Lancia Phedra - zhasína motor

Diskusia ohľadne vozidiel značky Lancia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

alabama311
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 23.09.2010 18:45
Zdieľať na Facebook

Lancia Phedra - zhasína motor

Príspevok od používateľa alabama311 »

Zdravím všetkých, môj problém je nasledovný, mam Lanciu Phedru 2,0HDi 2005 automat 79kw, auto naštartujem, dám D a idem, pridám plyn a motor sa vypne, niekedy ide niekedy nie. ALE vymenil sa regulator tlaku paliva, a nič, vyčistili sa vstreky a nič, vymenilo sa čerpadlo a teraz sa nepohnem ani nad D-čku. Mechanik mi povedal, že na diagnostike ukazalo ten regulator, a nič viac, neverím mu prosím o rady. Vraj boli vo filtry medene piliny. Auto na volnobeh podla mňa dobrý chod, štartovalo to fajn. Auto už do servisu neprejde, enviem čo s tým mám robiť. Ďakujem za každú radu
autickar21
Príspevky: 1596
Dátum registrácie: 12.05.2008 18:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autickar21 »

Pri vymene cerpadla, regulatora a podobne, bola precistena, preplachnuta cela palivova sustava? ma to podavacie cerpadlo v nadrzi? ak ano, to moze robit problem, ako aj zalomeny kabel...
alabama311
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 23.09.2010 18:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alabama311 »

Nebola prečistená sústava, a podávacie Čerpadlo má, ale vraj keby je zlé to, tak by to malo vplyv na štartovanie a nie na samotne zhasínanie motoru.
autickar21
Príspevky: 1596
Dátum registrácie: 12.05.2008 18:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autickar21 »

Tomu servisu to uz robit nedavaj. Akekolvek piliny v palivovom potrubi, musi sa precitit aj palivova sustava a nadrz. Tie piliny z potrubia a nadrze sa ti dostali naspet do cerpadla a trisiek, regulatora. Palivovy filter nieje vsemocny. K teme, taketo problemy robi aj vadne podavacie cerpadlo, vela krat ono pusta tie piliny. Na tych pilinach je vidno ci su plastove alebo kovove. Co hovori livediganostika? motor zhasina kvoli nizkemu tlaku paliva, ci?
alabama311
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 23.09.2010 18:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alabama311 »

Boli kovové. Diagnostika mu vraj vyhodila len ten regulator, viac neviem :-/ Samozrejme zhaňam ineho mechanika, len to je ťažšie o to, že to je automat a viac menej to teraz už stále dochne, tak asi jedine na odťahovku :-/
autickar21
Príspevky: 1596
Dátum registrácie: 12.05.2008 18:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autickar21 »

odkial si?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Diagnostika sa zrejme uskromnila len na register.
Ak sa takáto hláška objaví,najprv sa overujú veci na ktorých správna funkcia závisí.To je rozhodne okruh nízkeho tlaku,to už tu bolo správne naznačené.Hdi je prudko závislé od správnych hodnot tejto časti a iba ak sú tu tlaky v poriadku,ide sa na vysoký tlak.Aj tu treba vnímať že systém pracuje v slučke tj nastavuje sa v závislosti od toho čo namerá.Takže suma sumárum,sa naprv merajú tlaky,potom overí základný tlak bez regulácie,tlak pri štarte a volnobehu,a tlak pri nominálnych otáčkach.
Pilinky hrozia vždy ale treba vychádzať z reálnych čísiel meraní.Nakoľko sa merajú v nízkom tlaku všetky hodnoty,čiže tak vstup ako výstup,už tu je daná odpoveď na otázku,či je možné aby vysoký tlak mohol fungovať na vysokotlakom okruhu.
Prv než otvorí niekto palivový filter na problémovom aute,má merať.Ak namerá veci ako OK,môže urobiť krok dopredu a ísť overovať vysoký tlak.Keby totiž bolo čokoľvek už tu vneporiadku,jasne by to na meraniach odhalil. Ak to všetko bez meraní rozprple,začne sa strácať možnosť odhalenia príčiny.Ak rozprple a začne laborovať z výmenami regulácie alebo meraním tlaku či vstrekmi,je celá robota v háji a je našlapnuté k robeniu volovín naslepo.
Nízky tlak,vysoký tlak,vstrekovače...nesiahať...merať
Mechanikov sa pýtajte,ak OBD vyhodí chybu (tvrdia) požiadajte výpis týchto chýb.Ak to začne byť zmetočné,utekajte,to nie je váš človek. Žiaľ čo sa týka automatu,je to v týchto prípadoch leda tak vec na porazenie a to sa ešte môžme baviť o ďalších super blokáciách všetkého napr ak sa trocha vyprázdni motorový priestor pri oprave (vrátane baterie) a už nič ďalej sa nedeje bez vybraných slov.
alabama311
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 23.09.2010 18:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alabama311 »

Som z Dubnice, a hej teraz už viem, že sa to malo najrpv všetko premerať a až potom meniť čo treba, aspon viem, ku komu už nemám ísť. Bateriu som zobral nabijať, nejaký spôsobom tam vyskušam dopraviť nafty cez pol nadrže a vyskušam či to nepomôže. Niekde som čítal, že nie%co podobne robilo viacerým luďom, a keď dotankovali cez polku viac menej to prestalo (nejake ulomky z nadrže sa dostanu do sania podavacieho čerpadla), ak by tomu tak bolo, dal by som vyčistiť nadrž celý systém a bolo yb po probleme, uvidím, zajtra. Aj tak moc ďakujem za odpoveda, a pomoc
jan.perina
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 03.11.2009 17:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jan.perina »

No ja prispejem do rozvinutia diskusie doplnením popisu podobného problému - podobný prejav vady, možno i motor (Lancia-Fiat), snáď nevadí ak sa trochu rozpíšem...

Ide o motor diesel Fiat 2.0 JTDm 125kW, r.v. 2011, 122tis. km.

Natankovaná nafta (40lit.)s vyšším cetánovým číslom Nitro+. Bez problémov 120km. Vada sa začala prejavovať drobným poškubávaním motora pri ustálenej rýchlosti 1900ot. - podradil som a išiel cca 20km na ot.2600/min., pri prišliapnutí auto išlo, ale pri ustálení rýchlosti tam drobné záškuby stále boli. Pri zastavení otáčky na voľnobeh normálne, ale každé 2-3 sekundy drobné zakolísanie (pokles). Po opätovnom naštartovaní a svižnejšom prevezení 5km to tam bolo stále a mierne sa zhoršilo, pri vyradení ma voľnobeh dokonca už aj 2x zhaslo.
Miestnymi odporúčaná diagnostika Bosch v najbližšom meste nevykázala žiadnu vadu - možno akurát kolísanie regulátora tlaku okolo optimálnej hodnoty (neviem či má pevná optimálna hodnota alebo oscilovať), ale neboli si istí, po ceste však auto už občas pri zakolísaní ot. v späťáku trochu dymu (má DPF).
Vraj by sa nemalo stať nič vážnejšie, dotankovať obyčajnú naftu... stalo sa, no po cca 10km auto úplne stratilo ťah, začalo dymiť a zhaslo, na disleji vada motora..
Tá istá diagnostika už ukázala odpojenie lambdy (núdzová ochrana?).
Odpojili EGR - bez zmeny, vstreky OK. Vyťahali všetku naftu, všetko čisté, nová nafta, nový palivový filter, vymenili regulátor tlaku a vraj bol potrebný aj snímač tlaku na rampe. Auto na voľnobeh kludné, ale vraj nechcelo cez 2000ot. Zabitý DPF filter ako som sa obával. Nuténá regenerácia sa nedala spustiť. Nedovolil som ho vybrať, iba odpojiť sa skúšku alebo mechanicky vyčisťiť. Vyčistili z neho vraj kopec sajrajtu, na skúšobnej jazde vraj išlo dobre, prevetrali ho vraj 80 km, ale posl. 20km sa poškubávanie vrátilo, vada sa prejavila späť...
Kontrola vtrekov na stolici, všetky vraj ako nové, podávacie ceřpadlo vykazuje hodnoty 4,5 baru ako má byť, malo by to byť pod%la nich asi vysokotlakové čerpadlo, ale nie sú si istí - piliny vraj nikde nevidlo, volali vraj s tými čo robia čerpadlá - vraj sa tam nemá moc čo pokaziť (možno pridreté?, kolegovi na superbe odišlo v záruke-piliny všade a museli všetko meniť).
Auto mám v cudzom meste - Dnes má vraj prísť to čerpadlo pomerať niekto z KE ešte kým je v aute.
Podľa toho čo vravel pán mhlavatý dá sa to odhaliť keď do toho už šprtali? Čo s tým?
Hadice, elektrika? prosím radu - keď problém nájdeme dám vedieť a zavesím to tu pre druhých...
Vďaka
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Budem úprimný,je to dookola vždy hra na slepú babu.Ide sa na vec bez vedomostí kde čo koľko a prečo.K tomu už iba plus že niet čo a čím odmerať,niet vedomosti koľko kde má byť a čo znamená ak je viac či menej.Že je to systém vcelku jednoduchý,ak ovšem sú o ňom základné vedomosti,rozhodne by sa nepostupovalo takýmito spôsobmi a nevystavoval účet zákazníkovi za vlastnú hlúposť,čo ovšem on nemá šancu posúdiť ak sa každý tvári ako majster sveta.
Čo sa tohoto nového prípadu týka,rozhodne nesúvisí z vyžším cetánovým číslom.Dotankovať niet dôvodu,predsa ak tam aj bude posledný liter paliva,bud na vstupe do vysokotlakého čerpadla mám požadovaný tlak alebo ho nemám.Ak neviem,robím nezmyslelné úkony.Vybrať vstrek bez reálneho podozrenia podloženého ale tiež aspoň niektorým meraním je tiež iba trestuhodná vec.Z odhalením je to tak,každým nezmyselným úkonom sa pravda vzdialuje a ak je to niekoľko úkonov tak často sa síce vec do poriadku dá,ale vonkoncom nik nevie čo bola presná príčina,a teda ani čo z úkonov alebo výmen bolo nutné urobiť.A gazdovi zaplatiť.Vždy budem tvrdiť,že čím slabšie vedomosti,tým lepší zárobok.
Slovensko nemá diagnostické fórum a ani mať nikdy nebude pre mentalitu ľudí.Hoci ani inde to nie je zadarmo ,ale tam sa veci aspoň riešia troška inak. Prísť tam s tým,že nič neviem a nič nemám odmerané,je hanba ako hrom aj keď príde iba ako kolegiálna žiadosť ...treba to odmerať.A na to zase treba vedieť čítať a písať
jan.perina
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 03.11.2009 17:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jan.perina »

Ja som žiaľ nemal na výber, v cudzom meste...
Poznáte niekoho schopného na diagnostiku v okolí Rožňavy? Ja som sa žiaľ musel narýchlo spoľahnúť na referencie miestnych, "vraj sú celkom dobrí, robia aj drahé autá..." Na stenách zo desať certifikátov o školeniach na diagnostiku.
Oficiálny servis až v KE a aj tam by vraj riešili iba takto...
Všetky hlúposti im určite platiť nebudem, regulátor tlaku to teda zrejme nebol, a na zbytočnost špeciálnej kontroly vstrekov na stolici pri bezvadnej elektronickej diagnostike a konzultácii na fiatfóre som ich tiež upozornil ...
Mám odtiahnuť auto cez horský priechod (Sorošku)?

Ešte jedna vec, asi úplná hlúposť, ale rozmýšlal som o akejkoľvek zvene v prevádzke (som laik) - mal som zapojenú autochladničku na 12V (len pri naštartovanom motore)- nemohol by to byť napr. slabý prúd pre nejaký elektromanažment motora? (baterka má vraj ale dobré napätie).

Viem že je to strieľanie na slepo, ale prosím Vás akýkoľvek nápad alebo odporúčanie, prípadne čo by to ešte mohlo byť a čo skontrolovať.

Prosím, cením si každú radu...

Ďakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Otázku chladničky netreba riešiť,je mimo aktuálnosti v tomto konkrétnom prípade.Pokles napätia sa zapíše do registra a to je evidentne prezreté.
V prípade takejto sporadickej chyby ktorá nemá presný charakter by som rozhodne bol mimoriadne opatrný.Aj veci ktoré sme preberali treba stále opatrne zvažovať a domýšlať.
Je kopec závad ktoré diagnostika nie je schopná zachytiť a ešte aj osciloskop môže mať problém nakoľko vada musí aktuálne existovať v čase merania.
autickar21
Príspevky: 1596
Dátum registrácie: 12.05.2008 18:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autickar21 »

V NM viem o sikovnom elektrikarovi,a le tak dubnica je trosku daleko... Kazdopadne, ked je vsetko OK, ostavaju veci ako rj motora, kabelaz... Kabelaz aj na novom aute moze byt casom vadna... Kto robil v Leoni, vie ako s aopravuje poskodena kabelaz, teda otazka casu kedy sa chyba objavi na aute... Kazdopadne s Phedru by som typoval podavacie cerpadlo v nadrzi, mozno snimac fazy alebo otacok... Pri chybe snimaca otacok tez vyhodi chybu s tlakom paliva...
jan.perina
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 03.11.2009 17:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jan.perina »

Páni, zatiaľ ďakujem za rady aj nápady. K tým problémom s kabelážou. Pred cca 1000km bola motorová časť vystriekaná VAP-kou /keď som ho kupoval/. Mohlo by to mať súvis s problémom?
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Možné je všetko aj netesný zatečený a následne zaoxidovaný niektorý konektor....

Návrat na "Lancia fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných