vyber dodavky do 3,5 t

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Napísať odpoveď
Shaman100
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 08.11.2008 14:30
Zdieľať na Facebook

vyber dodavky do 3,5 t

Príspevok od používateľa Shaman100 »

Zdravim vsetkych

Potreboval by som poradit vo vybere dodavky do 3,5 t. Chcel by som dodavku s objemom 17 m3 ( 6 paliet ). Co ma trochu oslovilo tak mercedes sprinter 313 CDI MAXI lebo ma dobry pomer uzitocnej hmotnosti a objemu ale newiem ci sa vyraba aj s pohonom prednej napravy. Ake su vase skusenosti s Iveco Daily, Fiat Ducato, Citroen Jumper ci Peugeot Boxer??
Alebo existuje ina a lepsia varianta??

Dakujem
LOCHNESS
moderátor fóra
Príspevky: 3816
Dátum registrácie: 01.12.2007 20:52
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LOCHNESS »

Zober IVECO :41c2:
ptrtrade
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 21.03.2007 12:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ptrtrade »

Plechová dodávka Boxer, Ducato, Jumper nezoberie 6 paliet, iba ak na seba. Takže ti ostáva Sprinter, Daily a Master.
predaj2
Príspevky: 68
Dátum registrácie: 16.07.2013 11:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa predaj2 »

Ducato,Jumper..jedine plachtové...skôr Daily asi...
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

VW LT sest paletak, MB Sprinter je to same, iba logo vyrobcu, dalsia alternativa Opel Movano, Renault Master
Hyundai1
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 27.04.2007 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hyundai1 »

jedine 6 paleta sú Iveco Daily , Mercedes Sprinter , VW Crafter a nie som si istý a možno aj Master/Movano najnovší model (long)

Sprinter/Crafter existuje aj 7 paleta (extralong) pri 6 palete je reálna nosnosť okolo 900-kg pri 7palete cca 830-kg plus mínus podla vybaví a motora

Daily 6 paleta ma nosnosť 730-860-kg samozrejme zavisí či máš extra vysokú strechu ( cez dvere vstupný otvor 2,05-m ) alebo nízku (cez dvere vstupný otvor okolo 1,75-m) . Samozrejme ak ma 2-montáž tak papierová nosnosť ide dole .

Čo sa týka nosnosti tak to máš jedno aj tak v dodávke budeš nosiť cca 1500-kg tak pokutám sa nevyhneš a sem tam tých 300-800-eur na slovensku dostaneš :-) . Zatiaľ mame rekord v D - 2600-eur ale nebol ani kontrollbuch .

ak potrebuješ auto na nosnosť ( legalnu ) tak jedine malé dodavky 2-3 paletove Jumper/Boxer/Ducato,Master tie najmenšie verzie . Napr L3H2 na 4 palety ma nosnosť 1,2 t. . Ducato supermaxi (5paleta) L4H3 ma nosnosť 960-kg s motorom 2,3 Mjet .

Inak čo do spoľahlivosti tak ja mam momentálne Iveco Daily 8 paleta 3,0 HPi . Na motore zatiaľ som nemenil absolútne nič jedine , ložiska na prednej náprave , uloženia kardanu , brzdy a sem tam nejaká kontrolka si zabliká :-) .

Sprinter/Crafter je poruchoví šrot ale krásny :-)

Master vydrží veľa a ma super spotrebu

Ducato drnčí vrčí ale jazdi furt

Jumper Boxer to iste ako Ducato ale pozor na otrasny motor Ford 2,2 hdi to je smetie

nosnosti v technickom alebo na plagáte v predajni never - všetko su to klamstva . za 70-kg naviac si na SK ľahší o 50-eur
mondeoh2o
Príspevky: 263
Dátum registrácie: 11.12.2012 22:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mondeoh2o »

my sme jazdily masterami celu uniu mali sme 8 paletove plachty 2.5 dci 150 hp a spotreba do 10.2 l a hmotnost nakladu som mohol mat 1348kg s tym ze auto malo spaciu nadstavbu

ked som odchadzal s firmy malo 869 tisic km jazdilo bez poruchy s origo vstrekmi , 1krat vymenena spojka , 1krat bateria bol to rok vyroby 2007 , jazdi dodnes ma cez mega a jazdi uniu

boxerov som par tahal do servisov s vadou motora a elektroniky
crafter a sprinter zeru olej a seru sa im diferaky ducato je este celkom v poho aspon co som sa rozpraval so sofermi
davos
Príspevky: 170
Dátum registrácie: 18.06.2007 18:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa davos »

Fakt je ten,že ľudia si myslia pri dodávkach do 3,5 t že čím väčšie auto - long tým väčšia nosnosť
Opak je pravdou - auto ma celkovu legalnu hmotnosť 3,5 t,
väčšie auto váži samotné viac a tým ostáva menšia váha na náklad.Smozrejme pokiaľ chce vodič porušovať zákony a riskovať pokutu za pretaženie ,naloží koľko chce.

Mám otázku - ked vážia policajti dodávku vážia ju aj z vodičom ?
Ak áno už je to cca 100 kg dole z váhy nákladu.
V papieroch udávana max. váha nákladu - je počítana z natankovanou plnou náddržou ?
Ak nie už je dole z udavanej max. váhy nákladu ďalších cca 90 kg pri plnej nádrži.
Ked si to spočítame vodič + plna nádrž + plus napr.podlaha,steny.ťažné + spolujazdec + hocijake ďalšie veci ktoré vozíme v aute a z povolenej papierovej max. váhy nákladu je 300 kg preč (: -
Hyundai1
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 27.04.2007 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hyundai1 »

vážia aj s vodičom ale podarilo sa mi vyhnať frajerku z kabíny :-) Ono za tých 50-kg čo váži by ma stala 50 eur :-) ak si zoberiem koľko na jednej ceste do NL spotrebuje tak to som na cca 130-eur a to je už otázne či si radšej nezaplatiť slečnu z bordelu :-D
davos
Príspevky: 170
Dátum registrácie: 18.06.2007 18:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa davos »

si zabil :40bd:
mato.soky
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 29.03.2013 14:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mato.soky »

Ujo aj zo svojím synom teda mojím bratrancom opravujú poľnohospodárske stroje služobné auto majú VW transporter plní náradia keď ich vážili museli byť v aute obi dvaja šťastie že Bratranec váži 50 kg s topánkami inak by si zarobili boli asi o 8 kg pod limit :40bd: :40bd:
N.M.
Príspevky: 52
Dátum registrácie: 18.01.2010 18:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa N.M. »

Kúp si 8-paletovú a ak budeš mať šťastie a peniaze naviac tak ju kúpiš aj so spacou nadstavbou.... a máš pokoj...aj keď bude mať asi najazdenéééééééé..... v pohode tam čokoľvek naložíš, bežná výška palety 2m...a naložíš aj z boku, aj z hora... a nosnosť je tak 1000kg maximálne, podobne ako u plechových dodávok... ja mám Fiat Ducato 8-paletovku so spacou nadstavbou Ponny, keď počítam plnú nádrž, mňa + nejaké tie osobné veci + doplnky ako gutrne, bandaska s vodou, náradie tak mám prázdny hmotnosť 2550kg, t.j. môžem naložiť 950kg...a v TP mám písanú nosnosť 1320kg....takže rozdiel je takmer 400kg od reality....
Jaj, a podstatnú vec si nezabudni namontovať... vysielačku... ak ťa len 1x za rok niekto upozorní, že niekde v tvojom smere vážia a ty budeš mať nejaké to kilo naviac, tak máš vysielačku hneď zaplatenú...
Kašli na 5-6 paletové plechové dodávky... ak chceš jazdiť úniu, potrebuješ sa aj niekde slušne vyspať... aj keď niektoré plechové dodávky majú dorobené spanie za sedačkami v hornej časti v takom výreze, ktorý je síce krátky, ale dá sa tam vyspať...horšie je že to uberá na ložnej ploche, resp. ak si plne naložený nemáš si kde ľahnúť pretože posteľ je sklopená...
Ale veď sám si rozumieš... veľa šťastia v nie príliš lukratívnom podnikaní....
Shaman100
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 08.11.2008 14:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Shaman100 »

dakujem za odpovede ..... ak mam byt uprimny najprv by som chcel zacat v oblasti kurierskych sluzieb ( ano viem tazko je sa tam dostat a tiez su terminovane nakladky ci vykladky som si toho vedomi ), takze sa skor zamieravam na plechove dodavky resp. skrina ...long preto aby som mohol riesit aj nieco ine ( clovek nikdy newie ), co sa tyka unie - ak by som zacal jazdit tak to by som sa uz zamerial na vyssiu uzitkovu hnotnost ( iveco eurocargo s celkovou hmotnostou 7,5 t a uzit. 5,5 t s kabinou everytime ), je to sice nakladnejsie myto, dan, nafta ale zase je tam multifunkcnost. ( mam par poznatok z tohto odvetvia - som potomok TIR-aka :-) ... a co ten Renault master nejake vyrobne vady?? ak su listove pera doplnene vzduchovymi vankusmi..ake to ma vydody a ake je zapojenie?? kde je umiestneny kompresor??
Shaman100
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 08.11.2008 14:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Shaman100 »

renault master - nejaka odporucana objemova varianta motora??
TaggerxXx
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 13.10.2009 19:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TaggerxXx »

Nazdar nejdem zakladat novu temu tak snad si to najde cestu k vam.
Som ( teda snad by som uz mal byt ) celkom skuseny vodic na osobaku mam najazdene cez 150 tisic bez nehody takmer po celom slovensku, soferovanie ma nezivy, ale chcem si doma rozbehnut kovovyrobu, casto potrebujem pohotovo reagovat na rozne ponuky ( co teraz nedokazem ) a osobne auto mi uz co mohlo povozilo. Otravovat ludi v okoli a potom stravit polku leta protisluzbami ,- z toho som uz vyrastol.

Poziadavky na auticko :
Aby bolo do 3.5t
Aby vedelo odviezt 6m dlhy profil - tu pocitajme s tym ze by to trcalo
Cena : 2000 eu viac za dodavku zatial nechcem dat

otazocky na vas :
Valnik alebo skrina ?

Valnik : taha ma viac, pride mi vsestranejsi, v podstate bezproblemove nakladanie aj skladanie napr: vzv, unc, alebo zeriavom, mozem donho nalozit podstatne vecsi naklad ako do skrine
nevyhody : ergonomia jazdy ( predpokladam ze bude mat vecsiu spotrebu hlavne na dialnici ), naklad pod holym nebom, v buducnosti pri montazi nemozno dat vercajch a material pod zamok
Skrina : presny opak co som pisal hore

Aku znacku zvolit ?

pokusim sa v kratkej vete vystihnut to co som sa uz o dodavkach dozvedel
Ducato : najmensia nakupna cena ale ze sa to casom vrati na servise
Boxer : slaba karoseria pri tazsom naklade sa horsie ovlada udajne je ako "zelatina" <- mne je najviac sympaticka znacka prave Peugeot
Sprinter : bezkonkurencne najlepsia dodavka ma samonosny ram naklad tolko necitit motorovo spolahlivy
VW LT35 : nedozvedel som sa nic konkretne ale maju len 55kw co by som nerad ...

A teraz smelo do mna mozte ma kontrovat
zaujma ma hlavne nazor skrina / valnik a vase realne skusenosti zo znackou
dakujem a prajem vsetko najlepsie do 2019
Napísať odpoveď

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných