Ako je to pri chipovani TDI motorov???

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

autickar21
Príspevky: 1596
Dátum registrácie: 12.05.2008 18:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autickar21 »

ivko1 napísal:
autickar21 napísal:auto najviac zadymi kym nezapne naplno turbo.. ked das chip na klasickom tdi, co je technologicky zastaraly motor, tam nazene vykon najme pridanim nafty, co bude aj viacej dymyt a zvysenim tlaku turba... to je vecsia nevyhoda oproti jtd a hdi ze nemaju elektronicky ovladane vstreky. uz tym sa da nahnat u tychto motorov pekny par koni.
tdi ti chipom bude urcite dymit. u jtd a hdi bude beznym chipom ze len upravy nacasovanie vstrekovacov a prida ale cca 5%nafty sa dymyvost vyrazne nezvysi.
Preto aj ked na tdicku vidis cierny zadok, ma but chip, alebo doj... motor.
Ty už radšej nepíš lebo čo príspevok to koko...na !!! "auto najviac zadymi kym nezapne naplno turbo" To turbo sa roztáča plynule s narastajúcimi otáčkami motora, chip alebo niečo podobné na to vplyv vôbec nemá, už to konečne pochop !!! Turbo je sučiastka ktorá je neovplyvnitelná ničím iným ako množstvom vyfukových plynov A je úplne jedno o aky motor sa jedná TDI JTD HDI... Ty absolutne nemáš potuchy čo ako v motore funguje a prečo pravé tak a nie inak, preto píšeš iba samé somariny čo nemajú ani hlavu ani pätu... Poznáš možno teoriu ale prax je úplne niečo iné
Si precitaj aku blbost si napisal...keby si nemal ovladane turbo, tak ti da taky tlak ze ti rozduje hadice alebo motor. kazde jedno turbo je ovladane bud elektronicky alebo nejakym podlakom.
katar
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 08.10.2008 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa katar »

Dymí, nedymí, neni vám to jedno,
Vy sa pozeráte dozadu, alebo chodíte za sebou, komu to viacej dymí??
Mne to nedymí, mne sa parí.
autickar21
Príspevky: 1596
Dátum registrácie: 12.05.2008 18:38
Zdieľať na Facebook

Re: JTD 105

Príspevok od používateľa autickar21 »

Katka K napísal:Ma niekto skusenosti s chipnutim JTD motora, ktory ma standartne 77kw / 105k ??
Na kolko vam to chipli? Je to to na vykone vasho auta citit?
Kolko ste za to zaplatili?

Dik za prispevky.
Zdar. ja mam ten isty motor, uz som sa o to zaujimal. takze tento motor sa da zakladnym cipom bez znizovania zivotnosti a podobne na cca 92kw, zalezi od stavu a + cca 25nm. a citit to bude urcite... skus www.alfa156.cz alebo www.cuoresportivo.net
docitas sa na forach ako, kde a za kolko a hlavne s overenym cipom.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

1soda napísal:
ivko1 napísal:
autickar21 napísal:auto najviac zadymi kym nezapne naplno turbo.. ked das chip na klasickom tdi, co je technologicky zastaraly motor, tam nazene vykon najme pridanim nafty, co bude aj viacej dymyt a zvysenim tlaku turba... to je vecsia nevyhoda oproti jtd a hdi ze nemaju elektronicky ovladane vstreky. uz tym sa da nahnat u tychto motorov pekny par koni.
tdi ti chipom bude urcite dymit. u jtd a hdi bude beznym chipom ze len upravy nacasovanie vstrekovacov a prida ale cca 5%nafty sa dymyvost vyrazne nezvysi.
Preto aj ked na tdicku vidis cierny zadok, ma but chip, alebo doj... motor.
Ty už radšej nepíš lebo čo príspevok to koko...na !!! "auto najviac zadymi kym nezapne naplno turbo" To turbo sa roztáča plynule s narastajúcimi otáčkami motora, chip alebo niečo podobné na to vplyv vôbec nemá, už to konečne pochop !!! Turbo je sučiastka ktorá je neovplyvnitelná ničím iným ako množstvom vyfukových plynov A je úplne jedno o aky motor sa jedná TDI JTD HDI... Ty absolutne nemáš potuchy čo ako v motore funguje a prečo pravé tak a nie inak, preto píšeš iba samé somariny čo nemajú ani hlavu ani pätu... Poznáš možno teoriu ale prax je úplne niečo iné
Tento krat si napisal sprostost ty.Ak mas nachipovane auto chces urcite aj vacsi krutiaci moment a okamzity zaber od nizkych otacok,co sa dociely pridanim nafty aj v otackach,kde este nieje plny plniaci tlak.Tym docielis sice od urcitych otacok motora aj skorsie roztocenei turba,ale aj zvysis dymivost.Hlavne pri vacsich turbach,130/150ps a viac,kde sa vsetko zacina diat az pri cca 1900-2000/2000-2300otackach.Kym nemas plny tlak a drzis plny plyn, tak to bude dymit viac az kym nedosiahne motor max.pozadovany plniaci tlak ,kde sa uz pomer zmesi vzduch nafta dostane na pozadovanu(upravovanu) hodnotu a tam uz zalezi od softveru ,ci bude dymit aj potom.Zakladom je dostatocny plniaci tlak a hlavne teplota nasavaneho vzduchu,kde zase hraje ulohu IC.Velku ulohu hraje aj teplota ovzdusia hlavne pri malych IC a upravenom softe,kde v zimnom obdobi moze byt auto bez vyraznej dymovej stopy :)..a v lete nebude za nim vidiet :).Pri verziach TDI s malym IC sa auto dokaze doslova unavit,co je sposobene prave zvysenim tepoty v nasavacom trakte aj na dvojnasobok ci trojnasobok atmosferickej.Tam uz rapidne klesa vykon a stupa dymivost,prave nepomerom vzduch/kyslik- nafta.Rozdiel pri nachipovanej napriklad fabii RS pri studenom odpichu(rozumej kludna jazda a odpich),kde je tepota nasavaneho vzduchu v lete cca 35-45celzia ,a fabii,ktora je nahanana 10 minut pri plnom plyne a teplota nasavaneho vzduchu je az 80-90 celzia,moze byt aj 10-15 ps a vyrazna dymova clona. Verzie motorov ktore maju velku vykonostnu rezervu,ako 1.9 tdi PD101-105ps ,uvidite dymiet naozaj zriedka,su slusne odladene a ani v zatazi nieje vidiet dym.

Katy maju vsetky TDI motory,ci novsie,alebo starsie.
Soda1 rotor turba má svoju hmotnosť a nejaké zvýšenie otáčok po načipovaní by som označil za zanedbatelné hlavne pri nízkych otáčkach motora, ked chceš výkon vymen turbo za vačšie, nie mu pridať iba palivo, môj názor... A pokial to niekto nechce, tak čipovať nemá ani zmysel, lebo každá na 50% urobená práca stojí za ***** !
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

autickar21 napísal:
ivko1 napísal:
autickar21 napísal:auto najviac zadymi kym nezapne naplno turbo.. ked das chip na klasickom tdi, co je technologicky zastaraly motor, tam nazene vykon najme pridanim nafty, co bude aj viacej dymyt a zvysenim tlaku turba... to je vecsia nevyhoda oproti jtd a hdi ze nemaju elektronicky ovladane vstreky. uz tym sa da nahnat u tychto motorov pekny par koni.
tdi ti chipom bude urcite dymit. u jtd a hdi bude beznym chipom ze len upravy nacasovanie vstrekovacov a prida ale cca 5%nafty sa dymyvost vyrazne nezvysi.
Preto aj ked na tdicku vidis cierny zadok, ma but chip, alebo doj... motor.
Ty už radšej nepíš lebo čo príspevok to koko...na !!! "auto najviac zadymi kym nezapne naplno turbo" To turbo sa roztáča plynule s narastajúcimi otáčkami motora, chip alebo niečo podobné na to vplyv vôbec nemá, už to konečne pochop !!! Turbo je sučiastka ktorá je neovplyvnitelná ničím iným ako množstvom vyfukových plynov A je úplne jedno o aky motor sa jedná TDI JTD HDI... Ty absolutne nemáš potuchy čo ako v motore funguje a prečo pravé tak a nie inak, preto píšeš iba samé somariny čo nemajú ani hlavu ani pätu... Poznáš možno teoriu ale prax je úplne niečo iné
Si precitaj aku blbost si napisal...keby si nemal ovladane turbo, tak ti da taky tlak ze ti rozduje hadice alebo motor. kazde jedno turbo je ovladane bud elektronicky alebo nejakym podlakom.
Jasne že je ovláadané podtlakom , ale určite nie chipom, riadiačka v motore sníma zjednodušene : natočenie klukovky, množstvo vzduchu, emisie a podla týchto parametrov dávkuje palivo, absolutne nevie aké otáčky turbo práve má...
autickar21
Príspevky: 1596
Dátum registrácie: 12.05.2008 18:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autickar21 »

ivko1 napísal:
autickar21 napísal:
ivko1 napísal: Ty už radšej nepíš lebo čo príspevok to koko...na !!! "auto najviac zadymi kym nezapne naplno turbo" To turbo sa roztáča plynule s narastajúcimi otáčkami motora, chip alebo niečo podobné na to vplyv vôbec nemá, už to konečne pochop !!! Turbo je sučiastka ktorá je neovplyvnitelná ničím iným ako množstvom vyfukových plynov A je úplne jedno o aky motor sa jedná TDI JTD HDI... Ty absolutne nemáš potuchy čo ako v motore funguje a prečo pravé tak a nie inak, preto píšeš iba samé somariny čo nemajú ani hlavu ani pätu... Poznáš možno teoriu ale prax je úplne niečo iné
Si precitaj aku blbost si napisal...keby si nemal ovladane turbo, tak ti da taky tlak ze ti rozduje hadice alebo motor. kazde jedno turbo je ovladane bud elektronicky alebo nejakym podlakom.
Jasne že je ovláadané podtlakom , ale určite nie chipom, riadiačka v motore sníma zjednodušene : natočenie klukovky, množstvo vzduchu, emisie a podla týchto parametrov dávkuje palivo, absolutne nevie aké otáčky turbo práve má...
koncern VW ma u turb s premenlivou geometriou lopatiek prave tieto lopatky ovladane elektronicky. dalej sa nesnimaju na turbe otacky ale tlak ktory dava. cipom sa da ta geometria lopatiek upravit tak ze sa naplno naklonia uz od nejakych cca1400otaciek motora. dalej sa zvysuje vykon motora tak ze sa zvysi plniaci tlak turba. cize elektronika pusti geometriu lopatiek do vyssieho tlaku ako seriovo. cize v reale je to elektronicky ovladane turbo. ak mas turbo riadene podtlakom, mozes mat aj ten podtlak riadeny elektronicky cez nejaky elektromagneticky ventil.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

autičkár21 ty si to velmi jednoducho predstavuješ, ale skutočnosť je úplne iné... Pozri si nejake DVD napríklad z časopisú Tuning magazine, kde pan Bezouška ladil Lancer EVO a nešetril na tom a dopadlo to tak ako dopadlo, druhy motor.... Jednalo sa sice o high performance ale celkove sa ladeniu venovali niekolko týždnov, čiže u mna chipovanie hociakého motora bez výmeny tých najzákladnejších dielov za cca 20min alebo 2 hodini je u mna odjebaná robota za ktorú sa zoberú peniaze, následky ktoré sa môžu vyskytnúť sú im absolutne ukradnuté. Mna by hlavne zaujímalo aká je teplota vyfukových plynov pred a po chipe pokial sa zvýší tak hrozí jediné a to zvýšené poškodzovanie motora - tolko k chipom za pár šupov
autickar21
Príspevky: 1596
Dátum registrácie: 12.05.2008 18:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autickar21 »

ivko1 napísal:autičkár21 ty si to velmi jednoducho predstavuješ, ale skutočnosť je úplne iné... Pozri si nejake DVD napríklad z časopisú Tuning magazine, kde pan Bezouška ladil Lancer EVO a nešetril na tom a dopadlo to tak ako dopadlo, druhy motor.... Jednalo sa sice o high performance ale celkove sa ladeniu venovali niekolko týždnov, čiže u mna chipovanie hociakého motora bez výmeny tých najzákladnejších dielov za cca 20min alebo 2 hodini je u mna odjebaná robota za ktorú sa zoberú peniaze, následky ktoré sa môžu vyskytnúť sú im absolutne ukradnuté. Mna by hlavne zaujímalo aká je teplota vyfukových plynov pred a po chipe pokial sa zvýší tak hrozí jediné a to zvýšené poškodzovanie motora - tolko k chipom za pár šupov
len s takym autom sa bezne nejazdi... to je rozdiel. Ja hovorim o beznom cipe pre bezne auto a pre bezne jazdenie. ako som spominal, dobrym cipom len zvysi vykon tak aby sa motor vyuzival blizko k 100%potencialu. vtedy pri dobrom motore jazdis este tisice km. Vela firiem ponuka cip ze ti zvysi vykon o 60koni a podobne, ale tym vlastne ten seriovy motor zachvilu znicis. Ak tomu motoru vymenis creva ako na tom lanceri pridas bezpecne aj vecsi vykon. A ak si das niekomu cipovat auto a robi ten typ motora prvy raz tak s nim urcite stravis dost casu kym najde optymum pre ten motor. a k tomu tlaku turba, pri beznom cipe sa tlak turba nezdviha o nejakeho pol baru, sa jedna mozno o par desatin. ale v celkovom dosledku ked scitas vsetky tieto drobne upravy mas potom mozno navyse 30koni. Mozno pre teba je nejakych 10tis sk za takyto cip ked auto vyuzivas kazdy den vyhodene peniaze. ale rataj ze tuning motora aj s cipom bude zalezitost par sto tis...a to na bezne jazdenie nieje.
bengoro86
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 14.08.2007 22:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bengoro86 »

nazdar ivko1 ty chipujes auta? ja som dal temu ako je to pri chipovani TDI aut pocuj vidim ze sa dost do toho rozumies a rozputal som tou temou dobru diskusiu heh:) porad mi co by som si mal vsetko skontrolovat v motore ked si chcem dat chipnut auto ja osobne mam seat leon1.9 Tdi 66kw mal som ho chipnute v ebchiptuning celkom slusne ale citil som ze nie moc:) kupil som si nove trysky od F.lli BOSIO Sprint 764 ale dal som si vybrat chip aby som vedel ako ide auticko na tie trysky bez chipu islo slusne ale chcem dat spet nachipovat do ebchiptuningu inde uz nedam lebo tam som uz zaplatil :) takze porad mi co si mam vsetko skontrolovat pred chipnutim alebo este vymenit,pozriet:) trysky mi menili v bosch servise a zrobili tam nejaky test a povedali mi ze auto dostava malo vdzuchu nieco take mal som aj papier vytlaceny z testu a bolo tam ze pozadovane je tych 850 a ja som mal tych 430 ale to robili test ked som mal auto este chipnute ... vraveli ze je tam zvisena dymivost .... atd... odchadza mi turbo ked som mal tolko malo vzduchu alebo to bolo zle chipnute? :cry:
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ja nechipujem a ani to nikomu neodporúčam , a zvlášt pokial sa jedná o 66kW motor... Kde je výkon je aj teplota a 66kW verzia má zrovna úbohé turbo, 81kW už má variabilné lopatky, ktoré dokáže tlačiť v ovela širšom rozsahu... Doma sme mali seriovú A3 81kW s velmi slušným motorom s reálnymi 118000km a nemalo to problém ísť 210km/h (tachometrových), dobrý motor dobre ide, vybehanému nepomôže nič... VW group čo sa predávajú u nás su v polovici svojej životnosti. Osobne keby som mal chipovať, tak v prvom rade vymením intercooler za vačší s poriadným prísunom vzduchu a poprípade vačšie turbo. Bez toho by som samotným chipom nedvíhal o viac ako 10-15kw a zasa kôli bezpečným 10kW to za tie peniaze nemá zmyselm. Teplota má najvačší vplyv na životnosť motora a hlavne turba, skús chodiť bez vody kolko to vydrží...
bengoro86
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 14.08.2007 22:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bengoro86 »

lebo ja som mal tam taky problem robili mi nejake testy a zisitili ze
pozadovanu hmotnost vzduchu by som mal mat 845.0 mg/z a aktualnu som mal
455.0 mg/z a pozadovany plniaci tlak bol 1254 hPa a ja som mal 989 hPa
takze teraz neviem ci mi odchadza turbo alebo vaha vzdchu je zla tu
skusim vymenit ale tie testy mi robil pri chipnutom aute ....
Kidzero
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 09.02.2009 09:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kidzero »

petyy napísal:
fero040 napísal:ja mam tdi pd nachipovany a nedymi vobec
Ešte som nevidel diesel, ktorý či načipovaný alebo nenačipovaný pri zošlapnutí pedálu na podlahu nezadymí. Možno tie nové peugeoty s filtrom pevných častíc, ale inak ti neverím, že nedymí vobec
potom si asi toho veľa nevidel v živote....

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných