VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod
Ukončené 14.3. 2023
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 11.03.2020 09:21, upravené celkom 6 krát.
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 4686
- Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12 Zdieľať na Facebook
Návod k uploadovaniu vašich logov na externé úložisko je jednoduchý a určený hlavne pre tých, ktorý s ním nemajú žiadne skúsenosti.
Dobrý príkladom je web http://www.ulozto.sk.
Na úvodnej obrazovke kliknite na "Nahrať súbory"
V druhom kroku kliknite na "Vybrať súbor"
Po klinutí sa vám zobrazí známe okno, v ktorom vyhľadáte súbor ktorý chcete nahrať. Jeho voľbu potvrdíte klinutím na "Otvoriť" "OK" či "Open"
V prípade, že chcete uploadnuť viac logov naraz, pokračujte rovnakým postupom kliknutím na novopridaný button "Pridať súbor"
Ak ste zvolili všetky logy pre uploadnutie, klinite na Nahrať súbory
Po úspešnom uploade súborov na externé úložisko skopírujte link v riadku "Adresa súboru"
a tento link vložte ako odpoveď do tejto témy:
Toto spravte postupne pre všetky logy...
Návod je naozaj detailný, no ešte raz. Slúži pre ľudí, ktorý nemajú s uploadovaním súborov skúsenosti.
V prípade problémov mi píšte SS ;)
Dobrý príkladom je web http://www.ulozto.sk.
Na úvodnej obrazovke kliknite na "Nahrať súbory"
V druhom kroku kliknite na "Vybrať súbor"
Po klinutí sa vám zobrazí známe okno, v ktorom vyhľadáte súbor ktorý chcete nahrať. Jeho voľbu potvrdíte klinutím na "Otvoriť" "OK" či "Open"
V prípade, že chcete uploadnuť viac logov naraz, pokračujte rovnakým postupom kliknutím na novopridaný button "Pridať súbor"
Ak ste zvolili všetky logy pre uploadnutie, klinite na Nahrať súbory
Po úspešnom uploade súborov na externé úložisko skopírujte link v riadku "Adresa súboru"
a tento link vložte ako odpoveď do tejto témy:
Toto spravte postupne pre všetky logy...
Návod je naozaj detailný, no ešte raz. Slúži pre ľudí, ktorý nemajú s uploadovaním súborov skúsenosti.
V prípade problémov mi píšte SS ;)
-
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 20.04.2012 22:44 Zdieľať na Facebook
Ahojte,
tak prikladam logy. Su sice rok stare, ale problem pretrvava. Ide o auto v podpise a turbo zreguluje az pri cca 2000 ot/min.
Nedavno som nahodou zistil, za mi syci od brzdoveho pedala a prestane po jeho stlaceni (takze unik podtlaku). Boh ho vie odkedy mi to syci, lebo bez vypnutia radia a fukania klimy to nie je pocut, takze je mozne, ze to syci pekne dlho.
Mohlo by to sposobovat pomaly nabeh turba, alebo je to nieco ine? Ziadna chyba motora dosial nevyskocila.
Logy:
http://uloz.to/xVb6hKTk/log-01-001-010-011-csv
http://uloz.to/xxoASJVr/log-01-001-010-012-csv
http://uloz.to/x5kiSct7/log-01-001-010-013-csv
Nevsimajte si v nazve logu 012 a 013, len som blbo nazval subor. Ide stale o skupiny 001, 010 a 011.
Dakujem.
tak prikladam logy. Su sice rok stare, ale problem pretrvava. Ide o auto v podpise a turbo zreguluje az pri cca 2000 ot/min.
Nedavno som nahodou zistil, za mi syci od brzdoveho pedala a prestane po jeho stlaceni (takze unik podtlaku). Boh ho vie odkedy mi to syci, lebo bez vypnutia radia a fukania klimy to nie je pocut, takze je mozne, ze to syci pekne dlho.
Mohlo by to sposobovat pomaly nabeh turba, alebo je to nieco ine? Ziadna chyba motora dosial nevyskocila.
Logy:
http://uloz.to/xVb6hKTk/log-01-001-010-011-csv
http://uloz.to/xxoASJVr/log-01-001-010-012-csv
http://uloz.to/x5kiSct7/log-01-001-010-013-csv
Nevsimajte si v nazve logu 012 a 013, len som blbo nazval subor. Ide stale o skupiny 001, 010 a 011.
Dakujem.
Passat 3C Variant, 3/2009, 2.0 TDI 103 kW CBAB, DSG
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
V režime do 2000 ot sa nerealizuje požiadavka na plný výkon turbíny,požiadavka je síce plná,ale nemá odozvu variability a teda sa neplní. Každopádne dohladať príčinu prečo sa požiadavka neplní.Turbína samotná je schopná plniť to má,váha taktiež.Variabilita nepracuje ako má.Auto musí byť do 2000 otáčok hluché.
-
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 20.04.2012 22:44 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> V režime do 2000 ot sa nerealizuje požiadavka na plný výkon turbíny,požiadavka je síce plná,ale nemá odozvu variability a teda sa neplní.
napoveda : okrem klasickych vinnikov to kludne to mozu robit aj "zle nastavene rozvody". To Milan rozhodne vie, len medzi sirokymi masami majitelov vehyklov a bohuzial aj v obrovskej casti servisnej siete CI UZ AUTORIZOVANEJ [!!!!] ALEBO NIE je to obrovske tajomstvo a prekvapenie. Jejda kolko takych pripadov som videl posledny mesiac... po vymene rozvodov auto "otupilo", "neskor sa zapina turbo", spotreba vyssia o liter a pol a podobne pribehy, uz ma vlastne davno ani nebavia.
Kanal 004, posledny stlpec uplne vpravo, mozno napovie. Nestaci sa trafit len "na zub" s tymi rozvodmi - to je velmi jednoduche, treba aj "v ramci neho".
>> Každopádne dohladať príčinu prečo sa požiadavka neplní.
a tu zacina sranda...
Este jedna vec : myslim ze by bolo dobre riesit aj to ci su riadiace jednotky s originalnym software alebo ci su cipovane. 1.9tdi 85kW verzie by mali v maximach pozadovat tlak okolo 2150mBar ak si pamatam spravne, 96kW verzie 2250mBar ; 2.0tdi 103kW tusim 2350mBar a 125kW okolo 2550mBar ale poprosim overit. V kazdom pripade ak z 85kW original motora chceme dostat 100kW, bude poziadavka na tlak priblizne 2350mBar co je jasna odchylka od standardu a v takejto konfiguracii vehykla je uz tazko nieco riesit na dialku.
Miss Monokiny, pomalym priskokom vpred !
napoveda : okrem klasickych vinnikov to kludne to mozu robit aj "zle nastavene rozvody". To Milan rozhodne vie, len medzi sirokymi masami majitelov vehyklov a bohuzial aj v obrovskej casti servisnej siete CI UZ AUTORIZOVANEJ [!!!!] ALEBO NIE je to obrovske tajomstvo a prekvapenie. Jejda kolko takych pripadov som videl posledny mesiac... po vymene rozvodov auto "otupilo", "neskor sa zapina turbo", spotreba vyssia o liter a pol a podobne pribehy, uz ma vlastne davno ani nebavia.
Kanal 004, posledny stlpec uplne vpravo, mozno napovie. Nestaci sa trafit len "na zub" s tymi rozvodmi - to je velmi jednoduche, treba aj "v ramci neho".
>> Každopádne dohladať príčinu prečo sa požiadavka neplní.
a tu zacina sranda...
Este jedna vec : myslim ze by bolo dobre riesit aj to ci su riadiace jednotky s originalnym software alebo ci su cipovane. 1.9tdi 85kW verzie by mali v maximach pozadovat tlak okolo 2150mBar ak si pamatam spravne, 96kW verzie 2250mBar ; 2.0tdi 103kW tusim 2350mBar a 125kW okolo 2550mBar ale poprosim overit. V kazdom pripade ak z 85kW original motora chceme dostat 100kW, bude poziadavka na tlak priblizne 2350mBar co je jasna odchylka od standardu a v takejto konfiguracii vehykla je uz tazko nieco riesit na dialku.
Miss Monokiny, pomalym priskokom vpred !
-
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 20.04.2012 22:44 Zdieľať na Facebook
No v mojom pripade boli rozvody zhodou okolnosti menene cca 3 tyzdne dozadu kvoli vodnej pumpe, ktora vydavala pazvuky, a kedze remen uz bol opotrebovany (podla servisky mali byt rozvody prvykrat menene v pri 180 tis. km - ale asi ani neboli), dal som ich na komplet vymenit. Po vymene k ziadnej zmene co sa tyka vykonu, spotreby atd. nedoslo, takze u mna by som rozvody vylucil. Uvidim po vymene posilovaca brzd a dam vediet.mp3turbo napísal:>>
napoveda : okrem klasickych vinnikov to kludne to mozu robit aj "zle nastavene rozvody".
!
Este co sa tyka kontroly rozvodov cez diagnostiku, tak od EDC 16 a vyssie nie je kanal 004 smerodatny, kedze snimac otacok na kluke sa uz montuje inym sposobom ako pri EDC 15 (co som sa docital na inych forach a mozno aj tu). Cize ak tam nie je 0, nie je to automaticky zle. Takze rozvody pri EDC 16 a vyssie nastavit a kontrolovat len pripravkami.
Passat 3C Variant, 3/2009, 2.0 TDI 103 kW CBAB, DSG
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Začína mi pracovný deň tak sa vyjadrím k logom večer.
Logovanie je nadstavba,preto v čase keď niekto sadá do auta z notbukom by mal mať základné diagnostické úkony za sebou.Tam patrí aj vedomosť ...
Stav pamäte chýb
Správnosť načítaných hodnot pedála plynu
Správnosť vykazovaného atmosferického tlaku
správnosť troch základných teplôt,paliva vzduchu a vody
Hodnota predvstreku (synchronizácie)
Stav korekcií,status vstrekov,BIP hodnota vstrekov
Už som písal že prikladať typ (kod) motora je nutné pretože výkonové varianty majú rôzne plnenie,iné hodnoty atd čiže treba vychádzať vždy z konkrétneho typu
Tiež som žiadal uviesť či sa jedná o čipovanú mašinu,zásadne sa tým môžu odchylovať parametre
Nechcel som rozťahať tému na tieto veci aj keď súvisia.Sú v samostatných témach lepšie zodpovedané.Jednak Ty (MP3) tu máš pojednanie o predvstreku,sú tu témy na núdzový stav.
Ak je potreba na inú informáciu,dá sa vždy v novej téme pýtať.
stevosvodov....nekombinuj,čítaj čo už napísané je,rozťaháme jasnú záležitosť na tri strany zbytočne,a Tvoj prípad je jasný aj bez jediného písmena a nebude to iné
Neposielajte mi logy v štýle...každý pes - iná ves,to odmietam takto robť,je to mantáctvo a nemá štipku zmyslu.Urobte jediný normálny a použiteľný,správne urobený log a skúšanie prenechajte ježkovi s partnerkou
milok ...s napísaným súhlasím
Logovanie je nadstavba,preto v čase keď niekto sadá do auta z notbukom by mal mať základné diagnostické úkony za sebou.Tam patrí aj vedomosť ...
Stav pamäte chýb
Správnosť načítaných hodnot pedála plynu
Správnosť vykazovaného atmosferického tlaku
správnosť troch základných teplôt,paliva vzduchu a vody
Hodnota predvstreku (synchronizácie)
Stav korekcií,status vstrekov,BIP hodnota vstrekov
Už som písal že prikladať typ (kod) motora je nutné pretože výkonové varianty majú rôzne plnenie,iné hodnoty atd čiže treba vychádzať vždy z konkrétneho typu
Tiež som žiadal uviesť či sa jedná o čipovanú mašinu,zásadne sa tým môžu odchylovať parametre
Nechcel som rozťahať tému na tieto veci aj keď súvisia.Sú v samostatných témach lepšie zodpovedané.Jednak Ty (MP3) tu máš pojednanie o predvstreku,sú tu témy na núdzový stav.
Ak je potreba na inú informáciu,dá sa vždy v novej téme pýtať.
stevosvodov....nekombinuj,čítaj čo už napísané je,rozťaháme jasnú záležitosť na tri strany zbytočne,a Tvoj prípad je jasný aj bez jediného písmena a nebude to iné
Neposielajte mi logy v štýle...každý pes - iná ves,to odmietam takto robť,je to mantáctvo a nemá štipku zmyslu.Urobte jediný normálny a použiteľný,správne urobený log a skúšanie prenechajte ježkovi s partnerkou
milok ...s napísaným súhlasím
-
- Príspevky: 142
- Dátum registrácie: 27.12.2009 07:21 Zdieľať na Facebook
poprosím o vyjadrenie sa k logu, ked to pôjde. Je to Octavia 81 kw tdi, núdzak sa sice nekonal práve počas logovania, ale po odpojení PC pri zaradení 5.stupna cca 110 km/h ho hned hodilo. A všeobecne auto dosť dymí pri plnom plyne a nemá výkon ako by malo mať. Korekcie na tryskách OK, predvstrek a všetko okolo v poriadku. Dakujem. http://uloz.to/xgLy9TPv/log-01-001-010-011-csv
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ten motor skutočne musí dymiť ako lokomotíva lebo jeho dávka paliva je vysoká,vyžšia než by mala byť u 81 kW rotačky.Je tam takmer statická hodnota na reguláci N75 a to že požiadavka na plný výkon trvá prekticky stále,inak povedané žiada nastaviť variabilitu naplno.Ale aj napriek tomu dáva turbína nízke hodnoty.Z tohoto by to vyzeralo na neschopnosť natočiť lopatky turbíny.Či pre vadu banky alebo chybu podtlaku či hadičky to už treba preveriť iným klasickým meraním pomocou podtlakomeru.jozzo71 napísal:poprosím o vyjadrenie sa k logu, ked to pôjde. Je to Octavia 81 kw tdi, núdzak sa sice nekonal práve počas logovania, ale po odpojení PC pri zaradení 5.stupna cca 110 km/h ho hned hodilo. A všeobecne auto dosť dymí pri plnom plyne a nemá výkon ako by malo mať. Korekcie na tryskách OK, predvstrek a všetko okolo v poriadku. Dakujem. http://uloz.to/xgLy9TPv/log-01-001-010-011-csv
Zvláštnosť je velmi vysoká hodnota na váhe vzduchu pri cca 2300 otáčkách.Prevýšenie hodnôt je značné a rozhodne nesedí na štandardný nečipovaný motor.Celkove je to otázka či sa nejedná o čipovaný stroj nakoľko by tomu zodpovedala aj neprimerane vysoká dávka vstreku.Ak by tento motor mal tlak turbíny v poriadku,musel by ísť velmi dobre
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
inak nejake info o voze je to VW transporter T5 2.5TDI 96KW po vymene turba a vacky a N75, len to obcas pada do nudzaku a nema to tah ako za nova, co mu chyba? tipujem vaha vzduchu alebo egr v keli...stevosvodov napísal:log 3,10,11 som vlozil (bez nudzaku), tu je link
http://uloz.to/x8WDpGPh/log-01-003-010- ... -pokus-csv
ak potrebujes log (v nudzaku) s 3,10,11 tak ten teraz nemam lebo voz isiel na dovolenku do talianska, az sa vrati tak nalogujem v nudzaku 3,10,11
vdaka
Urobíme to jednoducho a rýchle.Tento jediný log tu nechám,zajtra sa naň pozriem,dnes som z tohoto celého znechutený.Ako som upozorňoval,von ide všetko čo nikoho nezaujíma a dosť sa nakopilo.A takto to budem robiť robiť aj do budúcna.Jeden log,žiadne kecanie okolo,jedno vyhodnotenie.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 03.08.2014 16:31 Zdieľať na Facebook
log ARL 110kw
Zdravim, prosim o diagnozu mojho vozidla, oznacenie motora ARL 110kw 1,9tdi
zavada, auto ma slaby vykon , turbo neskoro zapina ak vobec, cerpadlo nove, n75 novy, podtlakove skontrolovane su v poriadku.
http://ulozto.sk/xpBb8LMY/arl-110kw-csv
Mhlavaty ak na to dojdes len z toho logu mas u mna flasu.
zavada, auto ma slaby vykon , turbo neskoro zapina ak vobec, cerpadlo nove, n75 novy, podtlakove skontrolovane su v poriadku.
http://ulozto.sk/xpBb8LMY/arl-110kw-csv
Mhlavaty ak na to dojdes len z toho logu mas u mna flasu.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Turbína nereaguje (variabilita)na požiadavky prakticky vôbec alebo z oneskorením,prípadne skokom. Vyzerá to na zanesenú variabilitu ktorá sa nepohybuje plynulo.Turbína je pritom schopná plniť obrovským tlakom,dávka paliva aj prietok vzduchu je vysoký a typoval by som upravovaný soft.Turbína čo tlačí takmer 2 bary nevidieť každý deň
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných