Citroen Xsara - ako zdvihnúť zadnú nápravu? *Návod*
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 48
- Dátum registrácie: 07.08.2008 06:40 Zdieľať na Facebook
Citroen Xsara - ako zdvihnúť zadnú nápravu? *Návod*
ahojte nevie niekto nejaku radu ako zdvihnut vyssie zadnu napravu,citroen xsara 2,0hdi,alebo co treba nato.dakujem mozte napisat na moj mail adkowhite@zoznam.sk.
-
- Príspevky: 104
- Dátum registrácie: 16.05.2007 20:31 Zdieľať na Facebook
cauko, tu je nejaky navod, ale v anglictine. Je to sice na P205 ale princip je rovnaky. Kedysi som videl na nete aj velmi pekny navod s fotkami ale nemozem to teraz najst.
http://www.205gti.com/techslamrearUK.htm
http://forum.205gti.org/viewtopic.php?f ... azen%C3%AD
video http://www.youtube.com/watch?v=xWZ1skiC ... 83&index=2
este jedna moznost http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=56&t=5949
este som nasiel nieco http://www.306gti6.com/forum/showthread ... 880&page=1
http://www.205gti.com/techslamrearUK.htm
http://forum.205gti.org/viewtopic.php?f ... azen%C3%AD
video http://www.youtube.com/watch?v=xWZ1skiC ... 83&index=2
este jedna moznost http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=56&t=5949
este som nasiel nieco http://www.306gti6.com/forum/showthread ... 880&page=1
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
_
A čo je to vlastne tá spružina? Nie je to náhodou pstružina?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Jednoduchá záležitosť ale treba pochopiť zopár vecí.
Doporučujem hoci aj dva tri dni dopredu nastriekať povolovač skrutiek (ideálne Luqui Moly,Areca alebo iný kvalitný)na miesta kde je drážkovanie jedného a druhého konca torznej tyče.Čiže štyri miesta,toto nám velmi pomôže pri vyťahovaní tyčí von.
Torzná tyč sa zásadne vyberá v stave úplného odlahčenia,tj zadok auta vo vzduchu,kolesá dole,tlmiče preč.Rameno tým zaujme polohu keď na neho nie je vyvíjaná žiadna sila okrem vlastnej hmotnosti.V tejto polohe sa odoberie miera vzdialenosti medzi dvoma okami tlmiča.K tejto miere x sa pridá cca 30mm a na túto mieru si vyrobime plocháč s troma otvormi pre tlmičové skrutky kde rozostup otvorov bude raz x a tiež x+30mm Túto pomôcku vložime miesto tlmiča do otvorov x,keď budeme dávať späť torznú tyč dáme do otvorov x+30
Uvolníme si a vyberieme z vonkajšieho konca lavej aj pravej tyče istiace podložky.Na vytiahnutie torzky sa používa reverzné kladivo ktoré je ukončené závitom ktorý je v torznej tyči.Pomocou neho vybijeme (vytiahneme) von torznú tyč,ak sa už pohne,nevyberieme ju celkom,ale iba cca do polovice dlžky drážok aby ešte torzka držala v oboch drážkách.Je to opatrenie pre prípad,že druhá strana nepôjde vytiahnuť a tak pôjde aj táto späť v pôvodnom postavení.Čiže len sa dorazí späť.
Ak druhá vylezie von,vrátime sa a vyberieme aj prvú úplne.Vyčistíme dokonale drážky ihlovým pilníkom a ideálne rotačným kartáčom,to isté drážky v náprave.Vložíme mieru x+30 a torzka môže dnu.
Tu treba ujasniť jednu vec.Každý koniec torzky má iný počet drážok a týmto je daný počet polôh ako násobok jedného počtu a druhého.Tj napr 20 x 21 drážok je 420 možných pozícií a teda je to dostatočne veľa,aby sme doslova v každej polohe vedeli nájsť tú (je vždy iba jediná taká) kedy nám torzka vôjde naraz na obe drážkovania. Ešte raz,pozor ! Je iba jediná poloha keď sedí jedno aj druhé drážkovanie. Preto je dôležité mať torzky čisté aby išli lahko suvne späť.Nikdy nasilu.V tej prednastavenej pozícii treba vložiť torzku,potom prehodiť plocháč z mierkou na druhú stranu a tieťž vložiť. Zabezpečiť poistkou,vložiť tlmič,hotovo.
To jest,nech si zvolíte akúkolvek novú polohu,vždy pre túto je jediná pozícia torzky ktorú treba nájsť aby naraz vošla na obe drážkovania.Čiže ...NEPLATÍ ..že zdvihnem o jednu drážku ! To je nezmysel,kolosálna blbosť ! Jedna drážka je obrovská uhlová miera v natočení. Treba mať VŽDY na pamäti že každá poloha má JEDINÚ pozíciu keď VŽDY sedí jedno aj druhé drážkovanie.Kto toto pochopil,môže ich robiť doradu všetky čo Peugeot či Renault.
Doporučujem hoci aj dva tri dni dopredu nastriekať povolovač skrutiek (ideálne Luqui Moly,Areca alebo iný kvalitný)na miesta kde je drážkovanie jedného a druhého konca torznej tyče.Čiže štyri miesta,toto nám velmi pomôže pri vyťahovaní tyčí von.
Torzná tyč sa zásadne vyberá v stave úplného odlahčenia,tj zadok auta vo vzduchu,kolesá dole,tlmiče preč.Rameno tým zaujme polohu keď na neho nie je vyvíjaná žiadna sila okrem vlastnej hmotnosti.V tejto polohe sa odoberie miera vzdialenosti medzi dvoma okami tlmiča.K tejto miere x sa pridá cca 30mm a na túto mieru si vyrobime plocháč s troma otvormi pre tlmičové skrutky kde rozostup otvorov bude raz x a tiež x+30mm Túto pomôcku vložime miesto tlmiča do otvorov x,keď budeme dávať späť torznú tyč dáme do otvorov x+30
Uvolníme si a vyberieme z vonkajšieho konca lavej aj pravej tyče istiace podložky.Na vytiahnutie torzky sa používa reverzné kladivo ktoré je ukončené závitom ktorý je v torznej tyči.Pomocou neho vybijeme (vytiahneme) von torznú tyč,ak sa už pohne,nevyberieme ju celkom,ale iba cca do polovice dlžky drážok aby ešte torzka držala v oboch drážkách.Je to opatrenie pre prípad,že druhá strana nepôjde vytiahnuť a tak pôjde aj táto späť v pôvodnom postavení.Čiže len sa dorazí späť.
Ak druhá vylezie von,vrátime sa a vyberieme aj prvú úplne.Vyčistíme dokonale drážky ihlovým pilníkom a ideálne rotačným kartáčom,to isté drážky v náprave.Vložíme mieru x+30 a torzka môže dnu.
Tu treba ujasniť jednu vec.Každý koniec torzky má iný počet drážok a týmto je daný počet polôh ako násobok jedného počtu a druhého.Tj napr 20 x 21 drážok je 420 možných pozícií a teda je to dostatočne veľa,aby sme doslova v každej polohe vedeli nájsť tú (je vždy iba jediná taká) kedy nám torzka vôjde naraz na obe drážkovania. Ešte raz,pozor ! Je iba jediná poloha keď sedí jedno aj druhé drážkovanie. Preto je dôležité mať torzky čisté aby išli lahko suvne späť.Nikdy nasilu.V tej prednastavenej pozícii treba vložiť torzku,potom prehodiť plocháč z mierkou na druhú stranu a tieťž vložiť. Zabezpečiť poistkou,vložiť tlmič,hotovo.
To jest,nech si zvolíte akúkolvek novú polohu,vždy pre túto je jediná pozícia torzky ktorú treba nájsť aby naraz vošla na obe drážkovania.Čiže ...NEPLATÍ ..že zdvihnem o jednu drážku ! To je nezmysel,kolosálna blbosť ! Jedna drážka je obrovská uhlová miera v natočení. Treba mať VŽDY na pamäti že každá poloha má JEDINÚ pozíciu keď VŽDY sedí jedno aj druhé drážkovanie.Kto toto pochopil,môže ich robiť doradu všetky čo Peugeot či Renault.
-
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 14.11.2011 19:53 Zdieľať na Facebook
Zadok na Megane je nižšie, než by mal byť, avšak torzky prasknuté nie sú.
Má význam presadzovať staré, unavené torzné tyče? Alebo radšej zohnať nové torzky? To presadenie torziek vo mne budí dojem ako keby som na pružinovej náprave vyležané pružiny podložil kusom gumy. Auto síce bude vyzerať opticky vyššie, no nemyslím že staré vyležané pružiny/torzky budú mať rovnakú pružiacu charakteristiku ako nové.
Má význam presadzovať staré, unavené torzné tyče? Alebo radšej zohnať nové torzky? To presadenie torziek vo mne budí dojem ako keby som na pružinovej náprave vyležané pružiny podložil kusom gumy. Auto síce bude vyzerať opticky vyššie, no nemyslím že staré vyležané pružiny/torzky budú mať rovnakú pružiacu charakteristiku ako nové.
-
- Príspevky: 549
- Dátum registrácie: 10.10.2006 11:47 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných