Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

oco13
Príspevky: 18309
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?

Príspevok od používateľa oco13 »

K tomu vycestovaniu - strojarne S.M.Kirova v Tlmačoch bola fabrika s cca 5tisíc zamestnancami a žiaden z nich nemal problém vycestovať - Čína, Turecko, Bangladeš, Lýbia, Kuba a xy ďalších krajín na svete kde sa montovali a servisovali kotle tepelných elektrární.
Takže devizák zase potrebovali len ludia čo nechceli robiť , len si válať gule v juhoške. :42f7:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
seven549
Príspevky: 8373
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?

Príspevok od používateľa seven549 »

no prosim konecne aj iny napisali ze sa dalo pocas komunizmu socializmu chodit za hranice.a nie ze zelezna opona.ze sme boli zavrety ako v base.len stacilo dodrzovat pravidla

https://www.youtube.com/watch?v=kPCATocelDM

to bolo zavrete len pre spekulantov a tych co sa nechali chytit napr toto-https://www.youtube.com/watch?v=KpCGcrgnDtw

a toto https://www.youtube.com/watch?v=ZxTwrog5YwI

dalsi okradaci statu ----https://www.youtube.com/watch?v=XOndiqpxhiM

chudaci co zistili o com je kapitalizmus nechali sa od znamych nachytat na ten krasny svet za hranicami bez znalosti jazyka.https://www.youtube.com/watch?v=qTHpxv4-whQ

boli reci ---ze to komunisti im povedali co maju hovorit---.ale akosi dnes to uz vie vacsina co je to byt cudzinec v zahranici bez jazyka.

normalny slusny pracujuci clovek,bez zaznamu,nemal problem ist si napr na dovolenku do pariza a cestou spat sa vratil na francuzkom aute.

ked sa otvorili hranice ludia sli vovelkom do usa alebo kanady pracovat.

no bohuzial ak nevie jazyk kanada takeho otoci na svojich uradoch hned aj usa.ako turista moze prist ale to je tak vsetko.

v usa potrebuje od uradov cervenu kartu.bez jazyka a poplatku 1000 dolarov to nepojde.kanada to iste,neda povolenie na pracu ak dotycny nevie jazyk a vo vrecku ziadne peniaze.

halda slovakov robila min po 15 rokov v usa nacierno.ziadne odvody nic.

to len europa je taka ze taha sem vsetko mozne z celeho sveta a uci tych chudakov jazyk a co je to praca.a divne ze to niekto financuje take nieco.

tam nech idu do usa kanady a uvidia hned.


https://www.youtube.com/watch?v=vx6q9Y2qnGw

kamionisti na liazkach https://www.youtube.com/watch?v=xO5OJkmSCEU&t=645s
PROCHY603
Príspevky: 4014
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

seven549 napísal: 12.03.2025 22:42
PROCHY603 napísal: 12.03.2025 19:34

seven zas TREPES sprostosti. :d :D :d :D :41c2: :41c2: :40bd: :40bd: v 1992 bola povinna STK aj EMISNA. :2f93: :28b7: :41c2: :41c2: :41c2:
COC sa vydava az od roku 1996 cize bla bla bla ze bolo povinne.STK nemali ako ziskat udaje o aute a emisiach.aj to sa dokopali k tym udajom az riadne neskoro.

mozno to bolo povinne pre auta ako skodovky lady daewoo dacie.to boli auta sociku.ale auta zo zapadnej eu mimo komunistickeho nemecka isli az od roku 1996 a nemuseli mat povinne zasterky za zadnymi kolesami.


to mozno len u vas na vesnici chodili vsetci povinne od 1992.
ZAS TREPES :d :D :40bd: :2f93: v 1992 som doviezol auto z NL LY 92 LY spz a auto nepreslo LEBO nemalo ZADNE ZASTERKY. :41c2: :41c2: :41c2: :28b7: :2f93: Vtedy kazde auto muselo mat zasterky vzadu. :41c2: :41c2: v 2002 roku som kupoval nove auto kde boli zasterky vzadu z vyroby ale dokupil som si zasterky aj do predu. :p :p :p Minuly rok som kupoval nove auto a zasterky ani v predu ani vzadu, ja som kupil original predne aj zadne a namontoval :41c2: :41c2: :41c2: JA viem preco som ich kupil a namontoval. :2f93: :28b7: :41c2: :41c2: :d :D :d :D
PROCHY603
Príspevky: 4014
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

oco13 napísal: 13.03.2025 10:50 K tomu vycestovaniu - strojarne S.M.Kirova v Tlmačoch bola fabrika s cca 5tisíc zamestnancami a žiaden z nich nemal problém vycestovať - Čína, Turecko, Bangladeš, Lýbia, Kuba a xy ďalších krajín na svete kde sa montovali a servisovali kotle tepelných elektrární.
Takže devizák zase potrebovali len ludia čo nechceli robiť , len si válať gule v juhoške. :42f7:
ty si tam isiel makat :28b7: :28b7: :2f93: :2f93: ja so isiel gule valat do jugoskyy. :d :D :41c2: :41c2: DOST VELKY ROZDIEL. :d :D :41c2: :40bd: :40bd: DEVIZAK som nepotrebol lebo ma RODINA pozvala na ZAPAD. :d :D :41c2: :41c2: :40bd:

DO rakuska a madarska som chodil na pozivaci list. TAK isto cely ZAPAD :41c2: :d :D :40bd: :2f93: :28b7: :42f8: :42f8: :42f8: Rodina poslala LOWE tvrdu VALUTU tak som isiel do SVEETAA :40bd: :d :D :41c2: :41c2: NANE LOWE NANE LASKA. :40bd: :41c2: :d :D :bye: :papa:
Naposledy upravil/-a PROCHY603 v 13.03.2025 20:53, upravené celkom 1 krát.
lubos zimovcak
Príspevky: 3758
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Seven, uz klames ako Fico.
PROCHY603
Príspevky: 4014
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

:28b7: :2f93: :28b7: :2f93:
lubos zimovcak napísal: 13.03.2025 20:18 Seven, uz klames ako Fico.
PROCHY603
Príspevky: 4014
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

seven549 napísal: 12.03.2025 22:42
PROCHY603 napísal: 12.03.2025 19:34

seven zas TREPES sprostosti. :d :D :d :D :41c2: :41c2: :40bd: :40bd: v 1992 bola povinna STK aj EMISNA. :2f93: :28b7: :41c2: :41c2: :41c2:
COC sa vydava az od roku 1996 cize bla bla bla ze bolo povinne.STK nemali ako ziskat udaje o aute a emisiach.aj to sa dokopali k tym udajom az riadne neskoro.

mozno to bolo povinne pre auta ako skodovky lady daewoo dacie.to boli auta sociku.ale auta zo zapadnej eu mimo komunistickeho nemecka isli az od roku 1996 a nemuseli mat povinne zasterky za zadnymi kolesami.


to mozno len u vas na vesnici chodili vsetci povinne od 1992.
tvoji rodicia BOLI URCITE SURODENCI. ked trepes take blbosti. :d :D :40bd: :28b7: :42f8: :42f8: :41c2: :41c2:
vykopanafosilia
Príspevky: 545
Dátum registrácie: 15.09.2022 16:18
Zdieľať na Facebook

Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?

Príspevok od používateľa vykopanafosilia »

Podmienky neviem, nedovážal som vtedy, ale čo je isté, že autá v Nemecku boli neporovnateľne LACNEJŠIE.

Kamoš odtiaľ doviezol za 1700 alebo 1800 mariek Ford Taunus 1,6 ako cukríček. Boli vtedy také dva v Bratislave. Biely mal šéf Mýtnika, červený ten kamoš. nevie, či ich dokonca vtedy nekúpili naraz.

No a ako sa otvorili hranice a nahrnuli sa tam hlavne Poliaci, prosze Pana, ceny išli rapídne hore. Podobne, ako stúpli ceny áut na dražbách v Rakúsku atď.

Ten jeho Taunus bol ale od súkromnej osoby, nie od hendlera, možno aj preto taká cena.
vykopanafosilia
Príspevky: 545
Dátum registrácie: 15.09.2022 16:18
Zdieľať na Facebook

Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?

Príspevok od používateľa vykopanafosilia »

seven, fakt neviem, odkiaľ si došiel na to, že pred rokom 1996 u nás neboli nutné STK a EK... Neviem, načo sem píšeš takéto kraviny, ale pravda to nie je.
S autom bez katalyzátora sa už vtedy nedalo prejsť, samozrejme, nedalo sa prejsť legálne. Iné možnosti boli a vieme, že cez TK vtedy prešli aj autá, ktoré ani neboli na linke.
Ale TK a EK určite boli už vtedy.
seven549
Príspevky: 8373
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?

Príspevok od používateľa seven549 »

PROCHY603 napísal: 13.03.2025 19:50
seven549 napísal: 12.03.2025 22:42
PROCHY603 napísal: 12.03.2025 19:34

seven zas TREPES sprostosti. :d :D :d :D :41c2: :41c2: :40bd: :40bd: v 1992 bola povinna STK aj EMISNA. :2f93: :28b7: :41c2: :41c2: :41c2:
COC sa vydava az od roku 1996 cize bla bla bla ze bolo povinne.STK nemali ako ziskat udaje o aute a emisiach.aj to sa dokopali k tym udajom az riadne neskoro.

mozno to bolo povinne pre auta ako skodovky lady daewoo dacie.to boli auta sociku.ale auta zo zapadnej eu mimo komunistickeho nemecka isli az od roku 1996 a nemuseli mat povinne zasterky za zadnymi kolesami.


to mozno len u vas na vesnici chodili vsetci povinne od 1992.
ZAS TREPES :d :D :40bd: :2f93: v 1992 som doviezol auto z NL LY 92 LY spz a auto nepreslo LEBO nemalo ZADNE ZASTERKY. :41c2: :41c2: :41c2: :28b7: :2f93: Vtedy kazde auto muselo mat zasterky vzadu. :41c2: :41c2: v 2002 roku som kupoval nove auto kde boli zasterky vzadu z vyroby ale dokupil som si zasterky aj do predu. :p :p :p Minuly rok som kupoval nove auto a zasterky ani v predu ani vzadu, ja som kupil original predne aj zadne a namontoval :41c2: :41c2: :41c2: JA viem preco som ich kupil a namontoval. :2f93: :28b7: :41c2: :41c2: :d :D :d :D
ale ved som ti napisal to len u vas na vesnici sa take nieco muselo mat. kazdy okres ma svoje pravidla.

moj ujo kupil nove auto ford scorpioo v roku -november/1992- ako nove kupene v CSFR.auto bolo predavane vo forde v prahe on to kupil cez ford BB tam mu to doviezli.

nikdy na tom aute nemal zasterky.ani na stk to nemusel mat.tak isto ani na bmw E39 to nikdy nemal.

raz mi cosi vravel ze ho jeden nejaky technik stk s tym siel otocit ze nema tie zasterky,ale mu povedal ze ja do auta za tolko a tolko tisic KCS nebudem vrtat diery do naraznikov.

ked som to auto obzeral uz ako 8 rocne a porovnaval aj dovezene scorpioo z nemecka mali tie auta rozdielne stitky na prednom cele kde je vinko.u dovozu chybali info o zatazeni napravy atd.cize tie auta ktore boli do nas dovazane na predaj ako nove,mali vsetke veci naporiadku.a aj skratka krajiny kde bolo exportovane z fabriky CS .cize czechoslovakia.ked to auto tak kupil tak vyhovovalo nasim predpisom.

predajca by tam tie zasterky asi osadil ak by to muselo byt.


tak potom co chcel ten technik na stk.ocakval na kavicku?


ja ti tu nebudem pisat navody ako sa mas branit proti vymyslom na STK.kto vie co si to v tom 1992 doviezol za herbel z toho holandska ked to muselo mat zasterky.
Naposledy upravil/-a seven549 v 13.03.2025 22:36, upravené celkom 1 krát.
seven549
Príspevky: 8373
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?

Príspevok od používateľa seven549 »

vykopanafosilia napísal: 13.03.2025 21:50 seven, fakt neviem, odkiaľ si došiel na to, že pred rokom 1996 u nás neboli nutné STK a EK... Neviem, načo sem píšeš takéto kraviny, ale pravda to nie je.
S autom bez katalyzátora sa už vtedy nedalo prejsť, samozrejme, nedalo sa prejsť legálne. Iné možnosti boli a vieme, že cez TK vtedy prešli aj autá, ktoré ani neboli na linke.
Ale TK a EK určite boli už vtedy.
mali sme skodu favorit,rok vyroby januar 1991.prvy krat to auto slo na stk v roku 1996 a aj sa to zapisovalo vzdy do velkeho technicaku zo sociku CS kniha.

to tu kazdy uz pozabudal na 90 roky.
kedy skoncila platnost SPZ zo sociku?
a kedy zacali meciarove spz.
vie to niekto?
seven549
Príspevky: 8373
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?

Príspevok od používateľa seven549 »

lubos zimovcak napísal: 13.03.2025 20:18 Seven, uz klames ako Fico.
to len tebe sa nechce skusnut pravdu nechel si socializmus a sucasny politici ti nevyhovuju.bolo z tebou vydrbane v tom 1989.ja to chapem.nemal si odkial vediet ako to skonci.

fico no sklamal ma.skonci.dalsie volby uz neda.uz je slaby statnik.
kirams
Príspevky: 529
Dátum registrácie: 11.06.2022 14:21
Zdieľať na Facebook

Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?

Príspevok od používateľa kirams »

seven549 napísal: 13.03.2025 22:40 fico no sklamal ma.skonci.dalsie volby uz neda.uz je slaby statnik.
Tych s IQ v kladnych cislach nesklamal. Nikdy ho nevolili. Zvysku to trva dlhsie pochopit.
lubos zimovcak
Príspevky: 3758
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

seven549 napísal: 13.03.2025 22:28
vykopanafosilia napísal: 13.03.2025 21:50 seven, fakt neviem, odkiaľ si došiel na to, že pred rokom 1996 u nás neboli nutné STK a EK... Neviem, načo sem píšeš takéto kraviny, ale pravda to nie je.
S autom bez katalyzátora sa už vtedy nedalo prejsť, samozrejme, nedalo sa prejsť legálne. Iné možnosti boli a vieme, že cez TK vtedy prešli aj autá, ktoré ani neboli na linke.
Ale TK a EK určite boli už vtedy.
mali sme skodu favorit,rok vyroby januar 1991.prvy krat to auto slo na stk v roku 1996 a aj sa to zapisovalo vzdy do velkeho technicaku zo sociku CS kniha.

to tu kazdy uz pozabudal na 90 roky.
kedy skoncila platnost SPZ zo sociku?
a kedy zacali meciarove spz.
vie to niekto?
Seven:
1. Prečítaj si OTÁZKU.
2. DOKEDY existovalo ČSSR?
3. Kedy VZNIKLO ČSFR?....

Kokos, v tomto Bazmekistane musí byť radosť vládnuť
..
:3c90: , ovce su múdrejšie.

Čo sem ťahaš situáciu po novembri 89??
Za komunistov sa bežný človek dostal max do prdele, ale určite nie ľahko na Západ, jedine, že by bol budúci káder, ktorý mal tú drzosť tvrdiť, že sa každý VS študent mohol dostať na Maltu za štipendium ...., ako svojho času to tvrdil Spasiteľ, záchranca Slovenska a všetkych 4 - svetových strán.,, :40bd:
lorak777
Príspevky: 1633
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Re: Aké boli podmienky pre individuálny dovoz auta v ČSSR?

Príspevok od používateľa lorak777 »

tak uplne presne si to nepamatam, ale podla zakona boli STK povinne od r.1998... tusim v 1997 sa menili spz na tie predposledne typy / á propos, tie boli odkukane od nemcov, velmi vkusne oproti tymto poslednym, co sa s dizajnerom ani nestretli - to mohol schvalit len uplne zhuleny clovek/ a potom boli s malymi upravami po vstupe do EU...a auta so schvalenym modelom do roku 2000 mali zadne zasterky povinne, potom uz nie...takze som bol s policajtami stale v spore, lebo som mal dovezene auta bez zasteriek...do pozornosti by som dal, ze dobre sa robila stk na dizle do doby toho max tocenie otacok - doteraz mi to je neprijemne a strasne mam rad vyrobcov, co tam davaju na volnobeh automaticke obmedzenie...
a len tak na okraj tych zarobkov napr. v 80-tych - ked si mal žuka, alebo aviu 15 a dohodol si si ludi na juznom slovensku a tocil si denne napr.marhule do Ostravy a Prahy /predal si do hodiny/ a sezona bola cca 3-4 tyzdne, tak si nemusel cely rok robit, ale ti co sme to robili, sme nevedeli rok nerobit nic...vzdy sa nieco naslo.. - tak potom bolo aj na auto.
Ked si nebol uplny hlupak, dali ti komanci pokoj a devizak s dolozkou si dostal minimalne kazdy druhy rok... a inak kam by si chodil na dovolenku ??? Vy ste tu presvedceni, ze franc.riviera bola uzasna???? Francuzi chodili do talianska, spanielska a juhosky, lebo bud bola riviera neupravena, alebo starasne draha aj pre nich okolo Saint-Tropez, Juhoska bola plna nemcov - ale vtedy jadran najkrajsie v europe...
To clo na auto za sociku bolo dost vysoke - 20Kcs za kubik, ale ked si dokladoval akukolvek pracu v zahranici, tak si mal obrovske zlavy...
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: cicmanec942, lubos zimovcak a 26 neregistrovaných