Mercedes w204 - odchylka vyrovnania
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25750
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes w204 - odchylka vyrovnania
Žiaľ to som si odskúšal,niet toho Árona potom zavzdušnený vstrek spustiť,musí von a na stolici.No ale ani Delphy nie je jedno ktorý typ.Niektoré sa dajú donútením (umelo) tlačiť do vysokého tlaku,u iných to nejde.Pokiaľ diagnostika má predvolené hodnoty v jednom bloku a nemôže si ich obsluha navoliť podľa svojej potreby tak to dosť sťažuje prácu.Niečo tam je čo netreba vôbec,a čo treba chýba.Vďaka pánu za VCDS a možnosti voliť 12 hodnôt a prekrásne logovať čokoľvek obsluha potrebuje.Už iba vedieť...potom brnkačka.Aj oscilo je suprové pokiaľ je typ datového záznamníku (vždy sa dej nahráva a v zázname sa s tým človek hrá ako potrebuje,mení čo chce ako chce,pôvodný záznam má k dispozícii)
-
- Príspevky: 179
- Dátum registrácie: 15.08.2024 13:02 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes w204 - odchylka vyrovnania
Tieto su ine delphi ako nasledujucom type motora om651, nezvyknu robit tento problem ale moze sa stat. Boli len v tomto w204 a v poslednych w211 2 roky vyroby. Neskor je typ delphi podobny ako napr. 1.2tdi common-rail. Tam je odvzdusnovacia procedura cez diag. ale len v originalnej a musi byt zdroj, bateria piziadavka viac ako 13v bez startu, potom tam je zdvihnutie tlaku na 800bar pri starte a este "zkouska kontaktovani" to pracuje so vstrekom elektronicky otvara/zatvara vstrekovac pracuje s nim elektronicky a to casto pomoze ked sa "zasekne" vstrek. Bosch system toto nerobi, delphi specialita.
V originalke je prehladna skupinka hodnot pre start, ak automat tak len tuk do klucika a toci si sam, obrazok na predchadzajucej strane ale so simulacky, nie realne hodnoty z auta, 0reto som napisal k tomu, ze to netreba brat ten obrazok ako realne hodnoty co to chce.
Ak je problem synxhronizacia, ani pidla diag. Nie je ina mozznost preverenia ako osciloskop, pri benzine ano, pri diesli nie. Pri diesli je bud synchronizovane, prebieha synchronizacia alebo nesynchronizovane, ak to skace hore dole a nie je start, potom preverit signaly. Potom ci signal napr. od kluky je problem animaca alebo zubov na ci ich cita je dalsia vec. Uz bolo, ze motor prestal startovat a predtym rozoberali menili hydromenic a zle a snimac kluky zle videl zuby na zotrvacniku a je dostartovane.
V originalke je prehladna skupinka hodnot pre start, ak automat tak len tuk do klucika a toci si sam, obrazok na predchadzajucej strane ale so simulacky, nie realne hodnoty z auta, 0reto som napisal k tomu, ze to netreba brat ten obrazok ako realne hodnoty co to chce.
Ak je problem synxhronizacia, ani pidla diag. Nie je ina mozznost preverenia ako osciloskop, pri benzine ano, pri diesli nie. Pri diesli je bud synchronizovane, prebieha synchronizacia alebo nesynchronizovane, ak to skace hore dole a nie je start, potom preverit signaly. Potom ci signal napr. od kluky je problem animaca alebo zubov na ci ich cita je dalsia vec. Uz bolo, ze motor prestal startovat a predtym rozoberali menili hydromenic a zle a snimac kluky zle videl zuby na zotrvacniku a je dostartovane.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25750
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes w204 - odchylka vyrovnania
Pokiaľ kluku sníma z magnetickej pásky,stačí si pri robení dvojhmoty svietiť ledkou z magnetom,priblížiť sa a je po štarte.
Inak aj diesel sa preveruje kluka/vačka z oscilom.Problém je pokiaľ obsluha nemá vzorový správny diagram a nevie ho nájsť na nete.najlepšie bibliotéky vzorov majú ukrajinci,od nich sú vlastne aj najlepšie oscilá (Autoscop,MTPro 4,Diamag) aj učebné stránky,návody nové metody na ktoré čumí svet ako vyoraná myš.
dopíšem....
Vyšší level je oscilom zisťovať napr štrkot reťaze,nedošponovanie,nábeh a zamkýnanie variátorov a práca ich elektromagnetických ventilov.Lebo ...ide len o 4 x 700 e.- u Večka pri "skúsime.Vyletené do vetra,potom sa vymenia solenoidy 4x270 a majiteľ je happy.Cena nevedenia je obrovská
Inak aj diesel sa preveruje kluka/vačka z oscilom.Problém je pokiaľ obsluha nemá vzorový správny diagram a nevie ho nájsť na nete.najlepšie bibliotéky vzorov majú ukrajinci,od nich sú vlastne aj najlepšie oscilá (Autoscop,MTPro 4,Diamag) aj učebné stránky,návody nové metody na ktoré čumí svet ako vyoraná myš.
dopíšem....
Vyšší level je oscilom zisťovať napr štrkot reťaze,nedošponovanie,nábeh a zamkýnanie variátorov a práca ich elektromagnetických ventilov.Lebo ...ide len o 4 x 700 e.- u Večka pri "skúsime.Vyletené do vetra,potom sa vymenia solenoidy 4x270 a majiteľ je happy.Cena nevedenia je obrovská
-
- Príspevky: 179
- Dátum registrácie: 15.08.2024 13:02 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes w204 - odchylka vyrovnania
To urcite.
Vzorovy obraz je v programe diagnostickom zobrazeny, aj s nastaveniami osciloskopu atd.
Aj k origo programu patri osciloskop v case tej w204 mali este 12kanalovy avl ditest hms 990.
Akurat k cidlu kluky je pristup zly aj ma zabetonovany konektor, preto sa napajaju na vsetko cez odbocku z konektorov na rj.
Vzorovy obraz je v programe diagnostickom zobrazeny, aj s nastaveniami osciloskopu atd.
Aj k origo programu patri osciloskop v case tej w204 mali este 12kanalovy avl ditest hms 990.
Akurat k cidlu kluky je pristup zly aj ma zabetonovany konektor, preto sa napajaju na vsetko cez odbocku z konektorov na rj.
-
- Príspevky: 17
- Dátum registrácie: 16.06.2023 09:46 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes w204 - odchylka vyrovnania
Mal som na tejto 646811 vytiahnute viac krat tie vstreky vonku, zhruba 5-6krat, lebo skakali otacky a jeden vstrek bol vadny(zapeceny), potom zas podfukovali tak sa menili podlozky atd, ale pointa vtom, ze ked sa dali naspat tak to vzdy trosku dlhsie tocilo kvoli natlakovaniu ale vzdy naskocil motor. Pri tomto pripade co mam, mozem tocit kolko chcem a nechyti. Pozriem zajtra pri startovani tie hodnoty a tlaky. Je to automat. Dakujem pekne.
-
- Príspevky: 17
- Dátum registrácie: 16.06.2023 09:46 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes w204 - odchylka vyrovnania
Zdravím páni, tak dnes som pozeral tie hodnoty pri startovani, synchronizácia klukoveho a vackoveho hriadeľa sa zmenila z 0 na 1dnotku, tlak rozdelocacej listy 0, odchýlka tlaku raily vyskočila na 275 barov. Otáčky motora vyskočili pri startovani na 96ot/min. Skusali sme aj vrchné palivové vedenie do vstrekov(tie železné trubky) prehodiť dali sme papier pod ne a vôbec nic to nedávalo. Ako sme ale štartovali alebo sa dávalo to polohy zapaľovania som čerpadlo v nadrzi počul jak keby podavalo. Kaluz alebo mláku pod autom neevidujem a je skoro polovica nadrze.
-
- Príspevky: 621
- Dátum registrácie: 11.06.2022 14:21 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes w204 - odchylka vyrovnania
96 ot pri startovani nie je malo?
-
- Príspevky: 17
- Dátum registrácie: 16.06.2023 09:46 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes w204 - odchylka vyrovnania
Určite je to málo, chyba tam aj tlak na rampe, zisťujem že v čom by mohol byť ten problém kvôli čomu to nenatoci
-
- Príspevky: 179
- Dátum registrácie: 15.08.2024 13:02 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes w204 - odchylka vyrovnania
96 otacok je malo, ako realne toci starter tym motorom? Len preto ci diag. aj vidi fakt realitu, vysokotlake cerpadlo je mechanicka zalezitost, potrebuje dostat naftu aby dokazalo vyrobit tlak, aj ked sa spusti podavacie cerpadlo v nadrzi tal nejaku drpbmy tlak ako uz bolo pisane 4-5 bar sa musi objavit aj na rampe, po zacati startu aj ked motorom toci ledva sa ten tlak musi splhat hore, jednoducha vec stiahnut dole hadicu od palivoveho filtra, ak je tlakomer zmerat co tlaci cerpadlo ak nie tak je tam cca 4, 4,5 bar a co to robi. 0 na rampe je to, ze ziadnu naftu nema. Podvacie cerpadlo, filter, regulator mnozstva paliva, cerpadlo, rampa, vstreky a o start a po starte sa o tlak stara regulator tlaku na rampe, ale ked tam nafta nejde tak tam bude nula vzdy.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25750
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes w204 - odchylka vyrovnania
U palivovej sústavy platí že nízkotlaká časť a jej problém sa prekopíruje do vysokotlaku a všeto sa tvári že problém je tam.Zbytočne sa riešia vstrekovače,menia komponenty na rampe.Vždy je to rovnaké.ľudí zaujíma to čo je nepodstatné.Tak ako je písané predo mnou,posratý tlakomer za 3,50 do prívodu paliva do vysokotlaku.M8 tam byť x a je tam y.
Ak je tu to čo byť má,kažlem na to či to tam natlačili žaby alebo čerpadielko je zo smetiska.Dôležité je čo je dôležité.Ak je splnená prvá podmienka,odfajknuté,ide sa na druhú.
Napr otáčky,pod 100 ot pri štarte chytne snáď len stará rotačka.Bez systému je len chao a kopec zbytočných nikam nevedúcich krokov.
Jeden z Delphi systémov sa správa inak ako druhý,to treba ale vedieť.U jedného sa tlak na rampe deje zvyšovaním prúdu regulátora na inom sa vytvorí odpojením.Treba ten konkrétny systém v rámci tých funkcií poznať a ísť meraním od bodu k bodu.Sem tam zabrdnem do inej značky než grupy,a prvé bez čoho ani nezačnej je zistiť odlišnosti systému.A to teda sú veľké rozdiely a ja nepoznám všetky.Delphi je postrach,to som rýchle zistil keď mi pristál 1,5 Dci od Renaultu (bol v Nissane).Všetko naopak,a až tak že som už neveril ani tým čo mi prezrádzali taje systému,musel som overovať.Žiaľ ten názor mechanikov doslova všeobecný sa potvrdil.Aj som ho do poriadku dal,ale teda...nikdy viac takú haraburdu aj keď som si preštudoval od a po z.Až teraz som pochopil prečo sa autá z tým 1,5 Dci predávajú za soplík z nosa a tie inzeráty nemiznú celé dlhé mesiace.Tu (u MB) sa treba radiť s HHTWin,tu ja detailné veci ani hodnoty nepoznám,a to nutné je
Ak je tu to čo byť má,kažlem na to či to tam natlačili žaby alebo čerpadielko je zo smetiska.Dôležité je čo je dôležité.Ak je splnená prvá podmienka,odfajknuté,ide sa na druhú.
Napr otáčky,pod 100 ot pri štarte chytne snáď len stará rotačka.Bez systému je len chao a kopec zbytočných nikam nevedúcich krokov.
Jeden z Delphi systémov sa správa inak ako druhý,to treba ale vedieť.U jedného sa tlak na rampe deje zvyšovaním prúdu regulátora na inom sa vytvorí odpojením.Treba ten konkrétny systém v rámci tých funkcií poznať a ísť meraním od bodu k bodu.Sem tam zabrdnem do inej značky než grupy,a prvé bez čoho ani nezačnej je zistiť odlišnosti systému.A to teda sú veľké rozdiely a ja nepoznám všetky.Delphi je postrach,to som rýchle zistil keď mi pristál 1,5 Dci od Renaultu (bol v Nissane).Všetko naopak,a až tak že som už neveril ani tým čo mi prezrádzali taje systému,musel som overovať.Žiaľ ten názor mechanikov doslova všeobecný sa potvrdil.Aj som ho do poriadku dal,ale teda...nikdy viac takú haraburdu aj keď som si preštudoval od a po z.Až teraz som pochopil prečo sa autá z tým 1,5 Dci predávajú za soplík z nosa a tie inzeráty nemiznú celé dlhé mesiace.Tu (u MB) sa treba radiť s HHTWin,tu ja detailné veci ani hodnoty nepoznám,a to nutné je
-
- Príspevky: 179
- Dátum registrácie: 15.08.2024 13:02 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes w204 - odchylka vyrovnania
Ono treba spomenut, ze tie regulatory sa velmi nekazia, este snad ani nebol na vine co ja pamatam. Aj cast za vysokotlakym cerpadlom a za refulatorom mnozstva na tlak je overitelna mechanicky ma vstrekovac este nie elektronicky, ktory tiez potrebuje tlak aby otvoril, dam ho za cerpadlo cez trubku, ktora ma ist na rampu a zastarujem, ak zaprasi hned pod tlakom na regulatore a cerpadle a nizkom tlaku problem nemam, ale samozrejme nizky tlak je overeny, pri starte v diag v skupinke vidno ako sa elektronicky nastavia regulatory, resp. po zaciatku startu, elektronicky, su tam aj medzne hodnoty, dolezity su obidve ale o regulaciu tlaku na start a po starte je dolezity na rampe, ale ak je tam doslova nic, tak nemoze tam byt nafta predpoklad, doslova nic sa tam neudeje aj keby boli vadne.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných