Citroen Xantia - starostlivost o hydrauliku
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 53
- Dátum registrácie: 29.07.2009 16:27 Zdieľať na Facebook
Citroen Xantia - starostlivost o hydrauliku
ahojte...
Dá sa povedať že pred časom som zdedil toto auto... a chcem sa spýtať niečo o hydraulike... viem, že na tom aute boli hydraulické gule menené cca pred dvomi rokmi spoločne s olejom... chcem sa spýtať akú majú tie gule životnosť a či sa nedoporučuje tu hydrauliku použivať tak často lebo predchádzajúci majiteľ nepoužíval možnosti zvýšenia či zníženia podvozku... a ešte by som chcel vedieť či tá hydraulika má spoločné niečo aj s brzdami pretože moc dobre nebrzdí, ale bývali majiteľ mi hovoril niečo o záťažovom regulátory ,a že keď je auto zaťažené tak brzdí perfektne... inač je to model 95 po facelifte s motorom 1.9 TD 160000km
za vaše odpovede vám dakujem!..
Dá sa povedať že pred časom som zdedil toto auto... a chcem sa spýtať niečo o hydraulike... viem, že na tom aute boli hydraulické gule menené cca pred dvomi rokmi spoločne s olejom... chcem sa spýtať akú majú tie gule životnosť a či sa nedoporučuje tu hydrauliku použivať tak často lebo predchádzajúci majiteľ nepoužíval možnosti zvýšenia či zníženia podvozku... a ešte by som chcel vedieť či tá hydraulika má spoločné niečo aj s brzdami pretože moc dobre nebrzdí, ale bývali majiteľ mi hovoril niečo o záťažovom regulátory ,a že keď je auto zaťažené tak brzdí perfektne... inač je to model 95 po facelifte s motorom 1.9 TD 160000km
za vaše odpovede vám dakujem!..
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 236
- Dátum registrácie: 23.01.2008 19:18 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 537
- Dátum registrácie: 12.04.2009 13:50
- Bydlisko: ZA Zdieľať na Facebook
Čau
Výdrž hydrauliky je okolo 50-60 tis.KM ako bežné tlmiče.
Gule pri servise nemusíš meniť,ak majú dobré membrány stačí ich dofúkať.
Kapalina LHM sa tiež mení okolo 50-60 tis.KM alebo každé 2 roky.
Brzdy sú spojené z hydraulikou na jednom okruhu.
Čo sa týka nastavenia podvozku znižovať ju stále nemusíš ona sama klesne keď odstavíš auto a sama sa zdvihne po naštartovaní. V prípade že odstavíš auto na dlhšie ako 2 týždne trak ju môžeš spustiť. Nebude natlakovaná.Zdvíhať ju môžeš koľko chceš,pretože táto poloha slúži aj na pohyb po poľných cestách ale len do 20-30km/hod a na servis pri výmene kolesa atď...
To že nepoužíval podvozok predchádzajúci majiteľ buď rád, aspoň nemáš opotrebované plastové korektory na nápravách pri každom kolese jeden. Je to taký plastový háčik z guličkou na konci tuším.Slúžia na nastavenie výška podvozku.
Ak si zo ZA mám kontakt na chalana čo robí hlavne citroen.
Ak si nevedia dať rady v autorizáku v ZA pošlú Ťa ku nemu.
Brzdy musia brzdiť dobre takže máš niekde problém.
Ak to je s LHM kvapalinou tak sa zavzdušňuje alebo jej máš málo.
Koľko jej máš zistíš takto auto zdvihni a na nádržke je taký plavák nesmie byť pod spodnou ryskou a keď ju spustíš úplne dole tak nesmie byť nad hornou ryskou.
Výdrž hydrauliky je okolo 50-60 tis.KM ako bežné tlmiče.
Gule pri servise nemusíš meniť,ak majú dobré membrány stačí ich dofúkať.
Kapalina LHM sa tiež mení okolo 50-60 tis.KM alebo každé 2 roky.
Brzdy sú spojené z hydraulikou na jednom okruhu.
Čo sa týka nastavenia podvozku znižovať ju stále nemusíš ona sama klesne keď odstavíš auto a sama sa zdvihne po naštartovaní. V prípade že odstavíš auto na dlhšie ako 2 týždne trak ju môžeš spustiť. Nebude natlakovaná.Zdvíhať ju môžeš koľko chceš,pretože táto poloha slúži aj na pohyb po poľných cestách ale len do 20-30km/hod a na servis pri výmene kolesa atď...
To že nepoužíval podvozok predchádzajúci majiteľ buď rád, aspoň nemáš opotrebované plastové korektory na nápravách pri každom kolese jeden. Je to taký plastový háčik z guličkou na konci tuším.Slúžia na nastavenie výška podvozku.
Ak si zo ZA mám kontakt na chalana čo robí hlavne citroen.
Ak si nevedia dať rady v autorizáku v ZA pošlú Ťa ku nemu.
Brzdy musia brzdiť dobre takže máš niekde problém.
Ak to je s LHM kvapalinou tak sa zavzdušňuje alebo jej máš málo.
Koľko jej máš zistíš takto auto zdvihni a na nádržke je taký plavák nesmie byť pod spodnou ryskou a keď ju spustíš úplne dole tak nesmie byť nad hornou ryskou.
-
- Príspevky: 71
- Dátum registrácie: 11.01.2010 19:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 549
- Dátum registrácie: 10.10.2006 11:47 Zdieľať na Facebook
Re: citroen xantia hydraulika
-najpr si nastuduj ako vlastne hydropneumatika funguje idealne sa spytaj na BXclub, xantiaclub.. pripadne youtube tam to budes mat aj s ukazkou1hemi napísal:ahojte...
Dá sa povedať že pred časom som zdedil toto auto... a chcem sa spýtať niečo o hydraulike... viem, že na tom aute boli hydraulické gule menené cca pred dvomi rokmi spoločne s olejom... chcem sa spýtať akú majú tie gule životnosť a či sa nedoporučuje tu hydrauliku použivať tak často lebo predchádzajúci majiteľ nepoužíval možnosti zvýšenia či zníženia podvozku... a ešte by som chcel vedieť či tá hydraulika má spoločné niečo aj s brzdami pretože moc dobre nebrzdí, ale bývali majiteľ mi hovoril niečo o záťažovom regulátory ,a že keď je auto zaťažené tak brzdí perfektne... inač je to model 95 po facelifte s motorom 1.9 TD 160000km
za vaše odpovede vám dakujem!..
-potom zistis ze je absolutne jedno ci pouziva zvysovanie,spustanie leb hydraulika pracuje neustale
K udrzbe ::
-v nadrzke na LHM (zelena hydro kvapalina) su sitká, vybrat ,vyprat v tech benzine - tym predides mnohym problemom s hydraulikou
-vytiahni trochu LHMky (z vrchu nadoby) von a zisti farbu, musi byt zelená a priezračná, pokial je zakalená alebo ma odtien zltej nebodaj hnedej tak je nutny preplach a nasledna vymena
-kontrola tesnosti, ci niekde pri trubkach,guliach,cerpadle netecie..ak nie nieje co riesit..ak ano pretesnit,vymenit diel tecu ti peniaze
-gule kazde dva roky na kontrolu pripadne dofuk,ak maju nizky tlak tak nove (ak chces dam kontakt daju sa pozhanat za 37e/kus nové) zivotnost zalezi od mnohych faktorov, citroen udava 60-80 tkm servisny interval, na gule a kvapalinu
-brzdy by mali byt ostré, su prepojene s hydraulickym okruhom cez bezpecnostny ventil , ovela ostrejsie a silnejsie ako u beznych aut, najprv kontrola kotuce,platnicky, vzadu zvyknu skorodovat brzdiče
xantiacke choroby :: klb riadenia (tazke riadenie,chrumanie) vypadnute tiahlo korektora vysky (auto je zdvihnute na max vpredu alebo vzadu -oprava za 7ečiek orig diely z citroenu)
velmi nebezpecna choroba je zhrdzavenie ulozenia tlmicov, vola sa to kulopéro, je to gumenna cast co drzi tlmic o karoseriu, skontroluj ci nieje hrdzava, pripadne do toho pichni silno srobovakom ci neprebehne niekde..je to konstrukcna chyba, musis ich mat v dobrom stave inac guma odhrdzavie od kovu a mily tlmič ti prebehne cez kapotu..
model 1995 nieje faceliftový, len sa presunul znak z kapoty na mriezku, model 98 je facelift a je uplne iny, pre teba je dolezite vediet kolko mas gul , aky system ci klasika alebo s protipadanim,alebo hydractive (este je aj activa ale to asi nebudes mat)
K motoru :: pokial mas typ DHX, tak zaslepit EGR ventil , vycistit sanie, prida mu to na sviznosti, inac je to dost potvora motor.. dokaze jazdit za 5litrov aj za 9 takze jemne s nohou..
skontroluj ci je v saní olej, podla toho odhadnes ako je na tom turbo, turbo musi byt pri pridani krasne pocut hvizdat,
na motore treba kazdych tusim 120tkm vymenit rozvody,nastavit ventily, a tiez kontrola pripadne nastavenie cerpadla..
inac je xantia velmi spolahlive auto( http://tipnanakup.bezpecnyobchod.cz/ind ... oen-xantia ), prekonava v pohode vacsinu pruzinakov , pokial das trochu pozornosti na zaciatku hydraulike tak mas dlhe roky pokoj, a staras sa len o gule a stav kvapaliny ako ja
Naposledy upravil/-a TycoonX v 27.11.2010 19:22, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 549
- Dátum registrácie: 10.10.2006 11:47 Zdieľať na Facebook
ako bezne tlmice.. myslis gule vs tlmice . nie piestnica vs tlmic,dufam,,mhnat napísal:Čau
Výdrž hydrauliky je okolo 50-60 tis.KM ako bežné tlmiče.
Gule pri servise nemusíš meniť,ak majú dobré membrány stačí ich dofúkať.
Kapalina LHM sa tiež mení okolo 50-60 tis.KM alebo každé 2 roky.
Brzdy sú spojené z hydraulikou na jednom okruhu.
Čo sa týka nastavenia podvozku znižovať ju stále nemusíš ona sama klesne keď odstavíš auto a sama sa zdvihne po naštartovaní. V prípade že odstavíš auto na dlhšie ako 2 týždne trak ju môžeš spustiť. Nebude natlakovaná.
.
to ci zostane natlakovana zalezi od typu systemu, pokial ma protipadacie ventily tak zostane pod tlakom aj pri spusteni, to nieje bx,xm
-
- Príspevky: 537
- Dátum registrácie: 12.04.2009 13:50
- Bydlisko: ZA Zdieľať na Facebook
.[/quote]
ako bezne tlmice.. myslis gule vs tlmice . nie piestnica vs tlmic,dufam,,
to ci zostane natlakovana zalezi od typu systemu, pokial ma protipadacie ventily tak zostane pod tlakom aj pri spusteni, to nieje bx,xm[/quote]
Áno tlmič vs guľa
no ja som mal x1 r.v.97 1,8 16 ventil a tá nemala protipadací ventil takže ho nemá asi ani on.
no aj keby mal a auto znížiš ta väčšinu LHM - ka z obehu vrátiš do nádržky,takže ten tlak znížiš. Samozrejme, že tam nejaký tlak a kvapalina ostáva.
Na mojej x1 som hneď po kúpe investoval peniaze do hydry to znamená gule som nemenil stačilo dofúkať , výmena LHM , výmena rozvodov,olej a filtre, kontrola brzd.
Celkový zážitok ma vyšiel na 600€.
S autom som bol nad mieru spokojný spoľahlivé a rýchle. Spotrebu malo od 6,5 do 16 podľa štýlu jazdy ale priemer som mal 8,5.
Keď sa bude chlapec o to auto starať bude prekvapený spoľahlivosťou a pohodlím. Akurát nektorý ľudia si musia zvyknúť na to že auto si pláva po ceste.
Síce teraz nemám citroena ale ak sa bude dať v budúcnosti tak určite C5 alebo C6
ako bezne tlmice.. myslis gule vs tlmice . nie piestnica vs tlmic,dufam,,
to ci zostane natlakovana zalezi od typu systemu, pokial ma protipadacie ventily tak zostane pod tlakom aj pri spusteni, to nieje bx,xm[/quote]
Áno tlmič vs guľa
no ja som mal x1 r.v.97 1,8 16 ventil a tá nemala protipadací ventil takže ho nemá asi ani on.
no aj keby mal a auto znížiš ta väčšinu LHM - ka z obehu vrátiš do nádržky,takže ten tlak znížiš. Samozrejme, že tam nejaký tlak a kvapalina ostáva.
Na mojej x1 som hneď po kúpe investoval peniaze do hydry to znamená gule som nemenil stačilo dofúkať , výmena LHM , výmena rozvodov,olej a filtre, kontrola brzd.
Celkový zážitok ma vyšiel na 600€.
S autom som bol nad mieru spokojný spoľahlivé a rýchle. Spotrebu malo od 6,5 do 16 podľa štýlu jazdy ale priemer som mal 8,5.
Keď sa bude chlapec o to auto starať bude prekvapený spoľahlivosťou a pohodlím. Akurát nektorý ľudia si musia zvyknúť na to že auto si pláva po ceste.
Síce teraz nemám citroena ale ak sa bude dať v budúcnosti tak určite C5 alebo C6
-
- Príspevky: 549
- Dátum registrácie: 10.10.2006 11:47 Zdieľať na Facebook
nesuhlasim.. ked auto znizis a mas protipadaciu gulu tak sa proste gulovy okruh uzamkne a tlak tam je rovnaky ako keby bolo napr v max polohe...
v tej c5 sa najprv povoz trocha sice je to stale hydro ale uz to nieje ala xantia,xm,bx.. btw momentalne mame v rodine len francuze, v najblizsej rodine 3x hydra.. BX 16V,X2 HDi. C5 2,2HDi,
v tej c5 sa najprv povoz trocha sice je to stale hydro ale uz to nieje ala xantia,xm,bx.. btw momentalne mame v rodine len francuze, v najblizsej rodine 3x hydra.. BX 16V,X2 HDi. C5 2,2HDi,
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 04.08.2010 17:41 Zdieľať na Facebook
mhnat napísal:Čau
Výdrž hydrauliky je okolo 50-60 tis.KM ako bežné tlmiče.
Gule pri servise nemusíš meniť,ak majú dobré membrány stačí ich dofúkať.
Kapalina LHM sa tiež mení okolo 50-60 tis.KM alebo každé 2 roky.
Brzdy sú spojené z hydraulikou na jednom okruhu.
Čo sa týka nastavenia podvozku znižovať ju stále nemusíš ona sama klesne keď odstavíš auto a sama sa zdvihne po naštartovaní. V prípade že odstavíš auto na dlhšie ako 2 týždne trak ju môžeš spustiť. Nebude natlakovaná.Zdvíhať ju môžeš koľko chceš,pretože táto poloha slúži aj na pohyb po poľných cestách ale len do 20-30km/hod a na servis pri výmene kolesa atď...
To že nepoužíval podvozok predchádzajúci majiteľ buď rád, aspoň nemáš opotrebované plastové korektory na nápravách pri každom kolese jeden. Je to taký plastový háčik z guličkou na konci tuším.Slúžia na nastavenie výška podvozku.
Ak si zo ZA mám kontakt na chalana čo robí hlavne citroen.
Ak si nevedia dať rady v autorizáku v ZA pošlú Ťa ku nemu.
Brzdy musia brzdiť dobre takže máš niekde problém.
Ak to je s LHM kvapalinou tak sa zavzdušňuje alebo jej máš málo.
Koľko jej máš zistíš takto auto zdvihni a na nádržke je taký plavák nesmie byť pod spodnou ryskou a keď ju spustíš úplne dole tak nesmie byť nad hornou ryskou.
Ahoj chcem sa spytat na ten kontakt v ZA,myslim toho chalana co robi citraky...
-
- Príspevky: 537
- Dátum registrácie: 12.04.2009 13:50
- Bydlisko: ZA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 10.04.2009 22:47 Zdieľať na Facebook
ahoj chcem sa spytat.. ze to ovladanie hydrauliky v kabine.. viem kde je podvozok nanizsie a de zase najvysie a v strede tie dve ciarky? jedna je hrubsia ? a druha tensia.. na tej hrubsej mam vkuse tu packu a tak jazdim... a este dakto tu pisal ze ked sa vypne motor ze auto samo klesne.. a ako velmi klesne lebo ja som dako nezaregistroval ze by klesalo dako vyzrane ..
dakujem za odpovede vopred
dakujem za odpovede vopred
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ten ročník by mal protipadací zámok už mať.Ale spustiť ho dole ide aj tak,tým voličom v kabíne.Systém je to triviálny,on iba na pohlad sa javí ako džugla,ale celé je to primitívne jednoduché,doslova všetko ide repasovať doma.Absolutná večšina porúch je spojená z nečistotami a starým olejom,to sú viaznúce korektory,zahrdzavené páčky čo ich ovládajú,maximálne praskne kostička z plastu. Všetko sa dá krásne vždy rozchodiť,skoro vždy úplne bez akéhokolvek výdaju. Je krásne rozoberatelné a vyčistitelné dvojokruhové čerpadlo.Olej tečie takmer vždy z prepadov,tj vracačiek oleja.Ja tam už mám vytestovaných zopár úprav,takže ak je havarijný stav ide všetko von komplet a dávam tam taký akýsi môj vlastný systém.Dajú sa ponahrádzať piestnice vpredu,zmeniť systém odberu prepadového oleja z predných tlmičov.Všetko je v princípe nesmierne jednoduché.Ten systém je báječný a oplatí sa ho mať v super stave.Je to NAJLEPŠIE perovanie auta na svete,ešte prekonané nebolo.Citroenu ohladom tej hydrauliky urobilo pár kolosálnych idiotov za pomoci výparov z automechanického hov..nka velmi zlú reklamu a systém sa stal postrachom všetkých čo sa nevedia zorientovať a často chodia na borovičku si vypočuť kýbel kapustových múdrostí.
-
- Príspevky: 1138
- Dátum registrácie: 14.12.2006 20:30 Zdieľať na Facebook
a najkrajšie je prezúvanie kolies na parkovisku, človek ani zdvykák nepotrebuje stačí nejaký špalík a ide sa , povolit kola dvakrat hore dvakrat dole a dovidenia. sused čumel jak puk. inak hydro je jediné čo sa mi na predošlej počas 4 rokov nepokazilo.odporúčam . teraz sedlám v xantia X2 HDI a je to super auto konkurencia v pohodlí aj pre súčastné autá.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní