Škoda Octavia II RS TDi 2008 + názory majitelov

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

uf s manuálom je to subaru 3,0 raritka :-) väčšinou je to automat :-)

No ako ti tu ľudia radia, išiel by som skôr do toho 2,0 TFSI + plyn. Ťah to má silnejší ako TDI nehučí to jak besné a s LPG budeš mať spotrebu ešte nižšiu, teda výsledná suma peňazí za palivo bude nižšia ako na diesel-i a vyhneš sa možným problémom s týmto motorom.

Skús sa aj zamyslieť nad tým, že prečo je tak veľa TDI 125 KW na predaj a tak málo 2,0 TFSI !!!!
Naposledy upravil/-a Kujon78 v 28.07.2011 15:55, upravené celkom 1 krát.
ldcentrumlh
Príspevky: 201
Dátum registrácie: 27.02.2009 08:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ldcentrumlh »

to su tie zazracne slovicka "spec B" :))

ale ani automat ho nedusi ako by sa clovek obaval...je to sportovy elegan...ja mam sice outback 2.5ku s automatom...ale nadherne je, ako si ta v tej obyvacke rozmazna, ides si 50kou otacky si automat drzi kdesi okolo volnobehu, 90kou otacky si automat drzi okolo 1800 rpm...ticho, hrby len vidis, vacsie preplavas, v zakrute zaklakne, ale gumy ostanu prikovane o asfalt a ked treba pridat, pridas a odrazu ta s tou obyvackou zacne neunavne tlacit dopredu...

a to, ze v zime sa vydriapal hore byvalou zjazdovkou ani nehovoriac...prave zvazujem ci novy opel astra caravan alebo dalsie starsie subaru...

Ale ked niekto chce len VW group a ine nechce ani skusit, tak to netreba silit, je to pochopitelne ak ma niekto dobre skusenosti. Len sa potom treba drzat toho, s cim mam realne dobre skusenosti z danej stajne. Ja by som do noveho subaru s dieslom nesiel. Ale zaroven subaru mozem.
Naposledy upravil/-a ldcentrumlh v 28.07.2011 15:58, upravené celkom 1 krát.
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

ja mám automat z jednej strany je to fajn, ale na druhej strane to nedokáže brzdiť motorom, čo som trošku prekvapený :-)

Ale vraj ten automat je brzdou pre ten motor, čo som všade čítal :-)
ldcentrumlh
Príspevky: 201
Dátum registrácie: 27.02.2009 08:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ldcentrumlh »

pred kopcom zbrzdis, podradi si 3 a ty mu das na pake taktiez 3 ako maximalnu moznu rychlost po ktoru ma radit...pripadne to urobis s 2jkou...prevodovka si to uz predtym zaradila sama, ty jej to len fixnes...a dobrzdujes...ale automaticky ju to nenapadne, to mas pravdu...

inak brzda ten automat urcite je. Bez debaty. Ale asi nie az taka brzda, ako by sa clovek obaval. Hlavne vo vyssej rychlosti si to vraj odpaja hydrodynamicky menic (pri konstantnej cestovnej rychlosti a tej istej zaradenej rychlosti nie su vzdy konstantne otacky - meni si tlak v menici)...a potom by to malo byt takmer rovnako ucinne ako manual...tolko som pocul, ci je pravda netusim. Logiku to aku taku, nejaku ma...
SBstano
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 15.10.2005 01:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa SBstano »

ldcentrumlh napísal:velkym atmosferickym benzinovym smerom a ak vadi spotreba, tak aj plynovym smerom... :)
Dakujem ale ja JEDNOZNACNE DIESEL
ldcentrumlh
Príspevky: 201
Dátum registrácie: 27.02.2009 08:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ldcentrumlh »

Tak Stano, este raz vela stastia. Len volakedy som aj ja raz bol taky tvrdohlavy a svoju hlavu mal...a vsetko podla seba spravil. Poriadne preveril, nic nezanedbal, vsetko zmluvne podchytil, vsetko hralo a aj tak som tvrdo dopadol...ani nevies ako tvrdo...

Nikto ti tu nechce zle. Ja proti dieslom starsej konstrukcie nemam takmer nic. Len sa hrnies do moznych (neviem kolko a ako najazdis km, potom mozno istych) problemov...

benzin = 4 piesty, 4 sviecky, zapalovacia lista alebo 4 kable, 16 ventilov, daka ta lambda sonda, RJ, katalyzator, EGR

diesel = 4 piesty, 4 zhavice, 4 vstreky / commonrail, 8 alebo 16 ventilov, cerpadlo, turbo, nachylnejsie egr, nachylny dvojhmotovy zotrvacnik, namahanejsia spojka, silentbloky od vibracii, sond a neviem coho do sprosta a navzajom tak prepojenych, ze ta pri diagnostike moze drbnut, horsie zimne starty, nekuri to. Nachylnost na nekvalitu PHM, tazsia predna naprava, horsie jazdne vlastnosti kvoli rozlozeniu hmotnosti...ale vyssi tocak odspodu a jazda v nizsich otackach oproti MALYM benzinom...nie oproti velkym...

EDIT: zabudol som na asi ten najvacsi zazrak moderneho diesela - DPF/FAP filter...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Dakujem ale ja JEDNOZNACNE DIESEL

jednoznacne CHYBA. V ziadnom pripade to totiz nie je jednoznacne, len ty si ABSOLUTNE NEZNALY. Nedokazem to pomenovat inak...

vsetko co vymenoval chalan nadomnou plati, opakovat sa nebudem, zabudol na praskajuce hlavy 2.0tdi a specialne 125kW verzie zvlast, odchadzajuci nahod olejoveho cerpadla (kvoli comu sa ti prestane mazat motor, zasvieti cervena kontrolka a mas asi styri sekundy na to aby si totalne neznicil motor - garantujem ti ze tu kontrolku si nevsimnes za denneho svetla, zvlast ked je slnecno), potom sme este nespomenuli odlucovac oleja (ked sa olej miesa s vodou alebo voda s olejom, to sa potom motor "urcite" lepsie chladi a maze), ach ano ako som mohol zabudnut na AGW, vyvazovacie moduly... slabych 1500eur cenovka, ved co to je na oktavku s hodnotou 6000eur... pohoda... kde je este DPF, doteraz nespomenute... [edit - prave teraz nadomnou chalan zeditoval prispevok takze uz bolo spomenute] slaba tisicovka eur aj drobne... dvojhmota je tiez skoro za tisicovku ale to uz bolo spomenute (cenovka nie, dvojhmota hej).

Spominas si na to, ze som ti povedal ze tato verzia ma najviac natlakovane turbo snad zo vsetkych seriovych aut ? Porovnanie s normalnymi motormi som ti uz dal, tak snad este jedno : pretekarska verzia Porsche RS3 [!!!] tlaci 2.1baru z turba v spicke, tento posraty civilny 2.0tdi ma skoro 1.7 baru (tusim 1.67 alebo tak nejak, urcite viac ako 1.6). Ani toto ti nic nepovie... mne to ale nevadi.


jednoznacne diesel hovoris, hej?


NEROZUMIES TOMU ANI ZA MAKOVY PRD, KAMARADE.
Si uplne obycajny laik co sa tyka konstrukcie motorov, aut a tak vseobecne, neber to teraz prosim v zlom a osobne, len tak konstatujem ze o tom vsetkom nemas ani najmensieho paru.

tu som robil diagnostiku, kukaj a rozmyslaj co toho cloveka stalo jedno posrate 2.0tdi, daleko MENEJ nachylne na problemy ako tebou zboznovane 125kW:

http://www.powerdiesel.sk/viewtopic.php?f=9&t=203


Toto uz nie su stare diesle ktore si klepali dva miliony kilometrov ked mali vazelinu namiesto oleja a pol litra vody akoze chladiacej kvapaliny ; ta doba uz davno skoncila.


jednoznacne diesel, mas pravdu... bez diesla a pat cela nieco spotreby ani ranu. Na plyne budes jazdit za desat litrov co je LACNEJSIE ako pat litrov nafty a nebudes mat ziadne problemy s tymi vecami ktore su vymenovane vyssie.

vies preco?

proste preto lebo benzinove motory nic z tych veci nemaju.


jednoznacne diesel, hip hip hura ! Oktavia tédéí, najlepsie auto na svete. Daj si ju este nacipovat aspon na 150kW !!




"poviem ti tak, ked nieco v zivote chces, tak si to kup"... Marian Cekovsky.


Ja uz som v tejto teme skoncil, bohuzial ti neviem viac poradit. Snazil som sa, nepadlo na urodnu podu, PanBoh ti zehnaj... ked ti bude auto stat styri mesiace v piatom servise a chlapci to nebudu vediet opravit, potom si na mna spomen. Pretoze 2.0tdi sa velmi zle opravuje a slovenski opravari su truhlici.
volvozone
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 07.04.2011 11:42
Bydlisko: Nitra
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa volvozone »

Precital som tie 4 strany len tak zlahka tak sa dopredu ospravedlnujem ak to tam bolo uz zodpovedane.
Ty chces RS pretoze sa ti paci ten design alebo mas dojem, ze 170 koni s 2.0 dieslovym motorom moze byt sport ked uvazujes vobec nad dieslom. Mne osobne sa Octavia RS designovo paci ale tie vykony co to ma su neni ziadne zazraky a o dieslovom agregate ani nehovorim ako to teda ma byt brane ako sport verzia.

Ak nad tym uvazujes skz to, ze sa ti to auto paci tak OK ale zamysli sa nad tymi vecami ako je spojka, dvojhmota (predpokladam, ze ju to ma) a vstrekovace, ktore ti raz daju pocitit financne, ze to nebola slavna volba.

Marek
superb10
Príspevky: 85
Dátum registrácie: 16.08.2007 17:03
Bydlisko: Ruzomberok
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa superb10 »

pani ak ste si nevsimli tak on chce auto nie tie vase crepniky co mu nukate !!!!!
Oct II RS 2008 nie je este facelift ten je az 2009 jesen
na to ci je to PPD cize piezoelekticke vstrekovace alebo uz comonrail davaj pozor
PPD bolo od 2006 po 2008 cize si na zlome
jesen 2008 uz isli comonrail a co sa tyka poruchovosti je to omnoho omnoho lepsie nez PPD

vazeny mudrlanti nezabudnite ze teraz uz vsetky VW diesle su comon rail a nic sa nedeje
takze take hluposti ako pisete si dajte za klobuk
pri dobrej udrzbe opakujem pri dobrej nie humnaci a suplikanti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vydrzi hafo km
diagon
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 06.01.2010 19:50
Bydlisko: Východ
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa diagon »

SBstano
kašli na tu škodovku to chceš auto ktoré je síce škodovka ale vyzerá ako kórejčan ma na karosérii honosné loga RS a pod kapotu dieslový klepáč ? = strašne zvláštne ingrediencie :D
a čo tak niečo takéto ? http://allegro.pl/honda-accord-type-s-1 ... 49584.html
to hneď človeka posunie na vyššiu ligu :) jazdí to ako z praku a ten "porno" zvuk od motora to nik nedokáže :) http://www.youtube.com/watch?v=Wsfqd12L ... re=related a spotreba ? ak sa posnažíš tak tam uvidíš občas aj cifry blízke 6 litrom :) bavím sa tu o obsahu 2.4L
http://www.hondaclub.cz/MyHonda.aspx?id=790
http://www.hondaclub.cz/MyHonda.aspx?id=518
.... áno pán motor :)
za vstreky dať 2000 € to mám za toľko komplet náhradný motor ale ten síce nebudem potrebovať :)
http://www.autobazar.eu/sk/honda-civic- ... 03524.html

Kujon78
tie diablovo vysoké otáčky som tu dal len tak :) kúpiť by som to po takomto majiteľovi nekúpil ani ja, možno len vtedy ak by som mal plno prachov :) inač dávno na discovery som pozeral dokument drift v JP a tam majstri tvrdili že auto keď schádza v JP z výrobnej linky tak je motor nastavený na 70% svojho max výkonu a tuším že mysleli hlavne rýchle auta :) ak tu čítam o tých vstrekoch a turbách na tej sakra rýchlej :D RS oktávii tak sa mi vybaví niečo takéto škodovka ak chce spraviť silné auto tak musí ho nastaviť na 95 až 100 % svojho max výkonu ? takže sa hneď rozpadá :D a v JP na sakra rýchle jazdenie postačí nastaviť auto na cca 70 % ......takže tých 9000-9500 ot to je možno 80 dobre dajme tomu 90 % max výkonu a to by šlo :)
Japonec bez otáčok ide pekne pohodovo samozrejme na predbehnutie sa ma vždy využívať max potenciál motora a tak to ma byť :)


ldcentrumlh
asi budeš mať na mysli 1.5 85kW je to jeden z naj motorov čo honda spravila (jeden lepší ako druhý) :) niekde písali majitelia že sa im s nim podarilo zajazdiť spotrebu 4.9L na 100 ťažko sa tomu dá veriť ale pochopil som to až vtedy keď som si kúpil civiku sporta 1.6 a zajazdil som spotrebu 5.3 čo je o 2 deci menej ako udáva výrobca :) ps ... nebol som brzda v premávke skôr naopak .... dúfam že podobný osud nesmrteľnosti vašej civiky čaká aj moju :) ... Subaru je fajn voľba ale vďaka 4x4 toho zbaštia o dosť viac ako Hondy
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

Kujon78 napísal:... išiel by som skôr do toho 2,0 TFSI + plyn. Ťah to má silnejší ako TDI nehučí to jak besné a s LPG budeš mať spotrebu ešte nižšiu, teda výsledná suma peňazí za palivo bude nižšia ako na diesel-i a vyhneš sa možným problémom s týmto motorom.
TFSI je priamy vstrek benzinu apreto kazdy x-ty cyklus musi byt vstrekovany aj benzin na ochladenie vstrekovacov. Z tohto dovodu nie je LPG velmi vyhodne v benzinovych motoroch s priamym vstrekom benzinu.
SBstano
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 15.10.2005 01:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa SBstano »

superb10 napísal:zas sami mudrland je tu
pani ak ste si nevsimli tak on chce auto nie tie vase crepniky co mu nukate !!!!!
Oct II RS 2008 nie je este facelift ten je az 2009 jesen
na to ci je to PPD cize piezoelekticke vstrekovace alebo uz comonrail davaj pozor
PPD bolo od 2006 po 2008 cize si na zlome
jesen 2008 uz isli comonrail a co sa tyka poruchovosti je to omnoho omnoho lepsie nez PPD

vazeny mudrlanti nezabudnite ze teraz uz vsetky VW diesle su comon rail a nic sa nedeje
takze take hluposti ako pisete si dajte za klobuk
pri dobrej udrzbe opakujem pri dobrej nie humnaci a suplikanti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vydrzi hafo km

DAKUJEM VELMI PEKNE hladal som SLUSNE slova ktore by som tu mohol na margo isteho znalca veci napisat ale naco predbehol si ma a aj asi vie o com pise a je to len jeho nazor, dufam ze to ma lez z vlastnej skusenosti. aj jemu dakujem(nestretol som sa este ani na jednom fore o com kolvek aby tam neboli mudrci co skoro zlezu z temy, ale nevadi)
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

superb10, to auto a nie črepiny čo mu núkame môže skončiť aj takto.

Vygrcia za opravu vstrekovačov 2000 € porobí čo treba a potom servisáci dajú tajný typ a jeho tip top octáfka sa mu stratí z dohľadu na veky vekov a možno tie vstrekovače si nájde o týždeň na predaj za 1000 €

Ano každý x-tý vstrek, určite to nie je každý druhý ani každý 3 vstrek, t.j. je to výhodnejšie. Stále každý sa baví len a len o tom, koľko spáli benzínu alebo nafty. Ale náklady na prevádzku sú aj opravy, čo z toho, že zajazdím 100 km za 5,2 miesto 6,5 keď dám do servisu toľko čo by som sa na benzíne vozil, cca. rok zadara, ešte raz rok zadara a nie o pár centov drahšie !!!!

Ok, ja vám tie diesel-e neberiem, tiež som mal super mega spoľahlivý 1,9 TDI 96 KW a keď som menil spojku + dvojhmotu, tandemový pumpu, vodnú pumpu a už si nespomínam čo všetko, skrátka do servisu som nadrbal 2000 € vieš koľko som sa mohol voziť na 1,8 Turbo za tie prachy ???

Ale ako som hovoril, je rozhodnutý pre diesel, tak nech berie ale nech s tým ráta čo ho môže čakať, ešte raz môže !!!!! nemusí, niekto vie jazdiť a šetriť auto tak mu to ešte čo to podrží :-)
diagon
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 06.01.2010 19:50
Bydlisko: Východ
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa diagon »

superb10

no ja by som skôr povedal že to čo chce on nemá s poriadným autom snáď nič spoločné . . .
pedro727
Príspevky: 1119
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

tonoaaa napísal:
Kujon78 napísal:... išiel by som skôr do toho 2,0 TFSI + plyn. Ťah to má silnejší ako TDI nehučí to jak besné a s LPG budeš mať spotrebu ešte nižšiu, teda výsledná suma peňazí za palivo bude nižšia ako na diesel-i a vyhneš sa možným problémom s týmto motorom.
TFSI je priamy vstrek benzinu apreto kazdy x-ty cyklus musi byt vstrekovany aj benzin na ochladenie vstrekovacov. Z tohto dovodu nie je LPG velmi vyhodne v benzinovych motoroch s priamym vstrekom benzinu.
je to tak a myslím že je to každý tretí vstrek je benzín a montáž sa pohybuje čo som čítal v čechách okolos45tis. českých.
niečo bližšie tu.
http://www.mpgas.sk/index.php/fsi-tsi-p ... trekovanie

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 34 neregistrovaných