olej mám použiť, auto má najazdené 165 tkm a podľa štítku tam bol používaný 5w 40. Mala by byť dodržaná norma 506.01. No, že vraj na klasický interval 15 tkm postačuje aj norma 505. 01 čo sa mi nezdá. Olej mám v pláne meniť každých 15 tkm čiže o long life interval nemám záujem. Týmto by som chcel poprosiť o radu majiteľov r5 tiek poprípade ľudí ktorí sa v týchto motoroch význajú/servísujú ich aký olej je pre tento motor najvhodnejší. Ďakujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to pumpáč čo znamená že všetko stojí a padá na rozvodovom mechanizme.Preto tu je jediné doporučenie meniť olej po 10 tis.km kľudne dávať 50501 5W40
sanches166
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 09.03.2012 15:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sanches166 »

Pre motor R5 bol do roku 12/2005 bol striktne predpisany len olej s normou 506.01 od spominaneho roku uz 507.00.
Ale aky je rozdiel medzi 505.01 a 506.01 to teda neviem, vychadzam len s tech, dokumentacie.
podla stitku tam 506.01 asi nebola, lebo neviem o tom, ze olej s viskozitou 5w40 existuje...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Kedže majú niektoré pumpáče už cez 500 tis.km z 5W40 a norme 50501 tak to bude vhodný olej aj pre pumpáča ktorý má akurát len o jeden valec viac.Ten motor nemá nič inak ako štvorvalce
Zviera17
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 21.11.2009 12:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zviera17 »

506.01 by mal mať znížený obsah syričitých látok a túto špecifikáciu by mal spĺňať, že vraj aj olej s normou a5/b5, takže aký je vlastne rozdiel medzi normou 505. 01 a 506. 01?
PROCHY603
Príspevky: 3785
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

Daj tam normu VW 506.01 :41c2: a mas po starostiach. :41c2: :41c2: :2f93: :2f93: :2f93:

Tato norma je presne pre R5 motory. Nic ine tam nelej ak nechces menit motor. :41c2: :41c2:
sanches166
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 09.03.2012 15:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sanches166 »

norma 506.01 je podla vsetkeho pre LL interval, cize marketing urcite aj ten olej bude drahsi ako norma 505.01, ktory je to prave orechove pre PD system ako spomina pan Hlavaty.

VW 506 00 – norma pre naftové motory s predĺženým intervalom údržby (WIV: 50.000 km, 2 roky, HTHS > 2,9 mPa.s)

VW 506 01 – nová norma pre naftové motory Pumpe-Düse (čerpadlo-tryska) s predĺženým termínom údržby (WIV).

hm, ale preco potom vsade pisu, ze len tuto normu treba pouzit pre R5 motor v com je ten motor konstrukcne iny ?

Kód: Vybrať všetko

http://www.hazmioil.cz/pdf/normy_vw_%20a_prislusne_oleje.pdf
Zviera17
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 21.11.2009 12:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zviera17 »

Na nejakom transporter fóre som sa dočítal, že 505.01 používajú pre klasický interval a 506.01 pre long life, r5 ka má hliníkový blok a vo válcoch by mal mať nejakú povrchovú úpravu či čo, 506.01 je aj omnoho menší výber olejov, no asi tam nalejem 5w 30 506.01.
sanches166
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 09.03.2012 15:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sanches166 »

hm, co som ja pozeral tak tu 506.01 som nasiel len 0W30.
inak co sa tam lievalo doteraz, pises ze na stitku je 5w40 ale aky olej to bol presne tam neni pisane?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Styk každých dvoch kovov vytvára elektrický článok a to je úplne stačí ako dôvod,že nikdy neťahať žiaden olej cez 10 tis km.Aj keby bol z vesmírneho programu Das auto. K tomu sa pridávajú velmi špecifické podmienky mazania PD motora a tým je vlastne rozhodnuté.
Ano,plochy valcou prechádzajú špeciálnou úpravou a to nie iba u tohoto konkrétneho motora a dokonca nie iba u valca.Dokonca plochy ozubenia majú povrch upravený,len sa to nedá dočítať na bazmeku či fejbuku či ako sa to volá.Ale jeden dôsledok z toho všetkého vyplýva,olej po 10 tis,km von.Tak ako výrobca hral idiotskú klamársku hru na emisie,tak klame aj z olejmi a servisom.Kde sú v hre peniaze,tam sa ohne všetko,je až okatý zámer nahrádzať dobré dielčie celky zbytočne zložitými a drahými,pričom jediný benefit z celého má výrobca.
Takže,naliať tam čokolvek čo normu splňa,ale výmeny po 10 tis. A cyklus LL strčiť výrobcovi do zadnice aj z poďakovaním bukrétov ruží bez kvetu
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

..teda , jednoducho ľudovo povedané ,

olej pre LL interval , NEMUSÍ byť v motore celý LL interval, možno ho vymeniť aj skor :2f93:

je to podobný príklad ako v tom prípade ak nefajčiar navštívi reštauráciu , kde je dovolené fajčiť , nemusí si povinne zapáliť,ked je nefajčiar :4012:

:40bd:

kapišto ??? :342a:
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

netreba si robit starosti, daj 5w40, aj 5w30 a vymenit po 10 tis., trosku mozes prepisknut, ale nie vela. Zas spomenute LL intervaly - snad maximalna debata v motorovom svete - o nicom sa neda tak donekonecna hovorit, ako o oleji a palivach. Len by som doplnil, ze inak vyzera LL interval u nakladnych aut, kde ide motor mnoho hodin denne na vyrovnanej teplote a inak u 20x startovaneho studeneho osobaka denne - to si netreba mylit. U niektorych motorov aj lahko zbadas, ze treba vymenu podla vizualneho stavu oleja a hluku za studena a za tepla - ale to neskusaj bez skusenosti a men podla doporucenia - mas tuarega 2004, men olej a 10tis.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

505.01 - pevný výmenný interval
506.01 - premenlivý (predĺžený) výmenný interval
507.00 - novšia norma nahradzujúca predchádzajúce dve, s tým rozdielom, že už sú to oleje vhodné aj pre motory s DPF, ktoré zasa majú niektoré vlastnosti a zloženie iné = nevhodné pre motory tieto oleje vyslovene nevyžadujúce.

Takže nájdi olej spĺňajúci 506.01 a meň ho po max. 15 tis. km (ideálne menej).
Napísať odpoveď

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných