- olej ako aditivum -

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pn437ab
Príspevky: 1138
Dátum registrácie: 14.12.2006 20:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pn437ab »

v tom maš pravdu s tym olejom v hadiciach ale jedine čo do nafty davame u nas doma tak je ten spominany VIF . neviem ako iny ale mame 4 auta všetky diesel motor D ,TD ,HDI a najnovšie CRDI VGT a ani jedno nemalo problem z palivovym sistemom a vifko je tam stale, neviem prečo to menit. ano može byt ,že aj bez toho vifka by tomu tak bolo ale 7 eur na 500 litrou nafty je zanedbatelnych ,
x77x
expert: detailing
Príspevky: 2686
Dátum registrácie: 14.06.2008 18:40
Bydlisko: PD
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa x77x »

pn437ab napísal: ale 7 eur na 500 litrou nafty je zanedbatelnych ,
..... to kde je taka fajn cena ????
pn437ab
Príspevky: 1138
Dátum registrácie: 14.12.2006 20:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pn437ab »

myslim ,že taka bola posledna ked sme ho kupovali ale bolo to väčšie množstvo a ak by som bral XY litrove kanistre bola by ešte lepšia, objednaval to otec ale od koho neviem. naposledy sme kupovali 20kusov 500ml balenia a bolo to z velkoskladu.
senioring
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 16.01.2010 22:49
Bydlisko: Martin
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa senioring »

Myslím si že poznám odpoveď na to , prečo niekto odporúča pridávať do nafty olej.
Je fakt, že moderné nafty sú suché. Keď pred rokmi sa vyliala nafta na beton , fľak tam ostal navždy. Teraz po vyliatej nafte neostane takmer ani stopa.
Zmenila sa technológia výroby nafty v celej europe a naftu vyrábanú frakčnou destiláciou už majú asi iba v KLDR.
Záver : Ak niekto nepozná aditíva do nafty , alebo má možnosť kradnúť olej , tak potom sa nedivím že ho do nafty pridáva.
pentium133
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 18.02.2011 10:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pentium133 »

Pouzivanie 2T oleja v naftovych motoroch je dost dlho diskutovana tema hlavne na US a DE motoristickych forach ( v tesnom zavese su nasi sukmenovci z IN :))). Ma svojich zastancov aj odporcov a obidva tabory maju samozrejme logicke argumenty preco olej do nafty pridavat alebo nie. Dovodom pouzitia 2T su aditiva pre upravu lubrikacnych schopnosti nafty ( dovodom je znizovanie obsahu siry v nafte)

http://www.duramaxforum.com/forum/alter ... tives.html

a zlucenina HMWPIB ktora modifikuje termodynamicke vlastnosti paliva ( vyrobcom PIB je firma BASF).

To je teoria. O prakticke skusenosti nieje nudza na uz spominanych forach, staci citat a dobrovolne a slobodne sa rozhodnut a obetovat svojho tatosa pre zaujmy vedy a rozvoja motorizmu :)

Pre tych co by predsa len neodolali a 2T olej chceli pouzit tak musim podotknut ze nieje 2T olej ako 2T olej a nieje dizlovy motor ako dizlovy motor.

Prajem vela stastia pri rozhodovani.

p.s: a nasi juzni susedia z MOL s tym normalne chodia na konferencie :)
http://www.nt.ntnu.no/users/skoge/prost ... d/1223.pdf
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Dovodom pouzitia 2T su aditiva pre upravu lubrikacnych schopnosti nafty


dvojtaktne oleje boli vzdy stavane pre dvojtaktne NAFTOVE motory ? Ja som mal ten dojem ze "vacsina" dvojtaktnych motorov bola benzinovych takze sa trosku cudujem ze sa v takychto olejoch nachadzaju aditiva pre upravu akychkolvek schopnosti NAFTY.

Ci zase niecomu nerozumiem ?
pentium133
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 18.02.2011 10:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pentium133 »

Lubo, ja som nehovoril o tom ake zlozky v tom oleji v skutocnosti su a pre ake motory bol dany olej vyrobeny ale o argumentoch prveho tabora ludi, to je tych ktori to do naftakov leju v dobrej viere ze mu "pomahaju" :) Samozrejme je tu druhy tabor do ktoreho patris aj Ty a ti ludia to do motora v ziadnom pripade nenaleju. V tej prvej linke je jasne napisane pri 2-T TC-W3 oleji: (Not ULSD compliant, may damage 2007 or newer systems). V druhej linke zas je spomenuty repkovy olej a PIB ako sucast aditiva pre naftove motory. Nikoho nepresviedcam ani neodradzam od pouzitia, kazdy ma svoju hlavu nech si spravi co uzna za vhodne. Preto je v tom mojom prispevku aj napisane ze nieje 2T olej ako 2T olej a nieje dizel ( motor) ako dizel. Suhlasim s tebou ze je to aditiv pre benzin a nie dizel. Ale co je jeho negativum pri pouziti ako aditiv v nafte to som sa nikde nedocital ale verim tomu ze urcite nejake je. Moja rotacka testovanie zvladla ale ako experiment stacilo. Teba na to ako to taha od spodu a jak si motor pradie nenamotam a tych co su namotani tych je aj tak uz dost:) Jazdite bez nehody vsetko ostatne su len take recicky okolo.
p.s: po precitani tej druhej linky si prosim Ta Lubo vymaz z tvojho prispevku v predposlednej vede slovicko akychkolvek.
jackboy
Príspevky: 329
Dátum registrácie: 18.09.2008 20:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jackboy »

mp3turbo napísal:mna by zaujimalo ci to moze pomoct... moc tomu neverim. Aditivam typu VIF a podobne verim urcite viac ale osobne nepouzivam nic. Jednemu dieslu mi svieti na tachometri 850.000km (ja ho mam len posledny rok), druhemu 150.000km.

pokial nejazdis ako somar a pokial nemas vylagrovane auto, mas na 300.000km pokoj a teda neviem preco by som nieco mal do nafty pridavat. Co ked prave tym pridavanim nieco odfajcis? To moje prve auto je slusny extrem, tam som rad ze to funguje a pridavanim by som mohol nieco pekne odsrat; to druhe auto nic pridavat nepotrebuje este 150k km takze u mna zhruba 15 rokov :)

technicky by ma ale zaujimalo co sa stane ked nalejem olej do nafty - ci ten olej bude plavat na povrchu (takze ho cerpadlo nikdy nenatiahne do obehu pokial do poslednej kvapky nevyjazdis naftu) alebo ci klesne na dno. A potom je otazka ako mas spraveny vypust z nadrze, kde presne sa nachadza aby sa nahodou raz nestalo to ze tam dolievas a dolievas olej, ten sa tam usadzuje a usadzuje a raz namiesto nafty zacne cerpadlo tlacit iba olej (nieco podobne ako ked prerazi turbo alebo intercooler a motor namiesto na naftu bezi na cisty olej).

asi spravim pokus, natankujem pol litra nafty do flase, oleju mam doma dost :)

http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.p ... 5&start=75
automotiv3
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 07.12.2009 12:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa automotiv3 »

Raz sa mi podarilo na nejakom nemeckom tuším BMW fore najst ako pridavaju aj do nových bavorov 2 taktny olej. dokonca aj nejaku tabulku množstva oleja do nafty tam mali vypracovanu...ak to najdem , dám vediet
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

A čo my s tým? Ak tam nie aj porovnanie zanesenia DPF-ka bez a s olejom tak je to tak na 2 veci. Dnes, keď pre motory s DPF vyvinuli špeciálne low SAPS oleje (s nízkym obsahom popola)... :::
Atlas
moderátor fóra
Príspevky: 4686
Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Atlas »

Genco sa vyjadril v roku 2009, snad za ten cas prehodnotil svoj postoj ;)
cicik626
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 12.03.2013 13:44
Zdieľať na Facebook

olej ako aditivum

Príspevok od používateľa cicik626 »

Stále sa tu hovori len o oleji ale keď olej do nafty tak 2t čiže do dvojtaktov lebo ten olej je stavaný tak ze sa čiastočne spaluje s benzínom v dvojtaktnom motore tak že by som do nafty klasicky olej určite nelial. Čo Vy na to? No a keď by som tam už nejaký olej lial tak určite niečo kvalitne. Čo tak toto?
http://www.123-olej.sk/SHELL-ADVANCE-ULTRA-2T-1L
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dobré...
Aj výstižné...
M2T sa dáva do benzínu ako výlučné a jediné mazivo takého motora
U 4 taktu a hlavne u nafty si treba trocha viac rozvážiť čo vlastne má takéto "aditívum" zabezpečiť. Asi 99,999% bude tým dôvodom ochrana polivových dielov,len treba zakalkulovať aj prítomnosť filtra častíc,jeho typ a dôsledky prítomnosti oleja v palive.
Rozhodne aj tu sa oplatí premýšlať vlastnou hlavou a zbrklo nepreberať neuvážené nápady,kedže chybu zaplatíte z vlastnej peňaženky
cicik626
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 12.03.2013 13:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicik626 »

Toto je len moja reakcia na kvalitu našich servisov je to síce už starý príspevok ale nemohol som nereagovať................


No o kvalite servisoch by som radšej pomlčal ja som s 1,6 HDI 2 roky chodil kade tade samozrejme aj po autorizovaných servisoch a nikto to nevedel opraviť a každý povedal niečo iné čo treba vymeniť. Tak som sa nasral zohnal schému a opravil som to sam a stačil mi klasicky merák sada ihjel na meranie pinov (v GM kúpené), 2ks krokodiliek skúšačku na 12v a bolo vymalované lol lol lol vadný plošný spoj poistky napájania podtlakového regulátoru turba. Kúpena nova BSM jednotka a autíčko šlape už rok jak hodinky a že kvalitný servis v BA
A som z BA :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní