Boxer/Jumper 2006+ motory 2.2 74kW a 88kW

Diskusia ohľadne vozidiel značky Peugeot

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Pilotek
Príspevky: 869
Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09
Zdieľať na Facebook

Boxer/Jumper 2006+ motory 2.2 74kW a 88kW

Príspevok od používateľa Pilotek »

Veľa som už toho prečítal, ale prosím majiteľov/vodičov dodáviek Peugeot Boxer a Citroen Jumper (resp. Fiat Ducato) 2006- s PSA+Ford motormi 2.2 HDI (JTD) 74kW (100) a 88kW (120) o aktuálne spravodajstvo o spoľahlivosti a životnosti týchto motorov, vždy aj s uvedením ročníka (modelového roku) auta, najazdených km, spôsobu využitia (napr. ťažký náklad, rýchle diaľnice...) Nezlepšili sa od niektorého modelového roku?

Potrebujem iba najnižšie najkratšie L1H1 prevedenie 3-miestnej skriňovej dodávky, takže iných motorov pre Boxer/Jumper/Ducato je ako šafránu, preto musím zvažovať aj motory 2.2 HDI.

Ostatné dodávky sú buď malé (Traffic/Vivaro/Primastar, VW T5, Vito, ázijské) alebo vyššie - nevojdú sa do osobnej garážovej brány (Master, Sprinter, Crafter, rámové Iveco) alebo zadnokolky (Sprinter, Crafter) - v zime pri nenaloženom aute problémy, takže mi zostáva snáď ešte Ford Transit L1H1 prednokolka cca od 2007, ale tam vonkoncom neviem, ktoré motory sa osvedčili spoľahlivosťou. U Transita navyše vidím viac korózie ako u Jumper/Boxer/Ducato. Korózia mi vadí zo všetkého najviac. Auto budeme vlastniť dlhé roky, ale nie sme prepravca ani stavebná firma (máme menší nájazd, nepreťažujeme, solídne zaobchádzanie, pravidelný servis).
koumi
Príspevky: 359
Dátum registrácie: 23.09.2004 08:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa koumi »

Mám Jumper 2007 L4H2 2.2HDI 88KW, kúpil som ho keď malo 190000km a vraj tam boli akurát menené vstreky, po 210000km sa pokazil štartér, čo je asi choroba lebo naňho rovno tečie voda keď prší, potom som ho ako tak zakryl, nejazdím dlhé trasy, ale v aute je stále naložených 600kg, ináč motoricky v pohode, prijateľná spotreba (cca 8l, prevažne mesto a obchvat), v zime trochu horšie štartuje, diagnostika nič neukazuje, ale myslím si že žhaviace relé (keď viac krát nažhavím štart je lepší...)
Pilotek
Príspevky: 869
Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Pilotek »

Ďakujem za odpoveď koumi.
Tiež som to čítal s tou vodou - ale o alternátore (podobne ako alternátorové problémy Fiatov Punto). Odkiaľ tam tá voda tečie? Niekde zhora? Alebo strieka zospodu - Jumper/Boxer/Ducato 2006+ nemá spodný kryt motora?

Ani nie 200 tis.km mi pripadá na výmenu vstrekovačov dosť málo - alebo to je všeobecný jav u všetkých common-rail motorov?

Ako sa dajú spoznať vstrekovače pred koncom životnosti? Diagnostika PSA ich vie posúdiť? Vraj keď sa na zle rozprašujúci vstrekovač/e nepríde, hrozí prepálenie piestu/ov.

Je na tieto common-raily niekde kvalitný overený diesel servis, v ktorom vedia, v akej čistote a čo všetko pri výmene vstrekovačov treba urobiť (kalibrácia jednotlivých vstrekovačov v RJ motora, výmena palivového filtra, vyčistenie celej palivovej sústavy od nádrže počnúc...)?
koumi
Príspevky: 359
Dátum registrácie: 23.09.2004 08:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa koumi »

Voda tam tečie od vrchu, jak sú stierače, je tam taká lišta akoby a znej to odteká rovno do motorového priestoru. Dekel je odspodu ale nie pod celým motorom,je to zakryté hlavne pod remenicami, aspoň ako tak sú ochranené... Ten čo mi to predával hovoril že tie trysky su choroba, ale dali by sa možno repasovať, ale to je skôr otázka na nejakú firmu, napr. Agat diesel, alebo bosch... Možno by sa tomu dalo predísť nejakými aditivami. Diagnostika by mala ukázať vadné vstreky, ale pri horsiom stave by ich bolo určite aj počuť. Jaj a ešte jedna vec tam odchádza, uloženie tlmičov. Menil som tam teraz len ložiská, ale mechanik povedal že nabudúce budú musieť ísť celé na výmenu. Je tam dosť podstatný cenový rozdiel... A ešte ma napadla jedna vec, hdi má rozvodovu reťaz a jtd má remeň, možno aj to ti pomôže pri výbere...
bady555
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 12.03.2010 07:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bady555 »

horsi motor ako 2,2 ford v dodavke asi este nebol. dost casto sa stava ze prepali piest, vstreky odchadzaju, egr ventily asi kazdy rok, radsej 2,3 jtd
Pilotek
Príspevky: 869
Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Pilotek »

Veď hej, ale nájsť 2.3 Multijet v skriňovom najnižšom L1H1 Ducate 2006+ nebude ľahké... a Peugeot/Citroen ho vôbec nemontujú do Boxera/Jumpera.
Mám vysoké nároky na stav auta (ako nové zvonku aj zvnútra s odpočtom DPH). Staršia generácia do 2006 (s dobrými motormi 2.8 JTD alebo 2.3 JTD) sa asi už nenájde v stave, aký hľadám.
bady555
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 12.03.2010 07:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bady555 »

starsia generacia je na tom ovela lepsie co sa kvality tyka
Pilotek
Príspevky: 869
Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Pilotek »

A Ford Transit (od 2005,6 vyššie) má nejaký spoľahlivý motor pre najmenšiu (L1H1) dodávku?
Ani najnovšie kusy Transitov L1H1 cca 2009/2010?

Ešte ma napadá zháňať predĺženú verziu L2H1 najnižšieho Renaulta Traffic (Opel Vivaro) - tam viete poradiť spoľahlivý motor?
Pilotek
Príspevky: 869
Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Pilotek »

[Mám doplňujúce otázky :-)
1) Dá sa legálne používať 9-miestne Ducato (do 2006) po demontáži 2. a 3. rady sedadiel stále ako firemná dodávka?
Videl som na foto, že sú aj jednoduché 9-miestne verzie s nezvýšenou podlahou (iba gumená rohož v celom aute, otapacírované boky, bezp.pásy aj vzadu...) a asi aj bez zadného kúrenia - ktoré by v "dodávke" zavadzalo.
2) Dá sa do 9-miestneho Ducata legálne namontovať deliaca prepážka zo skriňového - robil to už niekto? A s tým nebude problém pri cestnej kontrole resp. na TK?
Pýtam sa preto, lebo 9-miestne L1H1 resp. L2H1 sa s motormi Sofim/Iveco (2.8JTD) nájdu oveľa častejšie.]

...asi touto cestou radšej nepôjdem - priveľa otáznikov.
Naposledy upravil/-a Pilotek v 17.06.2013 15:17, upravené celkom 2 krát.
Pilotek
Príspevky: 869
Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Pilotek »

Páni a Ducato cca 2009 s motorom Sofim/Iveco 2.3 88kW (120PS, asi to bude Euro 4?) so 6-kvaltom sú nejaké chronické "bolesti"?

Aké sú tam rozvody (remeň, reťaz) a ako často sa menia?

Nie sú (nejaké nadpriemerné) problémy so vstrekovačmi, EGR, turbami, prevodovkami (pri slušnom zaobchádzaní, tankovaní štandardnej nafty z benzínok, nepreťažovaní a pravidelnej údržbe auta)?
1tomas1
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 11.06.2007 20:22
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

pocuvaj

Príspevok od používateľa 1tomas1 »

ty ked takto spekulujes kup funglovicu a mas pokoj, kratke nizke ducato nestoji az tak vela ked das dole DPH

2,3 ma myslim remen aj retaz aco by som kazdemu do buducna radil, je vymena odparu motora za vyhrievany, ak to dane auto nema
hnr
Príspevky: 765
Dátum registrácie: 14.02.2009 03:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hnr »

Zaujimalo by ma podla čoho chceš posudit stav dodavky ? Lebo ja sa stretavam vo väčšinou bud so stavom po :

-Robotnikoch, maju väčšinou malo najazdene, ale zodrate sedačky, obite na pohlad škarede.

-Pekne auta interierovo aj z vonku udržiavane ale po väčšine maju tak 1/3 km na tachometri so skutočneho najazdu.

Všetky ostatne verzie su otazkou velkeho štastia a poznania prveho majitela.

V ducate je asi najlepšia volba 2,3 jtd a treba nan dokupit horny kryt motora.

Podla toho kolko a kde /SK alebo aj mimo / chceš najazdit za rok sa treba rozhodnut medzi jazdenym a novym.
1tomas1
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 11.06.2007 20:22
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 1tomas1 »

hnr-napis nieco blizsie o tom hornom kryte motora
hnr
Príspevky: 765
Dátum registrácie: 14.02.2009 03:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hnr »

Vo fiate by sa mal dat dokupit horny kryt motora an 2,3 a 3,0 JTD.Tyka sa to modelu ducata 250. Rieši to jednoduchšie vybratie vstrekov v buducnosti. Lebo v tom chlieviku medzi vačkami po daždi stoji voda a už prvy problem je vôbec odkrutit skrutky držiace vstreky. Odtrhnutie tych skrutiek v podstate znamena motor von, 6 cm odvrtavania, hlava dolu a dalšie vrtanie a rezanie zavitov. A niekde medzi tym 10 kg spätne kladivo na vyberanie vstrekov.Robil som to na 2008 a jednej 2006, nebavime sa o 10 ročnych autach.
A tuto zimu nezimu som robil ducato 2,3 do ktoreho v noci napršalo, kym ta voda odtiekla stihla rano zamrznut na rozvodovom remeni a pri rannom štarte preskočil rozvod s vysledkom 14 krivych ventilov a 8 polamanych zdvihatiek.

Takže vrelo doporučujem horny kryt motora alebo tam niečo vymysliet na 2,3 a 3,0 jtd. Na 3,0 aspon nepreskoči rozvod.

Tento model ducata, boxera sudruhom velmi nevyšiel. Na jednej strane tečie voda na motor na druhej do riadiačky a kablovačky. V taliansku a vo francuzku asi tolko neprši, ale prečo to predavaju aj tuna ?

No servisujem aj dost velku skupinu MB sprintrov 906 a tiež to nieje velky zazrak.
Pilotek
Príspevky: 869
Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Pilotek »

hnr ďakujem za cenné rady. Kúpa dodávky nám neponáhľa, lebo zatiaľ máme staré L1H1 Ducato 1.9D 1999 s nesmrteľným motorom Peugeot (tuším RHY). Jazdíme príležitostne (nejaké rozvádzače príp. väčší pomocný montážny materiál, náradie, rebríky...), ale dodávku vlastníme dlhé roky. Kvôli príležitostnému využívaniu nechceme investovať do nového. Auto si na seba nezarába autodopravou, ale slúži iba ako pomocné/pohotovostné/referentské nákladné vozidlo.
Staré Ducato nám postupne odpíše korózia (tú nedokážem dlhodobo tolerovať) a ísť s 1.9D 50kW dlhšiu trasu (a nebodaj diaľnicu) - každý si vie predstaviť. Už pri 100km/h má auto šialené otáčky.

Inak toto Ducato sme kúpili v bazáre v stave, aký hľadám aj teraz. Vozilo balený tovar a bolo v top stave nielen zvonka, ale aj v kabíne a v nákladovom priestore.

Takže občas sa nájde, len či zháňať iba 2.3 Multijet (iba Fiaty a spravidla iba z dovozu), alebo kúpiť, ak sa nájde cukrík, aj 2.2 HDI 74kW alebo 88kW.

Keďže chceme iba najmenšiu výšku (kvôli servisovaniu v bežných osobných autodielňach - máme overeného súkromníka) z ostatných prichádza do úvahy snáď iba najmenší Transit (tie isté problematické motory Ford Puma, asi aj väčšie problémy s koróziou pri vyššom veku auta), alebo Trafic/Vivaro/Primastar L2H1, ale to už má menej objemný nákladový priestor a pre troch stiesnenú kabínu.

Návrat na "Peugeot fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných