VW Passat B6 2.0 fsi - riadiaca jednotka

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lubo.ficek
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 20.10.2007 20:12
Zdieľať na Facebook

VW Passat B6 2.0 fsi - riadiaca jednotka

Príspevok od používateľa lubo.ficek »

zdravim mam u znameho dal si čipnut motor a po dlhšej dobe mu začala svietit kontrolka motora chyby P0601 chybny sučet pameti crc.auto išlo par krat počas jazdy vyplo a ked už ho to prestalo bavit dala sa riadiaca jednotka opravit do opavy.po oprave a nasadeni do auta ide len do 2000ot a potom striela kašle vynechava diagnostika čista dala sa reklamacia a z ich strany vsetko ok tak je to v ......dakujem za rady ktore pomožu.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

coby opravoval, ved dobre hovoris cviro a suvislo, ako vzdy :2f93: , proste chiptuner je babrak a rype sa do coho nema ponatie :3035:, rozumnejsi vyrobca pouzil takyto sposob ochrany svojich nastaveni a tym padom aj celeho auta, znama metoda soft ochrany z pocitacov kopec rokov, bohuzial su zdhavejsie a menej zdlhave metody ako sa ku spravnemu kontrolnemu suctu dopracovat, za peniaze sa vsetko dnes da kupit, asponze to neni lacna vec :-\, moje odporucanie, treba to dat do povodneho stavu, idealne nech to spravi ten babros s neskutocnou odvahou :)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mato2115
Príspevky: 52
Dátum registrácie: 21.04.2010 21:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mato2115 »

V prvom rade trebalo kontaktovat toho co to upravoval, moze pouzit ine moznosti vypoctu kontrolneho suctu, ked nie tak moze to vyriesit tym, ze zapise povodny original. Dalsia moznost je ist do original servisu nech aktualizuju sw v rj motora.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ako píše mato,ak je to zodpovedný chlap,tak si zálohuje data ktoré vytiahol a teda je stále možnosť návratu k pôvodnému obsahu.
Novšie verzie obsahujú ochranu pred čipovaním ktorú treba prekonať,čo aj korektne ide a robí sa.Problém je ak má niekto väčšie sebavedomie než treba a ak ešte čipuje pomocou nástrojov ktorých je za pár grajciarov plný net tak to občas krachne.Treba vrátiť pôvodný soft
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nechcel som to povedat prvy...

tak este dodam, ze aj ked sa bude napalovat povodny soft alebo akykolvek iny, kontrolna suma NEMUSI BYT jeho sucastou a teda sa musi vzdy vykonstruovat nanovo. Bolo to velmi davno co som mal Galetto v paprciach a to teda boli o tri generacie starsie mozgy ako to co ma FSI Pasatt cize ta technicka uroven v porovnani s tymto bola primitivna ako matematika prveho rocnika zakladnej skoly.

V kazdom pripade - auto par mesiacov fungovalo. Keby bola problematika v prepaleni softu, voz by vykazoval priesery okamzite a nie az s obrovskym odstupom casu. Navyse, mam taky skaredy dojem a to zase strielam do vetra, ze tieto riadiace jednotky odmietnu "fungovat" akonahle im neprejde interny CRC.

No, je to proste cele velmi velmi komplikovane. Presne tak ako ked sa do auta rype tak ako sa do auta rypat nema.

Lenze ked ma niekto Pasatt a este k tomu cip, tak to uz je najvacsi kápo v dzedzine. A potom zacinaju prusery s respektovanim autority napriklad dodrziavanim zdraveho rozumu, maximalnej povolenej rychlosti a podobne.


Nemyslim si ze tu sa jedna o problem kontrolneho suctu riadiacej jednotky, napriek tomu ze to diagnostika vypisuje. Bola v oprave. Niekto nieco nejako robil, o tom prd vieme, ziadne informacie neboli poskytnute. A je problem na svete. Jejda kolko som ja uz videl pokazenych riadiacich jednotiek... skutocne pokazenych. I ked nie tak mladych ako 2.0fsi Pasatt... ale predsa pokazenych.

Naposledy mojmu fotrovi odfajcil blesk na Šarane 1.9tdi 2006 bufik, teda jeho "riadiacu jednotku" ak sa to tak da nazvat. Ked prsalo mrholilo, zopar bleskov sa urodilo. Dva z nich tresli akoze tak sproste, ze auto zaparkovane VNUTRI v garazi poslo. Odisla mu klimatizacia (NESPINA, error : error, super, vdaka) a nezavisle kurenie - v riadiacej jednotke cislo 18 sa vypisuje chyba 65535, co je "vsetky chyby naplno", pripadne "ho..uno viem o tom co ma boli, ale nieco ma fakt boli" a taketo priznaky. Spolu s tym autom vtedy odisla aj elektronika tepelneho cerpadla v pivnici pod tou garazou... dom prestal kurit. Ano, zakladovu dosku a hromozvody ma v poriadku.

Proste stalo sa. To su take pribehy co napise len zivot sam. Ked tie blesky padli, skoro vysklilo okna a nadskocila strecha.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

No a keď poviem "starý zlatý Weber" tak ma tu budete kameňovať.Tak si len tíško pomyslím hlúpy každý kto si takéto niečo kúpi.A to aj napriek tomu , že práve takéto kakačky živia moju rodinu a mne dávajú robotu. :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:

Lubo strýcovi hore nad zahradou stojí Zetor 25K. Vieš kolko ten za svojich vyše 50rokov videl bleskov?? a ešte ich raz tolko uvidí . lol lol lol lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Cviro práveže velmi dobre viem o čom hovorím. Do starého mechanického motora môžem zasahovať kolko chcem a nič nepokazím. Zato ked otvorím kapotu na ženinom aute a narátam 14RJ tak ma ide šlak trafiť.Krása je v jednoduchosti a ja nenávidím stroje ktorým nerozumiem.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

No ja si myslím že je to chyba nás ludí že vyrábame stále viac výrobkov ,ktoré ale majú kratšiu trvanlivosť. Možno práve ich zložitosť je jedna z príčin ich krátkeho života.Týmto prístupom si z vlastného života robíme kolotoč smetí.
Za ďalšie ak si výrobok kúpim a teda je mojim vlastníctvom , prečo by mal byť urobený tak že do neho nemôžem zasahovť?Konkretne RJ je v podstate počítač. Ak si kúpim notebook tak do neho kludne inštalujem programy buď free alebo tie čo si zakúpim. Rovnako si upravím telefon alebo klimatizáciu , ale auto nesmiem??? Ďakujem tak také auto si neprosím.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
ondrejgti
Príspevky: 423
Dátum registrácie: 02.02.2007 18:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ondrejgti »

Checksum bol spravny, inak by auto vobec nenastartovalo... a sam od seba sa softver neprepisuje.
pacok
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacok »

Mozno novy soft s inymy hodnotami odpalil nejaky tranzistor,optoclen a pod. ,alebo nieje v ich rozsahu.
marekd
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 25.05.2015 16:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marekd »

zdravím, som majiteľom passata B6 2.0 FSI r.v.2005 o ktorom je tu reč.
dovolím si upresniť pár informácii.
pred troma rokmi som sa dal nahovoriť na čip. Išlo mi o získanie silnejšieho krútiaceho momentu pri nižších otáčkach, nešlo o pretekanie sa - z toho som už dávno vyrástol. V tej dobe mi neboli známe riziká čo sa vlastne môže posrxť.
Passat jazdil bez problémov 2 roky cca 400000km. Potom začal svietiť check motora chyba P0601. Auto chodilo stále bez problémov. Chcel som to dať do poriadku, tak som poslal ECU do servisu v Opave - ECU servis, kde vraj bežne opravujú túto chybu.
Po namontovaní opravenej ECU a naštartovaní konečne check zhasol, ale pri otáčkach 2000 motor trhá a nie je možné pridať viac. Diagnostika VCDS nevypisuje žiadnu závadu, pri podržaní plynu v meraných hodnotách vidieť že nepália - vynechávaju valce.
sevrvis tvrdí že nahrali originál software podľa vin a že z ich strany je ECU v poriadku. Po "chiptunerovi"sa zľahla zem.
auto je vo velmi zachovalom stave - je mi ho ľúto dať do šrotu. Dík za každú radu.
marekd
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 25.05.2015 16:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marekd »

nie 400000 ale 40000km
marekd
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 25.05.2015 16:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marekd »

Chyba bola v riadiacej jednotke motora. Bola uznaná reklamácia a po namontovaní novej ECU motora je už všetko ok.
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných