Ford Mondeo Mk. III - kovový zvuk z nápravy
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 29.03.2011 00:29 Zdieľať na Facebook
Ford Mondeo Mk. III - kovový zvuk z nápravy
Pozdravujem,
mám Ford Mondeo Combi Mk. III, 2.0 TDDi a môj problém je v tom, že auto pri miernom (fakt jemnom) točení do ľava vydáva podivné zvuky z prednej nápravy. Robí to za chodu pri rýchlosti aspoň čo som spozoroval od 0 do cca. 90 km/h pri vyššej rýchlosti to už nie je také citeľné. Na mieste pri točení volantom je auto tiché, žiadne búchanie, škrípanie a ani nič. Pred týždňom som mal menené ložiská na oboch stranách prednej nápravy lebo pravé búchalo a už aj predtým sa prejavovalo takéto podobné škrípanie, trenie... Ale teraz prší už druhý deň a to škrípanie alebo až surové trenie ako keby kov o kov je čoraz hlasnejšie. Zaujímavé je ale to, že to robí vždy keď je motor so zaradeným prevodovým stupňom, na neutrále je auto tiché nech robím čokoľvek. Mal som menené týždeň dozadu ložiská v predu na oboch stranách a cca. pol roka do zadu boli menené tlmiče, pružiny, predné brzdy komplet (kotúče + obloženie) a tyčky stabilizátora (plastové). Pri výmene ložiísk mi mechanik zhodil manžetu na homokinetických kĺboch a premazal kĺby mazivom „Mogul LA-2“ - niečo originál na ložiská a pod.
Zaujímavé je, že to začalo robiť teraz po (počas) daždi, a len keď idem mierne do ľava a len keď mám zaradený rýchlostný stupeň... Je to hnusný zvuk, akoby kov o kov niekde od stredu motora to počuť cca, občas viac z prava, občas z ľava. Homokinetické kĺby to asi nebudú – tie by pri plnom točení praskali a to som skúšal dnes na parkovisku – ak zatočím plný do prava, ľava aj na mieste, aj za jazdy je ticho akurát ten škripot resp. trenie do ľava. Ak dám plný do ľava tak žiadne kovové trenie nepočuť... Som už zúfalý čo to môže byť... Niekde na fóre som zazrel niečo, že tyčka stabilizátora... pri tom trení to cítiť jemne aj na volante že niečo o niečo trie, zadiera... Po vizuálnej stránke je všetko OK, všetko pevné, nič nevidno aby o niečo trelo... Akurát tie tyčky stabilizátora dokážem trocha pootočiť do strán. Al tým to asi nebude, lebo to je zvuk akoby niečo trelo podľa otáčania kolesa, pravidelné intervaly podľa rýchlosti...
Ak niekto niečo viete budem rád ak sa podelíte o skúsenosť.
mám Ford Mondeo Combi Mk. III, 2.0 TDDi a môj problém je v tom, že auto pri miernom (fakt jemnom) točení do ľava vydáva podivné zvuky z prednej nápravy. Robí to za chodu pri rýchlosti aspoň čo som spozoroval od 0 do cca. 90 km/h pri vyššej rýchlosti to už nie je také citeľné. Na mieste pri točení volantom je auto tiché, žiadne búchanie, škrípanie a ani nič. Pred týždňom som mal menené ložiská na oboch stranách prednej nápravy lebo pravé búchalo a už aj predtým sa prejavovalo takéto podobné škrípanie, trenie... Ale teraz prší už druhý deň a to škrípanie alebo až surové trenie ako keby kov o kov je čoraz hlasnejšie. Zaujímavé je ale to, že to robí vždy keď je motor so zaradeným prevodovým stupňom, na neutrále je auto tiché nech robím čokoľvek. Mal som menené týždeň dozadu ložiská v predu na oboch stranách a cca. pol roka do zadu boli menené tlmiče, pružiny, predné brzdy komplet (kotúče + obloženie) a tyčky stabilizátora (plastové). Pri výmene ložiísk mi mechanik zhodil manžetu na homokinetických kĺboch a premazal kĺby mazivom „Mogul LA-2“ - niečo originál na ložiská a pod.
Zaujímavé je, že to začalo robiť teraz po (počas) daždi, a len keď idem mierne do ľava a len keď mám zaradený rýchlostný stupeň... Je to hnusný zvuk, akoby kov o kov niekde od stredu motora to počuť cca, občas viac z prava, občas z ľava. Homokinetické kĺby to asi nebudú – tie by pri plnom točení praskali a to som skúšal dnes na parkovisku – ak zatočím plný do prava, ľava aj na mieste, aj za jazdy je ticho akurát ten škripot resp. trenie do ľava. Ak dám plný do ľava tak žiadne kovové trenie nepočuť... Som už zúfalý čo to môže byť... Niekde na fóre som zazrel niečo, že tyčka stabilizátora... pri tom trení to cítiť jemne aj na volante že niečo o niečo trie, zadiera... Po vizuálnej stránke je všetko OK, všetko pevné, nič nevidno aby o niečo trelo... Akurát tie tyčky stabilizátora dokážem trocha pootočiť do strán. Al tým to asi nebude, lebo to je zvuk akoby niečo trelo podľa otáčania kolesa, pravidelné intervaly podľa rýchlosti...
Ak niekto niečo viete budem rád ak sa podelíte o skúsenosť.
-
- Príspevky: 1356
- Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
- Bydlisko: TN Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 29.03.2011 00:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 29.03.2011 00:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1273
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
Ak nechceš ísť do nejakého servisu tak to sprav jednoducho..
ak máš hever ktorý udvihne aspon 1500 kg, tak ho daj do stredu prednej nápravnice, vyheveruj, aby sa kolesa nedotýkali zeme, ak nemáš taký hever tak si jeden od niekoho požičaj aby si mal dva no a vyheveruješ obe predné kolesa,/samozrejme predtým zatiahni ručnu brzdu/vlez do auta, naštartuj,zarad rýchlost a uvidíš čo sa bude diať..
ked si nevieš dať rady tak takto zistíš čo by to mohlo byť kedže môžeš na mieste pridať aj na tých 90km/h ako si písal..samozrejme musíte byť dvaja ty to chod pozerať a niekto nech ti pridáva plyn..
ak máš hever ktorý udvihne aspon 1500 kg, tak ho daj do stredu prednej nápravnice, vyheveruj, aby sa kolesa nedotýkali zeme, ak nemáš taký hever tak si jeden od niekoho požičaj aby si mal dva no a vyheveruješ obe predné kolesa,/samozrejme predtým zatiahni ručnu brzdu/vlez do auta, naštartuj,zarad rýchlost a uvidíš čo sa bude diať..
ked si nevieš dať rady tak takto zistíš čo by to mohlo byť kedže môžeš na mieste pridať aj na tých 90km/h ako si písal..samozrejme musíte byť dvaja ty to chod pozerať a niekto nech ti pridáva plyn..
-
- Príspevky: 44
- Dátum registrácie: 04.05.2008 19:51 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 30.09.2011 17:20 Zdieľať na Facebook
Podobny problem
Ahoj,
vcera mi zacalo robit to iste. Pri spomalovani a dojazdovani na parkovanie a pri zatoceni dolava/doprava v malej rychlosti s prevodovym stupnom.
NAVYSE SOM ZRAZU VNUTRI AUTA ZACITIL AKO KEBY ZHORENU GUMU. Je zima, takze kurim na 26°C a ten smrad bol v aute okamzite. Zdalo sa mi ze po odjazde z parkoviska sa aj voda akosi rychlejsie zohriala, ako keby motor viac "makal".
Chcem sa ta spytat, ci si aj ty citil nieco zhorene, alebo nie. A dalej ako si problem nakoniec vyriesil. Bolo to to lozisko hnacieho hriadela, ci nieco ine?
Vdaka.
vcera mi zacalo robit to iste. Pri spomalovani a dojazdovani na parkovanie a pri zatoceni dolava/doprava v malej rychlosti s prevodovym stupnom.
NAVYSE SOM ZRAZU VNUTRI AUTA ZACITIL AKO KEBY ZHORENU GUMU. Je zima, takze kurim na 26°C a ten smrad bol v aute okamzite. Zdalo sa mi ze po odjazde z parkoviska sa aj voda akosi rychlejsie zohriala, ako keby motor viac "makal".
Chcem sa ta spytat, ci si aj ty citil nieco zhorene, alebo nie. A dalej ako si problem nakoniec vyriesil. Bolo to to lozisko hnacieho hriadela, ci nieco ine?
Vdaka.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných