Focus 1.8 TDci 74 kW r.2003 - vypnutie motora pocas jazdy

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

martin77777
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 26.03.2010 21:23
Zdieľať na Facebook

Focus 1.8 TDci 74 kW r.2003 - vypnutie motora pocas jazdy

Príspevok od používateľa martin77777 »

Zdravím,chcel by som vás požiadať o pomoc pri riešení môjho problému.Takže k veci.Dlhodobo som tu riešil problém zimného štartu (od roku 2007) podujal som sa teda na repas vstrekovačov (delphi),čerpadla,čistenie nádrže,celého paliv.systému,výmenu paliv.filra,suma sumárov položka 1100 EUR aj s prácou.Čo čert nechcel auto pred týždňom bez problémov naštartovalo (konečne),ale asi po 20 km jazdy sa rozblikala kontrolka žhavenia na palubovke,auto začalo strácať ťah,nepomohlo ani následné podradzovanie a zošliapnutie plyn.pedála,auto sa jednoducho rozhodlo povedať nie nejdem ďalej.Zradilo ma v tej najhoršej možnej situácii a to na dialnici o 05 30 hod za hustého sneženia."SUPER"mal som sto chutí mu prestreliť blok motora a podpáliť ho,ale to by môj problém určite nevyriešilo.Potom už nešlo naštartovať.Po dotiahnutí auta k mechanikovi nasledovala diagnostika,atď.meranie tlakov na 3 valcoch ok 4 menšia hodnota,nasledovalo rozobratie hlavy a kontrola ventilov,všetko ok.Auto po repase malo mierne kolísavý zvuk na volnobehu ako keby išlo na 3 valce,ale po rozbehu a pridaní sa to stratilo.Dovtedy som takýto problém nikdy nemal(pred repasom) a auto ma nikdy nezradilo,doviezlo ma vždy tam,kde som potreboval.Na aute som už vymenil hádam všetko okrem skiel. :-) bol menený regulátor otáčok,dvojhmota so spojkou.Dnes som sa dozvedel,že v olejovej vani sú malé segmenty cca 5 krát 5 mm nieje to železo (test za pomoci magnetu),možno karbón to je ten lepší prípad ak by to boli úlomky z piestu tak to by som bol naozaj v pr..li,pretože nemám najmenšiu chuť ani peniaze na výmenu motora.PS auto má 140 000 Km,určite stočené inak vzhľadovo veľmi zachovalé.Prosím stretol sa niekto s podobným problémom?Som už z toho auta naozaj zúfalý a peniaze na lepšie nemám.Ďakujem za všetky rady.
Naposledy upravil/-a martin77777 v 14.02.2013 15:18, upravené celkom 3 krát.
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

pozreli ste aj elektromagnetycky ventyl na triskach aj cievky zvykne to prerazat, a este ma napadlo nizkotlake cerpadlo v palivovej nadrzi tlaci naftu k vysokotlakemu cerpadlu teda vstrekovaciemu to este skus, moze to byt aj klapka na uzatvaranie privodu vzduchu do motora mohla sa zaseknut je toho vela chce to dobreho mechanika viac ti neporadim
qalt
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 14.10.2008 20:39
Zdieľať na Facebook

Re: Ford Focus 1.8 TDci r.2003 - vypnutie motora pocas jazd

Príspevok od používateľa qalt »

Zdravím,skúste vymeniť snímač otáčok vačkového hriadela.Stáva sa to dosť často na týchto motoroch.
berkym1
Príspevky: 91
Dátum registrácie: 27.08.2009 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa berkym1 »

Skús svoj problém prebrať tu http://www.ford-focus.cz/forum/ . Ke´d som mal focusa - takého istého ako ty, veľmi pomohli.
Pamätám si na moje problémy veľmi dobre, ten motor bola nočná mora, dvojmoťák, spjka, vstrekpvače, atď. Ale pokiaľ si pamätám horšie zimné štarty bola vlastnosť týchto motorov.
prajem veĺa šťastia a trpezlivosti.
tempest9
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 18.05.2008 18:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tempest9 »

Tak, ako vravi kolega - skontroloval by som cidlo otacok vackoveho hriadela. Dobrou spravou je, ze je to lacna oprava, nove stoji cca 30-40 EUR a vymenit sa da svojpomocne za 5 minut, staci na to krizovy skrutkovac.
Je ale divne, ze tato chyba nebola zapisana v riadiacej jednotke.

Vidim, ze ste zainvestovali dost penazi do oprav, kvoli zlym studenym startom by som ale odporucal este jednu malu investiciu, pokial uz nebola medzicasom spravena - repas startera. Jedna sa o jeho rozobratie, precistenie, prip. vymena pastorku. Netvrdim, ze zlepsenie bude 100%-tne, ale rozdiel bol aspon v mojom pripade badatelny.
martin77777
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 26.03.2010 21:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martin77777 »

Ďakujem,za rady.Snímač polohy vačky už bol menený a repas štartéra som riešil pred mesiacom točí ako divý.Štartér som dával opravovať aj pár rokov dozadu,pretože bol zatečený chladiacou kvapalinou z termostatu.V tom aute som už hádam vymenil,opravil a riešil všetko.(žhaviče,2 krát výmena baterky,alternátor,termostat,vstreky,čerpadlo,dvojhmota so spojkou a mnoho ďalšieho)Nevravím,že je to zlé auto,ale u každej značky sa nájde kus,ktorý sa jednoducho nepodaril a ten mám pravdepodobne ja.Pomsta Henryho Forda. :-( Mať tie peniaze dnes 9200 Eur,tak by som ich určite neutratil za môj FF.Šťastní to majitelia benzínových áut. :-) Holt treba byť veľmi opatrný pri kúpe auta z dovozu,ale aj u nás,pretože v mojom prípade predchádzajúci majiteľ v Taliansku kakal na údržbu a len sa vozil.Ja už som to nemal šancu zachrániť starostlivou údržbou a servisom.Ešte raz ďakujem za rady a dám vedieť ako som pochodil.
marko77
Príspevky: 135
Dátum registrácie: 04.02.2008 12:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko77 »

treba ísť do talianska :2f93: proste miluje teplo a tvoje auto má 140 000 kolko raz za sebou?? Je to uhonený talian :-\ mio kaco porko dio :zga27:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Celý Tvoj problém od samého začiatku sa odvíja od opravovania systémom pokus - omyl.Neriešite cielene,neviete príčinu a potom neriešite ani dôsledok,miesto toho utekajú peniaze na kadečo. Nie je spomenuté čo nasledovalo po zistení že jeden valec je slabší na tlak.Rozobratie a kontrola hlavy sa spomína,výsledok kontroly OK. Ale tým sa vec nevyriešila.
K tomuto poznatku ale vôbec nebolo potrebné sa hlavy dotknúť.Mali ste dve možnosti.Ak už ste tam mali nahodené fidlátka na tlak,mali ste do valca zo slabým tlakom prsknúť 2 kubíky oleja,ručne pretočiť motor aby sa zaliali piestne krúžky a znova merať.A tlak stúpne,von piest.
Nehovoriac že ste mohli z dostatočnou presnosťou odmerať priebeh štartovacieho prúdu osciloskopom a mali by ste vinníka za 5 minút.Čo do výšky tlaku nie je to najpresnejšie (ale postačujúce) ale do rozdielu jednotlivých kompresií je báječné.
Ak jeden valec príliš zaostane vo výkone,RJ jednotka mu bude pridávať palivo cez korekčné dávky aby dorovnala toto spomalenie.Bude to robiť až dotiaľ,kým je dávka cez mantinel a dosiahne odpojenie celého vtrekovacieho systému od elektriky,to už je taká "blbá" vlastnosť CR a neverím že sa práve Fordu netýka.
henco0415
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 05.08.2013 15:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa henco0415 »

Ahoj Martin ako si dopadol? Mám ten istý problém len ja mám FF 1,8TDCI 85KW r.v. 2002 a tiež tento istý problem. Rano ked startujem hrkoce to ako keby to šlo na 3 valce, ale potom drží pekne otáčky. Avšak modlím sa pri každom predbiehaní lebo stačí trošku silnejšie dupnúť na plyn a už svieti ta poj3bana kontrolka žhavičov. Niekedy mi stačí len otočiť klučikom vypustiť spojku a hned nastartuje ale niekedy uplne zhasne iba sa kotulam a mozem tlačiť na plyn nejde....velmi by si mi pomohol keby si mi napísal čo bol za problém....vopred ďakujem
martin77777
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 26.03.2010 21:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martin77777 »

Ahoj henco0415,problém bol v zavzdušnení palivovej sústavy.Niekde to chytalo vzduch.Mechanik vravel,že to mohol byť zle zalisovaný palivový filter.Vtedy som tam mal filter ufi za cca 30 EUR,teraz delphi z JAG ford garage za asi 45 EUR a drží.No orig.palivový filter je motorcraft predávaný vo forde za 64 EUR.Na filtroch sa neoplatí šetriť,lebo sa to človeku môže škaredo vypomstiť.Skús dať skontrolovať trysky a palivové čerpadlo,tesnosť pal.systému,filter paliva,snímač polohy vačky,EGR,je toho veľa.Problém treba riešiť komplexne nie po častiach.Určite diagnostika a človek čo tomu rozumie a nie mechanik pokus omyl.Viem o čom hovorím.Ak sa rozhodneš pre výmenu trysiek pamätaj ak sú v nádrži kovové piliny a nevyčistíš ju a nerepasuješ čerpadlo máš to tam naspäť ani sa nenazdáš.Auto to nieje zlé len si vyžaduje starostlivosť o údržbu.100 ľudí 100 chutí,niekto je s FOFO spokojný pre iného to je nočná mora a pomsta Henryho Forda.Držím palce,daj vedieť ako si pochodil.
henco0415
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 05.08.2013 15:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa henco0415 »

ďakujem, no ja sa modlím nech to nie sú tie trysky lebo to je dosť drahá záležitosť už pre 11 ročné auto :/
Napísať odpoveď

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: 80honda a 9 neregistrovaných