Ford Mondeo Turnier 2.0 - 2.2 tdci 11-12 skúsenosti

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

cardude
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 23.07.2007 17:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cardude »

to mhlavaty: nic osobne, no chcel by som vidiet tie mondea, co k vam chodia na servis. o problemoch s naftou takeho rozsahu ako vy pisete som este nepocul od nikoho. sam som jazdil s niekolkymi mondeami a som v kontakte s ludmi, ktorym som ich predal. vsetci su spokojni. prave vcera som debatoval s nemeckym predajcom jazdenych aut a so vsetkeho, co predava, si najviac ceni motor 2.0 Tdci 103kW, ktory funguje takmer do nekonecna. je mi to teda zahadou.
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Možno fígel bude v tom, že tie "naše" Mondeá sú predávané so 147.000km, ale v skutočnosti už prekročili hranicu "nekonečno" :-)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

cardude napísal:to mhlavaty: nic osobne, no chcel by som vidiet tie mondea, co k vam chodia na servis. o problemoch s naftou takeho rozsahu ako vy pisete som este nepocul od nikoho. sam som jazdil s niekolkymi mondeami a som v kontakte s ludmi, ktorym som ich predal. vsetci su spokojni. prave vcera som debatoval s nemeckym predajcom jazdenych aut a so vsetkeho, co predava, si najviac ceni motor 2.0 Tdci 103kW, ktory funguje takmer do nekonecna. je mi to teda zahadou.
Nechodia,len by chceli chodiť lebo odmietam sa tejto značke venovať a skúšajú či ma neukecajú.V tom nie je žiaden "rozsah"
len okolnosť že v dielni je ako v čakárni u lekára, ľudia bavia iba o chorobách.Človek z modelingu a človek z geriatrie bude nazerať na človeka a každý ho bude vidieť inak.Iba v tom je rozdiel ale pomer dobrého a zlého sa nemení.
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

Tu v okolí mám tri mondeá s 2 lit.naftou starších ročníkov okolo r. 2005 a všetky mali v minulosti rovnaké poruchy ako cez kopirák a to ze im kovové oderky z čerpadla odrovnali vstrekovače, dokonca na jednom sa menili vstreky dvakrát, pretoze asi neodstránili všetky špony. A motory týchto ročníkov neboli zhodné s 2.0hdi, tieto novšie neviem.

Takze na to by som sa zameral či to pri týchto novších ročníkoch vychytali, pretoze majitelia spomínaných áut boli vo veľkom smútku z tých faktúr čo dostali po výmene vysokotlakového čerpadla a vstrekovačov.
stevo1313
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 21.11.2009 10:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stevo1313 »

ahojte.som asi jednym z najpovolanejsich...mam 2,2 tdci 2005 aj 2010.2005-do 150 000 super-potom-trisky,el.sedadla,alarm,loziska difaku,spojka,vsetky homokineticke atd,atd opravy cca 3000eur.2010-ma 50000km 3x odtiahnite koli dpf....V podstate sa neda pouzivat len v meste....Zaver-ine by som aj tak nechcel ked citim ten krutiak na vsetky problemy zabudam...jedno z dvoch je stale pojazdne...obidva su nacipovane 180ps+450nm novsi 220ps+550nm-ide ako kamosova a6 3,0tdi-len ford je zvnutra vecsi vc kufra...
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Za motor mozem povedat 2.0 TDCI jednoznacne ano, 2,2 TDCI nie.
Podvozky u novych Fordov hodnotim tiez dobre. Vsetky Sharany/Galaxy/Alhambry u nas sa vymenili za nove Galaxy a S-Maxy co je podvozkom a motorom vlastne rovnake auto ako Mondeo. Teraz z odstupom najazdenych priemerne 500 000km ich hodnotim ako velmi dobre. Takze by som sa nebal, samozrejme elektrika sa bude kazit na vsetkom modernom.

Co sa tyka vstrekovania pouziva sa system Siemens a asi od 2010-2011 aj Bosch.
Zoznam zavad za posledne 2 roky na vzorke asi 17 tich aut: 1x vymena regulatora tlaku paliva cerpadla ca 70€ a jedneho zadreteho cerpadla ca 500€ fabricky repas, EGR na kazdom, asi 2ks DPF - bez problemov sa daju vycistit a par nejakych banalnych zavad.
+ samozrejme bezne opotrebovanie podvozku, nejaky zotrvak, spojka....
Musim povedat ze auta jazdia v podmienkach stale plne a mimo mesto ca 8-10 tisic km tyzdenne.
keko535
Príspevky: 423
Dátum registrácie: 16.07.2006 22:17
Bydlisko: Trebisov
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keko535 »

Chlapec chce 2011-2012 Mondeo, ale niektory ho odhovaraju lebo mali zle skusenosti s Mondeom z roku 2005. Klobuk dole chlapci! Tie motory 2.0 od Peugeotu s vykonom 103KW maju vacsiu vydrz nez tie od VW group. To ze ta 3x tahali do servisu kvoli DPF znamena asi tolko, ze nevies jazdit, alebo jazdis v meste. V nasich Peugeotoch menime kazdych 15.000 olej, najazdene vyze 170 tis bez toho aby som vedel, ze tam to DPF mame, menili sa len rozvody. Krasne sa zregeneruje ani neviem kedy, zistim to len ked sa napoji na pocitac kedy sa cistil tak neviem o com pisete. Rovnako moj Mercedes naj. 195 tis. tiez bez problemov s DPF. Naucte sa jazdit s filtrom a nebudu problemy. Samozrejme treba tankovat normalnu naftu, sem tam aditiva a je pokoj. Kludne si to Mondeo kup a budes spokojny a hlavne mozes spavat lebo sa nekradnu. A kedze chces rocnik 2011-12 tak tam ani tie Km nebudu nejak do bludu. Mondeo si nekupuju preteKARI ale normalny ludia a preto si myslim, ze budu v dobrom stave.
keko535
Príspevky: 423
Dátum registrácie: 16.07.2006 22:17
Bydlisko: Trebisov
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keko535 »

Zas az tak zle auta nie su ako to tu vyznie ;) Ja som si stale vedel kupit spolahlive auto a inak to nebude ani v buducnosti ;) No z VW group to nebude nikdy :2f93:
delarosa
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 07.03.2012 07:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa delarosa »

Mam mondeo 2008 2.0 TDCi 103KW:
- najazdenych 182000km, motor ide bez problemov
- Jazdim vzdy medzi 2000-2500 otacok
- pridavam VIF, tankujem tuto za hranicami vo wolfstahle- vraj slovenska nafta je sucha, rakusania neberu ropu od rusov tak je lepsia
- 2.0TDCi motory zo starsich mondei MK3 maju viac problemov ako novsie MK4
- DPF neriesim, cez vikend cestujem na chalupu a filter sa zregeneruje. Opakujem, nejazdim v mensich otackach ako 2000!!!!
- mondeo ma super podvozok
- velke a bezpecne auto
- auto som kupoval cez trnavsky eurodiesel - 100% nestocene, nemaju jednu staznost na seba a servisne knizky sa zhoduju s ford databazou, auta su sice drahsie kao ostatne na sk ale odpovedaju svojimi najazdenymi km tomu, co sa predava v nemecku!!!!
- ak to chces na dialnicu, budes velmi spokojny, auto je pohodlne a je to hltac kilometrov
- chod na fordklub a popytaj sa tam, pozri si temy s mondeom a uvidis, ze tam zatial na MK4 nikto neriesi vstrekovace ci odchadzajuce turba alebo palivove cerpadla
- ked to kupis, tankuj vzdy na overenych cerpackach, pridavaj aspon v zimnych mesiacoch VIF
- este som zabudol, auta okolo 2011 uz maju 5 vstrek na filtri cim sa zbytocne neriedi nafta. Inak DPF sa da lahko demontovat a vycistit (samozrejme v servise, doma by som ten bordel necistil..)

Ak mas nejake otazky, pytaj sa, kludne mi napis SS, rad pomozem aj ohladne eurodieslu ti poviem rad pozitivnu skusenost.
Mondeo MK4 2.0 TDCi Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

lubos zimovcak...je to žiaľ profesionálna úchylka.Ale otázky pred kúpov je dobré počuť z oboch táborov ak má byť informácií čo najviac.Tých otázok čo kúpiť dostáva človek nespočet a niekedy je ozaj lepšie odpovedať protiotázkou...či bude kúpa slúžiť ako odmena alebo trest.Lebo super je vlastne úplne všetko,kým nepríde onen deň a potom je všetko inak.A je dobré ak ani onen deň neprinesie bezsenné noci.
delarosa
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 07.03.2012 07:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa delarosa »

mhlavaty: dobre pises, ja rad citam tvoje prispevky, presne preto lebo nenapises konkretne auto ale snazis sa ukazat cloveku aj druhu stranku veci. :300f:
Mondeo MK4 2.0 TDCi Obrázok
mx115
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 10.11.2008 15:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mx115 »

Sliedic: cenový strop je 16000e ale určite si chcem nechať niečo bokom pre budúcnosť, predsa len jeden nikdy nevie. A treba aj nejaké tie spotrebné veci. Takže počítam tak 14000e ako maximum. Zo začiatku som uvažoval, že kúpim staršie a niečo do neho vrazím, lebo ten vzhľad je prakticky rovnaký už 7 rokov, ale to ma prešlo. Starých aut už mám dosť. Ja si dosť potrpím na detailing a pri staršom aute by som si vždy našiel niečo a už by to išlo. Máš pravdu, že strata ceny tam bude dosť veľká, ale chcem to auto na dlhšie aj z toho hľadiska, že nie je ľahké našetriť na auto každých 5 rokov... ...možno aj na stálo kým úplne nezhasne a nebude mať význam ho už oživovať.

keko535: áno máš pravdu titanium S sú najkrajšie Mondeá, ale tiež ich nie je veľa. Zase pre mňa tá max. výbava je zbytočný luxus, ale ako som spomínal mám plány s tým autom do budúcna a neostane to iba v sérii.

dudikopf: no ono máš pravdu, z oficiálnych predajní by nebol až taký problém to zohnať v slušnom stave, ale tam sa za to aj pripláca. A zasa keď si spočítam náklady s tým spojené spolu s registračným poplatkom, značne mi to zníži rozpočet, preto som to uvažoval ako poslednú možnosť.

ivko1: vždy je nejaká alternatíva, ale ja som sa rozhodol práve pre Mondeo. Dôvody už som napísal vyššie aj v úvode.

ballon: tak to máš pravdu dnes sa autá robia tak na 5 rokov, nenásytnosť nepozná hraníc. Ono zase počítam, že proste nič tam nevydrží večne ako povedzme na klasických starých atmosférach benzínových a podobne, len by som bol nerád, ak by sa mi začali veci sypať chvíľu po kúpe. Naftu som v živote nemal, tak preto mám také obavy a každý z môjho okolia ma má za blázna, že o tak niečom vôbec uvažujem v dnešnej dobe. Ale čo čert nechce to Mondeo sa v benzíne ťažšie zháňa. Tak nemám problém s LPG, uvítal by som aj tú možnosť, no pre tento prípad by som musel uvažovať výlučne nad dovozom z Nemecka, Belgicka a podobne.

delarosa: ďakujem za tvoju odpoveď presne niečo takéto som hľadal, kto to auto reálne má dlhšiu dobu a nejaké postrehy ohľadom jazdy. Pravdepodobne ťa budem kontaktovať cez ss a popýtam sa ešte niečo ak budem potrebovať, ešte raz ďakujem.

Ďakujem všetkým za odpovede postrehy a návrhy, ešte som na vážkach či dovoz s benzínom, alebo diesel tu, ale začínam sa prikláňať k tej 2.0 tdci, ešte raz všetkým ďakujem za ochotu podeliť sa či už s osobnými skúsenosťami, pocitmi či poznatkami o tomto aute.
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

lubos zimovcak napísal:
erikfrog napísal:Za motor mozem povedat 2.0 TDCI jednoznacne ano, 2,2 TDCI nie.
Podvozky u novych Fordov hodnotim tiez dobre. Vsetky Sharany/Galaxy/Alhambry u nas sa vymenili za nove Galaxy a S-Maxy co je podvozkom a motorom vlastne rovnake auto ako Mondeo. Teraz z odstupom najazdenych priemerne 500 000km ich hodnotim ako velmi dobre. Takze by som sa nebal, samozrejme elektrika sa bude kazit na vsetkom modernom.

Co sa tyka vstrekovania pouziva sa system Siemens a asi od 2010-2011 aj Bosch.
Zoznam zavad za posledne 2 roky na vzorke asi 17 tich aut: 1x vymena regulatora tlaku paliva cerpadla ca 70€ a jedneho zadreteho cerpadla ca 500€ fabricky repas, EGR na kazdom, asi 2ks DPF - bez problemov sa daju vycistit a par nejakych banalnych zavad.
+ samozrejme bezne opotrebovanie podvozku, nejaky zotrvak, spojka....
Musim povedat ze auta jazdia v podmienkach stale plne a mimo mesto ca 8-10 tisic km tyzdenne.
8-10.000 km - TYŽDENNE? Naozaj?:))
Nepatrim zrovna medzi novacikov tohto fora a nemam potrebu nikomu nic dokazovat, kto ma zaujem sa moze prist pozriet osobne...
Ked poviem ze 8-10000 km tak to myslim vazne, AU pair TAXI to ti musi byt jasne.

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných