Lancia Y - mechanizmus stieracov
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 31.10.2011 17:00 Zdieľať na Facebook
Lancia Y - mechanizmus stieracov
Dobry den.Priatelka ma Lanciu y a stierace jej idu iba na navyssej rychlosti alebo ked packu podrzi hore.Chcem sa spytat ci pasuje mechanizmus z Fiata Punto prvej generacie.Rok vyroby je 98.Este mi hovorila ze ked fakt leje tak stierace funguju aj na ostatnych rychlostiach.Dakujem za odpovede.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 686
- Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Vymontovať rozobrať vyčistiť premastiť zložiť nazad.Je to jednoduchá mechanika ba poviem že úplne primitívna...vždy lepšie ako kupovať niečo z vrakáča s podobnou diagnózou ktorá sa prejaví napríklad za pol roka ...
Ale to je zas moja diagnóza že sa vždy snažím všetko najprv opraviť a až následne kupovať nový alebo druhý kus....
Ale to je zas moja diagnóza že sa vždy snažím všetko najprv opraviť a až následne kupovať nový alebo druhý kus....
Naposledy upravil/-a VLADY v 08.10.2013 20:41, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Mám lanciu Y a tiež som opravoval tento mechanizmus lebo sa rozpadol.Nie je tam nič čo by sa mohlo zadrieť ,všetky spoje sú v plastových klzných ložiskách. Ak ale máš mechanizmus z Punta1 tak pasuje , celá Lancia Y je len prezlečené Punto. Aj tak si myslím že tvoj problém bude v elektrickej časti. Najjednoduchšie je zhodiť plastový dekel pod predným oknom a celý mechanizmus prestriekať wdčkom , potom zbadáš či bol pridretý alebo nie.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Tak potom ale môže byť na vine aj samotný motor...uhlíky ložiská a tak pod. Alebo prevodovka samotná v motorčeku... A uhlíky ak sú už opotrebené a krátke je menší prítlak a motor má slabší výkon. Alebo sú v motore lepšie povedané v prevodovke aj dobehové kontakty . Cez ktoré ja napájaný motor po väčšinu času a pracovnej dráhy stieračov....Motor potrebuje len prvotný impulz na rozbeh a následne po prekonaní začiatku ide napájanie už aj cez dobehové kontakty na motorčeku. Až do času, keď sú stierače skoro v základnej polohe...vtedy kontakty v motore prepnú a buď majú napájanie od spínača páčky a pokračuje sa ďalej, alebo ak je páčkou stierač vypnutý, tak sa skratuje motor kvôli elektrickému zabrzdeniu aby neprebehli koncovú polohu, a tam ostanú stáť . Takže tie kontakty sú tiež dosť podstatné na správny chod.A pritom málokto na ne myslí a väčšina mení hneď relátka, páčky a cyklovače.... To len tak všeobecne a na okraj problému...
Sorry. Netvrdím že toto je ten prípad . Len som tak nejak chce ozrejmiť funkciu pre menej znalých...
Sorry. Netvrdím že toto je ten prípad . Len som tak nejak chce ozrejmiť funkciu pre menej znalých...
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 31.10.2011 17:00 Zdieľať na Facebook
Lancia y Mechanizmus stieracov
No cez zimu jej primrzly mi hovorila a odvtedy ze to robi.Skusim to piatok pozret .Dam vediet ako som pochodil.Dakujem za odpovede.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní