SEAT IBIZA DIESEL TROJVALEC AMF

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

jefo1
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 31.03.2007 21:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jefo1 »

Mám 805.4 .Najprv skúsim ešte tu váhu vzduchu prehodiť.To turbo keď dám dole ,asi bude treba nové tesnenie výfuku.že?
A keď ho dám dole s IBIZI a rozoberiem ho ,nebude to stačiť?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

805.4ka je dobra, zhodou okolnosti ju mam aj ja.

turbo : ano, tesnenia budes potrebovat nove (na 1.9tdi 85kW stoji 23eur tak hadam tvoje nebude drahsie) pripadne ich mozes nahradit tymi medenymi tesniacimi pastami ci ake to su co vydrzia obrovske teploty.

ked to turbo rozoberes, vycistis a zlozis, mozno sa tvoj problem strati ale mozno nie:

http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html
jefo1
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 31.03.2007 21:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jefo1 »

Skusali sme merat na stejnom kopci.
1 - vymenana vahy vzduchu
2- povodny stav
3-vymena skrinky podtlakov a vahy vzduchu
4- hodnoty s fabie org.

Merana skupina 11 - turbo
Merana skupina 03 - vaha vzduchu

http://rapidshare.com/files/330367473/Logs.7z.html
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ty woe, ja mam dost. Skusim to takto: v povodnych nevymenenych komponentoch vidim ze vaha velmi znacne nadhodnocuje:

subor "vymena vahy s fabie":
sekunda / otacky / ma byt / v skutocnosti namerane / EGR (naplno, 4.8% lebo tlacis plyn na podlahu)

3.69 2142 665 1087.8 4.8
4.05 2226 670 1156.4 4.8
4.41 2310 685 1190.7 4.8
4.77 2394 705 1195.6 4.8
5.11 2457 720 1161.3 4.8
5.47 2541 735 1166.2 4.8
5.83 2625 750 1161.3 4.8
6.19 2709 765 1141.7 4.8
6.56 2772 780 1107.4 4.8


prieser : ma byt okolo 660 az 780mg/H, v skutocnosti nameranych 1087 az 1195mg/H co je nesulad, viac ako 50% navrch. Podla mna zla vaha POKIAL nie je cipovana tvoja masina a niekto nedodrbal tieto hodnoty v riadiacej jednotke. Zaujimave je ze ked si ju vymenil za ten druhy kus (ale teraz som sa stratil v suboroch a neviem kde som to videl), tak sa opakovalo toto viacmenej v tom istom meritku. A to teda fakt neviem co si mam mysliet, hadam nie su dve rovnako odfajcene... pozri si ci maju rovnaky kod. Je este mozne ze tvoja vaha odisla a niekto ju nahradil inou vahou z rovnakeho motoru ale ineho auta (seat->skoda).


A zaroven kukam ako puk na tlaky turba: vseobecne su v poriadku avsak VZDY V KAZDOM SUBORE pod zhruba 1900rpm vidim ze turbo tlaci MENEJ ako by malo. Konkretny priklad: subor "povodna vaha vzduchu" :

zase sekunda merania / otacky (sorry zle oddelene do stlpcov ale hadam je to jasne) / ma byt / v skutocnosti je namerany / EGR
0.3 1512 1448.4 1132.2 24.7
0.66 1512 1550.4 1203.6 24.7
1.02 1554 1591.2 1254.6 24.7
1.36 1596 1621.8 1305.6 24.7
1.72 1617 1662.6 1377 24.7
2.08 1680 1713.6 1448.4 24.7
2.44 1722 1764.6 1519.8 24.7
2.78 1785 1836 1601.4 24.7
3.13 1827 1866.6 1683 24.7
3.49 1890 1927.8 1774.8 27.9
3.84 1974 1989 1856.4 33.1
4.19 2037 2029.8 1927.8 37.1
4.53 2100 2050.2 2019.6 38.6
4.89 2184 2080.8 2101.2 40.6
5.25 2247 2091 2182.8 43
5.57 2310 2091 2213.4 45
5.9 2394 2091 2193 47
6.25 2457 2091 2193 48.2
6.59 2541 2091 2152.2 49
6.93 2604 1836 2142 49.8


do 2037 otacok v tomto logu vidis podstatne mensie tlaky z turba ako by mali byt. Potom nastava zlom, od 2247rpm do 2541rpm (meranie od sekundy 5.25 do 6.59) ti ukazuje VYSSI tlak turba ako by mal byt a potom sa to nadherne zrovna a je to uplne ukazkovy priklad:

11.89 3255 2080.8 2070.6 53.4
12.25 3297 2060.4 2070.6 53.8
12.61 3339 2050.2 2050.2 54.2
12.97 3381 2029.8 2040 54.6
13.33 3423 2019.6 2009.4 54.6
13.69 3465 2019.6 2009.4 54.6
14.05 3507 2019.6 2009.4 55
14.39 3528 2019.6 2019.6 55
14.73 3570 2019.6 2019.6 55.4
15.08 3612 2019.6 2009.4 55.4
15.44 3633 2019.6 2009.4 55.4
15.78 3675 2019.6 2009.4 55.4
16.13 3696 2019.6 2009.4 55.8
16.47 3738 2019.6 1999.2 55.4
16.83 3759 2019.6 2009.4 55.8
17.17 3801 2019.6 1999.2 55.8
17.53 3822 2009.4 1989 55.8
17.88 3843 2009.4 1978.8 55.4
18.22 3885 2009.4 1989 55
18.56 3906 2009.4 1989 55
18.92 3927 2009.4 1989 54.6
19.27 3969 2009.4 1989 54.6
19.63 3990 2009.4 1999.2 54.6
19.97 4011 2009.4 2009.4 54.6
20.33 4032 1999.2 2009.4 54.6
20.69 4053 1999.2 2009.4 54.6
21.05 4095 1999.2 1999.2 54.6
21.39 4116 1999.2 1999.2 54.6
21.75 4137 1999.2 1989 54.6
22.1 4158 1999.2 1989 54.2
22.45 4179 1999.2 1989 53.8
22.8 4200 1999.2 1968.6 53.8
23.14 4200 1999.2 1958.4 53


neviem co si mam o tom mysliet, ale na zaciatku variabilita (regulacia tlaku lopatkami) akokeby nechcela dostatocne rychlo zareagovat, nasledne sa chyti, prezenie to a potom sa odreguluje dobre.

Mozne priciny:
- miniaturna netesnost v podtlakovych hadickach
- zaneseny/ciastocne nefunkcny elektromagneticky regulacny ventil (neviem ako je to oznacene v tomto motore, myslim ze N75 ako v 1.9tkach)
- alebo najskor pridrete turbo ; vybrat von, vycistit.


Je pravda ze takyto problem sa nevidi casto a daleko skor mas prekroceny plniaci tlak ako nedosiahnuty. Zatial som videl len dve turba ktore toto robili, obidve boli vadne a po vymene chodia auta dlhodobo v pohode (boli to 1.9tky, 85kW a 96kW verzie).

Co ti robi auto na otackach od zhruba 1200 do 1800? Nedymi ti nahodou vo vyssej miere ako pri otackach nad 2300? Alebo ci trosku nekucka alebo necuka akokeby nemalo naftu? Nestraca tah? Nemas po prekroceni zhruba 1900-2000otacok dojem velmi prudkeho az neadekvatneho zatlacenia do sedacky? Mozes to porovnat s fabiou, su to priblizne rovnako tazke auta a maju rovnaky motor takze ten dojem by mal byt viacmenej rovnaky.
jefo1
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 31.03.2007 21:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jefo1 »

Dnes som spravil zhruba 600 km s pôvodnou váhu vzduchu. Ten motor pri nižších otáčkach 1200-2200 ot/min. trasie -vibruje /ako píšeš-keby nemal naftu/ , aj som rozmýšľal vybrať čerpadlo z nádrže a vyčistiť sitko -ak tam nejaké je,a či by to vôbec pomohlo./rezonujú vo vnútri až prieduchy vzduchu. Potom ťa až tak celkom nezatlačí do sedačky ,ale auto po týchto rezonanciách sa stabilizuje a zrýchľuje. Motor nedymí.
Tento motor je stavaný pri 2000 ot/min. na 3ojke -50km/h ,na 4ôrke -90 km/h.a to je dosť problém.Pokiaľ to má nad 2200 ot/min.tak sa s tým vcelku dobre a "ticho" dá ísť.
Tiež som rozmýšľal kúpiť novú org.váhu vzduchu v SEATE . /tá sa predáva aj s prírubou/ . -len či by to pomohlo.
Čo povieš na hodnoty turba na Fábii? /včera - 011/
Zatiaľ veľká Vďaka mp3turbo.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

podla mna je drapnute to turbo, mam taky blby pocit. To trasenie a klepanie som zazil na A3ke kde to turbo bolo chytene, po vymene ide ako vino.

a bohuzial v tomto pripade nestaci "vycistit turbo" teda naklapanie lopatiek.

urcite problem nevyriesis vymenou vahy vzduchu (auto by ti netriaslo, proste by neslo alebo by padalo do nudzoveho rezimu a islo by ako nalozena avia hore kopcom) a na 99% ho nevyriesis vycistenim sitka.


s tym turbom na fabii som si nevsimol na prvy glanz nic zaujimave, ale je pravda ze som to kukol hodne rychlo. A teraz sa tomu nemozem venovat :(


samozrejme ze do vyriesenia prudko odporucam jazdit na otackach nad 2200. Zase az taky problem to nie je a ani spotreby sa nemusis bat.
jefo1
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 31.03.2007 21:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jefo1 »

Meranie som robil aj s vymenením N75 /nazval som to ako skrinka podtlakov/.
Skrinka podtlakov /združený prístroj/- ventilový blok-obsahuje / pre vysvetlenie ostatným/:
-elektromagnetický ventil spätného vedenia výfukových plynov N18
-elektromagnetický ventil obmedzovania plniaceho tlaku N75
-elektromagnetický ventil škrtiacej klapky sacieho potrubia N239

A ešte jedna vec k tým vibráciám.Zdá sa mi ,že pokiaľ je motor studený /cez sacie potrubie prúdi ešte studený vzduch/ a tým je aj snímač tlaku nasávaného vzduchu G71 a zároveň aj snímač teploty nasávaného vzduchu G72 /jedná sa o jeden združený snímač/,tak vibrácie necítiť. Skúsim "malé"zrýchlenie so studeným motorom a uvidíme.Zhruba z 1200-2200 ot/min.
jefo1
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 31.03.2007 21:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jefo1 »

Vrátim sa k predošlému meraniu,tu sú výsledky porovnania 011-turbo:
Váha z Fábie priniesla pre Ibizu zisk +,strata- pri otáčkach
1449 +112cirka /otáčky podobné/
1470 +123cirka
1512 +143 /otáčky rovnaké/
1554 +132,6
1617 +102
1659 +112
1722 +112
1890 + 81
1953 +41
2100 +41
2583 -40cirka
3024 -20
3339 -10
3423 +20
3465 +10
3507 0
3528 0
3570 0

pri výmene váhy vzduchu z Fábie bol pre Ibizu MAF skutočný ,väčší +,menší -,pri otáčkach:
1533 -10
1575 0
1680 +14
1911 +34
2394 +29
2709 +59
2919 +39
3234 +54
3297 +39
3360 +49
3423 +29
3486 +24

Porovnanie tlaku turba Fábia pôvodný stav a Ibiza má váhu z Fábie.
Ibiza ma tlak na turbe o +vyšší,-nižší ako Fábia pri otáčkach:
1512 -41
1890 -92
2037 -112
2457 +20
2877 +11
2982 +10
3087 -10
3381 -20
3465 -21
3885 -10
3948 0
4074 0
4116 +10
4179 +11
Naposledy upravil/-a jefo1 v 07.01.2010 20:24, upravené celkom 1 krát.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

> Meranie som robil aj s vymenenĂ­m N75 /nazval som to ako skrinka podtlakov/.


tak potom uz fakt asi len to nestastne turbo.

Na tie cisla co si pisal velke bacha... ked spravis desat merani bez akejkolvek zmeny komponent na aute, NIKDY nedostanes tie iste vysledky. Dovod? Medzi tymi meraniami ti uplynie tretina sekundy (pozri si prvy stlpec) a tie tlaky proste budu odlisne v ramci nejakej tolerancie... par desiatok mBar horedole. Pokial budes mat odchylky zopar stoviek, tak to je objektivne.

V tomto konkretnom pripade by som sa tymi rozlicnymi cislami prilis nezaoberal, su skoro uplne rovnake a dovod vysvetleny vyssie.



Ked mozes a mas priestor, cas atd, skuste prehodit turba. Ibiza zacne chodit a Fabia zacne trhat.
jefo1
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 31.03.2007 21:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jefo1 »

Dnes som skusal turbo zo studeným motorom.
Tu su hodnoty:

http://rapidshare.com/files/331254968/h ... g.rar.html
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

zase ten isty problem: zaostala oneskorena regulacia:

0.33 1743 1734 1020 24.7
0.69 1806 1846.2 1101.6 24.7
1.05 1890 1917.6 1193.4 24.7
1.39 1953 1978.8 1315.8 24.7
1.75 2037 2029.8 1428 25.1
2.11 2163 2070.6 1550.4 25.1
2.47 2268 2091 1703.4 28.7
2.81 2394 2091 1876.8 35.9
3.17 2562 2091 2070.6 38.3
3.53 2667 2091 2203.2 40.6
3.88 2772 2091 2244 42.6
4.22 2919 2091 2264.4 46.2
4.58 3024 2091 2274.6 49
4.94 3150 2091 2223.6 51.4
5.28 3255 2080.8 2152.2 53.4
5.64 3360 2040 2080.8 55


turbo ma mat vyssie tlaky ako v skutocnosti dosahuje, potom sa to dorovna a presvihne (ma mat 2091 a ma 2203, 2244, 2264, 2274, 2223, 2152) a potom sa to zrovna.

Obidva tie subory ukazuju to iste. Kedze si N75ku prehodil, fakt sa mi zda to turbo. Uz nic ine by nemalo stat v ceste tomu "ťahadlu za tyčku".
uniba
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 03.01.2010 15:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa uniba »

co si myslite o 55 KW motore 1,4 TDI???? v seate ibiza?staci vykon na taku kasnu?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

staci. Nie je to cisty pretekar ale jazdi uplne v pohode. Turbo a vysoky tocivy moment robia obrovsky rozdiel oproti povodnym 55kW ci 50kW hladkym 1.9d motorom co boli napriklad vo Felicii.

do mesta uplne v pohode, na dialnici to 130km/h vytiahne a udrzi polahky, preteky do vrchov s tym nevyhras ale odvezies sa hodne rychlo.

jednoduche :)
jefo1
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 31.03.2007 21:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jefo1 »

K tomu výkonu. V meste vaľmi pružne auto.Nízka spotreba.Na diaľnici v Nemecku, keď som ho skúšal cestou domov ,tak podla navigačného 175 km/h. Aj teraz to toľko dá ,no v nízkych otáčkach /v mojom prípade/ treba poriešiť ten problém.
Moja manželka s ním jazdi a môžem porovnať s P206 1,9 D-hladký.Mala ho predtým.Podstatne nižšia spotreba a vyššia pružnosť.
Tá hlučnosť nieje väčšia ,ale ten motor vydáva atypický zvuk./kosačka/ . Je to proste 1.9TDI- PD ,bez jedného valca.

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných