Seat Alhambra 2,0 tdi 103 kw

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

heno76
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 07.03.2009 17:53
Zdieľať na Facebook

Seat Alhambra 2,0 tdi 103 kw

Príspevok od používateľa heno76 »

ahojte chcel by som sa poradit lebo sa neviem rozhodnút či íst do kupi tejto alhambri s motorom brt,viem že bývaju tam problemi s hriadelou olejoveho čerpadla.su tie motory spolahlivé?teraz mám alhambru 1,9 tdi 85 kw a maximálna spokojnost len už je stará tak chcem novšiu a silnejšiu.je motor brt 8 ventil?lebo vraj na 16 ventiloch praskaju hlavy a su to velmi chulostive motory ja mesačne najazdím okolo osemtisíc takže potrebujem spolahlivy motor.dakujem vopred za rady
peq
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 13.06.2008 20:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peq »

Seat Alhambra, oznacenie motora BRT :
2.0 TDI (PD) (sDPF), objem 1968 cm³, ventilov 8, vykon 103 kW (140 PS)/4000, max. tocivy moment 320 Nm/1750–2500, dodaval sa v obdobi 10/2005–09/2010.

Tu hriadel mazania pri tomto motore a najazdenych viac ako 100 tis. km netreba podcenovat, lebo ked sa rozsvieti kontrolka mazania, moze uz byt pre turbo a motor neskoro. Daj ju skontrolovat a pripadne vymenit, stoji to par euro.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

pri takom najazde sa riesi jazdenka z najporuchovejsim motorm :d :D .ja ked mam svoju sezonu nakrutim cez 6500km mesacne a poviem ti ze uz nikdy nejaku blbost co ma cez 100 000km a je to jedno ci to bude 1.9tdi alebo 4.0tdi alebo benzinaky 2.0i 3.0i 4.0i.vsetko co ma okolo 200 000km sa neoplati,pretoze o dalsich 50 000km nasleduje--co vymena oleja to aj kopec oprav z nejakymi blbostami.kto jazdi 5000km za rok ten nech si to berie.este dasi 3 buduci majitelia nebudu nic investovat no 8000km mesacne jedine nova alebo fakt poctiva kara co nema ani 100 000km.
Používateľov profilový obrázok
Cherro
Príspevky: 738
Dátum registrácie: 13.02.2010 19:29
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Alhambra 2,0 tdi 103 kw

Príspevok od používateľa Cherro »

heno76 napísal:.............maximálna spokojnost len už je stará tak chcem novšiu a silnejšiu...............
Ja by som to dojazdil do tla na tvojom mieste, alebo po roku 2010 tak ako píše Seven. Máme Golfa 2.0Tdi (81KW)je OK....., ale to tu už bolo asi miliónkrát písané:

2,0 TDI 16V DPF 1968 ccm CBDC 81 kW pri 4200 ot/min 250 Nm 1500-2500 ot/min
2,0 TDI 8V DPF 1968 ccm BMP 103 kW pri 4000 ot/min 320 Nm 1800-2500 ot/min
2,0 TDI 16V 1968 ccm BKP 103 kW pri 4000 ot/min 320 Nm pri 1750-2500 ot/min
2,0 TDI 16V DPF 1968 ccm CBAB 103 kW pri 4200 ot/min 320 Nm pri 1750-2500 ot/min
2,0 TDI 16V DPF 1968 ccm BMR 125 kW pri 4200 ot/min 350 Nm pri 1800-2500 ot/min
2,0 TDI 16V DPF 1968 ccm CBBB 125 kW pri 4200 ot/min 350 Nm pri 1750-2500 ot/min

upchatý palivový filter - zhasínanie, či cukanie motora pri akcelerácii (menej kvalitná nafta, zanedbaná údržba)
prasknutá hlava motora v oblasti hlavových skrutiek - stopy oleja v expanznej nádobke, svietiaca kontrolka množstva chladiacej kvapaliny (2,0 TDI PD/PPD, najčastejšie BKP)
poškodený chladič oleja - prienik oleja do chladiacej kvapaliny (do 2007, 2,0 TDI PD/PPD)
občas náhla strata tlaku mazania - ak sa motor nevypol, nasledovalo zadretie (2,0 TDI - BKP)
opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - chrchlavé zvuky a zvýšené vibrácie (2,0 TDI PD/PPD)
zanášajúci sa filter pevných častíc - núdzový režim motora (2,0 TDI - BMP a BMR)
porucha snímača vačkového hriadeľa - nemožnosť naštartovať (2,0 TDI)
opotrebované alebo zanesené vstrekovače PD - nerovnomerný chod a zhasínanie na voľnobehu (niekedy pomôže poriadne vyčistenie)

Motory 2,0 TDI ( typy BKP a BMR – hlavne roky 2005-2006) boli čo do spoľahlivosti asi najhoršie TDI, aké kedy VW vyrobil

Celý elaborát TU
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Ak BRT tak jedine s tym, ze prerobit nahon olejoveho cerpadla, vykonovo je to vynikajuci motor.
Ak chces silnu spolahlivu verziu tak 1,9 110kw. Kompromis medzi cenou, spolahlivostou je jednoznacne 1,9 85kw. Servisujem asi vsetky verzie ake boli vyrobene a milion km na 85kw nie je nic mimoriadne, samozrejme vsetko je to o olejoch, takze ziadne kastroly a podobne bludy tam nelievam. Nakolko kazde PDcko je najviac haklive na vacku. Menia sa ako na beziacom pase. Vsetko najma zalezi od podmienok prevadzky motora.
Opytam sa inak vozis opatrovatelky?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Velmi presne si pomenoval dve najdôležitejšie veci PD motora,olej a vačka.Trocha škoda že to výrobca neporiešil lepšie,ten motor by špatný nebol.
zofre78
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 13.09.2007 20:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zofre78 »

erikfrog napísal:Ak BRT tak jedine s tym, ze prerobit nahon olejoveho cerpadla, vykonovo je to vynikajuci motor.
Ak chces silnu spolahlivu verziu tak 1,9 110kw. Kompromis medzi cenou, spolahlivostou je jednoznacne 1,9 85kw. Servisujem asi vsetky verzie ake boli vyrobene a milion km na 85kw nie je nic mimoriadne, samozrejme vsetko je to o olejoch, takze ziadne kastroly a podobne bludy tam nelievam. Nakolko kazde PDcko je najviac haklive na vacku. Menia sa ako na beziacom pase. Vsetko najma zalezi od podmienok prevadzky motora.
Opytam sa inak vozis opatrovatelky?
A čo teda tam lievaš, keď nie castrol?
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Zofre poslal som ti SS nakolko sa nepatri robit reklamu. Je to moja osobna skusenost. "vzorka" motorov bola dostatocna a testovali sa oleje roznych vyrobcov na priebu stoviek tisic km.
heno76
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 07.03.2009 17:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa heno76 »

čau chlapi teraz sa rozhodujem kupit to ci nie najazdenich skutočnych 100 tisic
Naposledy upravil/-a heno76 v 08.04.2013 00:45, upravené celkom 1 krát.
heno76
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 07.03.2009 17:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa heno76 »

bojim sa toho motora čo som naštudoval nie je spolahlivy
heno76
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 07.03.2009 17:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa heno76 »

teraz mám 1.9 tdi PD 85 kw super spolahlive ale chcem silnejšie a rovnako spolahlive
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Koľko plánuješ najazdiť za rok? Neviem r.v., ale neuvažoval si o benzínovom 2.0i a prerobiť ho na LPG?
heno76
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 07.03.2009 17:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa heno76 »

budem sklamany zo 103 kw dvojliter myslím že ano
heno76
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 07.03.2009 17:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa heno76 »

podla toho čo som prečítal su to hovna motori
heno76
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 07.03.2009 17:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa heno76 »

za rok najazdím zhruba stotisicíc a benzinaky asi nemaju šancu

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: ivavro a 1 neregistrovaný