VW má problém, dieslové autá v USA"klamú"o svojich
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2963
- Dátum registrácie: 14.05.2010 17:09
- Bydlisko: Ta Blava né Zdieľať na Facebook
-
- maskot fóra
- Príspevky: 3536
- Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
- Bydlisko: plechovy hotel Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 04.03.2013 12:14 Zdieľať na Facebook
Ja neviem.. ale vela veci v tejto kauze nesedi.
1. Motory EA189 (1. generacia CR) mali dvoch dodavatelov ECU - 1.6TDI je SiMOS (Siemens/Continental) a piezovstrekovace Siemens/Continental, 2.0 TDI je Bosch a piezovstrekovace Siemens/Continental.
2. VW nemal ani nema pristup k zdrojovym kodom jednotiek, ma tzv. adaptation kit (mozno niekomu z chiptunerov hovori sw A2L), ktorym dokaze zmenit datovu oblast (mapy).. ale nedokaze doplnit programovy kod (algoritmus), ktory mal oj*bat testy.
3. Siemens aj Bosch to museli implementovat na ziadost VW (je mozne, ze sa to dialo menej oficialnou cestou - tzv. kleine Dienstweg), ale vedeli o tom prave tak ako VW! Dve spolocnosti (navzajom si konkurujuce) a nikto sa nepochvalil (udajne od roku 2007, ked zacal vyvoj pre VW CR motory)??
4. Je naivne si mysliet, ze ini odberatelia CR riesenia Siemens alebo Bosch nemaju takuto "vypomoc" vo svojich jednotkach.. comu zodpoveda aj hrobove ticho konkurencie VW v tejto otazke.
5. Spominane motory splnaju specifikaciu EU5, predpokladam, ze VW zvolil cestu znizenia emisii CO2 (lebo buzeracia eurobordelu) za cenu zvysenia NOx (neda sa oboje znizit naraz, fyzika a chemia nepusti!)..
6. Co moze urobit VW? Bud deaktivuje onu "testovaciu" cast (a motor bude mat take vlastnosti ako doteraz, ale aj vyssie emisie NOx pri testovacom cykle), alebo vyrobi "ekologicku" verziu, ktora bude zname "zere, ale nejede".. V tom druhom pripade by som sa necudoval zalobam zo strany zakaznikov. HW modifikacie ci pridanie SCR nehrozi pre vysoke naklady (tyka sa to aut 4-6 rokov starych)..
7. Bude nariadeny update sw povinne zakonom? Ved STK nemeria NOx emisie (tie sa meraju iba pri homologacii noveho typoveho radu)..
1. Motory EA189 (1. generacia CR) mali dvoch dodavatelov ECU - 1.6TDI je SiMOS (Siemens/Continental) a piezovstrekovace Siemens/Continental, 2.0 TDI je Bosch a piezovstrekovace Siemens/Continental.
2. VW nemal ani nema pristup k zdrojovym kodom jednotiek, ma tzv. adaptation kit (mozno niekomu z chiptunerov hovori sw A2L), ktorym dokaze zmenit datovu oblast (mapy).. ale nedokaze doplnit programovy kod (algoritmus), ktory mal oj*bat testy.
3. Siemens aj Bosch to museli implementovat na ziadost VW (je mozne, ze sa to dialo menej oficialnou cestou - tzv. kleine Dienstweg), ale vedeli o tom prave tak ako VW! Dve spolocnosti (navzajom si konkurujuce) a nikto sa nepochvalil (udajne od roku 2007, ked zacal vyvoj pre VW CR motory)??
4. Je naivne si mysliet, ze ini odberatelia CR riesenia Siemens alebo Bosch nemaju takuto "vypomoc" vo svojich jednotkach.. comu zodpoveda aj hrobove ticho konkurencie VW v tejto otazke.
5. Spominane motory splnaju specifikaciu EU5, predpokladam, ze VW zvolil cestu znizenia emisii CO2 (lebo buzeracia eurobordelu) za cenu zvysenia NOx (neda sa oboje znizit naraz, fyzika a chemia nepusti!)..
6. Co moze urobit VW? Bud deaktivuje onu "testovaciu" cast (a motor bude mat take vlastnosti ako doteraz, ale aj vyssie emisie NOx pri testovacom cykle), alebo vyrobi "ekologicku" verziu, ktora bude zname "zere, ale nejede".. V tom druhom pripade by som sa necudoval zalobam zo strany zakaznikov. HW modifikacie ci pridanie SCR nehrozi pre vysoke naklady (tyka sa to aut 4-6 rokov starych)..
7. Bude nariadeny update sw povinne zakonom? Ved STK nemeria NOx emisie (tie sa meraju iba pri homologacii noveho typoveho radu)..
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
3. Celý tento softvér je nápad Boschu, ktorý ho ponúkol VW na „testovacie účely”.
4. Je naivné myslieť si, že VW bol jediný komu to ponúkli a ktorý to aj reálne začal testovať (u Forda napr. dosť podozrivé správanie kedy akoby rozpoznával nie kedy je v homologizačnom teste, ale kedy v ňom spoľahlivo nie je a podľa toho napr. zatvára EGR), presne to ticho ich usvedčuje...
Kúpte si posledné číslo Svět motorů Speciál Diesel (vyšlo 14. septembra, čiže články písané ešte pred vypuknutím aféry), sú tam zaujímavé veci...
[img]http://img2.auto.cz/static/images/archiv_titulov/vydania_titulov/27/2015_3_842a111d56825aa8772e54710bcb5303_5.jpg[/img]
4. Je naivné myslieť si, že VW bol jediný komu to ponúkli a ktorý to aj reálne začal testovať (u Forda napr. dosť podozrivé správanie kedy akoby rozpoznával nie kedy je v homologizačnom teste, ale kedy v ňom spoľahlivo nie je a podľa toho napr. zatvára EGR), presne to ticho ich usvedčuje...
Kúpte si posledné číslo Svět motorů Speciál Diesel (vyšlo 14. septembra, čiže články písané ešte pred vypuknutím aféry), sú tam zaujímavé veci...
[img]http://img2.auto.cz/static/images/archiv_titulov/vydania_titulov/27/2015_3_842a111d56825aa8772e54710bcb5303_5.jpg[/img]
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných