Ľudia, dávajte si pozor na tie rozvody !!!
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
Ľudia, dávajte si pozor na tie rozvody !!!
V poslednej dobe, zhruba tyzden, som stretol sedem zdokumentovanych pripadov nespravne nastavenych rozvodov ktore robili problemy.
kedze sa obsmietam iba okolo nemecko-koncernovych aut, boli to vsetko passaty, oktavie, jedna audi a4. To co ale teraz poviem plati pre vsetky auta, nielen pre tieto nemecke chrapiny:
LUDIA DAVAJTE SI POZOR NA NASTAVENIE ROZVODOV A VYZADUJTE PO SERVISAKOCH KONTROLU NA DIAGNOSTIKE ZAKAZDYM KED VAM ICH MENIA A ZAKAZDYM KED MATE AKYKOLVEK PROBLEM S MOTOROM, slabym vykonom, zlym startovanim, dymenim a podobne. Specialne pri naftakoch 1.9tdi, 2.0tdi a 1.4tdi !!
Avsak kazde auto, aj bmwcka, aj renaulty, aj toyoty mazdy atd, vedia v svojej diagnostike odreportovat ako su nastavene rozvody. Je pravda ze diagnostiku na Renault alebo Toyotu zrovna vela servisakov nema takze to je ine kafe ale aspon na tychto nemeckych vehykloch na to davajte pozor.
A ze preco treba na to davat pozor?
lebo:
http://forum.autobazar.eu/passat-96-kw- ... 26713.html
a este mi pise dalsi clen odtialto z fora ktoreho tema zmizla (o tom ako jeho 1.8T Oktavka stratila vykon a namerali ZLE kompresne tlaky na motore v style 3, 5, 8, 10 atmosfer co znamena vyslovene totalne zniceny motor):
"len ti chcem napisat ako to vlastne dopadlo s tym problemom o aute..som ti pisal ze tlaky vo valcoch na mojej octavii 1.8T boli 5.3.8.10 merali to tak ako si vravel ...vsetko smerovalo na ventily, blok motora ale potom sa zistilo ze to boli o jeden zuby pretocene rozvody takze nespravilo to nic zle horsie by to bolo o dva zuby mi povedali"
zle nastavene rozvody skontroluje kazdy podpriemerne inteligentny mechanik za sedemnast sekund. V teme co som linkoval je napisane ako.
nejedna sa iba o znicenie motora - jedna sa aj o spotrebu ktora kazdeho z vas zaujima. PRECITAJTE SI TEMU HORE a uvidite ake zaujimave veci dokazu zle nastavene rozvody.
PRE TYCH KTORI MAJU POCITAC : KAZDY MOTOR 1.9TDI a 2.0TDI MUSI MAT TEPLY NA VOLNOBEHU SPOTREBU maximalne 0.6L/HOD, idealne 0.4l/hod. Ti ktori mate 0.7l/hod alebo viac, mate nahouby nastavene rozvody a rozhodne spotrebuvate pri jazde viac paliva !!
PS: jo a ktori mate servisakov co nevedia pouzivat diagnostiku na taketo elementarne veci, uz by bolo nacase aby ste ich naucili. To nie je ziadne mudrovanie, to je NEVYHNUTNA SUCAST ich prace a uz to davno mali vediet.
PS: pri tych cislach sa bavime bez zapnutej klimy, ziadne dalsie spotrebice, ziadne svetla, ziadne vyhrievanie sedaciek, okien, proste len motor. Uplne zohriaty motor.
edit 24.12.2011 : pri nastavovani rozvodov sa mozete uspokojit s hodnotou -0.6 stupna, pri dotahovani ich totiz aj tak posuniete kusok do plusu takze sa krasne zrovnaju. Skontrolovat, samozrejme, diagnostikou tak ako pocas celeho procesu. Ked rozvody nastavite presne na 0,0 pri absolutnom poslednom dotahovani "na fest" sa stane ze ich posuniete na 0.5 a potom nadavanie zacina odznovu ;)
Postreh z tohtorocnej praxe mi nahovara ze presne nastavenie rozvodov je otazka nahody a vacsinou sa to podari za menej ako hodinu. Je to mravencia praca, treba obrovsku trpezlivost a klud v rukach. Rekord mame tri hodiny co sme sa nevedeli trafit, tak sme kliali ze francuzski kocisi ku nam posielali delegacie aby sa naucili nadavat.
edit 27.12.2011: linkovane video ukazuje ako sa to robi keby to servisaci nevedeli - inak sranie je to pekne, treba proste triafat dovtedy dokial tym jemnym tukanim nechytite optimalnych 0.0. Tymto posuvanim vacky totizto dosiahnes nastavenie predvstreku na PD a tym extremne ovplyvnujes pracu toho motora aj ked nepocujes rozdiel. Totizto PD vstrekovace vytvaraju tlak tak, ze ich mechanicky vacka stlaci... a je extremne dolezite "kedy" sa to udeje, teda relativna poloha k pozicii valcov, aby vstreky spricovali palivo do valcov v tom absolutne najvhodnejsom okamihu. Adekvatna vec sa deje na 66kW/81kW starych diesloch, tam sa ale predvstrek nastavuje fyzickym pootocenim cerpadla. Avsak dosledky su presne take iste ako nase PDcka = zle spalovanie, chudobna/bohata zmes, neskoro/skoro vstrekovane do motora atd.
Aby nedochádzalo k mylnému pochopeniu ktorých Tdi sa problematika týka dokladám upozornenie z VAG COM
Poznámka pro vlastníky motorů 1,9 PD a CR (common rail) časování u motorů PD a CR se určuje elektronicky řídící jednotkou motoru.Není nutné ani možné zkontrolovat programem VAG časovíní u motoru PD a CR.Časování se nastavuje pomocí vyhrazeného blokovacího nástroje VAG pri změne rozvodového řemenu
kedze sa obsmietam iba okolo nemecko-koncernovych aut, boli to vsetko passaty, oktavie, jedna audi a4. To co ale teraz poviem plati pre vsetky auta, nielen pre tieto nemecke chrapiny:
LUDIA DAVAJTE SI POZOR NA NASTAVENIE ROZVODOV A VYZADUJTE PO SERVISAKOCH KONTROLU NA DIAGNOSTIKE ZAKAZDYM KED VAM ICH MENIA A ZAKAZDYM KED MATE AKYKOLVEK PROBLEM S MOTOROM, slabym vykonom, zlym startovanim, dymenim a podobne. Specialne pri naftakoch 1.9tdi, 2.0tdi a 1.4tdi !!
Avsak kazde auto, aj bmwcka, aj renaulty, aj toyoty mazdy atd, vedia v svojej diagnostike odreportovat ako su nastavene rozvody. Je pravda ze diagnostiku na Renault alebo Toyotu zrovna vela servisakov nema takze to je ine kafe ale aspon na tychto nemeckych vehykloch na to davajte pozor.
A ze preco treba na to davat pozor?
lebo:
http://forum.autobazar.eu/passat-96-kw- ... 26713.html
a este mi pise dalsi clen odtialto z fora ktoreho tema zmizla (o tom ako jeho 1.8T Oktavka stratila vykon a namerali ZLE kompresne tlaky na motore v style 3, 5, 8, 10 atmosfer co znamena vyslovene totalne zniceny motor):
"len ti chcem napisat ako to vlastne dopadlo s tym problemom o aute..som ti pisal ze tlaky vo valcoch na mojej octavii 1.8T boli 5.3.8.10 merali to tak ako si vravel ...vsetko smerovalo na ventily, blok motora ale potom sa zistilo ze to boli o jeden zuby pretocene rozvody takze nespravilo to nic zle horsie by to bolo o dva zuby mi povedali"
zle nastavene rozvody skontroluje kazdy podpriemerne inteligentny mechanik za sedemnast sekund. V teme co som linkoval je napisane ako.
nejedna sa iba o znicenie motora - jedna sa aj o spotrebu ktora kazdeho z vas zaujima. PRECITAJTE SI TEMU HORE a uvidite ake zaujimave veci dokazu zle nastavene rozvody.
PRE TYCH KTORI MAJU POCITAC : KAZDY MOTOR 1.9TDI a 2.0TDI MUSI MAT TEPLY NA VOLNOBEHU SPOTREBU maximalne 0.6L/HOD, idealne 0.4l/hod. Ti ktori mate 0.7l/hod alebo viac, mate nahouby nastavene rozvody a rozhodne spotrebuvate pri jazde viac paliva !!
PS: jo a ktori mate servisakov co nevedia pouzivat diagnostiku na taketo elementarne veci, uz by bolo nacase aby ste ich naucili. To nie je ziadne mudrovanie, to je NEVYHNUTNA SUCAST ich prace a uz to davno mali vediet.
PS: pri tych cislach sa bavime bez zapnutej klimy, ziadne dalsie spotrebice, ziadne svetla, ziadne vyhrievanie sedaciek, okien, proste len motor. Uplne zohriaty motor.
edit 24.12.2011 : pri nastavovani rozvodov sa mozete uspokojit s hodnotou -0.6 stupna, pri dotahovani ich totiz aj tak posuniete kusok do plusu takze sa krasne zrovnaju. Skontrolovat, samozrejme, diagnostikou tak ako pocas celeho procesu. Ked rozvody nastavite presne na 0,0 pri absolutnom poslednom dotahovani "na fest" sa stane ze ich posuniete na 0.5 a potom nadavanie zacina odznovu ;)
Postreh z tohtorocnej praxe mi nahovara ze presne nastavenie rozvodov je otazka nahody a vacsinou sa to podari za menej ako hodinu. Je to mravencia praca, treba obrovsku trpezlivost a klud v rukach. Rekord mame tri hodiny co sme sa nevedeli trafit, tak sme kliali ze francuzski kocisi ku nam posielali delegacie aby sa naucili nadavat.
edit 27.12.2011: linkovane video ukazuje ako sa to robi keby to servisaci nevedeli - inak sranie je to pekne, treba proste triafat dovtedy dokial tym jemnym tukanim nechytite optimalnych 0.0. Tymto posuvanim vacky totizto dosiahnes nastavenie predvstreku na PD a tym extremne ovplyvnujes pracu toho motora aj ked nepocujes rozdiel. Totizto PD vstrekovace vytvaraju tlak tak, ze ich mechanicky vacka stlaci... a je extremne dolezite "kedy" sa to udeje, teda relativna poloha k pozicii valcov, aby vstreky spricovali palivo do valcov v tom absolutne najvhodnejsom okamihu. Adekvatna vec sa deje na 66kW/81kW starych diesloch, tam sa ale predvstrek nastavuje fyzickym pootocenim cerpadla. Avsak dosledky su presne take iste ako nase PDcka = zle spalovanie, chudobna/bohata zmes, neskoro/skoro vstrekovane do motora atd.
Aby nedochádzalo k mylnému pochopeniu ktorých Tdi sa problematika týka dokladám upozornenie z VAG COM
Poznámka pro vlastníky motorů 1,9 PD a CR (common rail) časování u motorů PD a CR se určuje elektronicky řídící jednotkou motoru.Není nutné ani možné zkontrolovat programem VAG časovíní u motoru PD a CR.Časování se nastavuje pomocí vyhrazeného blokovacího nástroje VAG pri změne rozvodového řemenu
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 27.12.2011 22:11, upravené celkom 5 krát.
-
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 25.12.2008 13:32 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 284
- Dátum registrácie: 06.08.2009 14:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 141
- Dátum registrácie: 03.11.2009 18:54 Zdieľať na Facebook
najhorsie natom je ze to smerovalo fakt nato ze su to tie ventily a mechanici co to mali na VAGU si toto ani nevsimli , ale uz som asi nasiel ten spravny servis ked prve co mi spominal chlapik bolo ze skontroluje poriadne rozvody.spotreba sa v case problemu zvysila o 4 litre , zvuk jak diesel , skratka radost, zajtra idem preto konecne......fakt ako pisal turbo treba nato dat pozor....
-
- Príspevky: 4526
- Dátum registrácie: 24.02.2007 22:10 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 41
- Dátum registrácie: 22.12.2007 00:40 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
suhlas, ale poprve tych pripravkov servisaci vela nemaju a podruhe na tu diagnostiku sa proste nikdy nezaskodi kuknut. Keby to bola robota na hodinu nic nepoviem ale ono to fakt trva menej ako minutu a to nech mi nikto nehovori ze na to nema cas.
Je to perfektna a najpreciznejsia kontrola svojej prace, je to garancia spokojnosti zakaznika. Ked uz toto nezavazi, tak uz potom nic. A nemusis pocuvat pribehy ze "bol som u kocura a po vymene rozvodov som mal 9 litrov spotrebu ; potom mi to taky dilino s diagnostikou nastavil a mam sest a pol. Chodte ku kocurovi, chalani, ten tomu fakt rozumie". Ja vidim ze ty robis inu robotu ale to co sa okolo mna strhlo za posledny tyzden fakt nema obdobu.
a taketo argumenty vela zavazia.
ze?
Je to perfektna a najpreciznejsia kontrola svojej prace, je to garancia spokojnosti zakaznika. Ked uz toto nezavazi, tak uz potom nic. A nemusis pocuvat pribehy ze "bol som u kocura a po vymene rozvodov som mal 9 litrov spotrebu ; potom mi to taky dilino s diagnostikou nastavil a mam sest a pol. Chodte ku kocurovi, chalani, ten tomu fakt rozumie". Ja vidim ze ty robis inu robotu ale to co sa okolo mna strhlo za posledny tyzden fakt nema obdobu.
a taketo argumenty vela zavazia.
ze?
-
- Príspevky: 395
- Dátum registrácie: 04.03.2008 18:46 Zdieľať na Facebook
Dovolím si doplniť už len to, že je to možné pri motoroch 1.9tdi ale iba PD, a ak je o zub posunutý rozvod na benzínovom motore z koncernu, určite to píše aspon chybu sinchronizácie snímača vačky a kluky, alebo aspoň niečo v zmysle nezmyselný signál. Inak už ma neprekvapujú počmárané kryty rozvodov a rozvodové kolesá ani na V6 tdi. Rozvod proste vie vymeniť každý slovák. O správnom napnutí remeňa tu nemá zmysel sa ani rozpisovať.
-
- Príspevky: 2230
- Dátum registrácie: 15.05.2008 13:56
- Bydlisko: Rovinka/Bratislava Zdieľať na Facebook
No ja rozvody dam robit automechanikovi ktory servisuje rozne auta a sam jazdi na peugot 307 hdi, daewoo a este nieco som videl u neho. Servisuje Passaty, Jeep, Suzuki, Peugeot, Citroen, Mercedes takze si myslim ze ma vcelku slusne skusenosti.
Zatial u neho len prezuvam pneu a som spokojny takze ak sa zadari kupit auticko C8 tak uz som s nim dohodnuty.
Auto po kupe ide na 2-3 dni k nemu na kontrolu a doladenie a az potom ho vezmem na bezne jazdenie.
Zatial u neho len prezuvam pneu a som spokojny takze ak sa zadari kupit auticko C8 tak uz som s nim dohodnuty.
Auto po kupe ide na 2-3 dni k nemu na kontrolu a doladenie a az potom ho vezmem na bezne jazdenie.
Mercedes Benz W245 BlueEfficiency (03/2009) Benzin bez Turba
-
- maskot fóra
- Príspevky: 3536
- Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
- Bydlisko: plechovy hotel Zdieľať na Facebook
Re: ludia davajte si pozor na tie rozvody !!
som kukal do svojho auta ale zasuvku na napojenie diagnostiky som nenasielmp3turbo napísal:Avsak kazde auto, aj bmwcka, aj renaulty, aj toyoty mazdy atd, vedia v svojej diagnostike odreportovat ako su nastavene rozvody.
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450
fiat uno logo 1.1
Scania R450
-
- Príspevky: 339
- Dátum registrácie: 16.01.2010 19:02 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 141
- Dátum registrácie: 03.11.2009 18:54 Zdieľať na Facebook
nebudem tu kazit meno jedneho servisu kedze su v okoli piestan velmi popularni a kazdy tam k nim chodi (hlavne koncernove auta) , nieje to autorizovany servis , vidim tam znacky od BB az po BA , skratka sa vyznaju (otec a syn) ale asi robotu nerobia az tak dokonale kedze stary mi povedal ze to je vyhoneny motor a odpalene ventily.ked som sa ho opytal ze ci to moze byt nieco ine tak ma prerusil s otazkou: "POCUJ JA SOM TU MECHANIK ALEBO TY?" tak som to neriesil a isiel hladat pricinu.....vysledok len ukazuje ze uz aj ludia co si cenili niekedy kazde auto to teraz pekne odjebavaju
-
- Príspevky: 3134
- Dátum registrácie: 16.12.2009 15:03 Zdieľať na Facebook
hm. bezny clovek ktory pouziva auto ako nutnost k presunu chodi do srvisu vtedy ked musi a spolieha sa na ich pracu. vacsinou nemaju sancu a ani naladu a zaujem zistovat akym sposobom si dat nastavit rozvody. preto treba apelovat skor na profesionalitu mechanikov. aby ludia ktori su dost vytazeni vlastnou pracou sa nemuseli zbytocne dovzdelavat o veciach ktore nesuvisia s ich pracou a zbytocne ich zdrzuju.
asi to treba riesit ako moj spolocnik. kupi auto na leasing a jazde 3 roky, ked ma auto okolo 130 000km ho preda a kupi zase na leasing nove. este doteraz nemal ziadne problemy so zavadami a to ma uz druhu p307sw.teraz sa chysta predat tu druhu, je to rocnik 1\2008 a je cas na dalsie auto... ma najazdene 140000km a tie napravy uz trosku dost pocut...on to neriesi, treba dalsie auto....
a ja sa vozim na 10 rocnej herke...
asi to treba riesit ako moj spolocnik. kupi auto na leasing a jazde 3 roky, ked ma auto okolo 130 000km ho preda a kupi zase na leasing nove. este doteraz nemal ziadne problemy so zavadami a to ma uz druhu p307sw.teraz sa chysta predat tu druhu, je to rocnik 1\2008 a je cas na dalsie auto... ma najazdene 140000km a tie napravy uz trosku dost pocut...on to neriesi, treba dalsie auto....
a ja sa vozim na 10 rocnej herke...
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
ja tiez.
suhlasim ze viac asi apelujem - alebo by som mal - na servisakov. Zase na druhu stranu, kolkokrat menis rozvody pocas vlastnictva auta? Tak ked uz ten autiak ide do servisu na vymenu rozvodov raz za dva alebo tri roky, mozno by nezaskodilo opytat sa dopredu servisakov ci maju diagnostiku a ci kontroluju nastavenie rozvodov po vymene. Samozrejme povedia ze jasne vsetko sefko robime, aj murujeme. A potom ich zaklincovat ze to chces vidiet. Je tu odo mna popisany postup tak sa ich opytat ze ako sa tie rozvody kontroluju. Nebudu vediet, odchadzas do ineho servisu a tento skrachuje.
Snad.
suhlasim ze viac asi apelujem - alebo by som mal - na servisakov. Zase na druhu stranu, kolkokrat menis rozvody pocas vlastnictva auta? Tak ked uz ten autiak ide do servisu na vymenu rozvodov raz za dva alebo tri roky, mozno by nezaskodilo opytat sa dopredu servisakov ci maju diagnostiku a ci kontroluju nastavenie rozvodov po vymene. Samozrejme povedia ze jasne vsetko sefko robime, aj murujeme. A potom ich zaklincovat ze to chces vidiet. Je tu odo mna popisany postup tak sa ich opytat ze ako sa tie rozvody kontroluju. Nebudu vediet, odchadzas do ineho servisu a tento skrachuje.
Snad.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot], gnagy, tatkotom a 31 neregistrovaných