Nový motor od Mazdy má mať účinnosť 60%, príde o 5 rokov

Sem móžete poukázať na zaujímavý web v oblasti auto-moto, nie reklama...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Nový motor od Mazdy má mať účinnosť 60%, príde o 5 rokov

Príspevok od používateľa Sliedic »

Výrobci automobilů to kvůli emisním limitům nemají jednoduché. Mazda s novým motorem sází na kompresní poměr 18:1.

Pro dosažení nízké spotřeby paliva se v současnosti přistupuje ke snižování objemů motorů, instalaci turbodmychadel, vstřikování močoviny a podobně, ne všichni však těmto trendům podléhají. Japonská Mazda je toho příkladem – zatímco konkurence nasazuje malé turbomotory, ona zůstává u větších objemů, atmosférického plnění a vysokého kompresního poměru.

Už atmosférický dvoulitr DISI v minulé generaci Mazdy 3 disponoval vysokým kompresním poměrem 11,2:1, v současnosti používaná patnáctistovka Skyactiv-G hranici posunula až na 14,0:1, a budoucnost přinese poměr 18,0:1. Mazda si od systému, který do praxe uvede zhruba v roce 2020, slibuje navýšení účinnosti ze čtyřiceti na šedesát procent.

U benzinového motoru vlastně použije vznětový princip zapalování směsi paliva a vzduchu (HCCI), meli bychom se tedy dočkat podobné spotřeby jako u srovnatelně výkonných turbodieselů. Zároveň ale odpadne nutnost použití filtru pevných částic nebo vstřikování močoviny, problém by tedy neměl být ani s náklady za servis. Cílem je spojení výhod benzinových a vznětových motorů, a alespoň podle prvních informací dává celá koncepce smysl.

Další výhody by mohly vyplynout z nedávno uzavřeného partnerství mezi Mazdou a Toyotou. Mazda už ostatně hybridní technologii Toyoty používá, ovšem pouze u modelu 3 na japonském trhu. V budoucnu se tak pravděpodobně dočkáme plug-in hybridu s emisemi okolo 80 gramů CO2 na ujetý kilometr, což odpovídá spotřebě 3,44 l/100 km.
Zdroj: http://www.auto.cz/novy-motor-od-mazdy- ... -let-87782
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

a pritom na slovensku mame davno RTU a 70% ucinnost, nepozeraju markizu v mazde ? :4012:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Takže počítajme...koľko rokov to bude trvať Mazde na 60%
No a z toho sa dá odvodiť kedy bude ten kváziadiabatický 70% slovenský,čo ak ale pridáme fakt že 9 z 10 vecí sú tu podvod,tak to hneď vidím inak
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Milan, ako vidíš spoľahlivosť týchto motorov? Dožijú sa 15 rokov a povedzme 350.000km ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nemám odvahu sa vyjadriť kým nie sú známe základné veci.Rozhodne ma mrazí ak si predstavím tú šialenosť akou predíde výrobca nebezpečiu detonačného horenia.Cieľ je jasný a má logiku,úmera je priama,ale za akú cenu sa to dosiahne ?
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

..."odpadne nutnost použití filtru pevných částic nebo vstřikování močoviny, problém by tedy neměl být ani s náklady za servis"...
Tak o tomto silno pochybujem, nakolko uz teraz sa hodne diskutuje o pouziti filtrov pre benzinove auta s priamym vstrekom a osobne si myslim, ze je to otazka blizkej doby, kedy to EU naserviruje spotrebitelom...
Zivotnost motora? Myslim, ze sme v dobe, ked "zelezo" drzi, zlyhava skor elektronika a komponenty namahane vysokym tlakom s abrazivnym palivom a v neposlednom rade aj snaha znizit servisne naklady pouzivanim minimalneho mnozstva oleja a jeho LL intervalom vymeny.
Avsak spejeme k dobe, ze sa aj na tom "zeleze" zacina extremne setrit, ci uz koli uspore nakladov vo vyrobe, alebo v snahe eliminovat zotrvacne sily a zaroven znizit hmotnost, ktora ma neblahy vliv na spotrebu paliva (obvzlast v meste).
A uz tu mame prve lastovicky s blokom motora kde jeho steny su hrube 8 mm a podobne.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano,sú to všetko pádne argumenty.Ale ak spomínaš hmotnosť (šetrenie) je to akosi divné.výrobca s každým novým modelom robí spuchnutejšie auto.Potom šetrí na materiáli pracovných a namáhaných dielov.Ja už si myslím že tu sa hrá jedna idiotská hra,ako z ľudmi vykefovať a dostať z nich peniaze,a dodať im čosi čo vyzerá dobre,ale je len ako sobáš zo zlatokopkou,čo ťa ozbíja aj o gate
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Planujem si kupit auto strednej triedy, predokolka, manual, ktory je v testoch a recenziach kritizovany za svoju vyssiu hmotnost oproti konkurencii, zevraj konkurencia je na tom s hmotnostou podstatne "lepsie". Mne to nejako prekazat nebude...
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Mňa by zaujímala jedna vec - automobilky vyrábajú extrémne drahé výrobky, majú miliony zákazníkov po celom svete... to naozaj vyrábajú to čo zákazníci žiadajú? Je ten smer vyrábať nešoférske bezpohlavné autá napchaté hlúposťami odrazom prianí zákazníkov? Ak áno potom smutné to môžu už rovno začať s tými vozítkami ťo jazdia samé...
Niektoré články začínajú Automobilka XX vyslyšala prosby zákazníkov a postavila auto CC tak a tak... marketing?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nie su bezpohlavne, su len moderne a krasne.

Pozri, ako zakaznik si rukojemnik : mas "na vyber" z radovo siestich modelov ktore sa ti hodia. Proste podla triedy auta, respektive dnes uz asi 20tich podtried, pretoze kazde auto je vynimocne vo svojej triede, to vidim z kazdej reklamy. Ked chces kupit nieco na sposob Ojdi A6, co mas na vyber ? Hjundaj Genesis, oj revolucia to, Ojdi A6, Mercededes E, BMW5, este par modelov k tomu a vynechame tie na ktore nemas lebo stoja dvojnasobok toho co Ojdi. Takze aky mas vlastne vyber ?

Navyse sa k tomu pridaju vsetky tie subjektivne sracky a'la ja som hejter Mercededesu lebo Ojdi je najlepsie a najkrajsie ; pripadne co neni Béemwé to neni auto a podobne, cim si svoj vyber prakticky zredukujes na jeden jediny model.

Aky mas vyber a moznosti co sa tyka motorov, designu karoserie ? Ziadny. Vazeny zakaznik, tu je konfekcia, "vyber" si. Asi tak si mozes vybrat ako "svojho dodavatela" energie alebo plynu alebo telekomunikacnych sluzieb.

Aby som len netrepal mimo misu : ak si mazda mysli ze este nikoho nenapadlo pritlacit benzin na kompresny pomer 25:1, tak to sa velmi myli. Akurat doteraz vsetci zlyhali a boli na to velmi dobre dovody. No, konstrukterstvo ide dopredu, nechame sa prekvapit.
martincichy
Príspevky: 5446
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Už ani železo nie je to čo bolo pred tým. Všímam si, že sa mi ľudia sťažujú na spotrebu motorového oleja u nových áut v kubatúrach, v ktorých to nebolo zvykom.

Nuž nižšia spotreba vyžaduje aj menšie trenie a menšie trenie vyžaduje menej tesnosti vo valci...
pidizvi
Príspevky: 3408
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

a co spotreba?
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

chlapi nebláznite, veď je to len článok vo voľnočasovom, lacnom médiu. Bohvie čo by na to povedali vývojári z Mazdy keby to čítali ;-)
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

az o 5 rokov?to uz budem dufam cerpat penziu a sediet cele leto na hawaii.
Napísať odpoveď

Návrat na "Zaujímavé stránky, odkazy"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní