Napojenie palivoveho cerpadla napriamo,ukazovatel paliva
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 237
- Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12 Zdieľať na Facebook
Napojenie palivoveho cerpadla napriamo,ukazovatel paliva
Ahojte,potreboval by som poradit s nasledovnymi vecami:
1.Pravdepodobne mam na aute problem,ze z relatka na palivovu pumpu neprichadza + pol.To zn.,ked sa privedie 12V napr.zo svetla na pin cerpadla,tak ide.Niekde v kabelazi bude zrejme chyba.Urcity pani z urciteho servisu radia napojit palivove cerpadlo napriamo,to zn.,ak to spravne chapem,ze cerpadlo resp.auto bude startovat uz pri kluciku v polohe I?alebo pri polohe I bude len stale bezat a nevypne ho po dosiahnuti urciteho tlaku?Pripadne servismani radia napojenie napriamo bez relatka len cez vypinac manualny + poistku.
Nie som s tymto riesenim stotozneny,ake su nevyhody tohto zapojenia podla vas alebo aky je vas celkovy nazor?
2.Moja druha otazka smeruje k potenciometru hladiny paliva na cerpadle.Teleso cerpadla je vymontovane a je bez cerpadla,to zn.cerveny+ a cierny minus kabel su volne.Ako mozem skusit 100% funkcnost potenciometra?Mozem napr.napojit toto teleso bez cerpadla na konektor v aute a dat klucik do I polohy a hybat s potenciometrom,ci rucicka ukazuje stav?Pripadne navrhnite nejake alternativy.
Diky za pomoc.
1.Pravdepodobne mam na aute problem,ze z relatka na palivovu pumpu neprichadza + pol.To zn.,ked sa privedie 12V napr.zo svetla na pin cerpadla,tak ide.Niekde v kabelazi bude zrejme chyba.Urcity pani z urciteho servisu radia napojit palivove cerpadlo napriamo,to zn.,ak to spravne chapem,ze cerpadlo resp.auto bude startovat uz pri kluciku v polohe I?alebo pri polohe I bude len stale bezat a nevypne ho po dosiahnuti urciteho tlaku?Pripadne servismani radia napojenie napriamo bez relatka len cez vypinac manualny + poistku.
Nie som s tymto riesenim stotozneny,ake su nevyhody tohto zapojenia podla vas alebo aky je vas celkovy nazor?
2.Moja druha otazka smeruje k potenciometru hladiny paliva na cerpadle.Teleso cerpadla je vymontovane a je bez cerpadla,to zn.cerveny+ a cierny minus kabel su volne.Ako mozem skusit 100% funkcnost potenciometra?Mozem napr.napojit toto teleso bez cerpadla na konektor v aute a dat klucik do I polohy a hybat s potenciometrom,ci rucicka ukazuje stav?Pripadne navrhnite nejake alternativy.
Diky za pomoc.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
bod 2...môžeš.Merať môžeš napr multimetrom ako odpor.Narastanie a klesanie budeš vidieť,prípadnú drobnú poruchu dráhy už nie,na to by trebalo oscilo.Ale informativne stačí multimeter
Chlapcom poobíjaj záprdky v galotách,to sa takto nerobí,a všetky nápady čo tam spomínaš sú diletantské.Ak nezvládnu niečo tak primitívne ako napájanie čerpadla v nádrži cez sprosté relé,tak nech idú kopať jarky do Jarovníc a neser.ú sa radšej ani nablísko aut lebo zbabrú aj čo je dobré.Nech ťa nenapadne do toho ísť ani keby robili zadara alebo platili oni tebe.
Chlapcom poobíjaj záprdky v galotách,to sa takto nerobí,a všetky nápady čo tam spomínaš sú diletantské.Ak nezvládnu niečo tak primitívne ako napájanie čerpadla v nádrži cez sprosté relé,tak nech idú kopať jarky do Jarovníc a neser.ú sa radšej ani nablísko aut lebo zbabrú aj čo je dobré.Nech ťa nenapadne do toho ísť ani keby robili zadara alebo platili oni tebe.
-
- Príspevky: 237
- Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12 Zdieľať na Facebook
MHlavaty,plne si odhadol panov v danom nitrianskom servise:)A ano,uz aj stihli zbabrat aj to,co bolo dobre.
Teraz opat k teme.V suvislosti s potenciometrom mi dany pani v servise povedali,ze,ked meriam multimetrom odpor na potenciometri,ze to mi nepovie ,ci je potenciometer na 100% zly alebo dobry.Samozrejme takto som to spravil ja,ze som to hned odmeral a potenciometer pekne vykazoval zmenu odporu ako som hybal plavakom.Potreboval som mat istotu,ze he nemeli zbytocne,ale zrejme ano.Mozes(te) sa vyjadrit k ich tvrdeniu,ze meranim odporu na potenciometri sa to nezisti.
K napojeniu cerpadla napriamo,by ma este zaujimalo,ake su rizika takehoto napojenia a ako najlepsie vyriesit tento problem?Co keby sa priamo z relatka(resp.kontaktov,kde sa zapaja) tahal plusovy kabel priamo na pin konektore cerpadla?Tym padom by sa vylucilo pracne hladanie chyby na povodnom kabli,nie?
Teraz opat k teme.V suvislosti s potenciometrom mi dany pani v servise povedali,ze,ked meriam multimetrom odpor na potenciometri,ze to mi nepovie ,ci je potenciometer na 100% zly alebo dobry.Samozrejme takto som to spravil ja,ze som to hned odmeral a potenciometer pekne vykazoval zmenu odporu ako som hybal plavakom.Potreboval som mat istotu,ze he nemeli zbytocne,ale zrejme ano.Mozes(te) sa vyjadrit k ich tvrdeniu,ze meranim odporu na potenciometri sa to nezisti.
K napojeniu cerpadla napriamo,by ma este zaujimalo,ake su rizika takehoto napojenia a ako najlepsie vyriesit tento problem?Co keby sa priamo z relatka(resp.kontaktov,kde sa zapaja) tahal plusovy kabel priamo na pin konektore cerpadla?Tym padom by sa vylucilo pracne hladanie chyby na povodnom kabli,nie?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Palivomer je v podstate iba odporová dráha,proste potenciometer.
Multimeter ho preto odmeria ako každý iný odpor.Jedinú chybu takéto meranie má v tom,že vďaka malej schopnosti vzorkovania (čitania) je nie je meranie kontinuálne a neobjaví jemné nedokonalosti na dráhe.
Tak nech to mantáci overia oscilom,a majú to detailne ako mikroskopom.Také veci ako napájanie palivového čerpadla je nutné mať v štandardnom zapojení,inak je to mína smerom do budúcna.Ale nechápem čo je na hlúpom triviálnom zapojení problémom ? Čerpadlo býva napajané v spoločnej vetve napr z vyhrievaním lambdy,proste to treba dať do funkčného stavu tak ako má byť.
Multimeter ho preto odmeria ako každý iný odpor.Jedinú chybu takéto meranie má v tom,že vďaka malej schopnosti vzorkovania (čitania) je nie je meranie kontinuálne a neobjaví jemné nedokonalosti na dráhe.
Tak nech to mantáci overia oscilom,a majú to detailne ako mikroskopom.Také veci ako napájanie palivového čerpadla je nutné mať v štandardnom zapojení,inak je to mína smerom do budúcna.Ale nechápem čo je na hlúpom triviálnom zapojení problémom ? Čerpadlo býva napajané v spoločnej vetve napr z vyhrievaním lambdy,proste to treba dať do funkčného stavu tak ako má byť.
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Ako núdzovku prepojiť tie plusky medzi výstupom z relé a čerpadlom nadivoko dakde na dovolenke aby sa dalo prísť domov OK.... ale natrvalo s tým jazdiť ? Aj keď teda ako riešenie jednoduchšie to je, ako hľadať kde je kábel prerušený. Ale neverím že bude prerušený dakde v strede káblového zväzku len tak z ničoho nič, že nehýbe sa vozí sa a preruší sa? asi nie , najskorej by som hľadal chybu dakde v konektoroch.
....Môj nazor skromny-osobny.
....Môj nazor skromny-osobny.
-
- Príspevky: 237
- Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3785
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 237
- Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 29.03.2013 14:07 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1356
- Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
- Bydlisko: TN Zdieľať na Facebook
Kabel moze byt prestrihnuty velmi lahko napr. ked tam niekto montoval alarm, potom odmontoval a kablik zamotal.
Potenciometer IMO nemas preco skusat osciloskopom. Ak ukazuje odpor chybny bude skor budik najma ak je to nejaky stary voz s bimetalovou rucickou v ktorej sa niekto rypal napr. testoval tym ze dal na nu napriamo bez odporu 12V, tak ju odpali behom momentu.
Potenciometer IMO nemas preco skusat osciloskopom. Ak ukazuje odpor chybny bude skor budik najma ak je to nejaky stary voz s bimetalovou rucickou v ktorej sa niekto rypal napr. testoval tym ze dal na nu napriamo bez odporu 12V, tak ju odpali behom momentu.
-
- Príspevky: 237
- Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12 Zdieľať na Facebook
Ahojte,kedze moj problem suvisi s touto temou, napisem to sem. Stretol sa niekto s problemom, kde bola rucicka palivomeru velmi ´´citliva´´,to zn.ze pekne plynule kopiruje prelievanie hladiny v nadrzi, to zn.,neukazuje staly(pevny) udaj. Nejde o chybu, kde v zakrute sa Vam mierne zmeni ukazovatel paliva, tento pripad doslova, ked napr. akcelerujete rucicka to ukaze(plynule sa hybe). Dakujem (auto Fiat Coupe).
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Záleží od menežmentu,kedysi boli len takéto sústavy,potom prišli také kde sa tej jav už nevyskytoval,pretože prístroj dostal obvod kde sa načítania integrovali,tj urobilo sa množstvo načítaní a z nich sa vypočítala stredná hodnota a tak sa akákolvek zmena vôbec nemala šancu prejaviť pretože nejaké percento inej hodnoty sa v celku stratilo.Pri tankovaní napr vystúpi ukazovateľ až po určitom čase akoby to malo spozdenie.
-
- Príspevky: 237
- Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: db69 a 13 neregistrovaných