správne radenie JEEP Cherokee
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 01.06.2012 16:45 Zdieľať na Facebook
správne radenie JEEP Cherokee
Čaute, som nový majiteľ staršieho Cherokeeho 2,8 CRD automat. Potrebujem poradiť správne radenie a to:
-prevody 4part, 4full time a 4LO, pri akej rýchlosti je možné preraďovať, zrejme iba cez polohu N riadiacej páky
-čo je za spínač na ľavej strane riadiacej páky, súvisí to s redukciami?
-je nejaké dobré pravidlo použitia redukcii a polôh páky 1 a 2 ?
díky moc,
-prevody 4part, 4full time a 4LO, pri akej rýchlosti je možné preraďovať, zrejme iba cez polohu N riadiacej páky
-čo je za spínač na ľavej strane riadiacej páky, súvisí to s redukciami?
-je nejaké dobré pravidlo použitia redukcii a polôh páky 1 a 2 ?
díky moc,
-
- Príspevky: 106
- Dátum registrácie: 27.05.2010 21:53 Zdieľať na Facebook
Cauko no 4x4 part time=50/50 sila motora sa prenasa na prednu a zadnu napravu v tomto pomere POUZIVAT IBA MIMO CESTY!!! 4x4 Full time=30/70 alebo 20/80 uz si to nepamatam v prospech zadnej napravy, MOZNO POUZIT AJ NA CESTE!!! 4x4 LO- sila motora sa prenasa na obe napravy a na kazdej ide iba jedno koleso v sile 2.72:1 2,72x sa ti akoby znasoby sila motora a ides pomaly pouzivat VYHRADNE V TERENE. vsetko rad cez N na prevodovke. N na rozvodovke sluzi na tahanie ked sa pokazis vzdy daj na rozvodovke N a na prevodovke P a takto ta mozu tahat max 50km cestu 40km/H. tlacitko na na boku prevodovky znamena OVERDRIVE priame radenie stlacis to a prevodovka ti podrzi dany prevodovy stupen. rychlosti 1-2 na prevodovke pouzivaj ked napriklad tahas prives do kopca, alebo v horach v zime aby si lepsie korigoval auto alebo v terene ked pojdes prudkyy kopec blato redukcia 1 a letis hore. to je vsetko odomna a ked pojdes do terenu tak poriadne gumy!!
K.
K.
-
- Príspevky: 106
- Dátum registrácie: 27.05.2010 21:53 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 54
- Dátum registrácie: 17.11.2008 21:18 Zdieľať na Facebook
Troska upresnime
4x4 Part time len na povrchoch ktore umoznie preklz kolesa( lad, sneh, blato, strk, piesok. medzinapravovy diferencial je uzavrety, da sa radit za jazdy do 100 km/ h, v tuhych mrazoch nie viac ako 80.
4x4 Full time...mozes pouzivat kedy chces, sucha mokra cesta, medzimapravovy diferencial je otvoreny.
4 LOW part time je redukcia....spomali ti prevody o 2,72 :1 vo verzii rubicon alebo renegate 4:1.Pri radeni zastat, paka na prevodovke do N, preradit do 4LOW a zase zaradit do D, pripadne R ked potrebujes cuvat.
Medzinapravovy diferencial je uzatvoreny, prenasa silu rovnomerne na prednu a zadnu napravu 50;50. Pouzivat v terene, pripadne na manipulaciu tazkeho privesu, a tiez ak zapadnes v snehu a neda sa ti pohnut. Redukciu a potom zarad D a samo to vyjde.
Tlacidlo OVERDRIVE OFF je na vypnutie posledneho prevodoveho stupna. Pouzivat ak sa prevodovka nevie rozhodnut co zaradit a stale je v preklze medzi 4-5. Tiez mozes pouzivat na brzdenie motorom dole kopcom, ale nejako velmi vela to nebrzdi.
Na prevodovke mozes radit stupne podla potreby za jazdy, ale nie je to potrebne. Ak nahodou zaradis nevhodny stupen prevodovka je chranena a pokial nedosiahne otacky a rychlost pre dany stupen tak nezaradi. V podstate manualne radenie je niekedy vhodne v terene, inak je viacmenej zbytocne.
N na pridavnej prevodovke je na tahanie ak sa pokazis za podmienok popisanych vyssie
P na automate radit len ked uplne stojis, pri parkovani v kopci zarad P a zatiahni rucnu brzdu.
Pozor na vodu v prevodovke, uz pri objeme vody 0.5% v oleji nebude radit dobre.
4x4 Part time len na povrchoch ktore umoznie preklz kolesa( lad, sneh, blato, strk, piesok. medzinapravovy diferencial je uzavrety, da sa radit za jazdy do 100 km/ h, v tuhych mrazoch nie viac ako 80.
4x4 Full time...mozes pouzivat kedy chces, sucha mokra cesta, medzimapravovy diferencial je otvoreny.
4 LOW part time je redukcia....spomali ti prevody o 2,72 :1 vo verzii rubicon alebo renegate 4:1.Pri radeni zastat, paka na prevodovke do N, preradit do 4LOW a zase zaradit do D, pripadne R ked potrebujes cuvat.
Medzinapravovy diferencial je uzatvoreny, prenasa silu rovnomerne na prednu a zadnu napravu 50;50. Pouzivat v terene, pripadne na manipulaciu tazkeho privesu, a tiez ak zapadnes v snehu a neda sa ti pohnut. Redukciu a potom zarad D a samo to vyjde.
Tlacidlo OVERDRIVE OFF je na vypnutie posledneho prevodoveho stupna. Pouzivat ak sa prevodovka nevie rozhodnut co zaradit a stale je v preklze medzi 4-5. Tiez mozes pouzivat na brzdenie motorom dole kopcom, ale nejako velmi vela to nebrzdi.
Na prevodovke mozes radit stupne podla potreby za jazdy, ale nie je to potrebne. Ak nahodou zaradis nevhodny stupen prevodovka je chranena a pokial nedosiahne otacky a rychlost pre dany stupen tak nezaradi. V podstate manualne radenie je niekedy vhodne v terene, inak je viacmenej zbytocne.
N na pridavnej prevodovke je na tahanie ak sa pokazis za podmienok popisanych vyssie
P na automate radit len ked uplne stojis, pri parkovani v kopci zarad P a zatiahni rucnu brzdu.
Pozor na vodu v prevodovke, uz pri objeme vody 0.5% v oleji nebude radit dobre.
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 01.06.2012 16:45 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný