Citroen C5 2.0 hdi 100kw - skĂşsenosti (2008-dnes)

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

netvrdim ze som nejaky expert ale mam minimalne povedomie o tom co ako funguje. Kukni si princip prace dvojhmoty a ako/preco sa kazia, potom pochopis.

co sa tyka automatov : predovsetkym klasicke hydromenicove automaty VOBEC NEMAJU dvojhmotu. Iny pripad je cojaviem DSG, to dvojhmotu ma (je to vlastne klasicka robotom ovladana mechanicka prevodovka s dvomi radami prevodov, akokeby jedna prevodovka s len neparnymi, jedna len s parnymi prevodmi, s dvomi spojkami a podla potreby sa to digiruje navzajom) ... a uz na to zacina doplacat. Je uplne normalne ze DSGcko odide po 150 az 180.000km a to hlavne kvoli podtacaniu, vymena dvojhmoty 400eur tak nejak pokutne zohnana inak 800eur v autorizaku bez dph bez roboty bez olejov len tak fikne.

Netvrdim ze som prebornik na antigalakticke technologie, ale dvojka pri 15km/h a 1100 otackach proste nie je moje gusto. Mam voz ktory pod 1700 otacok extremne jasne dava najavo ze sa mu to nepaci.

A s tym istym vozom kamarat jazdil (ked som mu ho pozical) ako bolo povedane.... jemny pohyb dopredu, po prejdeni asi tak 80cm praaask druhy prevod, vnutri vsetko hrkalo ze to som v zivote nepocul, hore malym kopcekom, potom sa mu zazdalo ze to asi nie je prave orechove tak praaaask bez synchronizacie jednicku, zase meter a uz bola ta jednicka na 1400 [!!!] rpm prilis vela takze zase dvojka a pod volnobezne otacky a takto dokola dokolecka dva metre na jednicke, dva metre na dvojke... som myslel ze umrem aj som mu to povedal a aj sa snazil ale o 20 metrov to bolo to iste ;(

Ja sice dvojhmotu ani DPF nemam a pre istotu navyse turbo nema variabilitu takze jedina vec co sa mne dosere je zanesene EGRko a saci trakt [a to lahko vycistim, zrovna sa pred touto zimou chystam], ale ten voz proste strasne strrrrpal a strrrrpal a extremne sa mu to nepacilo. Ze takto dokaze jazdit slovensky obcan je mi proste zahadou... servisak isiel s vozom mojho fotra do servisu, oktavia 81kW, stvorka, 40km/h, 1000 otacok, hore kopcekom piaty prevod pri tusim 60km/h rozhodne vsak 1200rpm... reku to nemas usi? Ze co ako? Ci sa mu nezda ze ten motor trpi? Ze nie, to vydrzi. Reku prosim ta prerad na trojku z tej patky bud taky laskavy...

vydrzalo mu to minutu, potom zase jazdil na 1000 otackach. Ja totalne nechapem kde sa to v tych ludoch berie...

ja osobne v kolone jazdim velmi jednoducho a aj ti to nafilmujem najblizsie asi v stredu : necham kolonu nech odide desat metrov (dve az tri auta predomna), zaradim jednicku a hrkam 1800rpm... ked ich dobehnem tak vyradujem a zastanem, ked ich nedobehnem tak idem dalej v pripade potreby prekvaltujem na dvojku (to ale tiez tak ze jednicku vytacam na 2200 az 2500 pred preradenim lebo mi tiez tie otacky drbnu o podlahu)...

a mozem ti povedat ze take to priskakovanie nepoznam. Vidim na autach ze co on zastavi, zaradi a rozbehne sa TRIKRAT, to ja spravim na jeden jediny 'prietah'.

PS : jo a na zaradenej rychlosti a stlacenej spojke sa takisto nestoji. Poprve kvoli BEZPECNOSTI - utecie ti noha, drbnes do toho pred sebou, zrazis decko na prechode, skocis pri vytocenych kolesach pod protiiduci autobus a podobne ; podruhe aj trosku kvoli opotrebeniu spojky samotnej (vytlacne lozisko, to ma vsak tisice a tisice pracovnych hodin ; kto si mysli ze to je prilis vela a ze loziska sa nekazia ten sa moc skaredo myli, na mojom voze prave lozisko odislo a cela spojka je megaturbozachovala, voz jazdil po Bruseli ktory je EXTREMNE znamy svojimi STRASNYMI zapchami:

http://www.chrysler-club.net/forum-tema ... rava-39826


keby s tym nejaky BLBEC nestal na zaradenom prevode a stlacenej spojke v jednom kuse, rozhodne by som usetril 350eur a hlavne kopec problemov. Nie je normalne ze lamela je tak extremne zachovana a henta vec rozlomena napoly...
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

no to som zase splodil roman... snad ste sa nieco dozvedeli.
.
.
.
.
.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Mp3turbo ja sa vždy niečo nové naučím, priučím alebo zistím, že mám úplne rovnaký názor z Tvojich príspevkov. Pri kolónach tak isto jazdím tiež. Keby tak jazdili viacerí, kolóna prakticky ani nestojí, ale plynule je omnoho rýchlejšie preč. To ale pri netrpezlivcoch je problém. Stalo sa mi viac krát, že do tej medzery, čo som nechal pred sebou, sa jeden zozadu predbehol. "Veľa" toho vyriešil.
hipisko
Príspevky: 1454
Dátum registrácie: 17.05.2009 23:09
Bydlisko: Alzbetin Dvor
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hipisko »

mp3turbo, tvoja rec dava zmysel ale zabudas na jednu vec, ktora sa deje v praxi. Ked tam rves jednotku casto krat nasilu, tak vela krat proste nezosuladis otacky motora s rychlostou a pri pustani spojky "cuknes" s autom, co zatazi dvojhmotu celkom dost.
U mna sa to aspon stava(asi nemam taku citlivu nohu) obcas a strasne potom nadavam a tak radsej inklinujem k zaradeniu dvojky a velmi citlivemu zrychlovaniu. Na dvojke nepotrebuje motor taku zataz na zrychlenie ako na 4,5,6.
Pripadne pomalicky popustam spojku.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ja nikam nic nervem, jednicku mam zaradenu furt. Maximalne zastanem ked dobehnem tych predomnou a po vyradeni prevodu (pri uplnom zastaveni) proste normalne zaradim a rozbieham sa z ciste nuly. A predovsetkym nikdy neradim prvy prevod bez medziplynu.



povedane inak, v kolonach jazdim ako autobusar...
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Vďaka Bonny. Ešte by ma zaujímalo, kde tankuješ?
sgt
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 17.07.2006 19:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sgt »

nikdy nejazdím pod 1500 ot, len niekedy v kolóne ale ako čítam tak to asi prehodnotím, lebo tuším že dvojhmota vtedy určite dostáva za uši ;-)
Neviem ale či je problém, keď často podradzujem pri brzdení (šetrenie paliva a bŕzd). Medziplyn tu bohužiaľ nefunguje, otáčky padajú extrémne rýchlo dole. Tak sa aspoň snažím pri podradzovaní citlivejšie narábať so spojkou, aby som otáčky vyhnal pri preklze.

Pri Xantii to nebol problém, tam išiel medziplyn krásne.
bbbr
Príspevky: 3603
Dátum registrácie: 06.03.2008 18:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbbr »

To akým štýlom jazdíš? Ako podraďuješ? Do dvojky, jednotky?
sgt
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 17.07.2006 19:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sgt »

normálne namiesto používania bŕzd (pred zatáčkou, križovatkou, prudším klesaním, kolónou) podradzujem o jeden stupeň pokiaľ nedosiahnem potrebnú rýhlosť. Brzdy tým pádom používam len pri potrebe úplného zastavenia auta.
bbbr
Príspevky: 3603
Dátum registrácie: 06.03.2008 18:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbbr »

Neviem či až tak moc ušetríš na tých brzdách a ak podraďuješ pri moc vysokých otáčka, tak autu viac škodíš ako lahodíš. Všetko s rozumom.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

vsetko s rozumom, presne tak.



instruktor v autoskole nutil moju staru pri spomalovani podradovat o kazdy prevod az do jednotky pri zastaveni. Aj sa trochu pohadali zoparkrat ze je to uplna kravina az mu nakoniec spravila tri ukazkove medziplyny za dve sekundy zo stvorky az do jednicky, trochu ho vyhrkalo cez 7000rpm, pridrbala to polhodinami na rucnej brzde pred autoskolou a potom s nou odmietol jazdit :) instruktora si nepamatam, autoskola Wolkrova, bolo to v roku 1999, veeeeelmi dlho sa tam o tejto udalosti rozpravalo...
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
TycoonX
Príspevky: 549
Dátum registrácie: 10.10.2006 11:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TycoonX »

to nejazdila asi s "E"čkom :) tam je podradovanie povinne

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných