Laguna II - vysoke otacky a nereaguje na plyn

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Jay-t
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 26.06.2011 19:26
Zdieľať na Facebook

Laguna II - vysoke otacky a nereaguje na plyn

Príspevok od používateľa Jay-t »

Ahojte,

Riesim problem s autom v rodine - Renault Laguna II, 1.8 16v benzin (tachometrovych 180 000km, realne zrejme o dost viac)
Po nastartovani si auto prida na cca 2700 - 3300 otacok a nereaguje na plyn. Pokial sa s tym clovek pokusi chodit tak auto napriek otackam nema vykon plus vobec nereaguje na plyn (ani na tempomat), obcas sa otackami sam dostane aj cez 4000, stalo sa aj to ze pri zaradenej rychlosti zacal motor trhat v rozmedzi 3300 - 3700 ot.

Moj tip je:
1. prisavanie falosneho vzduchu niekde pri skrtiacej klapke/parohoch sania
2. vadny vstrekovac /e
3. skrtiaca klapka

Auto chyta na brnk, filter sme narychlo vyfukali (cez tyzden pojde novy lebo stary ma uz co to za sebou, robi to aj bez filtra), nepomohlo ani odpojenie baterky.

Stretol sa uz niekto s niecim podobnym? Pripadne co ine by to mohlo podla vas sposobovat?
Dakujem za kazdu radu
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Len nepanikáriť,nie je to vôbec vzácna vec.Vcelku úvažuješ dobrte,prisávanie vzduchu má také prejavy ale na škrtiacu by som to videl jedina ako jej súčasť,tj potenciometer.Vstrekovač v žiadnom prípade,ten môžeš z hry vylúčiť. Ešte by stálo za to uvažovať o vysokom tlaku paliva pokiaľ by zahaprovala regulácia,ale snáď na poslednom mieste.Vzhladom na nultú silu sa prikláňam skôr k diere v saní,to nie je RJ nijako vykorigovať
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Na mojom bývalom aute (Daewoo Lanos 1.6i) sa niečo veľmi podobné dialo, keď mi vypadol konektor od motorčeka na škrtiacej klapke ovládajúci voľnobežné otáčky.
Či mi svietila kontrolka motora, to si už, žiaľ, nepamätám...
Akurát že na plyn to reagovalo úplne normálne, len voľnobeh bol vysoký (asi ako u teba) a ak som pridal na dajme tomu 4500 ot. tak po pustení plynu tie otáčky len veľmi pomaly padali na nejakú nezmyselne vysokú hodnotu.
Nevravím, že musíš mať rovnaký problém, chcel som tým len povedať, že aj takéto somariny, ako dobré kontakty na všetkom okolo škrtiacej klapky by si mohol pozrieť.
Ragnarthor
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 14.07.2005 00:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Ragnarthor »

Na týchto autách odchádzali škrtiace klapky treba ju vymeniť za originál diel repliky moc nefungujú naťahať nový soft do rj a pretesnit sacie potrubie
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Keď som sa pokúšal pred pár dňami kúpiť iba potenciometer na škrtiacu tak mi vysvetlil pán kovošroťák že to ak raz dám dole už to "nenastavím" a bude to na h-..o
Urobil som to napriek "varovaniu" odborníka,vymenil som,odštartoval od studeného motora tzv načítanie stredových hodnôt tj motor ide na volnobehu do prvého zapnutia ventilátora.Výsledok je krásny chod vo všetkých režimoch.Hold niekedy sa oplatí na odborníkov (z radov predajcov) nepočúvať
golabsk
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 04.05.2008 11:20
Zdieľať na Facebook

L2 vysoké otáčky

Príspevok od používateľa golabsk »

Mám ten istý motor-a toto sa mi tiež stalo-po načítaní na PC bola chyba -škrtiaca klapka-mechanik pov.a aj urobil-vyčistenie šk.klapky-funguje dodnes....
rockerao
Príspevky: 29
Dátum registrácie: 03.07.2013 19:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rockerao »

Táto chyba môže byť spôsobená viacerými vecami. Ide o to, že niekde medzi plynovým pedálom a škrtiacou klapkou je nejaká chyba, riadiaca nevie čítať polohu pedála/klapky a preto používa prednastavenú mapu, tie vysoké otáčky, aby si sa dostal domov (tzv. núdzový režim). Myslím že najlepšie je začať jednoduchšími vecami, ja som to robil tiež tak:

1, vyčistiť potenciometer - ten ale nie je pri škrtiacej klapke ale je v plynovom pedáli (taká malá krabička) - dáš ho dole jednoducho, sú tam tri šrouby a jedna koncovka, potom to rozšroubuješ, uvidíš na plošáku 2 dráhy, tie sa zvyknú zašpiniť, vyčistíš ich vatovou tyčinkou a liehom. Ak nepomôže:

2, Vyčistiť kontakty na koncovkách riadiacej jednotky. Renault na ne dával silikón, aby sa tam nedostala vlhkosť, ten však časom zdegradoval a môže to spôsobiť zlý kontakt a hádzanie do núdzového režimu. Ak nepomôže:

3, (v tomto bol môj problém) skontrolovať káble. Jedny idú z pedála do riadiacej jednotky a ďalšie z riadiacej do škrtiacej klapky. V mojom prípade šlo o káble z riadiacej do škrtiacej, nejaký expert predomnou napojil nové káble na staré (ucvakol ich pár cm pred koncovkou a napojil nové), čo nerobilo dobrotu. Dá sa to pekne vidieť keď dáš dole izoláciu, uvidíš či neboli náhodou nadpájané.

4, vyčistiť škrtiacu klapku sprejom na klapky. Meniť ju nemá zmysel, oni neodchádzali ako tu bolo spomenuté. Problém bol v tom že keď diagnostika vyhodí ako napr. mne "obvod potenciometra škrtiacej klapky) môže to byť kdekoľvek medzi pedálom a škrtiacou (vrátane káblov, riadiacej jednotky, pedála, škrtiacej..), v renaulte sa im pretočili doláriky pred očami a hneď menili, aj keď stačilo vyčistiť.

Ak by ti toto nepomohlo zájdi do renaultu alebo k niekomu kto má clip, tie univerzálne diagnostiky neukážu všetko a s renaultami sa veľmi nemusia.

Ak by boli v poriadku pedál-káble-riadiaca-škrtiaca, treba cez diagnostiku skúšať rôzne senzory. Sú navzájom poprepájané. Hlavne sa zameriť na lambda sondu (regulačnú), senzor teploty chladiacej kvapaliny, senzor kľukovej aj vačkovej hriadele, ak máš auto vyrobené po máji 2002 tak aj váhu vzduchu, prípadne snímače vzduchu atď.... je toho celkom dosť ale postupne sa nato dá prísť.
Napísať odpoveď

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných