Problem so servom a blikanim svetiel

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Dá. Len si predtým ako sa v Škode spýtaš na cenu daj nejakú tabletku na upokojenie... :-)

A prosím ťa necituj zbytočne celé predchádzajúce príspevky! Pod témou je tlačidlo Odpovedať...
ferdo9759
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 09.04.2007 14:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ferdo9759 »

:-\ no viem ze v Škode to bude asi drahe, ale v nejakom inom neautorizovanom servise by to malo byt lacnejsie, dufam.
Pilotek
Príspevky: 869
Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Pilotek »

Neviem od akeho do akeho rocnika mali Fabie ten problemovo umiestneny kablovy zvazok do RJ motora, 2000 a 2001 ho maju, neskor uz neviem.
Vsetko sa da vymenit (ale v znackovom servise za majland). Podla mna:
1) daj si skontrolovat ten problemovy zvazok elektroinstalacie dobremu autoelektrikarovi - sukromnikovi (bez ohladu na to ci suvisi s Tvojim problemom blazniveho serva) - ci ho uz mas odbaleny a zdvihnuty (vyviazany) - ak nie, treba to urobit kym nie je zhnity (ak uz zhnity je, elektrikar to opravi),
2) odpoj si ten snimac natocenia volantu od RJ serva (za krytkou namiesto hmlovky v prednom narazniku, aj sam ak si trochu zrucny), rozsvieti sa ti sice na pristrojovke kontrolka volantu (servo bude fungovat v nudzovom rezime), ale ak Tvoje problemy prestanu (blikanie svetiel), bude treba vymenit ten snimac.
Bohuzial TRW snimac je dost drahy - na dobrych webshopoch v CZ sa da zohnat od cca 2200 CZK s DPH (plus nejake dopravne), v slovenskych predajniach s autodielmi mozno od cca 95 EUR vyssie. V oboch pripadoch im musis svoj povodny snimac vratit (mechanicky neposkodeny).
Niektori tvrdia ze snimac staci poriadne vysusit, ini ze to pomohlo len docasne.
Ja si myslim ze idealne je dat novy ale rozhodne uz nie ten povodny zatekajuci typ s plastovym zadkom - ale ten novsi (repasovany) s celohlinikovou zadnou castou z ktorej vedie kabel).
POZOR: treba presne vediet ake mas riadenie - TRW alebo KOYO (to uz nie je take problemove, snimac vyzera uplne inak a je lacnejsi).
POZOR: aj TRW riadenia maju snimac dvoch typov - stary spominany (do cca 2003) a novy - ten sa spozna podla toho, ze kabel z neho nevychadza napevno, ale je na nom konektor a kabelaz je samostatny kus).

Este: najprv skontroluj hladinu servooleja v nadobke (na jej vicku si zaroven precitas, ci mas riadenie TRW).
Nadobka je bohuzial nestastne umiestnena tak, ze musis demontovat airbox, akumulator, plastovy kastlik akumulatora a aj samotne plastove dno na ktorom akumulator sedi. Pod nim najdes to vicko - ked ho vyskrurkujes, na nom je mierka.
Dolieva sa tam skodovacky modrozeleny servoolej (nie obvykly cerveny hydraulicky olej).
Ak vsak oleja bude velmi malo, mozes mat problem ze Ti uteka z prevodky (mechanicka cast - teleso riadenia v ktorom sa pohybuje hreben) riadenia. Pozri na manzety (gumove vlnovce na koncoch riadenia) ci nie su potecene od oleja.
ferdo9759
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 09.04.2007 14:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ferdo9759 »

Rok vyroby je 2000, takze tam bude este stare riadenie. manzety som pozeral pred tyzdnom a vyzerali pekne suche, no ku nadrzke som sa este nedostal, pretoze je naozaj umiestnena zle.
Mozes mi poradit ako sa dostanem ku riadeniu, aby som si najprv pozrel ako to vlatne vyzera a v akom stave su tie kable, kym to dam niekomu spravit.
VOLVO42
Príspevky: 216
Dátum registrácie: 19.05.2008 22:37
Zdieľať na Facebook

Re: Problem so servom a blikanim svetiel

Príspevok od používateľa VOLVO42 »

pan dokonaly ma porsche ] lebo skoda je podla neho vergel
Pilotek
Príspevky: 869
Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Pilotek »

Problemovy kablovy zvazok (ale ten je menej pravdepodobny ako zdroj problemov so servom ak nemas ziadne ine problemy s elektrikou, skor to vyzera na ten snimac polohy natocenia volantu) najdes tak, ze demontujes airbox.
Pod nim sa odkryje pohlad na lavy predny pozdlznu nosnik karoserie iduci okolo vnutorneho blatnika. Ten nosnik jednou stranou prilieha k podblatniku a na druhej strane ma vyvyseny falc. To tvori v zadnej casi (smerom k deliacej stene medzi motorom a karoseriou) taku "vanicku" kde bude kopa spiny a stojaca voda. Touto vanickou je vedeny (ak ho este nemas zodvihnuty-vyviazany) hruby kablovy zvazok ktory stupa smerom k RJ motora. A este k tomu zvazok byva komplet omotany ciernou paskou - voda vnikne dnu medzi kable a uz sa odtial nedostane prakticky nikdy.
Znackove servisy to ludom (po zistenych problemoch) pri prehliadkach odbalovali od tej pasky a vyzdvihovali a vyviazali vyssie, aby zvazok nelezal v tej "vanicke".
Kable vo zvazku zvyknu "napucat" (zelena oxidacia mede pod neposkodenou buzirkou).

Ked uz tam budes skumat, vyskusaj zadny ostrekovac (ci nebude voda vytekat kdesi za LP kolesom). Jeho cierna hadicka vedie tiez tadial a tesne pri medzistene do interieru ma pravouhlu plastovu spojku - casto sa rozpoji a polovica vody strieka tam a len polovica ide do zadnej trysky.
ferdo9759
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 09.04.2007 14:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ferdo9759 »

dakujem za rady, skusim to napjrv takto pozriet ci nieco uvidim a potom sa uvidi co s tym dalej. :2f93:
milan551
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 13.06.2014 11:54
Zdieľať na Facebook

blbnutie serva a preblikavanie svetiel

Príspevok od používateľa milan551 »

Mal som podobný problém. Sadol som do auta, spravil pár kilometrov a niekedy som spozoroval, že mi ide riadene veľmi ľahko do zákruty pri 40-50km/h, chvíľu po blbnutí mi začala svietiť oranžová kontrolka serva (volant s výkričníkom). Takéto blbnutie serva mi často sprevádzalo preblikávanie svetiel bez ohľadu na natočenie volantu. Skúšal som pár servisov a po diagnostike cez kábel mi nič nezistili, väčšinou mi chceli meniť súčiastky okolo serva formou pokus-omyl a teda s tým že môže odchádzať už aj samotné servo.
Chytil som manuál od fábie a pozerám, že interval výmeny servo kvapaliny je každé 2 roky. Tak som skúsil dať vymeniť servo kvapalinu. Tá stará bola velmi riedka oproti tej novej, bodaj by nie keď mala 6 rokov. Servo hneď po prvých pár kilometrov fungovalo tak ako má. Už som spravil 740km od výmeny servo kvapaliny a problémy zmizli!
Otázka je: prečo v autoservisoch chcú meniť káble a súčiastky a nekontrolujú ako prvé kvapalinu?
Servo proste blbo, pretože malo neúčinnú kvapalinu a tým, že je elektro-hydraulické blbla s tým aj elektrika, napätie.
Dúfam že môj príspevok niekomu zachráni veľa €.
Prajem pekný deň.
huto88
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 04.12.2014 09:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa huto88 »

Zdravim, som tu novy...

cital som si tu prispevky ohladom preblikavania svetiel a mozne priciny.

Mam podobny problem, pozorujem preblikavanie svetiel za jazdy ale aj na volnobeh... Preblikavanie sa vacsinou prejavi pri zatoceni volantom, vtedy mi vacsinou aj blbne autoradio. akoby to malo nejaky vacsi odber el. mam fabiu 1.4 combi 50KW rocnik 2002. Myslite ze sa to da zistit na diagnostike? Auto mam 2 roky a zacalo mi to robit cca. mesiac dozadu, hned ako sa to prejavilo tak mi pri cuvani zatial len 1x zobrazilo na palubovke kontrolku volantu s vykricnikom. Od vtedy sa to prejavuje len tym blikanim svetiel a "vypadavnim radia". Cital som tu ze by to mohol byt nejaky zvazok kablov do RJ co je asi zhnity, pripadne TRW snimac alebo po novom aj Olej servo... ak by mi niekto vedel poradit viac, budem vdacny
Darka82
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 15.12.2015 20:43
Zdieľať na Facebook

Dotaz

Príspevok od používateľa Darka82 »

Ty stim rádiem co si uváděl poslední příspěvek jak si dopadl? Já jen že mám to samé.a nevím co stim.
kajo873
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 22.08.2007 11:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kajo873 »

Zdravím páni.
Na mojej Fóbii 1.4 MPI r.v. 2002 som si všimol nasledovný problém. Jazdí na nej žena takže nejak nemám možnosť to sledovať, ona si nevšimla. Ale všimol som si že pri brzdení (prudšom) a zatočení volantom mi akoby vypadlo servo. Ale len pri brzdení a zatočení. Keď stojím a točím tak vpohode, alebo keď idem do zákruty a nebrzdím tak tiež ok. A všimol som si asi 3 krát že keď som stál na mieste oproti bráne tak zakolísala intenzita svetiel. nevenoval som tomu nejak bližšie pozornosť. Žena na tom jazdi dennodene a zatial si nič nevšimla takže to nebude zatiaľ nejak vážny problém.
Viete mi povedať či by to mohol byť snímač natočenia volantu? Po prečítaní viacero tém typujem to typujem na to.
Dík
tempo 1O
Príspevky: 246
Dátum registrácie: 22.01.2007 01:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tempo 1O »

Tie svetla to je normalne pri pohnuti volantom.
Tie vypadky serva pri brzdeni do zatačky dolej olej do serva. Pod baterkou je nadobka.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: encore16V a 27 neregistrovaných