Lancia Y 1,2 8V nízka teplota motora

Diskusia ohľadne vozidiel značky Lancia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Lancia Y 1,2 8V nízka teplota motora

Príspevok od používateľa oco13 »

Zdravím páni. Neviem či to mám vnímať ako problém , ale manželka sa mi stále sťažuje , tak sem píšem.
Lancia Y 1,2 44kw za celý rok ako ju máme ( 50t km ) sa nezohreje na viac ako 60 stupňov. Vymenené dva termostaty , odvzdušnené kúrenie , teraz v zime zakrytý celý chladič a nič. Auto kúri asi tak polovicu z toho čo by malo a žene to velmi vadí . Prekvapuje ma hlavne to , že teraz pri zakrytom chladiči , beží skoro okamžite ventilátor aj keď teplota vody je 60 stupňov aj na budíku aj realne vo vyrovnávačke. Čo tomu do kelu môže byť . Termostaty som kontroloval , otvárajú pri 87 stupňoch . Auto má LPG ale to nemôže až tak brutálne ubrať teplotu aby sa ani v lete pri vonkajšej teplote 40 motor nezohrial. Ešte - tratí sa chladiaca , ale len kúsok pod minimum , potom už nie.Dolejem zíde až dolu a potom ostáva na tom istom bode.
Doma sú ešte dve autá rovnako na LPG a tie kúria že by človeka uvarili , VW a Felda.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
acryll
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 09.11.2008 21:52
Bydlisko: MT
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa acryll »

nebudu poprehadzovane hadice?
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

nad tým som nejako ani nerozmýšlal , lebo to asi nie je možné kvoli dlžke hadíc.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Re: Lancia Y 1,2 8V nízka teplota motora

Príspevok od používateľa wilz »

oco13 napísal: Auto má LPG ale to nemôže až tak brutálne ubrať teplotu aby sa ani v lete pri vonkajšej teplote 40 motor nezohrial.
To by si sa divil, ako môže splynovač ubrať z teploty na kúrenie, ak nie je pripojený na správnom mieste vodného okruhu.
Doporučujem do vodného okruhu splynovača vložiť jeden obyčajný ručný ventil a pomalinky ho postupne privierať, aby nastal rovnovážny stav, keď bude ešte splynovač mať dosť tepla pre seba a zároveň sa jeho priškrtením dostane viacej teplej vody do výmenníka kúrenia.
Tiež dať bacha na to aby splynovač nebol podchladený, lebo napr. máme doma s tým nedávno osobnú skúsenosť, keď synovi na LPG Zafire odišli dva plynové vstrekovače, v dôsledku toho že išla do nich aj kvapalná fáza plynu, lebo tam plynár pri montáži urobil opačnú chybu, že zapojil ohrev splynovača na miesto, kde bol slaby prietok vody a nestačilo ho riadne ohrievať.

Ten únik vody, to bude mať zrejme nejakú inú príčinu.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

To witz ten LPG systém je starý a zapojený je dobre , auto sa tak správa aj pri prevádzke na benzín , teda v plyne by som problém nehladal . Aj sila kúrenia je velmi subjektívny pocit, mne to kúrenie stačí a žena nadáva.


Problém ja vidím v jedinej veci - ako dočerta môže zapnúť saharu ak je teplota vody vo vyrovnávačke 61 stupňov.Lancia má vyrovnávačku ako jeden celok s chladičom.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Možno to nie je v tom, ale nezávisle od skutočnej príčiny je fakt, že cez splynovača ide voda stále, či je v prevádzke alebo nie.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Súhlasím s tebou ale ak ideš na benzín , nie je vo výparníku plyn a teda sa nemení ani teplota vody , Toto ma napadlo hneď ako prvé a asi na 300 km som vyradil splynovač celkom prepojením tých dvoch hadíc na priamo.

Trocha problém je aj v tom , že ak by som to aj chcel zavliecť do servisu , velká časť odmieta práve kvoli LPG.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
palkooo
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 14.03.2007 18:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa palkooo »

Nemoze to byt cidlom spinania ventilatora,popr.odpojit spinanie,t.j. odstavit ventilator a tak vykusat?
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

patkoo trocha nerozumiem , ako myslíš že by ho chladila sahara? to nie tá sa zapne až ked stojím na mieste .Preto som si aj myslel že mám zlý teplomer a auto sa prehrieva . Tak som kúpil teplomer s čidlom na kábli a ked som auto odstavil , zapla sahara. Teplota vody vo vyrovnávačke bola 61 stupňov. Ak by bol zanesený chladič a prehrievalo sa to len lokálne v mieste čidla na saharu , tak prečo sa potom zvyšok nezohrieva.(jasné že som vymenil aj čidlo sahary , bezo zmeny.)
Ja viem blbá závada , ktorá by ani nevadila , keby si auto nevzala žena. Ja som s tým jazdil bez problémov.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

skús sa pozrieť, odkiaľ ventilátor na sahare berie signál, že sa má zopnúť - či je v poriadku trasa. Premýšľal som ešte nad tým, či sa točí vrtuľka na vodnej pumpe.
palkooo
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 14.03.2007 18:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa palkooo »

Aha,takze sa zapne az ked odstavis,som myslel,ci nezapne aj pri jazde.Aj tak,nie je 60 stupnov dost malo na to,aby uz zaplo ventilator na chladenie?
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ak by nešla vodná pumpa tak by sa auto prehrievalo , teda opak toho čo robí
teraz
Ventilátor sahary má čidlo na chladiči a je nezmysel aby zoplo pri 60 tich stupňoch.
Ja mám proste šťastie na hlúpe poruchy , škodovku som musel celú rozobrať , kým som zistil že pri letovaní na chladiči zaliali spájkou polovicu otvoru a nebol dostatočný prietok
Určite to bude nejaká blbina ako tu pred časom popisoval M. Hlavatý , asi to skončí aj tak u neho , lennech zmizne sneh.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

oco13 napísal: som vyradil splynovač celkom prepojením tých dvoch hadíc na priamo.

Určite to bude nejaká blbina ako tu pred časom popisoval M. Hlavatý , asi to skončí aj tak u neho
To som si hneď ako prvé pomyslel, že keď to k p.Hlavatému nie je ďaleko, tak to bude asi najlepšie riešenie.

Ešte k tomu splynovaču.
Ja som nemyslel že by nutne musel splynovač odoberať teplo, skôr tak, že cez splynovač je voda zokruhovaná a točí sa na trase najmenšieho odporu. Keď si tie hadice spojil na priamo, tým sa nič zásadné nezmenilo, snáď keby si skúsil ich spojiť slepým kusom (resp. nejako prerušiť prietok vody cez splynovač), že čo by to urobilo.

No a k zopnutiu ventilátora snáď môže prispieť ešte aj nejaké ďalšie teplotné čidlo, ktoré sa nachádza na mieste, kde je teplota vody dostatočná.
Nepoznám to auto, len mudrujem..
lumenos
Príspevky: 94
Dátum registrácie: 30.05.2007 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lumenos »

Aj ked je malo vody zvykne auto slabo kurit osobna skusenost. stacilo doliat a ide super...ked sa straca voda...podobny problem maju aj landrovery - ale tam je zase 13.-l vody a 2 termostaty a ziadne oblozenie pod tapacirom...
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

oco13 napísal:Ak by nešla vodná pumpa tak by sa auto prehrievalo , teda opak toho čo robí
teraz
Čo sú pomiešané káble medzi čidlom teploty na motore a na chladiči? Nemohlo sa to stať? Vtedy by moja odpoveď aj dávala zmysel.

Čo ešte vieš spraviť ty, je premerať ohmmetrom odpor na čidlách teploty. Odpoj konektor z čidiel a odmeraj odpor. Pri studenom motore odpor musí byť veľký, megaohmy. Pri úplne zohriatom motore na 90 °C je odpor len maličký, rádovo sa bavíme o ohmoch.

Návrat na "Lancia fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný