Prihlásenie LPG - osobná skúsenosť

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

vtech
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 25.01.2010 16:05
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vtech »

scorpi4 napísal:hm..dost drahy splynovac..mam rovnaky, cena 850 eur...ostatne rovnaky postup..akurat som to mal na pockanie..
V tejto cene sa teraz predávajú iné poľské systémy - napr. Technology-gaz, alebo Gastech, možno i Zenit so vsetkymi polskymi dielmi. Kým Solaris je z viac menej talianskych. Pri tejto cene málo pravdepodobné že tam máš Solaris. Mali by tam naozaj minimum za svoju robotu. Vystavili Ti aj protokol o montáži?
fredy1000000
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 16.10.2010 21:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fredy1000000 »

nema niekto skusenost s montazou splynovaca na passat b3 tusim nie je hromadne schvalenz
matozato
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 23.07.2010 21:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa matozato »

Ja som daval montovat do 5-valca VW, cena ako za 6-valec 1300€ + 100€ flashlube. Nebolo to hromadne schvalene. Bol som len na miestnom urade a policii, nemusel som ist na STK ani emisnu.

Cena je podla mna OK. Mal som ponuky aj na lacnejsie. Ale bola dlha cakacia doba. Mam Zenit a ak by som mal montovat este raz, tak by som sa zaujimal viac o skusenosti dielne a referencie a nie o znacku. Je jedno, ci je to polske alebo talianske. Dolezite je to, ako to dokazu nastavit a nie vymyslat o chybe na benzine, ktora sa prejavi na plyne.

Toto nebude moje posledne auto na LPG a nabuduce pojdem na montaz s tym, ze chcem zakazkovy list aj s popisom toho, co je samozrejma. Na volnobehu mi motor nedokazal udrzat otacky, tak som neprevzal auto.Chyba je vraj vo svieckach. Po vymene sviecok ziadna zmena (20€ za robotu). Upravovali to tyzden, nakoniec volnobeh mi bezi na benzine a plyn ide od 1600ot/min (dalsich 20€). Po 10tis km mi zacal vynechavat jeden valec. Po dalsich 1000km su to uz 3. Mam tam zasa nove sviecky. Takze v tom to nebude. Tak som zvedavy, co s tym teraz spravia.Ak mi to nedokazu spravit, ako to mozem riesit?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

vybrat si kvalitnu firmu nabuduce.

mozeme vediet kto boli ti fušeri co ti to takto spravili? Meno firmy prosim... to ze sa nieco nepodari je normalne ale aby sa potom vyhovarali a zvalovali to na vsetko mozne aj nemozne nie je ok - bohuzial je to typicky slovenske.
donmartin
Príspevky: 536
Dátum registrácie: 25.06.2007 12:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa donmartin »

kamy99
Založený: 07 september 2009
Príspevky: 16

vs

scorpi4
Založený: 18 júl 2008
Príspevky: 3168
Bydlisko: TT, PN, TN

hadaj cije prispevky si beriem k srdcu...dalsi blb na fore.

inak do felicie 1,6 MPI to vyslo 830€+kolky,administrativa...
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

Platne pracovisko montaze LPG (PMPZ)

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

skorpi, nechcem byt zly ale kamky ma pravdu. Na stranke www.datagas.sk si mozes pozriet aktualny zoznam dielni LPG ktore maju platne osvedcenia na montaz LPG (preklikaj sa na "platne racoviska" cez vstup pre verejnost). Pozeral som to a naozaj, v Trnave nema licenciu nikto.
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

VW

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

To "matozato".
Neviem kto Ti to montoval, ale u nas mame jeden zaujimavy postreh. Volkswageny Passaty (s roznymi motormi-1,8T / 2,8 V6) sme prerobili viacere a po nejakom case sa nam zacali vracat s "fantomovymi" zavadami. Vynechavanie valcovnekludny volnobeh, potiaze pri rozbiehani...) Nechapali sme preco sa to stava takmer vylucne na Passatoch r.v.1996-2001. Ked sa ale objavil treti kus s podobnymi symptomami prisli sme na to, ze tieto auta maju malu konstrukcnu vadu-zapchava sa odtokovy kanal v torpedovej stene a jednoducho priestor pod stieracmi je v case dazdov vytopeny az takmer po sklo. V tom priestore sa zvacsa umiestnuje riadiaca jednotka LPG ktoru vytopi a problem je na svete. Takze to nieje problem LPG, montaze samotnej ale problem auta ako takeho. (zaujimavostou je, ze auta ktore sme robili so splynovacom BRC tento problem nemaju, nakolko riadiaca jednotka BRC je vodotesna-je ovela lepsie vyrobena ako RJ Zenit,Gastech a podobne PL produkty.Mozem predviest u nas na firme-ked si ich porovnate pochopite). Nechcem sa tymto zastavat lajdackej roboty, chcem poukazat na zaludnosti ktore nam prinasa zivot a s ktorymi sa v praxi stretavame. Takze-majitelia Passatov-cistite si odtokove kanaly, predidete problemom.
scorpi4
Príspevky: 6093
Dátum registrácie: 18.07.2008 17:35
Bydlisko: TT, PN, TN
Zdieľať na Facebook

Re: Platne pracovisko montaze LPG (PMPZ)

Príspevok od používateľa scorpi4 »

MayoZVOLEN napísal:skorpi, nechcem byt zly ale kamky ma pravdu. Na stranke www.datagas.sk si mozes pozriet aktualny zoznam dielni LPG ktore maju platne osvedcenia na montaz LPG (preklikaj sa na "platne racoviska" cez vstup pre verejnost). Pozeral som to a naozaj, v Trnave nema licenciu nikto.

no vidis,tak maju problem s databazou, ja mam uz tri auta montovane v TT a vsetky maju platne LPG zapisane v TP...

normalne a bez srandy vazne..mozem zdokladovat..

nevsimal som si nikdy, ci to robia na seba, ci pod niekoho hlavickou, to by som klamal..

len stale tvrdim, a uz sa opakujem, ze mam legalne montovane LPG systemy do aut v TT..

:3035:
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Scorpi, ja sa nehadam. Len kukni do papierov, uvidis
TT666
Príspevky: 396
Dátum registrácie: 16.03.2005 10:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TT666 »

Neviem čo to je za stranku.. ale neni su tam minimalne dve dielne ktore poznam a jedna existuje už asi 6rokov... a ta druha asi o rok menej..

Neni to nahodou tak že ak si zaplatí ta firma.. tak bude v tom zozname ???

Preto tam asi neni su...
Takže pokial to nebude nejaka oficialna uradna stranka... ako su STK či KO stanice.. tak je to len o hruškách a jablkách..

Takže Scorpi4 ma pravdu... na DU nejsu blbý... inak by mu to neschvalili..
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Pre TT666:

Ak si zaplatite akukolvek sumu nedostanete tym firmu na zoznam, je to vecou (a nie lacnou) montaznej dielne dostat sa tam.

P.S.: www.datagas.sk je oficialnou strankou firmy IGAS, ktora je "Poverenou technickou sluzbou pracovisk montaze LPG" (-obdoba poverenych sluzieb STK, EK, KO) a NEMA chyby v databaze.
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Re: VW

Príspevok od používateľa andy.gee »

MayoZVOLEN napísal: Volkswageny Passaty (s roznymi motormi-1,8T / 2,8 V6) sme prerobili viacere a po nejakom case sa nam zacali vracat s "fantomovymi" zavadami. Vynechavanie valcovnekludny volnobeh, potiaze pri rozbiehani...) Nechapali sme preco sa to stava takmer vylucne na Passatoch r.v.1996-2001. Ked sa ale objavil treti kus s podobnymi symptomami prisli sme na to, ze tieto auta maju malu konstrukcnu vadu-zapchava sa odtokovy kanal v torpedovej stene a jednoducho priestor pod stieracmi je v case dazdov vytopeny az takmer po sklo. V tom priestore sa zvacsa umiestnuje riadiaca jednotka LPG ktoru vytopi a problem je na svete. Takze to nieje problem LPG, montaze samotnej ale problem auta ako takeho.
...
Takze-majitelia Passatov-cistite si odtokove kanaly, predidete problemom.
jedna vec je, ze majitelia si to maju cistit ale kedze ste vo firme uz zistili, ze to robi problem tak snad uz umiestnujete v tychto autach riadiace jednotky na ine miesto aby ste predisli problemom
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Samozrejme ze po tychto skusenostiach umiestnujeme RJ vyssie a pri garancnych prehliadkach vsetkych passatov sme ich premiestnili.
igas
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 21.03.2011 14:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Zoznam pracovisk na datagas.sk

Príspevok od používateľa igas »

Dobrý deň zachytil som diskusiu že zoznam pracovísk na datagas.sk nie je aktuálny. Sme technickou službou Ministerstva dopravy a ubezpečujem Vás že táto stránka obsahuje kompletný aktuálny zoznam pracovísk (úradný ak to tak nazvete). Používajú ho všetci zainteresovaný, priamo z tohto systému sa tiež tlačia protokoly o montáži. Ak by sa pracovisko nenachádzalo v zozname vôbec by sa do systému neprihlásilo, nedali by sa mu posunúť tlačivá atď.
Kto to montoval si zistíte ľahko. Pozrite sa na číslo pracoviska na pečiatke na protokole a porovnajte si s údajom ID v zozname na datagas.sk.
Inak tento problém nás dosť zaujíma. Ďakujeme za info.
TT666 napísal:Neviem čo to je za stranku.. ale neni su tam minimalne dve dielne ktore poznam a jedna existuje už asi 6rokov... a ta druha asi o rok menej..

Neni to nahodou tak že ak si zaplatí ta firma.. tak bude v tom zozname ???

Preto tam asi neni su...
Takže pokial to nebude nejaka oficialna uradna stranka... ako su STK či KO stanice.. tak je to len o hruškách a jablkách..

Takže Scorpi4 ma pravdu... na DU nejsu blbý... inak by mu to neschvalili..
radcaLPG
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 10.04.2011 06:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radcaLPG »

Páni chcem sa pridať aj ja do diskusie o zápise LPG. Na začiatok je potrebné povedať, že nie je každý zápis LPG do TP vykonávaný za tých istých okolností. Nejedná sa vždy o rovnakú montáž to závisí od LPG zariadenia, ktoré Vám do vozidla namontujú. Pokúsim sa vám pokiaľ to bude možné ak sa nenechám uniesť po osobných skúsenostiach zo zapísaním LPG do môjho vozidla. Pokiaľ som tomu dobre rozumel v predchádzajúcich príspevkoch myslím si, že máte nejakú skúsenosť či už negatívnu alebo pozitívnu. Všetko sa, ale toči o cene. Musíte si rozdeliť cenu za montáž a cenu za zápis. Niekto by mohol namietať, že aj tak tá finálna cena je tá podstatná, súhlasím, ale v niektorých prípadoch je správny poplatok, skúška v skúšobni vystavenie toho, alebo onoho nezmyselného protokolu vysoká. Pri individuálnej prestavbe vozidla sa vyšplhá aj na cca400eur. , ak vozidlo nemá tzv. európsku homologizáciu R115 a ak má musí byť vozidlo v zozname vozidiel v prílohe tejto R115. Táto sa viaže vždy na výrobcu LPG zariadenia.
Postrehol som, že niekto má svojho tátoša prerobeného za 850e a niekto za 1150e atď. Pričom má to isté zariadenie. Jednoduché vysvetlenie a už sa dostávame k tomu prečo som sa rozhodol reagovať na vašu diskusiu.
Zakúpil som si vozidlo z okresu PK po nejakom čase som musel navštíviť STK (každý ju pravidelne musí navštíviť.). Objednal som sa a dostavil pýtali odo mňa TP, doklad od montáže LPG (nie ročnú kontrolu, ktorá už nie je povinná!!!!!!!) tak ako to má byť a samozrejme peniaze za vykonanie emisnej aj STK. Všetko predsa mám nemôže sa nič udiať. Azda som mal možno navštíviť nejaké pracovisko LPG som si pomyslel, čo ak auto neprejde emisnou kontrolou. Ale veď mám kontrolku motora check tá kontroluje emisie tak načo, predsa by svietila, lebo mám auto OBDII. A predsa problém ktorý som nečakal. Technik mi oznámil, že vo vozidle nemám namontované zariadenie, ktoré je uvedené v dokladoch od montáže STK,EK som neprešiel a mam sa po odstránení nezrovnalosti dostaviť na opakovanú kontrolu. Všetko mi technik z stk vysvetlil a uviedol ma do obrazu. Doklady som mal na solaris polské a zariadenie tam je namontované stag300 tiež poľské (mimochodom nemá zástupcu výrobcu na slovensku, nemá kompletnú Hom.R115 nie je zoznam vozidiel zatiaľ). to jediné malo to zariadenie spoločné že je poľské. Volám predchádzajúcemu držiteľovi a ten ma poslal do péčka, že to mám riešiť s firmou, ktorá to namontovala v PK. Hladám firmu v PK sú aj traja, čuduj sa svetu len jedná je na tom mieste, ako má IGAS uvedené na ich stránke tá na Cajle, ale tá to nemontovala pátram ďalej idem do Grinavy, ale ten nemá oprávnenie doklady získava asi od toho posledného tretieho je samozrejme na stránke IGASu, čuduj sa svetu bude to super lebo som zistil, že je to servis CITROEN. Prídem na miesto a zistím, že fešák to tam nemontuje v týchto priestoroch a ani to tu nemontoval podla tých ľudí v tom servise a predajni Citroen, má to len akože dohodnuté aby spĺnal podmienky a dostal sa do zoznamu IGASu.
Po tomto som rezignoval a rozhodol som sa, že zájdem na obvodný úrad a požiadam o radu. Rada a teraz pozor VYRADENIE VOZIDLA Z EVIDENCIE. Svoj problém som vyriešil po svojom a mám už všetko v poriadku.
A TERAZ ZHRNIEM RADY A ZÁVERY
Začal som sa viac zaujímať o spôsob zápisu LPG do TP.
Nefunguje to podobne len v okrese PK, ale po celom slovensku.
Ak sa niekto dostane do zoznamu IGAS čo mimochodom nie je ľahké a ani lacné lebo zriadenie pracoviska niečo stojí schválenie (pričom toto pracovisko kontroluje aj igas pred tým než mu dá oprávnenie ten obvodný úrad, ktorý by mal preverovať či vôbec to pracovisko existuje ak mu dal už oprávnenie a či vôbec potom montujú na tom miest LPG pre ktoré bolo zriadené)., takto má potom fešáčik prístup do datagas systému, ktorý spravuje IGAS a tento fešáčik potom platí za každý zápis vozidla IGASu pre lepšiu predstavu uvediem v starých korunách 1200sk + cenu dokladu. To nakoniec musí zaplatiť majiteľ auta.
Takže už ma firma doklady a teraz už treba zohnať len lacné zariadenie. Kde no predsa v poľsku, ale aby to bolo ešte lacnejšie nie celú sadu ale len podstatné časti aby auto fungovalo. Najlacnejšie je určené do jednolambdových aut a tak vám to tam nomontuje aj do OBDII vozidla čo chýba sa namontuje z domácich zdrojov. A aby to nebolo moc drahé nazaplatí ani DPH, lebo s poľska je to bez daňe.
Keď Vám to namontujú takáto firma je ochotná Vám vybaviť aj STK a EK za normálnu cenu + niečo navrch predsa len keby sa dačo vyskytlo a tam si nevšimnú, že je tam niečo iné.
Len pre informáciu ak je vozidlo v zozname R115 daného výrobcu a vykonáva sa individuálne prestavba retrofitného systému nemusí ísť auto na STK a EK, čiže nikto nepríde na dobu dvoch rokov na to, že tam je namontované iné zariadenie.rsp. nehomologované lacné zariadenia až na nasledujúcej STK. Ale fešák Vám to nepovie prípadne Vám povie, že to je OK má to tak byť.
Teraz niektorí s Vás premýšlajú čo to tu vlastne čítajú, ale ubezpečujem Vás že je riešenie a aj vysvetlenie na každú skúsenosť, ktorú tu opisujete. Verím, že teraz niektorí s Vás po tomto článku utekajú otvoriť kapotu svojho auta a snažia sa zistiť čo tam má vlastne namontované za zariadenie. A nemôžu nič zistiť lebo majú všetko na neprístupnom mieste prípadne majú odstránené homolog. znaky.
Už ukončím tento príbeh, lebo ako som uviedol na začiatku možno sa nechám uniesť svojim hnevom.
Takže na záver ako by to malo fungovať: Dávajte dobrý pozor.
1. Rozhodnite sa aký systém a výrobcu TARTARINI,LOVATO,BRC atď. je ich veľa si chcete do Vášho vozidla namontovať.
2. Nájdite si ZÁSTUPCU VÝROBCU daného zariadenie na Slovensku
3. Kúpte si u neho to zariadenie
4. Nájdite si montážnu firmu, ktorá Vám to je ochotná namontovať
5 UŽÍVAJTE SI DVOJROČNÚ ZÁRUKU ktorú Vám dajú

Neriešte cenu či je to drahé alebo lacné, nakoľko prevádzka vozidla na LPG je najlacnejšia.
Riešte to či to za čo ste zaplatili ste si aj kúpili a nebudú Vám chcieť vyradiť vozidlo z evidencie.
Na záver ak Vám namontujú to najlacnejšie zariadenie na svete tak Vám povedia pri reklamácii, že záruku Vám neuznajú nakoľko sa nevzťahuje na nečistotu plynu, samozrejme neplatí iba výmenu filtrov. To Vám povedia ak tam budete chodiť ako na hodiny klavíru. Ak Vám toto povedia pred montážou utekajte čo najďalej, alebo si s nimi hneď potykajte stanú sa s Vás verný kamaráti.
A ty čo už máš namontované zariadenie si to daj skontrolovať u zástupcu výrobcu daného zariadenia. Ak na slovensku taký nie je aké zariadenie máš vo vozidle nechal si sa oklamať a nedaj si vyradiť vozidlo z evidencie.
A ešte som zabudol pozor niektorý dovozcovia dovážajú viacero zariadení nesmú byť pomiešané musia byť v súlade z homologizačným protokolom dajú Vám doňho určite nahliadnuť.

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 51 neregistrovaných