Ford c max EGR
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 08.01.2014 21:59 Zdieľať na Facebook
Ford c max EGR
Zdravim chalani.Mozte mi poradit ako je to s elektronickym EGR ventilom?Je to dobre mechan.zaslepit a elektronicky to nechat funkcne?Ake su nasledky vo vseobecnosti?Je to lepsie funkcne alebo nefunkcne?Ak je zaslepene neposkodi to autu?Dakujem za rady.
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 08.01.2014 21:59 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Rozhodne má fungovať.Má svoj režim uložený v mape,kde sa jeho otváranie riadi teplotou motora zaťažením atď,má presne zadané od akej teploty,v akých otáčkách a v akom režime zaťaženia sa aké hodnoty očakávajú. .Nakoľko je kontrolovaný priamo kedže pohyb ventilu si monitoruje okamžite priamo,tak ho neošáliš.Ubehnutie z vytýčeného postavenia,(čo on dobre vie dozorovať) síce RJ zadefinovaný čas toleruje,ale nutne príde režim keď sa dostaví výsledok vo forme kontrolky a núdzového.Je to iba otázka spôsobu prevádzky,ale dostaví sa to určite.Okrem toho to bude mať dosah na teplotu motora ale aj na spotrebu,logicky k horšiemu.
-
- Príspevky: 100
- Dátum registrácie: 29.10.2011 18:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 08.01.2014 21:59 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 100
- Dátum registrácie: 29.10.2011 18:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 08.01.2014 21:59 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 07.03.2012 07:30 Zdieľať na Facebook
skoda ze sa neunuvas napisat ani len tolko, ktory mas maotor, kazdy z nich ma ine specifika - 1,6, 1,8 ci 2,0
princip je taky ze pri ciastocnom zatazeni EGR ventil vracia do sania cast vyfukovych plynov, cim dovoluje nasat menej cerstveho vzduchu s kyslikom co nasledne znizi teplotu vyfukovych plynov , no a produkcia NOx - sledovanych plynov priamo zavisi od teploty, cize pri nizsej teplote sposobenej vracanim vyfukovych plynov sa produkuje menej NOx - to je zasadny ekologicky prinos a sucasne jediny pozitivny - pre motor je to uplne naprd - horsia reakcia na plyn v oblasti maleho zatazenia VACSIA SPOTREBA pri jazde ekonomickej kde EGR ventil hodne ovplyvnuje zlozenie zmesi a vacsie zanasanie sacieho traktu karbonovymi usadeninami - to je dolezite hlavne u nepodareneho 1,6HDI, ktore ma so zakarbonovanim velke problemy...aj v olejovom hospodarstve kde prve odide turbo ale aj v nasavani, kde pri tazsich stupnoch zanesenia plastoveho sania prichadza az prasknutiu-destrukcii plastoveho sacieho rozvodu na hlave ...takze konkretne u 1,6 je zaslepenie mechanicke pozitivny zasah pre motor, negativny pre ekologiu...cez EK a STK prejde bez problemov, takisto chybu hlasit nebude, u 1,8 ani u 2,0 to tak jednoduche nie je , takze skus napisat aku mas motorizaciu...ide o to, ze motor vie ako ma otvoreny motor EGR a vie spocitat kolko by tam malo nafucat plynov od EGR a kolko cerstveho vzduchu ktory je merany MAFom...a ked mu vysledok nesedi hlasi chybu takze je potrebne ho odstavit nielen mechanicky ale aj v SW - u 1,6 to staci mechanicky - viac sa docitas trebars na fordackom fore...zaslepenie okrem znizenia spotreby - u mna konkretne o 2 deci v dlhodobom sledovani a lepsej reakcii na plyn pri malom zatazeni este aj menej zanasa DPF takze sa mi o trochu zvacsila vzdialenost medzi regeneraciami...
zaslepky sa predavaju na webe za par euri, je to len kusok plechu s 2 dierami na skrutky, takze bezne zrucny clovek si to vyrobi za 15 minut a za cca 30 namontuje...navody aj s foto trebars na ford-focus.cz ale aj nemeckom focus fore a inde...
princip je taky ze pri ciastocnom zatazeni EGR ventil vracia do sania cast vyfukovych plynov, cim dovoluje nasat menej cerstveho vzduchu s kyslikom co nasledne znizi teplotu vyfukovych plynov , no a produkcia NOx - sledovanych plynov priamo zavisi od teploty, cize pri nizsej teplote sposobenej vracanim vyfukovych plynov sa produkuje menej NOx - to je zasadny ekologicky prinos a sucasne jediny pozitivny - pre motor je to uplne naprd - horsia reakcia na plyn v oblasti maleho zatazenia VACSIA SPOTREBA pri jazde ekonomickej kde EGR ventil hodne ovplyvnuje zlozenie zmesi a vacsie zanasanie sacieho traktu karbonovymi usadeninami - to je dolezite hlavne u nepodareneho 1,6HDI, ktore ma so zakarbonovanim velke problemy...aj v olejovom hospodarstve kde prve odide turbo ale aj v nasavani, kde pri tazsich stupnoch zanesenia plastoveho sania prichadza az prasknutiu-destrukcii plastoveho sacieho rozvodu na hlave ...takze konkretne u 1,6 je zaslepenie mechanicke pozitivny zasah pre motor, negativny pre ekologiu...cez EK a STK prejde bez problemov, takisto chybu hlasit nebude, u 1,8 ani u 2,0 to tak jednoduche nie je , takze skus napisat aku mas motorizaciu...ide o to, ze motor vie ako ma otvoreny motor EGR a vie spocitat kolko by tam malo nafucat plynov od EGR a kolko cerstveho vzduchu ktory je merany MAFom...a ked mu vysledok nesedi hlasi chybu takze je potrebne ho odstavit nielen mechanicky ale aj v SW - u 1,6 to staci mechanicky - viac sa docitas trebars na fordackom fore...zaslepenie okrem znizenia spotreby - u mna konkretne o 2 deci v dlhodobom sledovani a lepsej reakcii na plyn pri malom zatazeni este aj menej zanasa DPF takze sa mi o trochu zvacsila vzdialenost medzi regeneraciami...
zaslepky sa predavaju na webe za par euri, je to len kusok plechu s 2 dierami na skrutky, takze bezne zrucny clovek si to vyrobi za 15 minut a za cca 30 namontuje...navody aj s foto trebars na ford-focus.cz ale aj nemeckom focus fore a inde...
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 08.01.2014 21:59 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 45
- Dátum registrácie: 14.01.2010 23:11 Zdieľať na Facebook
Myslím, teda mám pocit, že táto téma by sa mala točiť ohľadne EGR ventilu a nie o tom čo kde patrí. Máš pravdu mansell, že nafta patrí do traktorov, ale zas benzín a plyn do zapaľovačov, takže by si si mohol odpustiť trápne poznámky na margo ropákov, lebo keď to už chceš vedieť, tak sa smejem z ľudí čo si kúpia 2 liter benzín a prerábajú si ich na LPG, lebo nemajú na benzín. Mám ropák a spotrebu nikdy neriešim, a ver že pod 15 litrov nejdem
-
- Príspevky: 127
- Dátum registrácie: 27.11.2008 20:43
- Bydlisko: HE + KE Zdieľať na Facebook
zdravím vás, neviem či je táto téma živá ale prosím o radu resp. o info. Mám problém s FoFo 1,8 TDCi KKDA 85kW. Často padá do núdz.režimu (plyn.pedál na podlahe a otáčky len horko ťažko sa derú k maximu). Počas jazdy nepadá do nudzáku, len pri spomalení na semafóroch alebo v kolóne to proste nejde. Musím vypnúť a naštartovať. Do mesta nepoužiteľné auto. Mechanik to diagnostikoval na chybu EGR (nízky prietok alebo niečo také). Chcem sa opýtať či vyčistenie EGR pomôže, kedže chalan ma informoval, že pri týchto TDCi to nemusí platiť. A ešte mi spomínal zaslepenie, sko sa vlastne prejaví zaslepenie EGR- pomohlo by to ? Skôr som názoru, že ak tam niečo je od výroby malo by to tam aj ostať a funkčné samozrejme....
-
- Príspevky: 100
- Dátum registrácie: 29.10.2011 18:09 Zdieľať na Facebook
Teraz mám c-maxa s týmto motorom a mám 2 roky zaslepený ERG, a auto ide v pohode.Pred tým mi pri rozbiehaní skákalo teraz ide pekne hladko. Aj mechanik v Bánovciach vo Forde mi to schválil.Tiež mi padalo do núdzaku,najprv vypisovalo ERG,potom váhu vzduchu,potom vstreky,vždy iný.Nákoniec to boli tie vstreky,ale robilo mi to hlavne pri veľkých teplotách tak raz za mesiac.Po roku mi to začalo robiť častejšie až som išiel k jednému šikovnému mechanikovi v Hradci pri Prievidzi ten ich všetky odmeral na stolici a čuduj sa svete,všetky boli zlé.Kúpil som nové a od vtedy autičko fakčí jak nové A ešte niečo.V Bánovciach mi nahrali nový softver z roku 2012 a auto išlo hneď lepšie.Ale je dosť možné že ty máš inú závadu keď ti to padá len pri nízkych rýchlostiach.Ja píšem len to čo som mal ja za problém.Ale podľa mňa treba to dať na originál diagnostiku vo forde.Je to trochu drahšie,ale tam mi vypísalo len tie vstreky.Tak veľa šťastia a hlavne nervov.
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 30.11.2012 13:26 Zdieľať na Facebook
1.8 Tdci kľudne zaslep, ja mám mondeo MK4 6 rokov zaslepené najazdené odvtedy 90 000km, a len pozitíva, lepšia reakcia na plyn, spotrebu mám 5,3. turbo ťahá niečo lepšie z nižších otáčok. Motor sa aj tak neskoro zohrieva (liatina a veľký objem chladiacej), egrko mu pomáha len minimálne(n-krát odskúšané v zime pri -10°C-15°C). Keby inžinieri z NDR neodstránili elektrický dohrev v chladiacej sústave s troma špirálami ako bol vo focuse 1 1.8tddi tak by nebol problém ani s kolísaním teploty, 150A alternátor by to zvládol ľavou zadnou. Ale "majster dal sa do diela a robota sa zrodila". Rovnako mám nové vstreky ako strelecBN, ale to je iný príbeh vstrekovačov série 3 pred ktorým ford zatvoril očká a tváril sa že oni nič. Oni nič a ja 1000€.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných