Mercedes-Benz W123 coupe, keď menej znamená viac
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
- Cherro
- Príspevky: 738
- Dátum registrácie: 13.02.2010 19:29 Zdieľať na Facebook
Mercedes-Benz W123 coupe, keď menej znamená viac
Spočiatku výroby stuttgartskí výrobcovia nestačili uspokojiť vysoký dopyt a čakacie lehoty sa predĺžili na viac ako dva roky!
Mercedes-Benz W123 dvojdverová verzia bola uvedená rok po úspešnom predstavení limuzíny v roku 1976. Rok 1984 znamenal koniec veľmi úspešného sedemročného obdobia produkcie.
Po ukončení 7-ročnej produkcie v roku 1984 smútil za Mercedesom coupe doposiaľ nevídaný počet zákazníkov. Celkovo všetkých typov tohto najobľúbenejšieho Mercedesu W123 , opustilo výrobné haly 2 696 915 kusov, čo je najväčší počet zo všetkých. Z modelu coupe W123, len 116 kusov chýbalo a bolo by ich vyrobených rovných 100 000 kusov.
[img]http://imageshack.us/a/img802/5160/8q0a.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img94/8743/nca2.jpg[/img]
„Keď som ho kupoval mal najazdených sotva stotisíc .“
Prvým autom bol jeden mercedes W114 ten so stojacimi svetlami 250CE coupe a preto nebolo ťažké opäť sa vrátiť k svojej obľúbenej značke k jednému náhodne objavenému W123 coupe v bezchybnom stave. Šlo o Mercedes s najazdenými sotva 100tis km v blízkom okolí, striebornej farby z roku 1983, typ W123/280CE. V tom čase používaný VW Golf sa teda predal a okamžite sa kúpil tento Mercedes.
[img]http://imageshack.us/a/img22/3089/3foq.jpg[/img]
Po otvorení elegantných bezrámových veľkých dverí sa okamžite objaví veľký priestor, ktorý umocňuje chýbajúci B-stĺpik. Pri stiahnutí všetkých aj zadných okien je pocit v aute ako v kabriolete čo ešte zdôrazňuje aj elektricky otvárané veľké strešné okno.
[img]http://imageshack.us/a/img838/7684/22tr.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img163/7703/6xep.jpg[/img]
V letných horúčavách so všetkými oknami hore dobre pracuje automatická klimatizácia, ktorou je auto vybavené, ale spotreba sa o čosi zvýši. Klíma a široká lakťová opierka medzi sedadlom vodiča a spolujazdca je súčasťou tohto (na tú dobu), veľmi dobre vybaveného automobilu. Ďalšou výbavou z jeho pomerne dlhého zoznamu sú elektricky ovládané spätné zrkadlá, vnútorné ovládanie nastavenia svetlometov, centrálne zamykanie, tónované sklá, posilňovač riadenia, veľké kotúčové brzdy na všetkých kolesách, originálne rádio Becker, elektricky vysúvaná anténa, ABS, airbag vodiča. V dnešnej dobe ide prakticky o štandartné vybavenie, v dobe produkcie tohto automobilu sa však jednalo a nadpriemerné prvky výbavy, ktorými sa mohol tento kvalitne vyrobený voz pýšiť. Tomu ale zodpovedala aj vtedajšia cena na trhu.
[img]http://imageshack.us/a/img189/9396/dkhr.jpg[/img]
Motor s obsahom 2,8L s dvoma vačkovými hriadeľmi a výkonom 185 konských síl v tomto poslednom chrómovom Mercedese, dáva autu dostatok sily a v spojení s päťstupňovou prevodovkou, umožňuje dokonale vychutnať jazdu v štýle našich starých otcov.
Relatívne vysoký výkon umožňuje autu ľahké predbiehanie a pomerne rýchlu jazdu aj po diaľnici, bez „trápenia“, a bez problémov drží krok s modernými autami. Šesťvalcový motor je relatívne pružný a najmä v rýchlostnom tempe nad 140km/h pomerne dobre zrýchľuje.
[img]http://imageshack.us/a/img809/4105/fpj4.jpg[/img]
„Moje auto s ľahkosťou dosiahne 200km/h.“
Ideme po diaľnici a ručička tachometra postupne šplhá až nad hranicu 200km/h, klimatizácia je zapnutá a zdá sa že motoru to nijako neuberá na výkone. Po maďarskej diaľnici M7 smer Balaton sa držíme prevažne v ľavom jazdnom pruhu. Hluk v kabíne je prekvapivo nízky (auto je výborne odhlučnené) aj vo vyšších rýchlostiach (snáď ani dnešné 2L benzínové motory nie sú tichšie) a pohodlie a najmä stabilita auta je prekvapivo dobrá.
[img]http://imageshack.us/a/img208/220/3qcx.jpg[/img]
Keď je reč o náhradných dieloch, majiteľ hovorí:
„V dnešnej dobe už takmer 20 rokov je tento problém vyriešený. Donesú vám ich rovno na dvor. Zohnať sa dá všetko do poslednej skrutky. Nové diely zoženie takmer každý predajca a ani ceny nie su také tragické. Originálne diely sú často, len o niečo drahšie ako tie z druhovýroby a niekedy aj v rovnakej cene, pričom kvalita originálnych dielov je zaručená a všetko pasuje dokonale. Preto sa oplatí pred kúpou náhradného dielu zistiť potrebné údaje.“
Okrem toho použité náhradné diely, ako rôzne páčky či vypínače sa dajú zohnať za pár „halierov“. Menil som kompletný výfukový systém po 17 rokoch. Od kúpy výfuku, priamo zo skladových zásob až po montáž ma to vyšlo cca 140Eur. Samozrejme bolo to už pred niekoľkými rokmi a teraz sú ceny o niečo málo vyššie.
Napriek tomu, že vlastníme aj nové auto (samozrejme Mercedes), patríme medzi tých spokojných, tento Mercedes mám veľmi rád kvôli jeho klasickým tvarom, chrómu a elegancii a považujem ho za skutočný štýlový Mercedes. Auto je dodnes bežne používané .
Mercedes-Benz W123 dvojdverová verzia bola uvedená rok po úspešnom predstavení limuzíny v roku 1976. Rok 1984 znamenal koniec veľmi úspešného sedemročného obdobia produkcie.
Po ukončení 7-ročnej produkcie v roku 1984 smútil za Mercedesom coupe doposiaľ nevídaný počet zákazníkov. Celkovo všetkých typov tohto najobľúbenejšieho Mercedesu W123 , opustilo výrobné haly 2 696 915 kusov, čo je najväčší počet zo všetkých. Z modelu coupe W123, len 116 kusov chýbalo a bolo by ich vyrobených rovných 100 000 kusov.
[img]http://imageshack.us/a/img802/5160/8q0a.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img94/8743/nca2.jpg[/img]
„Keď som ho kupoval mal najazdených sotva stotisíc .“
Prvým autom bol jeden mercedes W114 ten so stojacimi svetlami 250CE coupe a preto nebolo ťažké opäť sa vrátiť k svojej obľúbenej značke k jednému náhodne objavenému W123 coupe v bezchybnom stave. Šlo o Mercedes s najazdenými sotva 100tis km v blízkom okolí, striebornej farby z roku 1983, typ W123/280CE. V tom čase používaný VW Golf sa teda predal a okamžite sa kúpil tento Mercedes.
[img]http://imageshack.us/a/img22/3089/3foq.jpg[/img]
Po otvorení elegantných bezrámových veľkých dverí sa okamžite objaví veľký priestor, ktorý umocňuje chýbajúci B-stĺpik. Pri stiahnutí všetkých aj zadných okien je pocit v aute ako v kabriolete čo ešte zdôrazňuje aj elektricky otvárané veľké strešné okno.
[img]http://imageshack.us/a/img838/7684/22tr.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img163/7703/6xep.jpg[/img]
V letných horúčavách so všetkými oknami hore dobre pracuje automatická klimatizácia, ktorou je auto vybavené, ale spotreba sa o čosi zvýši. Klíma a široká lakťová opierka medzi sedadlom vodiča a spolujazdca je súčasťou tohto (na tú dobu), veľmi dobre vybaveného automobilu. Ďalšou výbavou z jeho pomerne dlhého zoznamu sú elektricky ovládané spätné zrkadlá, vnútorné ovládanie nastavenia svetlometov, centrálne zamykanie, tónované sklá, posilňovač riadenia, veľké kotúčové brzdy na všetkých kolesách, originálne rádio Becker, elektricky vysúvaná anténa, ABS, airbag vodiča. V dnešnej dobe ide prakticky o štandartné vybavenie, v dobe produkcie tohto automobilu sa však jednalo a nadpriemerné prvky výbavy, ktorými sa mohol tento kvalitne vyrobený voz pýšiť. Tomu ale zodpovedala aj vtedajšia cena na trhu.
[img]http://imageshack.us/a/img189/9396/dkhr.jpg[/img]
Motor s obsahom 2,8L s dvoma vačkovými hriadeľmi a výkonom 185 konských síl v tomto poslednom chrómovom Mercedese, dáva autu dostatok sily a v spojení s päťstupňovou prevodovkou, umožňuje dokonale vychutnať jazdu v štýle našich starých otcov.
Relatívne vysoký výkon umožňuje autu ľahké predbiehanie a pomerne rýchlu jazdu aj po diaľnici, bez „trápenia“, a bez problémov drží krok s modernými autami. Šesťvalcový motor je relatívne pružný a najmä v rýchlostnom tempe nad 140km/h pomerne dobre zrýchľuje.
[img]http://imageshack.us/a/img809/4105/fpj4.jpg[/img]
„Moje auto s ľahkosťou dosiahne 200km/h.“
Ideme po diaľnici a ručička tachometra postupne šplhá až nad hranicu 200km/h, klimatizácia je zapnutá a zdá sa že motoru to nijako neuberá na výkone. Po maďarskej diaľnici M7 smer Balaton sa držíme prevažne v ľavom jazdnom pruhu. Hluk v kabíne je prekvapivo nízky (auto je výborne odhlučnené) aj vo vyšších rýchlostiach (snáď ani dnešné 2L benzínové motory nie sú tichšie) a pohodlie a najmä stabilita auta je prekvapivo dobrá.
[img]http://imageshack.us/a/img208/220/3qcx.jpg[/img]
Keď je reč o náhradných dieloch, majiteľ hovorí:
„V dnešnej dobe už takmer 20 rokov je tento problém vyriešený. Donesú vám ich rovno na dvor. Zohnať sa dá všetko do poslednej skrutky. Nové diely zoženie takmer každý predajca a ani ceny nie su také tragické. Originálne diely sú často, len o niečo drahšie ako tie z druhovýroby a niekedy aj v rovnakej cene, pričom kvalita originálnych dielov je zaručená a všetko pasuje dokonale. Preto sa oplatí pred kúpou náhradného dielu zistiť potrebné údaje.“
Okrem toho použité náhradné diely, ako rôzne páčky či vypínače sa dajú zohnať za pár „halierov“. Menil som kompletný výfukový systém po 17 rokoch. Od kúpy výfuku, priamo zo skladových zásob až po montáž ma to vyšlo cca 140Eur. Samozrejme bolo to už pred niekoľkými rokmi a teraz sú ceny o niečo málo vyššie.
Napriek tomu, že vlastníme aj nové auto (samozrejme Mercedes), patríme medzi tých spokojných, tento Mercedes mám veľmi rád kvôli jeho klasickým tvarom, chrómu a elegancii a považujem ho za skutočný štýlový Mercedes. Auto je dodnes bežne používané .
Naposledy upravil/-a Cherro v 26.02.2017 11:01, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 622
- Dátum registrácie: 03.01.2009 21:12 Zdieľať na Facebook
- Cherro
- Príspevky: 738
- Dátum registrácie: 13.02.2010 19:29 Zdieľať na Facebook
V tom roku 1986 buchol Černobyľ......krason napísal:....Ja som rocnik 86.....
-
- Príspevky: 622
- Dátum registrácie: 03.01.2009 21:12 Zdieľať na Facebook
- sherdog
- Príspevky: 548
- Dátum registrácie: 07.11.2009 10:46 Zdieľať na Facebook
Veterán môže byť, len čistý inak to nie je veterán?krason napísal:ako veteran je to ok ale muselo by byt pekne ciste.
To auto je super a bude to stále spomienka na zlatú éru značky Mercedes-Benz, ale to by si najprv musel tušiť o čom je reč. Dobrý kus v pôvodnom stave stojí, ako dve tvoje koncernové 1,9TDi, na ktoré ťa tipujem...
-
- Príspevky: 86
- Dátum registrácie: 08.11.2012 19:38 Zdieľať na Facebook
krason napísal:........
Tieto auta uz maju za sebou (za zenitom)....
....to má každý Yongtimer, alebo Oldtimer vedˇ je to logické inak by to nebol Yongtimer či Oldtimer a preto sú aj zaujímavé, lebo ich počet bude už len klesať a ich cena rásť..., ale nie je to len o peniazoch. Tu na to ľudia pozerajú s pohŕdaním ich vlastným (vých. Európa), lebo nechápu veci. Takáto vec nie pre bežných ľudí. Kto sa chce venovať takýmto autám a má čo len jeden kus a chce ho zachovať v pôvodnom stave, nutne musí mať aj bežné auto (napr.X5).....
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných