Ford Fiesta 1,4 TDCi - olej

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

newholland
Príspevky: 144
Dátum registrácie: 03.05.2009 10:15
Zdieľať na Facebook

Ford Fiesta 1,4 TDCi - olej

Príspevok od používateľa newholland »

Zdravím,

kúpil resp. doviezol som si Ford Fiesta 1,4 TDCi r. v. 2004, po prvej majiteľke so serviskou atď.

No aj tak si chcem na ňom vymeniť olej a filtre, rozvodom verím o tých je záznam v serviske aj faktúrka zo servisu tak tie zatiaľ nechám tak. Ale chcem sa spýtať k oleju.

Do vozidla bol vždy liaty olej viskoznej triedy 10 W - 40. Značky sa vystriedali najprv to bol Mobil a potom Castrol (podľa servisnej knihy).
Neviem však či mám pokračovať v 10 W - 40 (veď taký som lial do cordoby 1,4 i. r.v. 1996) alebo mám prejsť na inú viskozitu napr. 5 W - 40 ?
Auto ide pekne, má najazdené 145 000 km. len neviem či pokračovať v 10 W-40 alebo zmeniť na iný.

Ďakujem za reakcie.
msakac33
Príspevky: 294
Dátum registrácie: 14.08.2013 09:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa msakac33 »

no neviem teda, ale podla mazacich planov rôznych vyrobcov oleja, kazdy a jeden odporuca 5W 30
ja by som tam nalial 5W 40, tu desiatku by som tam nedaval
zdroj: http://olejcentrum.sk/mazacie-plany
newholland
Príspevky: 144
Dátum registrácie: 03.05.2009 10:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa newholland »

Ďakujem krásne, dám tam ten TOTAL 5 W - 40, hádam ním nič nepokazím ale s TOTALom mám doposiaľ len dobré skúsenosti a majú ho aj v akcii 5 l za 24,90 €, lebo 4l. kanister mi bude málo, keď budem meniť aj filter že ?
msakac33
Príspevky: 294
Dátum registrácie: 14.08.2013 09:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa msakac33 »

ty si ten môj link vôbec nepozeral :3020:
napln je 3,8 litra plus 0,4 litra ak menis aj filter, takze kup 5 litrovy kanister oleja :zga27:
milkoTT
Príspevky: 439
Dátum registrácie: 13.03.2007 09:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milkoTT »

Newholland si si istý tymi najazdenymi kilometrami? Mal som take a myslim že tam je predpisana vymena rozvodov az pri 240.000 km. Malokto to meni skor a never moc zaznamom v servisnej knihe ked nepoznas predchadzajuceho majitela. S autom som bol max. spokojný, ja som tam daval olej valvoline 5W 40 , neviem presne aký, len proste splnal normy vyrobcu . Takže sa orientuj na tie normy aby splnal ako to ci to bude total, shell....
newholland
Príspevky: 144
Dátum registrácie: 03.05.2009 10:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa newholland »

MSAKAC33 v prvom rade sa chcem ospravedlniť, je pravda, že ten link som pozrel až teraz lebo som na to nejako nemal čas.
A áno máš pravdu,

Ale jedno aj tak nechápem... načo tam tí kreténi rakúsky liali 10 W - 40 ? Od novoty... ? Spojil som sa aj s ford servisom, kde mi podľa vinka našli auto a aj kilometre by podľa nich mali sedieť, ale tiež sa pozastavili nad tým, že prečo tam dávali 10 W - 40 a že tie rozvody neboli menené komplet ale iba rozvodový remeň po 120 000 km. Ale tiež nevedeli mi objektvíne povedať prečo, lebo oni vraj prvý krát niečo na rozvodoch vymieňajú až po 240 000 km.
Potom mi to kamoš pozrel aj podľa výsledkov K.O. tak nebolo striekané ani nič všetko sedí, že sa nemusím báť, že bolo búrané.
Čo sa týka km. tak som k serivske dostal aj zoznamy z rakúskej STK a EK... viem, že v tejto dobe sa dá sfalšovať všetko ale aj tam tie km. sedia...

Len mi niekto vysvetlite prečo 10 W - 40 ? nechápem... ale veď už tam dám 5 W - 40 a budem mať dušu na mieste :-)
msakac33
Príspevky: 294
Dátum registrácie: 14.08.2013 09:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa msakac33 »

ved kasli uz na to, mozno tam liali 5W 40 len to od zaciatku blbo pisali do servisky a potom to uz kazdy a jeden mechanik za tym prvym opisal....nalej tam teraz tu 5W 40 a vybavene :300f:

s tymi rozvodmi by som inak moc nehazardoval, za tych 180 Euro za celu sadu aj s vodnou pumpou to nestoji, ver mi :3020:
newholland
Príspevky: 144
Dátum registrácie: 03.05.2009 10:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa newholland »

Zdravicko, este mam otazocku. Olej som uz vymenil Total 5W-40, pomenil som si filtre dal som znacku MANN, rozvody som si dal skontrolovat a su O.K. a kupil som si aj VIF aditivum a naftu capujem na OMV. Takze myslim ze som to celkom dobre dobacoval :-)

Ale teraz otazka, ze chcem vymenit este palivovy filter a nasiel som 2 druhy. S ohrevom a bez ohrevu . Na co tam vlastne ten bazmek ohrev je ? Aj to ma nejaky zmysel ? V zime pri starte su dolezitejsie dobre zhavice ako ohrev nie ? Rozdiel v cene je cca. 25 €. Hlavne chcem ale vediet aky ma ten ohrev zmysel.

Dakujem
kaskaderTN
Príspevky: 1761
Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kaskaderTN »

Vždy je lepšie s ohrevom, ako bez. Daj tam taký, ako tam patrí. Pri studenom štarte ti je ten ohrev na dve veci, ale nikde nie je napísané, že nafta nemôže začať tuhnúť počas jazdy
newholland
Príspevky: 144
Dátum registrácie: 03.05.2009 10:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa newholland »

Ďakujem, a ešte taký technický dotaz, že ako zistím či má moje auto teraz ten filter pôvodný s ohrevom alebo bez ? dá sa to zistiť nejako podľa VIN vo Forde ? Alebo je na to aj nejaký ľahší spôsob tpu: "pozrem a vidím" :-)

A takže nafta by mohla tuhnúť aj keď by som používal aditívum a kvalitnú naftu ?
kaskaderTN
Príspevky: 1761
Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kaskaderTN »

Podľa VIN alebo rozobrať a pozrieť, Predpokladám, že tam nikto nebastlil
newholland
Príspevky: 144
Dátum registrácie: 03.05.2009 10:15
Zdieľať na Facebook

Padanie nafty

Príspevok od používateľa newholland »

Zdravím, chcel by som sa ešte s vami poradiť ako vyriešim problém s padaním nafty ?

Vymenil som palivový filter, dal som dole filter box pozrel tie hadičky ktoré vedú pod ním a predraté neboli ale aj tak som ich ešte obtočil izolačkou. Ale nafta stále padá.

Prejavuje sa to tak, že mi auto nechytí na 1 x ale až na 2x príp. 3x., keď ho natlačím pumpičkou tak chytí na 1x.

Zatiaľ som žiadnu netesnosť nenašiel ale niekde musí byť keď aj cez hadičku mi idú bublinky keď stláčam pumpičku. Podozrenie mám, či nemôže niekde prepúšťať rýchlospojka na palivovom filtri ??? ale ako to zistiť ?

Príp. ak máte skúsenosti, tak kde sa ešte najčastejšie vyskytuje netesnosť ?

Do servisu ísť ešte nechcem lebo tam mi kkti vymenia všetko od trysiek, cez čerpadlo, palivový systém a nakoniec bude stačiť len dotiahnuť nejakú šróbu.

To mám také skúsenosti s Ford servisom v MT, kde podľa nich v pal. filtri neni ohrievač nafty.... a keď mi filtre menili učni na učilišti tak mi hneď ich majster povedal, že v tom starom ohrev je a že mi ho prehodia do nového filtra... Ale v MT si vedia akurát vypýtať za výmenu neoriginál žiaroviek v pred. svetlách 28 €. Ach... tak ak mi viete poradiť, ohľadom tohto padania nafty budem moc rád.

Ďakujem
Napísať odpoveď

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných