Ford Focus - pridretá brzda/náboj

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

M54B30
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 04.02.2010 17:05
Zdieľať na Facebook

Ford Focus - pridretá brzda/náboj

Príspevok od používateľa M54B30 »

Hromadne vas zdravim :)

Nemam vzdelanie ani skusenosti v oblasti servisu aut/motoriek, ale logika mi nie je uplne cudzia :) cize rad by som sa nieco dozvedel.

Jedna sa o Ford Focus, 1.gen., 2004, 1.8i, vzadu su kotucove brzdy
Vsetky moje slova budu o zadnej naprave.


Nedavno som mal problem s brdzou na jednej strane, platnicky ostavali vyset a jedna strana teda stale brzdila. Brzdilo to naozaj dost, po par km tam boli naozaj vysoke teploty - dym z platniciek. Po oprave par dni vsetko v poriadku - som sa bal, ze budu vibracie kedze som ten kotuc poprehrieval, ale vsetko bolo v poriadku.

Ale dnes - stale mam taky pocit, ze auto po vyradeni pocitovo spomaluje rychlejsie ako by bolo prirodzene. Niekedy mam pocit, ze zotrvacnost je v poriadku, ale niekedy to spomaluje, uz neviem ci som schizofrenik :D
Opatrne zastavim, tak aby som nemusel vela brzdit, nech neoplyvnim teplotu kotucov. Kotuce maju mozno tak 30 stupnov, predne kotuce su urcite chladnejsie plus citim smrad v oblasti zadnych kolies (je to len jemny zavan, ale taj tak). Kedze ta teplota je nizka vhladom na tu brzdnu silu ktoru pocitujem som z toho zmateny:

1. otazka: Tu teplotu si vysvetlujem tak ze dotyk platnicka/kotuc nie je permanentny ale len kvoli hadzaniu kotuca, sem tam suchne o platnicku. Mylim sa ?

2. otazka: Je mozne, ze by bol problem aj inde ako v brdze ? pridrety naboj/lozisko alebo nieco ine ?

3. otazka: Ja osobne som cyklista a ked zdvihnem koleso na biku a zatocim nim, tak ma celkom slusnu zotrvacnost kym sa zastavi. Mam tam kotucove brzdy, ktore samozrejme sem tam cinknu - obsuchne kotuc o platnicku.

Mne ako cyklistovi :) nejde do hlavy - ked je auto na zdvihaku ako tie kolesa idu tazko. Respektive ich zotrvacnost oproti biku je zufala. Je to len nahoda, ze tom trafil viacero nezachovalych aut ? Alebo jednoducho z kontrukcneho hladiska sa to neda urobit s mensimi vnutornymi odpormi ?
A posledna vec, pri kotucovej brzde na biku je pohyb platniciek vyraznejsi - platnicka sa od kotuca vzdiali kludne aj 1 mm. Pri autach mam pocit ako keby toto "oddialenie" nie je dostatocne a stale to v urcitych miestach sucha.

Vdaka!
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

U kotúčových brzd aut je pohyb platničie pri brzdení a odbrzdení takmer nulový a nepozorovateľný.Ide iba o dva stavy,prítlak a teda brzdenie,alebo bez prítlaku a teda na úplné uvolnenie stačí aby tlak nebo a platnička sa oddialila od kotúča niekolko stotiniek mm.V podstate jediná sila ktorá pomáha zacúvať pracovnému valčeku je sila ktorá deformovala tesniacu gumičku valčeka pri pohybe von pri brzdení.Pominie sila,gumička a valček cúvne niekolko stotín mm.To stačí.Lenže to znamená aj to,že každý kto mení platničky lebo sú tenké ako papier,samozrejme zatlačí piestik späť,aby urobil miesto pre hrubé nové platničky.
Ibaže tu sa stane to čo sa stane.Piestik už bol značne vonku,už je pokrytý bordelom a často hrdzou,tomu úplne nezabráni často ani dobrá prachovka. No a zatlčením celej tej chronty späť do valčeka urobí to čo teraz riešiš.Valček sa síce obrovskou silou tlaku pri zabrzdení vysunie,ale niet sily ktorá by ho dostala späť a tak krásne ostane brzdiť.
O tom je to celé.Výmenu platničiek robia dvaja ľudia absolutne odlišne.Preto to jednému vždy blbne a druhému nikdy.
M54B30
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 04.02.2010 17:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa M54B30 »

Naschval som 1 info zamlcal, pred 2 mesiacmi boli menene kotuce + platnicky a myslim, ze sa valcek necistil. Iba osadili nove komponenty.

Pred tyzdnom po oprave mi bolo povedane, ze sa menila tesniaca gumicka a predpokladam ze sa cistil valcek. Cize asi mas pravdu,bol tam bordel a hrdza.

Spominal som mierne zvysenu teplotu kotucov, max. 40 stupnov, mam to riesit ? Respektive odsledujem si ci to robia obidve strany, alebo iba ta, kde este to cistenie neprebehlo.

Mozem vylucit akukolvek inu chybu (naboj/lozisko) ? Alebo tento typ chyby by bol sprevadzany typickym zvukovym prejavom.


Posledna otazka, na ktoru nemusis odpovedat - viem, ze cas je drahy :)
Naozaj ma zaujima ten vnutorny odpor kolies. Aj na novsich autach isli z mojho pohladu tazko. Jednak sa to prejavi v spotrebe. A za druhe ak to nerobi naboj, ale prave platnicky (ich iba nepatrny pohyb) - tympadom by malo byt normalne ak ma kotuc 30 stupnov. (v urcitych miestach jemne suchne kotuc o platnicku)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Teplota 40°C je v pohode.Po dlhšej jazde sa dosiahne aj keď by boli brzdy demontované.Platí...sranda končí ak teplota zabolí.
Na valivý odpor doporučujem ..zdvihnúť a dať dole koleso,väčším skrutkovačom uvolniť platničku aby bol brzdový strmeň stranove trochu pohyblivý v plávajúcom uložení.teraz musí ísť točiť u kolesa bez poloosi hravo a náboj sa musí točiť pár otáčok zotrvačnosťou.Ak je polosa sa situácia úplne mení,tu už je to rutinný pocit čo je volné a čo už nie.Tu bez kolesa žiadna zotrvačnosť nehrozí,a s kolesom krátka,jedna až tri otáčky.
Platí že na rovine si hravo auto potlačím dopredu aj potiahnem dozadu aj za volant.
Môže sa stať že je kotúčová brzda kombinovaná z ručnou,prípadne je použitý systém kotúč vonku a bubon (ručná) vnútry.Tu treba osobitne zobrať do úvahy plus to či sa uvoňuje aj ručná brzda.Osobitná kapitola sú elektrické ručné,ale to nie je náš prípad.
M54B30
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 04.02.2010 17:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa M54B30 »

ano ano, najskor sa riesila rucna brzda. Zevraj tam je nejaka pruzinka s packou, ktora to cele vracia spat. Pomohlo to iba na par dni, tak nakoniec sa robila ta tesniaca gumicka valceka.


kazdopadne vdaka za info, cenim si!
Napísať odpoveď

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných