Primazavanie - aka napln?
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 447
- Dátum registrácie: 11.12.2008 11:36 Zdieľať na Facebook
Primazavanie - aka napln?
Zdravim,
mam elektronicke primazavanie a pri montazi ma "strasili" ze don musi ist napln rovnakej znacky ako je elektronika. Co samozrejme mohol byt aj predajny tah kedze to predavaju ako jedny z mala...
Mozem pouzit aj inu napln, napr. vap-saver? Ake mate skusenosti?
mam elektronicke primazavanie a pri montazi ma "strasili" ze don musi ist napln rovnakej znacky ako je elektronika. Co samozrejme mohol byt aj predajny tah kedze to predavaju ako jedny z mala...
Mozem pouzit aj inu napln, napr. vap-saver? Ake mate skusenosti?
LS600h
XC90
XC90
-
- Príspevky: 374
- Dátum registrácie: 20.07.2013 14:26 Zdieľať na Facebook
-
- Sir
- Príspevky: 7394
- Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
- Bydlisko: Slovak Banana Republic Zdieľať na Facebook
Na 100.000km to vychádza 1500 eur len za aditívum.
Niekedy si pozerám aj témy, kde ľudia píšu o tom, aké majú skúsenosti s týmto domazávaním. Nájdu sa tam aj takí, ktorí majú rovnaké auto, ale bez domazávania a nikdy nemali problém s funkčnosťou motora.
Také Turecko, ktoré je jedným z najväčších užívateľov áut prerobených na LPG na svete - na nejaké domazávania tam z vysoka vieš čo A tie autá jazdia a jazdia a jazdia...
Veru tak - treba sa zamyslieť nad tým.
Niekedy si pozerám aj témy, kde ľudia píšu o tom, aké majú skúsenosti s týmto domazávaním. Nájdu sa tam aj takí, ktorí majú rovnaké auto, ale bez domazávania a nikdy nemali problém s funkčnosťou motora.
Také Turecko, ktoré je jedným z najväčších užívateľov áut prerobených na LPG na svete - na nejaké domazávania tam z vysoka vieš čo A tie autá jazdia a jazdia a jazdia...
Veru tak - treba sa zamyslieť nad tým.
-
- Príspevky: 292
- Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25 Zdieľať na Facebook
Re: Primazavanie - aka napln?
mozes aj iny samozrejmeladodgers napísal:Zdravim,
mam elektronicke primazavanie a pri montazi ma "strasili" ze don musi ist napln rovnakej znacky ako je elektronika. Co samozrejme mohol byt aj predajny tah kedze to predavaju ako jedny z mala...
Mozem pouzit aj inu napln, napr. vap-saver? Ake mate skusenosti?
ja napriklad davam JLM Valve Saver Fluid cena do 20e za litrove balenie. 5litrove vyde do 80e.
a nejaku dobu som nedaval aj nic, kedze som si to nesledoval ci to funguje, ci sa mina napln alebo ci je prazdna, ale elektronicky system by to mal mat strazene ci uz je prazdna napln a omnoho lepsie to davkuje.....
Naposledy upravil/-a CAMLS v 03.08.2015 13:39, upravené celkom 2 krát.
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km
LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
340 000km
LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
-
- Príspevky: 447
- Dátum registrácie: 11.12.2008 11:36 Zdieľať na Facebook
Bud si chcel napisat milion km, alebo 150eur.Sliedic napísal:Na 100.000km to vychádza 1500 eur len za aditĂvum.
.
Nuz, kazdopadne ked uz ho tam mam liat tam nieco budem...
Naposledy upravil/-a ladodgers v 03.08.2015 13:13, upravené celkom 1 krát.
LS600h
XC90
XC90
-
- Príspevky: 292
- Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25 Zdieľať na Facebook
kde si prisiel k tomu vypoctu???Sliedic napísal:Na 100.000km to vychádza 1500 eur len za aditívum.
Niekedy si pozerám aj témy, kde ľudia píšu o tom, aké majú skúsenosti s týmto domazávaním. Nájdu sa tam aj takí, ktorí majú rovnaké auto, ale bez domazávania a nikdy nemali problém s funkčnosťou motora.
Také Turecko, ktoré je jedným z najväčších užívateľov áut prerobených na LPG na svete - na nejaké domazávania tam z vysoka vieš čo A tie autá jazdia a jazdia a jazdia...
Veru tak - treba sa zamyslieť nad tým.
priemerna cena za liter 20e a to vydrzi cca 10 000km pri obycajnom podtlakovom systeme "domazavania"
ci to ma alebo nema zmysel neviem posudit, radsej to mam a hotovo...kazdopadne 20e na 10 000km je zanedbatelna polozka....ale mam aj privstrek benzinu pre istotu od vysokych otacok, kedze rad sa vnich pohybujem a tomu verim skor....
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km
LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
340 000km
LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
-
- Príspevky: 374
- Dátum registrácie: 20.07.2013 14:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 447
- Dátum registrácie: 11.12.2008 11:36 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1644
- Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 31
- Dátum registrácie: 19.09.2013 21:28 Zdieľať na Facebook
No
problematika je trošku zložitejšia, ale skusim v kratkosti:
Tak v prvom rade trpia hlavne výfukové ventily a ich sedla ked že tie musia zniesť daleko vyššie teploty ako ventily sacie. Tu je velmi dôležité z akeho materialu boli hlavne sedlá vyrobené a pri akej teplote dochadza k ich deformovaniu. Je to ako pri zváraní, ak sa kov zahreje tak zmekne. Ak zmekne sedlo ventilu a buší po nom ventil, tzv zaklepe sa a nasledne ho podpaluje... vzniknute teploty su zavisle od velmi vela veci od nastavenia zmesi, typu splynovaca,chladenia motora a (teraz pre vyznávačov LL inervalu) aj od kvality oleja keďže olej slúži aj na odovzdanie tepla medzi súčasťami a taký karbon atd to znacne znemožňuje , sposob jazdy atd... Cakumprask je ovela dôležitejší typ materialov z akych boli chulostive súčasti motora vyrobene ako domazavanie a co sa týka aditiva nieje relevantny výskum na potvrdenie či vyvratenie jeho funkčnosti.
problematika je trošku zložitejšia, ale skusim v kratkosti:
Tak v prvom rade trpia hlavne výfukové ventily a ich sedla ked že tie musia zniesť daleko vyššie teploty ako ventily sacie. Tu je velmi dôležité z akeho materialu boli hlavne sedlá vyrobené a pri akej teplote dochadza k ich deformovaniu. Je to ako pri zváraní, ak sa kov zahreje tak zmekne. Ak zmekne sedlo ventilu a buší po nom ventil, tzv zaklepe sa a nasledne ho podpaluje... vzniknute teploty su zavisle od velmi vela veci od nastavenia zmesi, typu splynovaca,chladenia motora a (teraz pre vyznávačov LL inervalu) aj od kvality oleja keďže olej slúži aj na odovzdanie tepla medzi súčasťami a taký karbon atd to znacne znemožňuje , sposob jazdy atd... Cakumprask je ovela dôležitejší typ materialov z akych boli chulostive súčasti motora vyrobene ako domazavanie a co sa týka aditiva nieje relevantny výskum na potvrdenie či vyvratenie jeho funkčnosti.
-
- Sir
- Príspevky: 7394
- Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
- Bydlisko: Slovak Banana Republic Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 31
- Dátum registrácie: 19.09.2013 21:28 Zdieľať na Facebook
Ešte doplním k tomu privstreku benzinu: myslím že žiješ v mylnej viere že ti to privstrekuje palivo vždy nad určite otáčky a pri určitej dĺžke vstreku. Omyl. To palivo to tam privstrekne raz od zosliapnutia pedalu a potom zas až od ďalšieho zosliapnutia (iba raz,za spomínaných okolnosti,nie neustale). Inak by dochadzalo k miešaniu zmesi a pokial viem tak to ešte žiadna plynova RJ nezvláda... Opravte ma ak sa mylim, rád si doplním poznatky.
-
- Príspevky: 1383
- Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06 Zdieľať na Facebook
ja mam namontovane JLM, ale nastavil som si to na 1 kvapku za 40 sekund
neverim, ze to ma nejaky extra ucinok, ale kedze som napln zohnal lacno, tak to tam lejem, 5-litrovka JLM sa da kupit v PL osobne za 45 eur, cize liter vyjde za 9 eur
za 40 tisic km som dolial asi liter a pol, ked to zratam tak to nerobi ani 4 centy na 100 km cize je to totalne zanedbatelna suma
(kto nema PL za rohom tak s postou do SK to vyjde 60 eur)
neverim, ze to ma nejaky extra ucinok, ale kedze som napln zohnal lacno, tak to tam lejem, 5-litrovka JLM sa da kupit v PL osobne za 45 eur, cize liter vyjde za 9 eur
za 40 tisic km som dolial asi liter a pol, ked to zratam tak to nerobi ani 4 centy na 100 km cize je to totalne zanedbatelna suma
(kto nema PL za rohom tak s postou do SK to vyjde 60 eur)
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
Ak nevieme niečo zmerať nevieme nič. Nikto nezmeral či primazávanie funguje či nie. A na forach celého sveta sa ľudia pýtajú primaz áno čo nie a dostávajú vždy jednu odpoveď - nevieme... nepoškodí a či pomôže??? A do toho ďalšia otázka - ak prímaz tak ktorý? Je porovnácia tabuľka zloženia tých kvapalín ale ako je to pre laika prínosné?
Niekto tú pravdu pozná ale kto? A ako je písané do toho ešte tisíc premenných typu typ motora, jeho stav, typ splyňovača, jeho stav, nastavenie, možno aj kvalita paliva, štýl jazdy...... celý vesmír možností a z toho vyplýva len jedno že vieme o tom h...o aby ste ti dali relevantnú odpoveď. proste LPG má aj nejaké to riziko a to si musí každý zvážiť či do toho ide.
Niekto tú pravdu pozná ale kto? A ako je písané do toho ešte tisíc premenných typu typ motora, jeho stav, typ splyňovača, jeho stav, nastavenie, možno aj kvalita paliva, štýl jazdy...... celý vesmír možností a z toho vyplýva len jedno že vieme o tom h...o aby ste ti dali relevantnú odpoveď. proste LPG má aj nejaké to riziko a to si musí každý zvážiť či do toho ide.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní