Ford Mondeo tdci - ako zistit vadny vstrek

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

stevo1313
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 21.11.2009 10:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Ford Mondeo tdci - ako zistit vadny vstrek

Príspevok od používateľa stevo1313 »

2,2tdci 2005 pri stud.starte dymy nabielo cca 20 sek potom nie ani pri zatazi.auto ide pekne dokonca mam pocit ze lepsie ako ked nedymilo...diagn.ukazala korekciu na tryskach 0,42 -1,86 0,78 0,63 tlak na rampe 24-vraj ma byt 27.pravdepodobne su problem trysky.vie mi niekto poradit ci z tychto udajov je mozne nieco urcit,ci je mozne na aute zistit vadnu trysku alebo len na stolici.ford tvrdi ze aj na aute agat diesel ze len na stolici...co sa moze stat ak budem takto auto dalej pouzivat.a poradit odbornikov bb kraj.dakujem
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Neviem aké sú tolerancie u Forda, ale aj tak tie vstreky už majú niečo za sebou, minimálne ten druhý, ostatné by ešte ušli...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ten druhy praveze je teoreticky najlepsi zo vsetkych - ma MINUSOVU hodnotu paliva, cize pre rovnomerny chod motora riadiaca jednotka dava trom vstrekovacom VIAC PALIVA ako je priemer, jednemu dava prudko podpriemerne.

nedaj sa oklamat tou hodnotou - je sice vysoka, ale je lepsia ako tie ostatne.

Ja osobne fordom nerozumiem a objektivne tieto hodnoty nepoznam. Co viem povedat:

- plusove vyvazovacky na urovni 0,4 a 0,8 a 0,7 ako ma Stevo su neprilis zdrave, nie su zle alebo kriticke ale zdaleka nie su take ako by mohli byt.

- hodnota druheho valca -1.8 ma nenechava chladnym, zrejme nie je objektivna. Ked sa precistia tie vstrekovace komplet, ked sa daju nove tesnenia na ne atd, tieto hodnoty sa urcite zmenia. Ked sa doladia tie tri, tento "najvyssi" urcite padne tiez, len nemam sancu odhadnut ze na kolko.

- cerpadlo : mas pokles vacsi ako 10%, to je hodne dost.


moja osobna nalada, i ked zdoraznujem fordy nepoznam:
- vycistit cerpadlo, moze pustat kovove spony ktore znicia VSETKY vstrekovace
- palivovy filter vybrat, rozobrat aj za cenu znicenia, pozriet, ak su tam kovove trblietky, JE VELMI ZLE
- vstrekovace vsetky von, do ultrazvuku vycistit spicky, na stolicu rozprasovaci test, test prepadu, zhodnotit mechanicke opotrebenie

- v pripade nedobreho technickeho stavu si sa dostal do tzv. TCRP, turbovej commonrailovej pasce. Po slovensky povedane, je to v rici. 1000eur za cerpadlo, 1000eur za vstrekovace, 500eur za diagnostiku, cistenie, testy, 500eur za robotu.

a je dosetrene za diesel :(

velmi ti prajem aby to bolo nieco menej dolezite a hlavne lacnejsie. Avsak mondea su bohuzial tymto povestne. Radovo 200 tisic km a tieto veci maju dost. Hlavne ked sa pouziva vselijaka nafta, hlavne ked sa nemeni palivovy filter a ked sa nepouziva ten specialny Delphi ktory je prave na prevenciu tychto cirkusov stavany. Oznacenie toho filtra si nepamatam, nejake 927 tusim, urcite najdes na fordclub.sk.
berkym1
Príspevky: 91
Dátum registrácie: 27.08.2009 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa berkym1 »

TCRP veľmi pekný, výstižný pojem... Ja som sa naš´tastie tejto pasci tesne vyhol, schytal som to iba dvojmoťákom. (cca 1200 € s robotou a komplet spojkou).
Dovolím si modifikovať TCRP na TCRPDH pascu (turbo comonrailovo dvojhmotovú pascu)
Odtteraz iba LPG
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Asi by som šiel cestou ktorú opisuje mp3turbo,špičky ultrazvuk,kontrola na prítomnosť kovového oteru.Je relativne velká nádej na zlepšenie.Čo sa týka hodnôt,pozor na ne,RJ berie do úvahy najhoršiu dávku a robí adaptáciu.
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

off topic, ale musím si to napísať :-(


ukážka spoľahlivosti diesel-ových fordov po roku 2004 hlavne motora 2,2 tak veľmi ospevovaného :-(

Dobre že som nakoniec nešiel do mondea, čo som doteraz trošku ľutoval :-(
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Kujon78 napísal:off topic, ale musím si to napísať :-(


ukážka spoľahlivosti diesel-ových fordov po roku 2004 hlavne motora 2,2 tak veľmi ospevovaného :-(

Dobre že som nakoniec nešiel do mondea, čo som doteraz trošku ľutoval :-(
Dnes nenájdeš značku imúnnu proti problémom,je to vysoko individuálne kus od kusa.Nezabudni že tu čítaš len a len o problémoch.A ver je kopec vrcholove spokojných či z Oplom,či z Renaultom,ale sem sa nechodí pre spokojnosť s prevádzkou.Je to vrchovato neobjektívne posudzovať to podla takýchto ukazovatelov.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

jednoznacne suhlas, osobne keby som si mal vybrat auto strednej triedy (octavia, mondeo, passat, vectra, mazda 6, honda accord) tak idem do Mondea alebo Mazdy6 podla konkretnej ponuky, vybavy, ceny.

Honda je velmi draha v porovnani s ostatnymi.
Octavia/Passat sa kradnu a radsej nic nehovorim o 2.0tdi
Vectra - fajn, hlavne 110kW, ale tiez je to commonrail

ziadny dnesny commonrail nevydrzi vecne.

Osobne poznam asi tucet ludi co maju mondea, 2004 a vyssie, ani jeden z nich nema menej ako 200.000km, ani jeden nikdy nesiahol na cerpadlo alebo vstrekovace. A pritom ked sa pozries, tak cele fordacke forum je iba o vstrekoch a cerpadlach dokola dokolecka tak ako vw forum je o vypinani turba a dodrbanych 2.0tdi motoroch.

Poviem ti tak, peniaze ktore USETRIS pri kupe Mondea MOZNO V BUDUCNOSTI das do servisu. Pre mna je to uplne OK deal. Novy model mondeo combi 2008cku mas za 10.000eur, najdi mi pekny nehavarovany nezmotany passat za tu sumu a v tej vybave. Navyse mondeo sa takmer vobec nekradne, JE VACSIE ako passat (teda aspon mne to pripadalo vnutri tak) a tie vstrekovace sa daju zohnat v domacom anglicku za radovo 150-200eur kus, pouzite do 400eur vsetky styri. Pre mna osobne je to ferova ponuka.

Ze na 1.9tdi vstrekovace nikdy nepotrebujem? To je ine. 1.9tdi je technologia 15 rokov stara a to vratane PD systemov - tie sa komercne robia od roku 2000... takze skoro 15 rokov.

Cely problem Mondea je, ze sa dovlecu vozy co maju 290.000km vonku, u nas sa predavaju so 140.000 na budikoch. Ty to dojazdis v dobrej viere do "190.000" cize v skutocnosti na 350.000 a potom sa cudujes ze odisli vstrekovace. No iste ze odisli...
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 10.06.2011 13:23, upravené celkom 1 krát.
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

no myslím si, že jeden spoločný ukazovateľ problémov by sa našiel:

- Diesel-ové auta po roku 2002, alebo ich vstreky, dvojhmoty, turbá a už neviem čo ešte všetko odchádza, teda DPF a neviem čo ešte :-(

Je pravda, že čochvíľa to začne aj s benzínovými a to malými turbo motormi a skratkami TSI FSI a neviem ake SI :-(

Asi fakt najlepšou voľbou je klasický bezínový motor a ak na to mám, tak neriešim a ak na tu prevádzku nemám tak riešim LPG :-(

Mám pocit, že slova môjho diriho sa začínajú postupne naplňať, že iba bohatý ľudia si kupujú ojazdené autá !!! Lebo majú na ich servis :-(
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

to turbo:
chcel by som poopraviť, že Honda nie je drahá ale je brutal drahá v porovnaní s ostatnými v danom ročníku ani nehovoriac !!!!

Nezatratil som ani jedno auto čo ste spomínali čo sa týka auta samotného, ale skôr toho motora s DI na konci HDI, TDI,TDDi TDCI a neviem aké iné srandičky :-(

A passaka by som tiež nezatracoval, teda nie 1,9 TDI. To že nemá neviem aké vychytávky na rozdiel od iných aut ma netrápi, Aj tak kopec ľudí ich nevyužije. Bežný človek potrebuje klímu a 4 el. okná prípadne nejaké ESP pre krízové situácie, ale farebné display-e, 400 tlačidiel na volante a neviem čo. Proste kopec sprostostí naviac znamená časom potencionálnu hrozbu, že sa to pokazí.
Naposledy upravil/-a Kujon78 v 10.06.2011 13:42, upravené celkom 1 krát.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Kujon78 napísal:Mám pocit, že slova môjho diriho sa začínajú postupne naplňať, že iba bohatý ľudia si kupujú ojazdené autá !!! Lebo majú na ich servis :-(
Kravina! Ak si nekúpim nové za milión, ale trojročné za 300 tisíc tak kedy tých 700 nasypem do servisu?! :angry:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

cico ma predbehol, ja kupu svojich OJAZDENYCH aut nelutujem pretoze na tych dvoch vozoch co momentalne mam som usetril DVA MILIONY korun v porovnani s cenou novych. Jedno bolo 7rocne, jedno trojrocne ked som ich kupoval.


Najvacsi problem je ze ludia su prasata a kludne nechaju napriklad taku neskutocne drahu suciastku ako je palivovy filter na aute az dovtedy, dokym autiak neskacka po ceste.

bola tu takato tema - volvo s60.


To co je za k0k0ta ktory nevymeni palivovy filter kazdych MAX. 30.000km HOCI JE TO PRUDKO PREDCASNE PROTI PREDPISOM VYROBCU alebo maximalne kazdy druhy rok? To ten filter stoji naozaj az tak vela ze by nas, slovenskych majitelov premiovych oktavii, mondei a passatov, hodilo o zem keby ste tych posratych 19 eur dali raz za dva roky zbytocne?

Kolko som videl palivakov obalenych niecim co pripominalo smolu... kolko sa cudovalo chlapcov v Chrysleri ze naco menim ten vzduchovy filter, ze este vyzera dobre... kazdy rok dvaja. Hovorim im ze len na to, lebo stoji 9 eur a tak ho proste pred kazdou zimou vymenim AJ KED MA NAJAZDENYCH LEN !!!!! 9.000KM !!!!!! nie tam mi ziadna nula nechyba. To iste olej. To iste palivovy filter.


kto z vas vyhodi 40eur rocne na prevadzku auta ZBYTOCNE tak ako ja? A koho z vas to trapi? Mna nie, ani trochu. Mohol som si kupit to iste auto co mam o slabych 900.000 drahsie a nemusel som takto spekulovat s vymenami.

potom sa cudujes ze ti odidu vstreky na mondeu... pouzivaju sa lacne filtre, nespravne filtre, nikto si nekupi taky specialny EXTRAJEMNY aky je tam suverenne najlepsi (ten delphi 927 co spominam hore, cislo neviem presne, mondeo nemam, je to proste o tom ze filtre zachytavaju castice do velkosti tusim 5um standartne a tento 2um alebo dokonca 1um co staci na tie posrate kovove trblietky)...

neriesim vobec stocene vozy ktore maju o 190.000 menej na budiku ako v skutocnosti, no jasne potom ti odidu vstrekovace a cerpadlo "LEN PO" 160.000 - skoda ze auto ma uz skoro styri stovky v skutocnosti...

to mas tak... ved vies.
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Re: _

Príspevok od používateľa Kujon78 »

cicmanec napísal:Kravina! Ak si nekúpim nové za milión, ale trojročné za 300 tisíc tak kedy tých 700 nasypem do servisu?! :angry:
Mám príklad kúpiť nové za 300 fabiu a klasika slovenský cieľ za 300 mercedes E320 CDI lebo je za cenu fabky !!!!
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

No, keď porovnávaš subkompakt bez výbavy a bez motora s autom strednej triedy prémiovej značky tak môžem čiastočne súhlasiť - to druhé by si naozaj mali kupovať radšej tí bohatší - aby ich neoblial studený pot pri zistení ceny niektorého z filtrov alebo čo ja viem čapu ramenu, pretože by naozaj mohol byť aj o 500 korún drahší ako ten do Fabie...
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

myslel som to tak, že za posledné peniažky kúpim nové alebo jazdené !!!!

No ak kupujem auto ktoré som vždy chcel, tak to je iné, radšej jazdenku za polovičnú cenu, aj keď pri dnešných super cenách a super poruchách sa môže niekedy aj niečo také riadne predražiť. Viď po záplavách, tak pane bože zavaruj :-( možno by za tie peniaze už mal človek nové. A pri serióznosti niektorých (väčšiny) predajcov je to neskutočné riziko :-(

P.S. ale nechcem teraz kaziť tému, takže o pár hodín svoje príspevky zmažem, aby to tu nerobilo bordel v téme :-) Ja som len chcel vyjadriť názor, že diesel, teda jazdený diesel už nie je to čo kedysi keď ľudia chodievali do roka max. 5000 km :-(

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných