Degradacia oleja
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 19.08.2007 21:00 Zdieľať na Facebook
Degradacia oleja
Ahojte,
stale vsade same temy ohladom oleja, ale ziadna ako moja. Vieme ze olej casom degraduje, teda aditiva sa minaju a menia sa jeho parametre.
Ako sa olej meni pocas prace v motore(hlavne viskozita,, vplyv paliva zanedbame)?
predpoklad, ze existuje olej, ktory by v motore osobneho auta nezdegradoval po 10 000km o meratelnu hodnotu je podla mna z rise fantazie
Priklad1: Kupim 5W30, casom sa mi zmeni viskozita na (viskozity teraz strielam) na 10W40, pretoze je vyrobeny zo zakladoveho oleja blizko 10W40 a aditiva sa vytratili. Teda podla mna je lepsie olej vymenit v zime a v lete bude mat viskozitu lepsiu pre leto.
Priklad2: Kupim 0W40, casom sa mi zmeni viskozita na (viskozity teraz strielam) na 5W30, pretoze je vyrobeny zo zakladoveho oleja blizko 5W30 a aditiva sa vytratili. Teda podla mna je lepsie olej vymenit v lete a v zime bude mat viskozitu lepsiu pre leto.
Priklad3: Kupim 0W40, lebo je najsamlepsi pre startovanie a okamzite mazanie, ale musim vymenit teraz(leto). Ako sa zmeni casom - zmeni sa len zimne cislo na vyssie(5,10,15?), alebo aj letne vyssie/nizsie?
Predpoklad menim olej raz rocne.
Podotazka:Ak sa dostava palivo do oleja, pri (benzine/nafte), ako sa casom znizi/zvysi zimne a letne cislo?(viskozita benzinu aj nafty je radove nizsia ako oleja pi izbovej teplote, ale predpokladam ze letna nafta skor ztuhne ako napr 0Wxx olej)
Wikipedia (m2/s)
nafta 2,5 – 5x 10-6 (20C)
benzin 7,65x10-7 (18C)
olej 9x 10-5 (18C)
Priklad4: Napr. 10W60 mi casom so zvysujucim obsahom benzinu zredne na napr 5W40?
Priklad5: Napr. 5W40 mi casom so zvysujucim obsahom nafty zredne na napr 5W30?
Vopred diki za relevantne odpovede.
Marek
stale vsade same temy ohladom oleja, ale ziadna ako moja. Vieme ze olej casom degraduje, teda aditiva sa minaju a menia sa jeho parametre.
Ako sa olej meni pocas prace v motore(hlavne viskozita,, vplyv paliva zanedbame)?
predpoklad, ze existuje olej, ktory by v motore osobneho auta nezdegradoval po 10 000km o meratelnu hodnotu je podla mna z rise fantazie
Priklad1: Kupim 5W30, casom sa mi zmeni viskozita na (viskozity teraz strielam) na 10W40, pretoze je vyrobeny zo zakladoveho oleja blizko 10W40 a aditiva sa vytratili. Teda podla mna je lepsie olej vymenit v zime a v lete bude mat viskozitu lepsiu pre leto.
Priklad2: Kupim 0W40, casom sa mi zmeni viskozita na (viskozity teraz strielam) na 5W30, pretoze je vyrobeny zo zakladoveho oleja blizko 5W30 a aditiva sa vytratili. Teda podla mna je lepsie olej vymenit v lete a v zime bude mat viskozitu lepsiu pre leto.
Priklad3: Kupim 0W40, lebo je najsamlepsi pre startovanie a okamzite mazanie, ale musim vymenit teraz(leto). Ako sa zmeni casom - zmeni sa len zimne cislo na vyssie(5,10,15?), alebo aj letne vyssie/nizsie?
Predpoklad menim olej raz rocne.
Podotazka:Ak sa dostava palivo do oleja, pri (benzine/nafte), ako sa casom znizi/zvysi zimne a letne cislo?(viskozita benzinu aj nafty je radove nizsia ako oleja pi izbovej teplote, ale predpokladam ze letna nafta skor ztuhne ako napr 0Wxx olej)
Wikipedia (m2/s)
nafta 2,5 – 5x 10-6 (20C)
benzin 7,65x10-7 (18C)
olej 9x 10-5 (18C)
Priklad4: Napr. 10W60 mi casom so zvysujucim obsahom benzinu zredne na napr 5W40?
Priklad5: Napr. 5W40 mi casom so zvysujucim obsahom nafty zredne na napr 5W30?
Vopred diki za relevantne odpovede.
Marek
-
- Príspevky: 1761
- Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10 Zdieľať na Facebook
K otázke č. 1: Motorový olej sa skladá zo základového oleja a aditív, o. i. modifikátorov viskozity. Zjednodušene sa dá povedať, že čím väčší je rozdiel "zimného" a "letného" čísla, tým viac modifikátorov viskozity je potrebných pre dosiahnutie týchto vlastností. Strihová stabilita modifikátorov viskozity je ale pomerne nízka, čiže postupným mechanickým namáhaním dochádza k ich degradácii a z krásneho oleja 5W-40 máme už po 5 - 7 tisíc km olej blížiaci sa z pohľadu viskozitnej triedy k SAE 10W-40. (to je jeden z dôvodov, prečo oleje určené pre predĺžený výmenný interval sú väčšinou SAE 5W-30). Po určitom väčšom kilometrovom priebehu naopak viskozita rastie vplyvom naviazaného bordelu, vplyvu kyslého prostredia a u kachlí predovšetkým nahromadenia sadzí.
Pododpoveď: vplyv paliva nesmieme zanedbať. Na viskozitu podstatne viac vplýva benzín oproti nafte. Naproti tomu benzín sa po dôkladnom zohriatí pri dlhšej štreke v značnej miere odparí, nafta ani náhodou
Možno už máš naštudované, ale aj tak dám tip na čítanie:
https://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku
Pododpoveď: vplyv paliva nesmieme zanedbať. Na viskozitu podstatne viac vplýva benzín oproti nafte. Naproti tomu benzín sa po dôkladnom zohriatí pri dlhšej štreke v značnej miere odparí, nafta ani náhodou
Možno už máš naštudované, ale aj tak dám tip na čítanie:
https://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
Olej degraduje od kedy ho naleješ. Ano aditíva sa spotrebujú a preto logika káže vtedy ho vymeniť. Ty predsa neriešiš zmenu viskozity ale spotrebovanie aditív. To či sa olej priblížil viskozitne tomu či onomu je nepodstatné. Aj keby sme sa pozerali len na viskozitu čo je blud tak nežijeme na severnom pole ani na Sahare... Problém je určiť KEDY sa olej vyčerpal. Preto asi najlepšia technika je kupovať lacnejšie oleje a meniť častejšie. Nebudem popisovať pri akých km.
Prienik paliva do oleja vo vačšom množstve znamená nieže zmenu viskozity ale stratu mazacích schopností aké garantoval výrobca. Tu nejde o viskozitu benzínu či oleja ale o to že to nemaže tak ako má. Keby benzín či nafta mazali tak asi netreba oleje.
Pozeráš sa na nepodstatnú vec, zmena viskozity je podružná.
A výmena pred či po.... ak ti vyjde na viac intervalov tak vymeň viac krát za rok, ak si vieš načasovať pre zimou tak nepochybíš, určite štarty pri mínus sú pre olej horšie ako letné štarty.
Prienik paliva do oleja vo vačšom množstve znamená nieže zmenu viskozity ale stratu mazacích schopností aké garantoval výrobca. Tu nejde o viskozitu benzínu či oleja ale o to že to nemaže tak ako má. Keby benzín či nafta mazali tak asi netreba oleje.
Pozeráš sa na nepodstatnú vec, zmena viskozity je podružná.
A výmena pred či po.... ak ti vyjde na viac intervalov tak vymeň viac krát za rok, ak si vieš načasovať pre zimou tak nepochybíš, určite štarty pri mínus sú pre olej horšie ako letné štarty.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
presne tak, na viskozitu sa nezameriavaj, su daleko dolezitejsie veci v oleji (pozri co je HTHS - och sakra nejaka viskozita, TBN, MRV, ak mas diesel s DPFkom tak "podiel popolceka" neboli-tedy Sulfated Ash percento).
Menis olej raz rocne ? Vyborne, mam pre teba najlepsiu radu :
a) vymienaj po 15.000km max, teda mozno zostanes raz rocne, mozno dvakrat. NEPREKRACUJ 15k km, to je daleko dolezitejsie ako onanovat nad 0w-40 alebo 5w-30 !!!!!!!!!!
b) ak to NAOZAJ MUSI byt raz rocne, tak VZDY TESNE PRED ZIMOU. To je najnarocnejsie odbobie s najvacsimi narokmi na olej. A prave preto chces mat v zime CO NAJNOVSI olej, nie taky co uz pocas roka najazdil 10.000km, leto neleto, to je jedno, ma proste vela za sebou.
c) davaj KVALITNY olej. Nepisem naschval znacky lebo vela olejov je kvalitnych, ale rozhodne nie su za 28,-eur/5 litrov. Musim ale napisat ze mam tazke srdce na Castrol. Slovenski sedliaci z neho robia UberBozstvo a pritom mnohe varianty technicke listy diskvalifikuju voci konkurencii (poznamka : situacia sa velmi zlepsila odkedy Kastrol pred par rokmi kupila ta veeeelika firma so zelenym logom).
d) pozeraj technicke listy vyrobcov, posudzuj parametre. Ked ma nejaky olej alkalicku zasobu 8 jednotiek a druhy 5.5, ja velmi rychlo viem ktory pojde do mojho motora ak aj obidva maju schvalenie od vyrobcu (napriklad normu vw 505.01, ak taka ide do mojho motora).
e) viskozita je v nasich podmienkach neprilis podstatna, ci vyberas 5w-xx alebo 0w-xx, obidve v pohode vydrzia najchladnejsie dni u nas. Ked si v hornatych castiach kde mas polovicku zimy -20 a menej, osobne by som vyberal 0w viskozity, inak je to uplne zbytocne. PS: aj teraz jazdim na 0w-40 ale vobec ho nepotrebujem v Bratislave. 5L oleja ma stalo 45 eur, znacku naschval nepisem a technicky list uvadza vyborne cisla (ktore si nemam ako overit, samozrejme).
Menis olej raz rocne ? Vyborne, mam pre teba najlepsiu radu :
a) vymienaj po 15.000km max, teda mozno zostanes raz rocne, mozno dvakrat. NEPREKRACUJ 15k km, to je daleko dolezitejsie ako onanovat nad 0w-40 alebo 5w-30 !!!!!!!!!!
b) ak to NAOZAJ MUSI byt raz rocne, tak VZDY TESNE PRED ZIMOU. To je najnarocnejsie odbobie s najvacsimi narokmi na olej. A prave preto chces mat v zime CO NAJNOVSI olej, nie taky co uz pocas roka najazdil 10.000km, leto neleto, to je jedno, ma proste vela za sebou.
c) davaj KVALITNY olej. Nepisem naschval znacky lebo vela olejov je kvalitnych, ale rozhodne nie su za 28,-eur/5 litrov. Musim ale napisat ze mam tazke srdce na Castrol. Slovenski sedliaci z neho robia UberBozstvo a pritom mnohe varianty technicke listy diskvalifikuju voci konkurencii (poznamka : situacia sa velmi zlepsila odkedy Kastrol pred par rokmi kupila ta veeeelika firma so zelenym logom).
d) pozeraj technicke listy vyrobcov, posudzuj parametre. Ked ma nejaky olej alkalicku zasobu 8 jednotiek a druhy 5.5, ja velmi rychlo viem ktory pojde do mojho motora ak aj obidva maju schvalenie od vyrobcu (napriklad normu vw 505.01, ak taka ide do mojho motora).
e) viskozita je v nasich podmienkach neprilis podstatna, ci vyberas 5w-xx alebo 0w-xx, obidve v pohode vydrzia najchladnejsie dni u nas. Ked si v hornatych castiach kde mas polovicku zimy -20 a menej, osobne by som vyberal 0w viskozity, inak je to uplne zbytocne. PS: aj teraz jazdim na 0w-40 ale vobec ho nepotrebujem v Bratislave. 5L oleja ma stalo 45 eur, znacku naschval nepisem a technicky list uvadza vyborne cisla (ktore si nemam ako overit, samozrejme).
-
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 19.08.2007 21:00 Zdieľať na Facebook
Vdaka za odpovede. // mp3trubo, odovedal si skor ako som dopisal
Nie je to o tom ci menit viac krat do roka, kedze mam maly nabeh, ale o to robit to co najoptimalnejsie - napr. vymenit v spravnom obdobi aby som vedel predvidat degradaciu ktora bude v pohode pre dane obdobie.
@ADMIN: Divny cas dava pri odpovedi - odoslal som 9:20 a pise 7:20
Prave ze mne to vyde tak max 10 000km. Prave ide o to, ako sa zmeni viskozita oleja povedzme pri 8kkm. Pretoze ak budem mat v zime dobru cerpatelnost a bude pri starte vsetko ok. {skusal som aj 0W40 a je to velky rozdiel oproti 5W40, staci aj teplota okolo nuly nato aby sa videl rozdiel}. Lenze potom sa dostavame k letnemu cislu - znizi sa? Zvysi sa? A co taka HTHS viskozita. Jazda po dialnici v pri nad 35C do chorvatska ked uz ma olej za sebou tych 8kkm?A výmena pred či po.... ak ti vyjde na viac intervalov tak vymeň viac krát za rok, ak si vieš načasovať pre zimou tak nepochybíš, určite štarty pri mínus sú pre olej horšie ako letné štarty.
Nie je to o tom ci menit viac krat do roka, kedze mam maly nabeh, ale o to robit to co najoptimalnejsie - napr. vymenit v spravnom obdobi aby som vedel predvidat degradaciu ktora bude v pohode pre dane obdobie.
@ADMIN: Divny cas dava pri odpovedi - odoslal som 9:20 a pise 7:20
-
- Príspevky: 1761
- Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 19.08.2007 21:00 Zdieľať na Facebook
Ahoj KaskaderTN>> skusal som aj 0W40 a je to velky rozdiel oproti 5W40, staci aj teplota okolo nuly nato aby sa videl rozdiel
Rozpíš sa, toto ma zaujíma ;)
Historicky -> mal som Nissan Primera 2.0 SR20DE 96kW, zacal som s 10W40, casom som chcel vyskusat nico lepsie, tak som sa odhodlal k 5W40. Rozdiel bol celkom velky, dalo by sa povedat ze tak do 15C(+-). Jednoducho ked si nastartoval tak sa cele auto utisilo o dost rychlejsie, v zime ti nedrnkotali veci v motore 2 sekundy ale asi 1. Cim vacsia zima, tak este vacsi rozdiel(olej som menil pred zaciatkom zimy). Toto bolo asi tak 4 sezony
Potom som kupil GT verziu 110kW, pouzil som prve dve sezony 5W40 klasika ale potom som chcel este nieco lepsie vyskusat(nenajazdim vela, teda rozdiel v cene za vymenu olej (1x v sezone)nie je velky, zopar eur navyse ked kupim lepsi okej) a presiel som na 0W40 Mobil1 NewLife. Tu bol viditelny dalsi skok, proste si nastartoval a zaregistroval len trochu beh motora naprazno a hned na to uz s olejom(odhadujem na menej ako sekunda tak do tych -5 az -10, potom to uz bolo dlhsie). Kedze jazdim pianko a veeelmi malo som to vytocil, tak mi olej nezralo vobec nic za tych cca 7kkm(motor celkovo asi 120kkm), potom som auto predal.
Takze koli dobrym skusenostiam s 0W40, celkovou nevelkou prirazkou pri vymene oleja (asi 10e rozidel na 5L oproti 5W40) som to zacal pouzivat - najzakladnejsi tuning auta.
A kedze s autom urobim pocas roka minimalne zo 200x startov tak ked si prepocitam ze namiesto dajme tomu 1.5 sekundy mam motor ospliechany za 1 sekundu, tak 100 sekund na minimalne zvysky oleja po dlhsom stati by asi nikto nechcel nechat motor bezat. Ci? Nehovoriac o tom ze mam pri studenom motore nizsiu viskozitu, tak aj motor ide lahsie(ako by mal o trochu teplejsi olej) a spotreba ide tiez dole.
Sice nic zasadne ale ja mam rad veci ked su optimalizovane - pri najnizsich nakladoch najviac muziky :D
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
ci pana, ked budem mat cas, napisem viac, ale takato tema... Prosim vas, hlavne na SK nezabudajme, ze ten olej aj treba menit, ze ziaden longlife neexistuje, ze radsej pri 8-10tis.km ako pri 17tis.km. A hlavne rozlisovat, ci furt startujem v meste, v lete aj v zime, alebo jazdim dialnica. Stale majme na mysli, kde zijeme, aky je vozovy park a ti ludia...???...
-
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 08.05.2015 14:34 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1761
- Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10 Zdieľať na Facebook
s2pi pri SAE 10W-40 vs. 5W-40 by som ti ten rozdiel ešte ako tak veril, ale 0W vs. 5W je pri teplote 15 st. C tak minimálny rozdiel, že to skrátka nie je možné rozoznať.
všímaj:
[img]http://i60.tinypic.com/2u5fl1w.jpg[/img]
všímaj:
[img]http://i60.tinypic.com/2u5fl1w.jpg[/img]
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Idete na to moc vedecky....čím viac človek vnikne do určitej problematickej oblasti, tým viac zistí že to pri bežnom používaní toho ktorého zariadneia bežnej spotreby nemá cenu riešiť.Myslím že prípadne aj to čo je ušetrené takýmto systémom je neadekvátne tej námahe...takáto debata by sa dala viesť aj v oblasti ako a kedy nabíjať baterku v mobile ,alebo či je lepšie a ekonomickejšie zhasínať ak idem preč z miestnosti na 5 min alebo až na 15 min. Alebo či mi pračka vydrží dlhšie alebo ušetrím na oprave alebo nákladoch celkovo, ak budem prať na 60 a dám menej prášku alebo viac prášku a prať na 40.
Otázka oleja je možno vhodná na riešenie ak mám auto od nova a chcem si ho nechať čo najdlhšie 10-20 rokov,ale nie že dnes mám a za dva-tri-päť rokov bude zas iné.
Tú námahu nikto z kupujúcich neodcení a nepridá navyše k cene auta .... mením podľa predpisu výrobcu prípadne sa spolieham na premenlivý interval tak ako mi ho vyráta počítač v aute a neriešim. A použijem olej ktorý tam patrí čo sa týka špecifikácie a mám k nemu dôveru. čo sa týka značky samotnej.
Ozaj otázka z olejom na scootri alebo motorke, mám meniť olej pred odstavením na zimu po skončení sezóny ? alebo až na jar na začiatku novej. Je lepšie ak je v motore čerstvý olej ak je pomali pol roka odstavený v garáži , alebo lepšie dať nový až pred začatím používania a nechať ho tam pootom celý čas až zas na jar vymeniť?
Ja myslím že lepšie ak motor prezimuje pol roka s čerstvým olejom. Ale niekto mi tvrdí že olej degraduje aj ak je len v motore naliaty a nejazdí sa a že je lepšie dať nový až na jar.
Otázka oleja je možno vhodná na riešenie ak mám auto od nova a chcem si ho nechať čo najdlhšie 10-20 rokov,ale nie že dnes mám a za dva-tri-päť rokov bude zas iné.
Tú námahu nikto z kupujúcich neodcení a nepridá navyše k cene auta .... mením podľa predpisu výrobcu prípadne sa spolieham na premenlivý interval tak ako mi ho vyráta počítač v aute a neriešim. A použijem olej ktorý tam patrí čo sa týka špecifikácie a mám k nemu dôveru. čo sa týka značky samotnej.
Ozaj otázka z olejom na scootri alebo motorke, mám meniť olej pred odstavením na zimu po skončení sezóny ? alebo až na jar na začiatku novej. Je lepšie ak je v motore čerstvý olej ak je pomali pol roka odstavený v garáži , alebo lepšie dať nový až pred začatím používania a nechať ho tam pootom celý čas až zas na jar vymeniť?
Ja myslím že lepšie ak motor prezimuje pol roka s čerstvým olejom. Ale niekto mi tvrdí že olej degraduje aj ak je len v motore naliaty a nejazdí sa a že je lepšie dať nový až na jar.
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1761
- Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10 Zdieľať na Facebook
ivko máš pravdu, manželka má Picasso s motorom 1.6 HDI, kde výrobca odporúča olej podľa normy PSA B71 2290, čo je skrátka hlúpsť. Je to olej so zníženou HTHS viskozitou, tým pádom zníženou tepelnou odolnosťou, naviac s nejakým šialeným výmenným intervalom a tieto oleje sú smrrrrť. Akýkoľvek olej SAE 5W-40 spĺňajúci ACEA C3 (kvôli FAPu) je podstatne odolnejší, po cca 7 tisícoch ho proste vymením a vybavené. Ten motor karbónuje jak sviňa a mazať ho nejakou vodičkou je ťažký omyl. Ale soptřeba je hlavní, protože tak je to správné
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> Povedyte mi súdruh turbo, čo si predstavujete pod pojmom "kvalitný"?
ved som to popisal ale ked uz to musi byt, tak vymenujem jednu znacku ktora nerobi shit : Mobil 1. A hlavne sa v nasich koncinach nefalsuje tak masovo ako Kastrol a hlavne maju u nas autorizovaneho distributora ktory garantuje originalnost oleja. Jo, taka drobnost, staci ti desat sekund na internete aby si tu firmu nasiel a dalsich sedem sekund aby si zohnal telefonne cisla na slovenskych chlapov TRIBOTECHNIKOV, ktorym mozes zavolat a pokvakat s nimi o olejoch. Nejako si nespominam na prilis vela SVETOVYCH firiem ktore taketo volaco na Slovensku maju k dispozicii.
Pozriet technicke listy, porovnat s konkurenciou. Isteze existuju aj oleje ktore su kvalitnejsie ako konkretny olej XY od Mobil1. Nevravim ze nic lepsie na svete neexistuje.
Pri olejoch PO SPLNENI poziadaviek vyrobcu rieste TBN a HTHS. Velke bacha na motory s moznostou pouzitia HTHS olejov pod 3.5, lenze to by tomu clovek musel rozumiet. Viacmenej vsetky tie hyperekologicke prditka su zranitelne ako svina.
>> Otázka oleja je možno vhodná na riešenie ak mám auto od nova a chcem si ho nechať
>> čo najdlhšie 10-20 rokov,ale nie že dnes mám a za dva-tri-päť rokov bude zas iné.
sucasne vozy mam 7 rokov a takmer 7 rokov, kupoval som ich so zamerom podrzat si tri-styri roky. Dnes mam zamer este dalsie dva roky s nimi vydrzat, potom uvidime. Gratulujem ti ked si mozes kupit nove pripadne velmi malo ojazdene auto kazde dva roky.
Patrim presne do kategorie ktoru si spominal. Nemam motivaciu autiak vymenit. Pockam pokial trosku zlacneju modely ktore sa mi pacia, pouzivaju totiz 3.5i, 3.6i, 5.7i a podobne motory, kupim za par tisic, prerobim na plyn a budem gumovat 1.0i, 0.9i a 0.76i Fabiam, Rapidom a Oktaviam ktore v tej dobe budu existovat rovno pred nosom nech ich od zavisti aj roztrhne.
ved som to popisal ale ked uz to musi byt, tak vymenujem jednu znacku ktora nerobi shit : Mobil 1. A hlavne sa v nasich koncinach nefalsuje tak masovo ako Kastrol a hlavne maju u nas autorizovaneho distributora ktory garantuje originalnost oleja. Jo, taka drobnost, staci ti desat sekund na internete aby si tu firmu nasiel a dalsich sedem sekund aby si zohnal telefonne cisla na slovenskych chlapov TRIBOTECHNIKOV, ktorym mozes zavolat a pokvakat s nimi o olejoch. Nejako si nespominam na prilis vela SVETOVYCH firiem ktore taketo volaco na Slovensku maju k dispozicii.
Pozriet technicke listy, porovnat s konkurenciou. Isteze existuju aj oleje ktore su kvalitnejsie ako konkretny olej XY od Mobil1. Nevravim ze nic lepsie na svete neexistuje.
Pri olejoch PO SPLNENI poziadaviek vyrobcu rieste TBN a HTHS. Velke bacha na motory s moznostou pouzitia HTHS olejov pod 3.5, lenze to by tomu clovek musel rozumiet. Viacmenej vsetky tie hyperekologicke prditka su zranitelne ako svina.
>> Otázka oleja je možno vhodná na riešenie ak mám auto od nova a chcem si ho nechať
>> čo najdlhšie 10-20 rokov,ale nie že dnes mám a za dva-tri-päť rokov bude zas iné.
sucasne vozy mam 7 rokov a takmer 7 rokov, kupoval som ich so zamerom podrzat si tri-styri roky. Dnes mam zamer este dalsie dva roky s nimi vydrzat, potom uvidime. Gratulujem ti ked si mozes kupit nove pripadne velmi malo ojazdene auto kazde dva roky.
Patrim presne do kategorie ktoru si spominal. Nemam motivaciu autiak vymenit. Pockam pokial trosku zlacneju modely ktore sa mi pacia, pouzivaju totiz 3.5i, 3.6i, 5.7i a podobne motory, kupim za par tisic, prerobim na plyn a budem gumovat 1.0i, 0.9i a 0.76i Fabiam, Rapidom a Oktaviam ktore v tej dobe budu existovat rovno pred nosom nech ich od zavisti aj roztrhne.
-
- Príspevky: 88
- Dátum registrácie: 10.03.2008 13:22 Zdieľať na Facebook
Neviem či je to k téme, ale musím reagovať, keď vidím názory, že žiadny olej longlife neexistuje. Prosím Vás, ja mám auto na to, aby mi zarábalo peniaze a hádam nebudem meniť olej po 10 alebo 15 tis km, keď mám predpísaný interval 30tis, prípadne 45 tis. Ja budem radšej dávať peniaze inam, ako do oleja. A ten kto robí inak a utišuje sa tým, že mu auto vydrží dlhšie je mi na smiech. A čo sa týka kvality oleja v aute sa tým nezapodievam, je tam predpísaný interval? Je. Takže ho budem dodržiavať a nebudem mať problém A Experimentovať s číslom a normou oleja a meniť olej, za ten, čo nieje predpísaný? Na to nemám čas. Len doplním, že bežný nájazd mmojich áut je do 500tis km, potom mením auto. A zatiaľ sa nik nesťažoval, že čo som mu predal.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných