Trochu offroadu ;-)
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Trochu offroadu ;-)
alebo prečo sa třeba pripútavať aj keď sa ide pomaly
https://www.facebook.com/video.php?v=630423403732278
https://www.facebook.com/video.php?v=630423403732278
-
- Príspevky: 1165
- Dátum registrácie: 30.01.2009 18:03 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
keď sa rozum porúča http://www.youtube.com/watch?v=VPBVXFdrCPs
A keď je rozum prítomný http://www.youtube.com/watch?v=RfaB1PLao1U#t=56
A keď je rozum prítomný http://www.youtube.com/watch?v=RfaB1PLao1U#t=56
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Najprv predná, potom zadná náprava Skutočne vyšperkovaný podvozok pre offroadStarymotorista napísal:....
Keď sú zábery na pérovanie, tak až vtedy je vidieť, ako sa musia tie elementy snažiť, akému náporu je podvozok vystavený.
https://www.youtube.com/watch?v=drhwduU ... ture=share
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Tá zadná "kivka" je tzv watov priamovod. Je to riešenie LandRoveru miesto pangharskej tyče. Umožňuje to výraznejšie kríženie náprav. Auto s týmto riešením už v sérii kríži úplne perfektne. No hlavná výhoda proti panghardu je, že náprava je stále v strede. Při pangharde chodí do strán podľa toho jako je zaťažená alebo jako chodí náprava. https://www.youtube.com/watch?v=SlnZIblk0Mw
Tu je také polopatistické porovnanie https://www.youtube.com/watch?v=a8cJCqWkfgk
Pokial ide o limity tak okrem nájezdových uklov je limit daný tými diferákmi. Preto sa roznym sposobom zvyšujú podvozky aby bolo možné obuť vačšie kolesá a tým zdvihnúť diferáky. Reduktorové nápravy tzv. portály posúvajú prejazdnosť do iného levelu, no je to drahý špás. Začína to od nejakých 5000€ no sú v tom už pevnostné polosy. Celé to dvíhanie do luftu má aj negatívny dopad. Čím si vyšší, tým máš vyššie ťažisko a tým horšie dáváš bočné náklony.
A pokial ide o úpravy, tak fantázii sa medze nekladú. Na tom videu je jedna vychytávka, ktorú chcem aj ja a to sú hydraulické dorazy. Inak celý podvozok je dosť veda a dá to prácu, kým je naladený tak, že aj funguje. Vačšinou je to za cenu samotného auta a vačšinou viac. Keď vezmem do úvahy, že použiteľný seriový off kúpiš za 7-9000 tak podvozok vrátan epotrebných úprav a kolies, ktorý sa dá nazvať funkčným víde na podobnú sumu.
Ale dá sa základ, taký samodomo bastl aj ta 2-2500
Tu je také polopatistické porovnanie https://www.youtube.com/watch?v=a8cJCqWkfgk
Pokial ide o limity tak okrem nájezdových uklov je limit daný tými diferákmi. Preto sa roznym sposobom zvyšujú podvozky aby bolo možné obuť vačšie kolesá a tým zdvihnúť diferáky. Reduktorové nápravy tzv. portály posúvajú prejazdnosť do iného levelu, no je to drahý špás. Začína to od nejakých 5000€ no sú v tom už pevnostné polosy. Celé to dvíhanie do luftu má aj negatívny dopad. Čím si vyšší, tým máš vyššie ťažisko a tým horšie dáváš bočné náklony.
A pokial ide o úpravy, tak fantázii sa medze nekladú. Na tom videu je jedna vychytávka, ktorú chcem aj ja a to sú hydraulické dorazy. Inak celý podvozok je dosť veda a dá to prácu, kým je naladený tak, že aj funguje. Vačšinou je to za cenu samotného auta a vačšinou viac. Keď vezmem do úvahy, že použiteľný seriový off kúpiš za 7-9000 tak podvozok vrátan epotrebných úprav a kolies, ktorý sa dá nazvať funkčným víde na podobnú sumu.
Ale dá sa základ, taký samodomo bastl aj ta 2-2500
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Autokros je o inom. To sú autá na rýchlu jazdu po relatívne dobrom povrchu. Pracovná dráha polramena je krátka a v teréne by bolo často koleso v lufte. Nápryvy musia čo najviac krížiť aby boli kolesá stála na podklade. Jednak kvoli trakcii, jednak kvoli stabilite. Tuhá je skrátka na terénne jazdenie najlepšia a mnohý na to prerábajú autá, ktoré majú v základe nezávislé. Najčastejšie je nezávislá tá predná. Už dokonca existuje aj prestavbový kit na prestavbu Discovery 3 a 4.
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Ako sa driftuje v teréne https://www.facebook.com/video.php?v=918423054842364
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných