Ako jazdiť na spotrebu ?

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

tomi1981
Príspevky: 174
Dátum registrácie: 18.04.2007 09:31
Zdieľať na Facebook

Ako jazdiť na spotrebu ?

Príspevok od používateľa tomi1981 »

Ahojte. Viete sa vyjadriť k tomu ako by sa malo narábať s DIESLOVÝM motorom, pokiaľ chcem dosiahnuť čo najnižšiu možnú priemernú spotrebu? Myslím tým, či má veľký vplyv na spotrebu používanie svetiel, rádia, ventilátora kúrenia ... atď atď ... ? Máte nejaké tipy ako šetriť ? - ide o súťaž v eko jazde. Ďakujem
tupon
Príspevky: 204
Dátum registrácie: 14.05.2008 16:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tupon »

Dofukaj si gumy :4012:
a daj si dopredu ten najviac aerodynamicky spojler aky najdes
LOCHNESS
moderátor fóra
Príspevky: 3816
Dátum registrácie: 01.12.2007 20:52
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LOCHNESS »

tupon napísal:Dofukaj si gumy :4012:
a daj si dopredu ten najviac aerodynamicky spojler aky najdes
on nesce tunovat

on vyhral tu sutaz s PEUGEOTOM

a kto zajazdi najmensiu spotrebu ten to auto vyhra

tak netrepce somariny
a pomôžte mu . .vyhrat AUTO :300f:
tupon
Príspevky: 204
Dátum registrácie: 14.05.2008 16:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tupon »

tak potom sssssorry

drzim palce a zistil by som si o tom motore co najviac. Myslim naj by bolo si sadnut do takeho predtym s VAG a sledovat naj spotrebu - tot moja skromna rada
kapeda
Príspevky: 1036
Dátum registrácie: 28.12.2006 13:29
Bydlisko: BA
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kapeda »

..zbytocne nestupaj na plyn, podla moznosti nikdy nevyraduj, vzdy sa snaz aj z kopca ist na rychlosti, udrzuj si stalu rychlost, par kvapiek mozno spravi aj to radio a pod....predvidaj kedy treba brzdit, aby si nemusel robit prudke brzdenie a potom sa znovu rozbiehat, pri brzdeni si pomahaj rychlostami 5-4-3-2 a len jemne brzdou...pozeral som jeden test myslim, ze stary focus..panko to odjazdil s najnizsou spotrebou, tak ze radil 1-3-5...ale to uz neviem.....a vela nejedz, aby si nebol tazky :)
suro44
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 16.02.2010 12:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa suro44 »

ja by som si to skusil s niakym inym autom s palubnym pocitacom hod si aktualnu spotrebu a zvykaj si na jazdu aby si ju mal najzsiu a take veci ako svetla tiez posobia nie moc ale trochu hej ak by to bolo dovolene tak na obrysovych.a plus tie gumy ako uz bolo spomenute.pocul som aj o tom dolu kopcom neviradovat a nedupat velmi jemne s plynom radsej podradit.....
vajciak000
Príspevky: 748
Dátum registrácie: 15.02.2009 12:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vajciak000 »

vydriap všetky sedačky samozrejme okrem svojej a vyhádž všetko čo tam nepotrebuješ.

videl som to v dakom filme :40bd:
petonk
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 04.08.2007 11:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa petonk »

Čo najrýchlejšie sa rozbehnúť na požadovanú rýchlosť. Pri zastavení (na semafore, železničnom priecestí) vypínať motor.
dataman
Príspevky: 1229
Dátum registrácie: 12.11.2004 10:50
Bydlisko: NM015
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dataman »

koksooooooo.
idem aj ja s mojim črepom do tej súťaže....
7 litrov na 100km je dobrá spotreba? lol
goshen
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 08.01.2009 09:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa goshen »

A nebude vadit, ze si tou supermegatotaleko uspornou jazdou akurat tak dodrbes motor? :41c2: To pojdes svojim autom, ci?
lanken
Príspevky: 1404
Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lanken »

tlačiť
ja ked chodim na spotrebu mam cca celorocne do 7 a ak normalne tak 8
kôli litru na 100km a ročne 15000km? to mam hlboko v riti ..asi tak 30cmm... :40bd:
biker610i
maskot fóra
Príspevky: 3536
Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
Bydlisko: plechovy hotel
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa biker610i »

a to odkial ste nabrali tie kokociny ze svetla, radio a pod. zvysuju spotrebu :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450
italcars
Príspevky: 2242
Dátum registrácie: 02.12.2008 13:29
Bydlisko: PP-okolie
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa italcars »

treba zapriahnut kona pred auto ! :3035:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

tato problematika ma mimoriadne zaujima. Nie z dovodu spotreby, tak ako pise lanken o stranu dopredu ja mam liter hore alebo dole uplne v prdeli i ked nie zrovna tak hlboko ako on :)



bikerovi :

> a to odkial ste nabrali tie kokociny ze svetla, radio a pod. zvysuju spotrebu

no tomu kur ze zvysuju, pretoze je to spotreba energie ktora sa odniekade musi zobrat. Zapnes 500W muziku, 110W svetla vpredu (2x 55W), 50W vzadu (2x 21W), potom este pridavne svetla a mas vyssiu spotrebu ako bez toho. Odkial sa ta energia zoberie? No presne odtial odkial sa zoberie aj ked zapnes klimu. A to ze spotreba ide hore s klimou vedia uplne vsetci.





VAGom na Peugeot nechod, to je zbytocne.

predpokladam ze vsetci ucastnici sutaze budu mat auta dodane automobilkou a ziadne zmeny nebudu povolene. Teda rovnake gumy, rovnako nafukane, ziadne pridavne spojlery atd. Ziadne vyhadzovanie sedaciek atd. Ak budes moct, pneumatiky prefukat (podla mna do troch atmosfer mozes ist na lahkom aute a znackovych gumach uplne v pohode, pozor potom na jamy na ceste, retardery atd). Urcite budete mat rovnake palivo, nieze niekto bude mat cojaviem V-Power od Šelu a nikto naftu z miestneho rolnickeho druzstva... ak si mozes zvolit naftu, ber Aral Ultimate lebo ma najvyssie cetanove cisla v Europe.

AK VIES S AKYM KONKRETNYM MOTOROM POJDES, NASTUDUJ SI JEHO KRIVKY... PRIEBEH VYKONU A TOCIVEHO MOMENTU. Najdolezitejsia vec.

Palubny pocitac ti je nanic, nemas moznost jazdit na uzavretom okruhu a v kontrolovanych podmienkach takze to je len velmi orientacne.

Zaradeny prevod bez stlaceneho plynu (=jazda dole kopcom atd) ma nulovu spotrebu avsak ti brzdi auto. Kedze ten voz nie je tvoj a nemusis ho setrit, jednoznacne by som dole kopcom vyradil do neutralu a vypol motor (POZOR NA BRZDY A ZAMKNUTIE VOLANTU !!! KLUCIK MUSIS OKAMZITE OTOCIT NASPAT DO PRVEJ POLOHY V KTOREJ TI SVIETIA KONTROLKY NA DOSKE ABY SI NEMAL ZAMKNUTY VOLANT ALE BACHA STALE NEMAS POSILOVAC NA BRZDY !!!! NIEZE SA ZABIJES !!!). S vlastnym autom takymto sposobom nejazdi. Preco vyradit? Lebo sa ti auto viac rozbehne ako ked budes mat zaradeny prevod lebo pri zaradenom prevode BRZDIS MOTOROM. Jednoduche.

preco vypnut? to je jasne, ziadna spotreba. Auto sa rozbieha dole kopcom samo. NEstartovat, start motora spotrebuje kvapky paliva. Zaradit tazky prevod (stvorka, patka podla rychlosti) a pomalicky velmi jemne pustit spojku. Tymto sposobom LIKVIDUJES AUTO A NA VLASTNOM TO NIKDY NEROB (mozu ti preskocit rozvody)!! Na tomto sutaznom si to mozes dovolit lebo nie je tvoje a budes v nom sediet iba tisic kilometrov.

udrzovat stalu rychlost a PREDVIDAT situaciu pred tebou aby si sa co najmenej musel dotykat brzdy. Plynulost jazdy je na spotrebu najdolezitejsia. S tym suvisi aj to spomalovanie a brzdenie, ked ides 80km/h a potom stupis na brzdu aby si zastavil, je to blbost - lepsie je 400metrov pred bodom zastavenia zaradit najvyssi [!] prevod, teda kludne patku pri rychlosti 60km/h pretoze vyssie prevody maju mensiu BRZDNU silu ako ciselne nizsie prevody a nechat ten motor a dvojhmotu trapit sa aj pod volnobeznymi otackami a takto samovolne spomalovat. Kludne tam tu patku nechaj capnutu aj pri 25km/h a 500rpm... tvoje auto to nie je, seres na neho. Keby si pri tej rychlosti60km/h zaradil trojku a nestlacal plyn, mas takisto nulovu spotrebu ako pri patke avsak... ta trojka ta viacej brzdi a rychlejsie ti klesa rychlost !!! Preto patku !!

este raz to poviem inak : co najmenej sa dotykat brzdy. Jazdit tak aby si brzdovy pedal skoro vobec nemusel stlacit.

ziadne radio, ziadna klima, ziadne elektricke spotrebice, ak ti to za ten risk stoji tak aj vypni svetla a jazdi iba s parkovackami (zase na vlastnom aute nikdy!!) preco taketo riesenie? Ked zapnes svetla, mas 2x 55W = 110W ziarovky vpredu. To je 0,11kW ktore musi alternator vygenerovat a dodat. Ano, je to zanedbatelne hovienko ale kvapka ku kvapke. Tymto opatrenim znizis spotrebu o necelu desatinu litra takze je to zanedbatelne.

samozrejme ziadne otvorene okna! Otvoris okno, okamzite mas 5-10% spotreby navyse. Ak bude teplo, zatat zuby, obliect sa nalahko, vzdusne kratasy nic pod nimi, vzdusne bavlnene triko, raz za cas nachvilu otvorit okno, narazovo vyvetrat, zavret a zatnut zuby :)

dalej : ked dojdem domov, odfotim ti jeden "profesionalny" casopis kde chlap pise ze jazdili na Cytrojen C3 Pykazzo. Pred poucenim mal o liter vyssiu spotrebu ako po instruktazi eko-profesionalom. Plyn vraj mali tlacit zhruba do 75% aby auto co najrychlejsie nabralo pozadovanu rychlost (pozor, tlacit plyn do 75% neznamena vytacat motor na 75% otacok teda do priblizne 3000... to urcite nie je ekonomicka jazda).


preskakovanie prevodov ti podla mna nepomoze na spotrebu. Zaradis prilis tazky prevod, stupas zbytocne viac na plyn a spotreba je v prdeli. NEstupas na plyn? Tak rozbeh trva dlhsie z nejakej rychlosti na nejaku inu a zase je to zle na spotrebu (myslienka : ked sa mas rozbehnut zo 45km/h na 70km/h na stvorke a na patke, na ktorom prevode to trva dlhsie pri rovnakom plyne? Alebo na ktorom prevode psychologicky stlacis viac plyn aby...)


ale hlavne hovorim : musis zohnat charakteristiky motoru na ktorom budes jazdit. Vzhladom na extremne podobnu konstrukciu dnesnych motorov v tychto autickach tipujem, ze najmensia merna spotreba (merna spotreba je taky terminus technikus od motorov, kto nevie co to je tak studovat) bude niekde v okoli 1400rpm. Vzhladom na to tipujem ze najmensia spotreba s ohladom na rychlost a CAS potrebny na prejdenie vzdialenosti bude niekde okolo 1250-1350rpm na poslednom prevode pri ustalenej rychlosti.

Velmi to ale zavisi od sprevodovania konkretneho [!!!] Pezotiku na ktorom budes jazdit. Nieco ine je P207, nieco ine je P0508 ktory ma uplne inu kasnu, odpor vzduchu, pneumatiky a celkove sprevodovanie (jednotlive prevody plus staly prevod).





a vies ty co? Nejak ma to chytilo za srdce, lebo uz davno som chcel na mojom Sharane/Galaxy spravit taky prieskum ze ako jazdit co najekonomickejsie.

Tomi, z ktoreho si mesta? Ak z Bratislavy alebo ak za mnou prides, spravime si taku predbeznu eko-rallye na mojom voze. Mam diagnostiku a rozumiem jej, ukazuje okamzite prietoky paliva plus robi spickovu statistiku kde si mozeme nasledne pozriet co a ako, kukneme ci sa viac oplati jazdit 60km/h na stvorke alebo na patke, alebo 70km/h na stvorke alebo patke... skusime najst optimalnu rychlost a optimalny prevod na spotrebu. Je mozne ze najmensiu spotrebu mam pri 57km/h na piatom prevode, je mozne ze pri 82km/h na siestom (pretoze rozdiel v taznej sile na pneu nebude prilis velky kdezto rozdiel v case bude obrovsky, takze zvysena jednotkova spotreba bude vykupena mensim casom pocas ktoreho ta spotreba "plynie")...

kto mate na takuto volovinu zaujem? Skusime zajazdit Sharana za styri litre? :) High-def kamera plus plny zurnal z diagnostiky je samozrejmost aj verejne.




edit : su v tych sutaznych podmienkach aj minimalna priemerna rychlost alebo nejaky konkretny cas co musis zajazdit? ak nie si limitovany casom, je to dobre.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 17.02.2010 12:05, upravené celkom 1 krát.
biker610i
maskot fóra
Príspevky: 3536
Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
Bydlisko: plechovy hotel
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa biker610i »

ani iba s parkovackami nesmies jazdit :3c90: inak pokuta do 60 eur
Osvetlenie vozidla
§ 32

(1) Vozidlo musí mať okrem prípadu uvedeného v § 34 ods. 4 počas jazdy rozsvietené stretávacie svetlomety alebo im na roveň postavené osvetlenie; to neplatí pre nemotorové vozidlo, ktoré musí mať rozsvietené svietidlá počas zníženej viditeľnosti

(4) Vodič smie jazdiť aj s parkovacími alebo obrysovými svietidlami, ak má súčasne rozsvietené stretávacie svetlomety alebo diaľkové svetlomety, alebo predné svetlomety do hmly, ak je nimi vozidlo vybavené.
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: lubos zimovcak, minac, tatkotom a 61 neregistrovaných