PRAVDA O MOTOROCH 1.0 VVT-I??? ?!

Diskusia ohľadne vozidiel značky Toyota

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

anton911
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 17.01.2009 22:15
Zdieľať na Facebook

PRAVDA O MOTOROCH 1.0 VVT-I??? ?!

Príspevok od používateľa anton911 »

Moje poznatky su taketo (a o auta sa trochu (trochu dost) aj zaujimam, takze to nie je take, ze som si precital jeden clanok a teraz pisem...
)
Moznoze sa vam bude zdat, ze to co tu napisem, nie je vhodne ako skusenost alebo to budete povazovat za nekompetentnu informaciu, ale co uz s vami....PRAVDA JE KRUTA.

Jedna sa o auta Toyota Yaris 1.0 vvti z autoskoly, a kde inde sa uz auto lepsie preveri po technickej stranke a hlavne po stranke spolahlivosti?

Autoskola, do ktorej chodim, mala postupne 2x yaris litrovy, najprv 1. a potom 2. generaciu.
Prva bola este 4-valcova verzia motora 1.0 vvti. Ta najazdila 380 000 (!!!) km a mala vymenenu len spojku, iba raz!!!! A nic ine! Predana je uz asi 2 roky a este doteraz jazdi. BEZ PORUCHY.

Avsak potom prisla 2. generacia, 3-valcova. Und das ist eine Katastrophe!!! Pri 130 000 km ODISIEL MOTOR!!!!!!!!!!!! Trebalo kupit novy. To iste sa stalo vo viacerych autoskolach, nie len v jednej. TO O NIECOM TIEZ HOVORI. A tak isto blbne ten yaris doteraz.... Momentalne ani v servise nevedia zistit, v com je chyba (MOZNOZE TYM, ZE JE TO SERVIS TOYOTA...):28b7: nevedia ci je to katayzator, sonda, ...

Prvy Yaris mal samozrejme viac rokov a 2 razy viac kilometrov, takze tu nepiste, ze druhy sa kazi kvoli menej skusenym ziakom!!

V COM JE PROBLEM? Prvy yaris bol Made in Japan. Druhy uz nie. A nepiste tu teraz ostatni ako reakcie, ze som debil, pretoze sa jedna o auta z autoskoly!!! Preco by inac prve vydrzalo 380 000 km a druhe len 130 000? O POLOVICU MENEJ!!! A, samozrejme, ten druhy, trojvalcovy motor ma aj vyssiu spotrebu, nizsiu kulturu chodu, .... Vsetky nevyhody trojvalcovych motorov...

Toto asi hovori cosi o spolahlivosti. Autoskola este ma aj Corolllu 1.4 vvt-i, ta ma zatial 213 000 kilometrov bez poruchy! A je to ade in Japan.
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Cim novsie modely-tym lepsie prepocty aby sa usetrili naklady na vyrobu.Zivotnost auta sa prepocitava coraz na menej rokov,okrem premiovych znaciek.
Na druhej strane si myslim,ze si toyota neustrazila svoju kvalitu nakolko bol ten motor vyrabany mimo japonska.Ta ista nekvalita sa vraj podpisala aj pod zavody,ktore ma toyota v anglicku.
lanken
Príspevky: 1404
Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lanken »

a ze kecam o 3 valcoch toyoty :zga27:
itstar
Príspevky: 582
Dátum registrácie: 12.10.2007 17:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa itstar »

Moze existovat 1000 dovod, preco druha toyota odisla skorej, ako prva.

1. Pokial nebol zanedbany servis, a auto bolo riadne servisovane, tak ty v ziadnom pripade neverim ze odislo po 130 000 km.

Pokial odislo, rad si vypocujem pricinu, co sa teda pokazilo, ze boal treba vymena motora ?

2. Verim ze 3 valec uz nie je tak spolahlivy, ale to vsetko je problem dnesnej doby. Podobne to bolo aj s pos... fabiami. Dokial bolo 1.4 MPI, motori mali urcitu kulturu, zvuk, aj ked vykon nebol. Potom spravili 1.2 HTP, co je podla mna najhorsi motor v aktualnej ponuke ktora existuje, s vyssou spotrebou atd.
No a preco ? Pre znizenie nakladov, a tym padom znizenie ceny. Pokial sa robili 4 valce, bola cena novej yarisky vyssia, ako ked sa robia 3 valce, a cena novej yarisky je nizsia. Ludia maju co chceli.

Premiove znacky su na tom samozrejme lepsie, lebo u premiovych znaciek nema cena az taku velku vahu. Tj urcite sa nestane, ze napriklad mercedes znici v A ckovom modeli pocet valcov na tri kvoli setreniu financii, necha tam ten 4 valec, ale i cena tomu odpoveda.

Aby motor musel skonat pri 130 000 km, musi byt zanedbana jeho pravidelna udrza, olej, filtre atd, popripade nevymene rozvody, ktore ak sa nemylim, sa menia po 120 tis km. To by aj nasvecovalo skonaniu. Ale to nie je potom vec auta, ale vec majitela.

Takisto yarisku pred tym mohol v autorizovanom servise servisovat skuseny mechanik, ktory mozno uz medzicasom dostal vypoved, a nahradilo ho mlade ucho s vyucnym listom a pol rocnou praxou ktoru ziskal na skole pri opravovani majstrovej skodovky ...

Takisto mohol servis pouzivat nekvalitny olej, nekvalitne filtre atd atd. Nie je to prvy krat, co znackovy servis by si nauctoval napriklad olej SHELL a lial by tam MOGUL ... Videl som to na vlastne oci, je to nezistitelna vec pre bezneho spotrebitela ale aj automobiloveho kutila...

Takisto v autoskole mohol auto obsluhovat iny ucitel, mohlo sa jazdit po inych rozbitejsich cestach, mohli jazdit iny studenti, mohlo byt viac studenych startov, mohlo sa viac na servise setrit, mohol niekto odfusovat robotzu.

Takze preto tvrdim, ze porovnavat toyotu yaris s 1 alebo 2 kusov, je uplne nelogicke, hlupe, ba az sedliacke. Sorry.
italcars
Príspevky: 2242
Dátum registrácie: 02.12.2008 13:29
Bydlisko: PP-okolie
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa italcars »

kludne to moze byt vyrobna chyba :3035:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ja suhlasim so vsetkym povedanym, predovsetkym s tlakom na co najnizsiu predajnu cenu. V mojich prispevkoch to uz strasne dlho nazyvam "cenovo optimalizovane auta".

neverim ale tomu ze je normalne aby toyota (akakolvek) skapala po 130.000km. Tam musi byt nieco extremne zle, okrem toho sa bavme o tom ako dlho sa hentie 3valce vyrabaju a ci uz vobec mohol majitel na takom aute najazdit 130.000km alebo ci je to vymyslene. Kedze krpate auta (Yaris vratane) nesledujem tak neviem odkedy sa v nich robi 3valec - ale povedzme ze vysiel na trh v roku 2007. Da sa v takom krpatom aute najazdit 130.000km za necele dva roky? Odpoved : very unlikely. Ano, technicky to mozne je ale ten co jazdi 60.000km si nikdy nekupi yaris. A moju myslienku absolutne podporuje aj mobile.de:

citujem kilometre yarisov od roku 2007 bez ohladu na motor, cize uplne vsetky yarisy:

150.000km
115.425km
108.000km
105.000km
atd, atd,
cize len jeden jediny z 2007ckovych alebo mladsich yarisov v europe ma viac ako 130.000km - rozumieme sa kam mierim?

Mozno som sa netrafil s tym rokom 2007, mozno je to 2006 - takze potom mame 40.000km rocne a to zase nie je typicka kilometraz pre yarisy a podobne krpate auticka.
vladkofo
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 18.04.2007 08:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vladkofo »

Niekto je tu na práškoch :-) mám známeho ktorý používal fábie ako firemné autá lenže na základe ich absolútnej nespolahlivosti a častým návštevám servisu ich pri najpbližšej príležitosti vymenil za firemné Yaris-i presnejšie to bolo v roku 2007.
Vieme ako sa jazdí na firemných aútách veď "Najlepší OFF-ROAD je firemné auto" a tak chlapci na nich aj jazdia. A čuduj sa svete napriek tomu že sa jedná o Yaris-i vyrobené v EU a dokonca o jednolitre a trojválce majú tieto autá do teraz t.j. dnes je 2.Augusta 2009 nabehaných: Yaris č.1 179.000km
Yaris č.2 153.000km
Yaris č.3 214.000km
a Yaris č.4 dokonca 278.000km!!! Absolútne bez jediného problému a spravidelným servisom!!!!! Vážený Pán XY takže Vaše informácie o vašej kvalitnej fábii si vykladajte vo vašej škodovkárskej predajni a neplette tu hrušky z jablkami!!! OK?!

P.S. Mimochodom už druhú generáciu Yarisou 1.0 si zakúpila ako firemné autá aj spoločnosť "Kofola" a oni ich majú na firme o mnoho viac a pre kúpu najnovšej generácie Yarisou sa rozhodli práve pre ich Vysokú spolahlivosť a nízke prevádzkové a servisné náklady!!!!!!!!!!!!!! (Prečo nie pre Fábie je každému jasné!!!)

P.S. po druhý krát: Yaris sa nevyrába v belgicku ani v anglicku ale vo francúzsku, takže keď už chcete niekoho potierať zistite si aspoň základné informácie!!!!!!
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

presne info :
1.Yaris 1.0i 1999-2002 = JAPONSKE AUTO, 4 valce
2.Yaris 1.0i FACELIFT (2003-2005) = Francuz, 4 valce
3.Yaris 1.0i 2006-2009 = novy model, 3 valec, Francuz

OK?

Takze :
Asi nikto zdatny tejto temy nepochybuje o kvalitach Toyoty a hlavne JAPONSKYCH originaloch.
Prva verzia najazdi 500.000 km NO PROBLEM
Druha s ,,rovnakym,, motorom ale poskladany vo Francuzsku a samozrejme franc. dodavatelia dielov odjazdi bez vacsich problemov cca 250.000 km, pri velkom stasti aj 300.000 km
Tretia verzia je nielen francuzska, ale naviac poznacena setrenim na vsetkom a ani sa nemozeme cudovat, ze nevydrzi skoro nic (oproti japonskemu originalu) a nielen koli 3-valcom ale aj vyssie uvedenom. Inak zacinaju papat olej po cca 100.000 km celkom bezne. Samozrejme, ze pri citlivom zaobchadzani sa stale bavime o najlepsom aute v triede, aj ked porovnavat s Japonskym originalom sa vobec, ale vobec neda !!!
Maly detail :
Na Yarise z r.1999 este hadam nikto nemenil ani vyfuk, pozrite si vyfuk na Yarise z r. 2006 a vsetko pochopite ...
Dobry motor sa preukaze hlavne pri zanedbani udrzby a zmykani maxima na nemeckych dialniciach, tam su schopni Nemci lietat 150 v jednom kuse aj 500 km a tu sa ukaze co je dobre a co nie.
Napr. Golf 4 1.4i sa doslova rozpadne, rovnako HTP a podobne motory.
Yaris 1.0i do roku 2002 vydrzi hadam vsetko, vyrobca by mal testovat motory pred ich pouzitim takto :
postavit na stolicu, nastartovat a zatazit na max. vykon a cakat kedy (po kolkych hodinach) klakne ...
Pri Yarise by sme zostarli, pri VW ani nezaspali :-)
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

Najvacsi preslap Toyoty su motory 1.8i a 2.0i vyrabane kde inde ako v EU. Jedna sa o rocniky 2003-2004 kedy dochadzalo k ovalite valcov a tym k znacnej spotrebe oleja, co si rozmaznany majitel Toyoty samozrejme nevsimol a ...

Takto koncili tieto motory svoju put na cca 70.000 -100.000 km !!!

Ak viete niekto nieco konkretnejsie, napiste zaujimam sa hlavne o Toyoty, Lexus, Subaru a ine JAPONCE :-)

Myslim ktora seria od-do mala s tym problem, kedy viem ze je kupa auta mimo ohrozenia a pod., resp. aj ine preslapy aby si to clovek mohol uvedomit a vyhnut sa problemom ...

Dik
cierny99
Príspevky: 453
Dátum registrácie: 10.03.2008 17:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cierny99 »

autokomplet napísal:Najvacsi preslap Toyoty su motory 1.8i a 2.0i vyrabane kde inde ako v EU. Jedna sa o rocniky 2003-2004 kedy dochadzalo k ovalite valcov a tym k znacnej spotrebe oleja, co si rozmaznany majitel Toyoty samozrejme nevsimol a ...

Takto koncili tieto motory svoju put na cca 70.000 -100.000 km !!!

Ak viete niekto nieco konkretnejsie, napiste zaujimam sa hlavne o Toyoty, Lexus, Subaru a ine JAPONCE :-)

Myslim ktora seria od-do mala s tym problem, kedy viem ze je kupa auta mimo ohrozenia a pod., resp. aj ine preslapy aby si to clovek mohol uvedomit a vyhnut sa problemom ...

Dik
Nie je pravda.
Problemove boli 1.6VVTi a 1.8VVTi medzi 2000-2003. Dvojlitre su vyrabane v Japonsku a to od zaciatku (Carina-Avensis I-II-III dokonca aj ten najnovsi 2.0 Valvematic).
inquisitor
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 22.09.2015 16:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa inquisitor »

Ahojte. Nieco na tom bude. V roku 2013 som si kupil Toyotu Yaris 2013 1.3 benzin 73 kw 99 hp. 4 valec.

Takto vam popisem moju kratku historiu s tymto autom :/

Kupeny fungl novy model v BB od Toyota original.

1. 0 km - 15000 auto proste slapalo presne ako ma.
15000 km - 1. servisna prehliadka vsetko perfektne
2. 15000 km - 30000 km - Bez broblemov az na 1 detail.
Zacala mi tiect nejaka tekutina - voda nieco na kobercek. Auto v servise opravene za 2 minuty. Vybral hadicku vyfukal pavucika a ideme dalej :D 30000 km samozrejme servisna prehliadka velka.
3. 30000 - 44000 totalne bez problemov.
4. 44067 km - A tu nastal fatalny problem.

- Auto zacalo mat slabsi start. nastartovalo vzdy na 100% aj ked zvuk startu uz bol ovela lenivejsi ako keby ho nechcelo nakopnut.
- Dalsi den v praci ma poslali preparkovat auto s dovodu prichodu papalasov. Tak sa stalo. Motor tak slabucko uz nastartoval ze v sekundach startu som nemohol rozoznat ci motor uz ide alebo nie.
- Dostal som sa domou bez akych kolvek problemov s prace.
- Pre istotu som si pozical tatkove auto. Seat Toledo 2.0 benzin.
(Nemohol som si dovolit po pripadnych rannych problemoch neprist do prace)
- Rano startujem svoje. Spomaleny ledva start + Zelezne hlucne tikotanie. povedal som nie s tymto teda uz nejdem.
- Zavolal som odtahovku a spustil motor znova aby som ho 2 metre posunul tak aby sa Auto dalo vobec nalozit na odtahovku.
(Slaby start + Totalny rachot ako s traktora no tento raz uz nie kovovy rachot ale ako traktor s totalne hlucneho dieesla - extrem.

Tyzden v servise cakam - Odpoved ide to s motoru... (Wau toto som si ani vo sne nemyslel ja ze sused sral rano jak som startoval)
Nastal druhy tyzden podpisal som papiere o zarucnej o prave.
- Cakam cakam.
Dosla sprava zo servisu ze motor mi nezatvara ventily. Neviem s akeho dovodu. Cas predbeznej opravy o 2 dni.

Netrpezlivy stredoveky clovek bez auta vola do servisu co s tym ake to je ako to pokracuje?

Odpoved - Neopravitelne motor ide poslat vyrobcovi.

tak si myslim ze s tymto motorom so dojazdil na 44067 km auto mam 22 mesiacov. budto dostanem novy motor alebo nove auto.

Mate neikto s tymto skusenost alebo viete ako to chodi? Stalo sa vam neico podobne?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Podobné km,len pre zmenu klakla prevodovka,našťastie bez problémov opravitelná,len ju bolo nutné rozložiť a riešiť prkotinu zásadného významu
Napísať odpoveď

Návrat na "Toyota fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní