Problémy s regeneráciou,FAP DPF ,nútená regenerácia,Eolis

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Problémy s regeneráciou,FAP DPF ,nútená regenerácia,Eolis

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Anti pollution system fault...asi dosť známy výpis ktorý pozná nejeden majitel Peugeotu alebo Citroenu.Kedže často vedie k likvidácii systému z následnou úpravou v RJ motora,je tu otázka či má význam vôbec sa venovať opravám systému aby zostal plne funkčný,alebo sa jeho problémy odstránili..Čiže odstraňovaniu problémov,nútenej regenerácii,čisteniu,obnove funkčnosti,riešenie problémov s dopĺňaím aditíva,padania do núdzových režimov.Má zmysel sa špecializovať na tento problém ? Aké máte skúsenosti z riešením tohoto problému.Dielňa ich síce riešila aj doteraz,ale nepatrila medzi nosnú činnosť čo sa práve chystám zmeniť a celkom by ma zaujímalo,ako a s čím ľudia s tými problémami bojujú.Asi je najlepšia cesta sa pýtať priamo aké s tým majú majitelia problémy a zamerať sa takým smerom.Ako ste sa s týmto problémom popasovali a aké riešenie ste si vybrali,a aká je vaša predstava o riešení ?
Prevažuje snaha sa systému zbaviť,alebo je záujem vyriešiť problém a systém zachovať funkčný a teda riešiť to opravou a nie vysekaním hrnca ?
VOJTO55
Príspevky: 1906
Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
Bydlisko: Revúca
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VOJTO55 »

...Myslím si,že tak 20% vodičov to bude riešiť kúpou nového príp.repasovaného a ostatní tak pol na pol budú chcieť vyčistiť alebo vysekať...Málokto si totiž uvedomuje,aké následky a postihy to prináša...
mayhem
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 23.06.2013 15:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mayhem »

Clovek najviac usetri, ked si nekupi dieslak.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Bolo by dobré ostať v technickej rovine.
Lubos Zimovcák...ano,je to tak presne ako píšeš,hláška sama neznamená (nemusí) že nie je iba dôsledkom.Ale...skúsenosti ktoré mám vedú k presvedčeniu že sa tento problém rieši zle a draho,samozrejme myslené z pohľadu zákazníka.Tento problém je natoľko špecifický a riešenia (tie správne) natoľko neznáme že je táto oblasť asi eldorádom podvodov páchaných na zákazníkoch.Prvenstvo mať nikdy nebude,tým je a dlho ostane OBD diagnostika ako jedinečný nástroj na zdieranie ľudí a aliby pre hlúpe a drahé riešenia.Pri zisťovaní servisnej histórie pred začatím opravy sa človek dozvie nechtiac veci z ktorých musí byť nutne zle.zákazník vytiahne faktúrky čo sa kde a ako riešilo a pri akých km,a to je teda ukážka ako započítať do opravy úplný nezmysel.Neriešim,to nie je moja úloha,mňa iba zaujíma,ako pozerajú resp. po určitých skúsenosťiach aký postoj majú ľudia ktorý sa už s týmito vecami trápili.Nemá význam ísť do vybavenia a teda výdajov preto,aby dielňa zívala prázdnotou,preto ma zaujíma postoj a záujem z pohľadu zákazníka.Lebo mi pripadá logické spojiť tematiku palivových systémov,diagnostiky núdzových stavov a systémov regenerácie ako logické.Potreby samotného okresu sú málo,resp vykuchávačov filtrov príliš veľa,a robiť neuvážené kroky nie je žiadúce
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa undertaker007 »

lubos.zimovcak napísal: dôvod?
Pretože to, čo sa narozdiel od turbodieslového motora nenachádza v atmosférickom benzínovom motore sa nemôže pokaziť.
Teda mám nižšie riziko poruchy, v benzínovom atmosferáku sa toho naozaj moc nemá čo pokaziť, žiadne turbá po 800€, žiadne vstrekovacie čerpadlá po 2000€, žiadne vstreky po 200€ - 800€. Žhaviče nepíšem, lebo cena žhavičov ≈ cena sviečok.
Benzínový atmosferák je naozaj jednoduchý motor, jednoduchšia údržba, diagnostika. Nejako extra ma netrápia krátke trasy a v zime kúrim dosť skoro a netrápim podchladený motor tak dlho, ako diesle (vynímajúc tie, ktoré sa hrejú elektricky - tie sa za určitých podmienok zohrejú a kúria rýchlejšie - čím je ale viac namáhaný alternátor - zvýšene riziko rýchlejšieho opotrebenia a potreby opravy = peňazí). Navyše tí z benziňákmi keď stoja vedľa naštartovaného auta, tak si nie sú istí, či je naštartované... (hluk, vybrácie, ...)
A nevýhoda benzínu? Porovnateľný výkon oproti približne rovnakému dieslu vo vyšších otáčkach (áno, niekto toto vníma ako negatívum, ja osobne vôbec nie) a adekvátny výkon v porovnaní s dieslom bude mať mierne vyššiu spotrebu - čím novší motor, tým je rozdiel nižší.
Takže pravidelne na pumpe nechám trošku viac, zato ma neprekvapí jednorázová pálka za niečo, čo pod kapotou ani nemám... ...nehovoriac o alternatívnych palivách (LPG, CNG, ...), kedy síce spálim viac, ale za polovičné ceny, takže ak viem, že sa mi jednorazová veľká investícia vráti, ešte sa nakoniec tým nafťákom budem smiať. A v neposlednom rade - pri kúpe auta zaplatím menej, ako keď kupujem diesel.
Toť môj názor...
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa undertaker007 »

mhlavaty napísal:...
Osobne sa budem držať ďaleko DPF/FAP systémov tak dlho, ako to len pôjde, ale...
Z toho čo viem, sú nové filtre poriadne drahé (prečo radšej nemať benzínový motor s mierne vyššou spotrebou ale bez filtra), až na PSA koncern, kde je to síce suma vysoká, ale nie deštruktívna.
Opravy, údržba, repasy a pod. tiež nie sú zrovna najlacnejšie a hlavne - málo kto sa tomu venuje a čo je dôležitejšie - málo kto do hĺbky a kvalitne.
Ja osobne som však povaha taká, že čo v aute je, to je tam pre niečo a snažím sa to zachovať. Ohľadne zachytávanie pevných častíc - ja osobne by som tento systém z auta neodstraňoval, ale keďže nemám peniaze na údržbu, nebodaj výmenu takéhoto systému - radšej sa mu (zatiaľ) vyhýbam - uvidím, dokedy to pôjde.
Aj keby bolo peňazí dostatok - dajú sa využiť hociako ináč - zmysluplnejšie - ako do opravy/údržby systému v aute...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Aby si ma pochopil,neriešim problematiku benzín vers. diesel,založ tému týmto smerom a dá to zmysel.Rád by som riešil problematiku z názvu a nemiešal témy.Z názorom ako takým súhlasím,hlavne z poslednou vetou,ale nie to chcem riešiť.
wikyxxx
Príspevky: 1142
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Podla mna najvacsi problem dpf su ludia lepsie povedane nevedomost ludi ake eco ku... maju v aute. Ja mam tiez auto s dpf ale jazdim casto okresky dialnice neni s tym problem raz za 800 km sa pusti regeneracia ked zbadam ju tak ho drzim v otackach tak 5-6 min a je vypalene a zas mam pokoj len ked niekto fakt nevie co tam mam co s tym ma robit tak mu zostava iba riesit to draho
marianauris
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 02.06.2011 15:18
Zdieľať na Facebook

DPF

Príspevok od používateľa marianauris »

Ja mám Auris 1.4 D4D, r.v. 2007 s DPF filtrom. Na tachometri svieti údaj 156.000 km, ale ide o dovoz z Holandska a netuším, koľko má najazdené. Ja neobchádzam zákony. Ak sa objaví problém s DPF, určite ho budem riešiť výmenou, prípadne opravou. Keďže nemám peňazí nazvyš, určite budem hľadať najrozumnejší kompromis cena/kvalita.
Ridick030
Príspevky: 167
Dátum registrácie: 15.11.2012 10:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Ridick030 »

Myslím,že najväčšia dilema je filter za 300e vykuchať,alebo kúpiť nový?
Ja by som chcel vedieť ako napríklad postupuje Pán mhlavaty pri opravách filtrov.
Jedna otázka na autora témy-čo od vás vyžadujú zákazníci,ponúkate okrem výmeny filtra aj kuchanie,alebo ich presviedčate o ekologii ktorá z ich vrecka bude ťahať dalšie bubáčiky.Myslím to v dobrom samozrejme,na nič nenarážam,viem že ste odborník na autá a určite máte s touto problematikou viac skúseností ako my spotrebitelia.
Ja sám mám focusa 2,0tdci,dpf tam mám,ešte aj neaké aditívum,lenže kocovka výfuku je čierna a zistil som aj,že začal stúpať olej na ryske.Auto má 160tis. takže idem dať robiť rozvody a dám skontrolovať toho frankensteina vo výfuku či s nim je.
P.S:keby na tých skur.... autách bola aspoň kontrolka o tom že to začalo regenerovať ale nič,ani úbytok výkonu neako necítim proste nemám ani šajnu kedy to regeneruje.Preto si myslím že toto je obrovská chyba,výrobcovia to schválne maskujú aby schovali náklady na údržbu,ale díler vás bude pri predaji presviedčať,aká je to skvelá EKO vecička.

A na záver už len dodám,blíži sa Euro6 strekovanie močoviny a ďalšie kurvítka,kde ten motorizmus speje :suicide:
Ridick030
Príspevky: 167
Dátum registrácie: 15.11.2012 10:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Ridick030 »

lubos zimovcak:musím ti oponovať,pretože 100kw vo focuse je čistokrvný žabožrút,a systém je ten istý tz. že filter je údržbový(aditívum).To mondeo ma iný systém 103kw,ktorý má jeden žhavič ešte pred filtrom,a to je omnoho lepšie než aditívum u PSA!!!
Vďaka aditívu by mali regenerácie prebiehať lepšie ako u bez údržbových,len nie vždy všetko funguje tak ako by sme chceli že,a k tej euro6-sám tomu neveríš!!
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ridick030.....k tejto veci....Jedna otázka na autora témy-čo od vás vyžadujú zákazníci,ponúkate okrem výmeny filtra aj kuchanie,alebo ich presviedčate o ekologii ktorá z ich vrecka bude ťahať dalšie bubáčiky.Myslím to v dobrom samozrejme,na nič nenarážam,viem že ste odborník na autá a určite máte s touto problematikou viac skúseností ako my spotrebitelia.

Je to takto..veľmi,ale ozaj veľmi málo prípadov si vyžiada výmenu filtra.Takmer vždy sú dôvody v inom,a porucha sa tou známou hláškou iba prezentuje.Čítačovi chýb je to ale povel vymieňať,kuchať atd. Výmena je velmi výnimočná,vykuchanie som ešte v živote nikomu neurobil,a to môžem napísať pokojne pod plným menom bez obavy.

Lubo...informácie o systéme sú,schémy sú, systém a algoritmus práce je známy,je diagnostikovatelný na velmi slušnej úrovni.Chyba je v jednoduchom fakte..oprava bez materiálových položiek znižuje zárobok velmi výrazne.Platí stále,ba dokonca stále viac,hlúpy (zámerne či naozaj) zarába až rádovo viac.Ale ľudia tomuto všetkému doslova nadbiehajú akoby ich tento systém vyprázdňovania peňaženiek priam tešil.Až sa minie posledný halier,prídu sa pýtať na fórum
Ridick030
Príspevky: 167
Dátum registrácie: 15.11.2012 10:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Ridick030 »

lakinooo napísal:100kW žabožrúti do focusu nerobia.
Ver mi že áno.
pn437ab
Príspevky: 1138
Dátum registrácie: 14.12.2006 20:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pn437ab »

Tieto FAP/DPF systémy su zbytočne komplikované,vetšinou funkčné po dobu záruky. Osobne montujem tieto filtre na pracovné stroje ktoré nimi nie su vybavené a ich funkčnosť je 99% na zachytávanie častíc. Sú to doslova archaicky jednoduché veci a fungujú v prevádzkach na tri smeny roky rokúce . Jedna riadiaca jednotka ktorá sníma teplotu a tlak za filtrom, filter samotný , snímač tlaku, snímač teploti a jednoduchý ukazovateľ v podobe svetiacich diod ktorý sa montuje na vyditelné miesto. Ak sa filter zaplní tak to ukazovateľ pekne červením svetlom ukáže filter sa demontuje dá vypálit do pece a ide sa dalej. Akákolvek porucha na tomto systéme je riešená ihneď na mieste výmenou dielov alebo znovunadstavením riadiacej jednotky. Kiežby to bolo takto u áut.Stroje ktoré to majú už od výroby pri poruche systému su niekedy aj tíýden na dielni kým sa nájde chyba a odstráni. Výrobcovia zámerne komplikujú a znehodnocujú autá. Jednoducho su neni robené na večnost treba sa s tým zmieriť alebo platit drahé výmeny dielov.
Sám mm citroen 100Kw HDI ale jeden z posledných bez FAP a som velmi rád že tam neni, pri akejkolvek poruche je pre mňa finančne výhodnejšie kúpiť novšie ako opravovať staré.
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Budem pisat za nasu dielnu, nakolko u nas sa na 90% servisuju taxiky co vozia opatrovatelky vsetko su auta ktore jazdia mimo mesto cize FAP sa riesi vynimocne. V zasade pokial je nejaky v kritickom stave okamzite ide von na cistenie. Po vycisteni opat na dlho pokoj.
Co sa tyka beznych zakaznikov snazim sa sirit osvetu lol aby sa problemom predchadzalo.

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní