Prídavný kardanový pohon, kto vie spraviť?

Všetko čo súvisí s kamiónmi, ťahačmi a s prepravou

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Prídavný kardanový pohon, kto vie spraviť?

Príspevok od používateľa Acon »

Chlapi, je Vás tu mnoho z roznych oblastí, tak skúsim, či sa niekto chytí. ¨
Potrebujem na nákladné auto s převodovkou ZF16xxxx to je jedno dorobiť kardanový pohon na pohon nadstavieb. JA samozrejme vybavím převodovku požadovaným PTO (predpokladám ZF 221/10 na prírubu alebo priamy pohon, cca 730Nm.
Pohon by mal zabezpečiť nepretržitú prevádzku, na výstupe 1000ot +-. V podstate potrebujem na nákladiaku spraviť to, čo majú traktory štandardne.

Chlapi, nemám záujem o linky z googlu, to naozaj zvládam. Hladám niekoho kto robí s hydraulikou a podobnými pohonmi a má predstavu o čom hovorím. Tzn. niekto kto s tým priamo robí, alebo pracuje, prípadne pozná firmu, ktorá také niečo dokáže spraviť a vie mi dať kontakt na kompetentných. Zatial to viem riešiť v CZ no rád by som nechal zarobiť slovákom
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

panoba robi s hydraulikou, ale neviem ci je to to co presne hladas...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

WUSAM alebo PPS-ka by nevedeli?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24978
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Aby to bolo jasné.Čo je pre pre riešiteľa východzí stav ?
Je prd jedno o akú prevodovku ide,ale ak použiješ PTO,ani neviem čo si napísal.Čiže vychádzam z príruby (šumafuk z akej prevodovky) ktorá bude súžiť ako náhon pre kardanový pohon ? A úkol je silu a točenie priviesť na xyz (tiež je to jedno) aby prenieslo 730 NM//1000ot a zvládlo nepretržitú prevádzku ?
Asi ma pletie že sa spomínajú dve prevodovky
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Vedel by to spraviť každý jeden zručny kutil,ktorý vie zvárať a vie vyvrtať do železa dieru ¤ 12 pre uchytenie oporneho ložiska kardanového hriadeľa.

Čím bude väčšie vyosenie oboch hriadeľov,tým bude viac namahany kardanový kríž a tým menej vydrží

Doporučujem namontovať nejaky kardanový hriadeľ ktorý je možné vymeniť kus za kus, nie niečo skladané na kolene

kardanový hriadeľ musí umožniť aj malý pohyb v osi hriadeĺa (posuvné uloženie v drážkach) tak ako to bolo v
žigulíku

Jo a "HARDYspojka" by tam mala byť na vstupe, na tlmenie rázov a plynuly rozbeh

EDIT: 730 Nm je dost veĺa , inu spojku je potrebne dať
asi sa to predraží, su aj kvapalinové rozbehové spojky
použivaju sa v banských dopravníkoch,tie by tu silu mohli preniesť...
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Panoba to nespraví, Wusam robí niečo čo s tým chcem poháňať (aj keď nie práve od Wusamu)

mhlavaty, PTO je prídavný pohon. Je to skrátka jednoduchý, alebo sprevodovaný vývod z převodovky, samostatne pripájateľný na ktorý ide buď čerpadlo alebo iný mechanický pohon niečoho. V tomto prípade převodovka alebo hydropohon ktorý zabezpečí konštatntné otáčky. V tomto prípade 1000ot/mon

Laco, Tvoj elaborát som načisto nepochopil ;-) Hardyna rozhodne nie, 750Nm nie je veľa, robia sa aj 2000Nm. Kardany na to sú a sú samozrejme aj kardany s homokinetickým kĺbom a 2 krížami, ktoré tento Nm prenesú do požadovaného uhla.

Chlapi, ja nechcem aby ste sa nad tým zamýšlali. Ja chcem len odpoveď od tých čo to robia, alebo robia vo firme kde to robia alebo vedia kto to robí lebo sa s tým stretli.

Po 2. ja fakt veľmi dobře viem čo chcem. Nevymýšlam nič, čo by sa už nerobilo a toto je úplne normálna věc len ju chcem robiť na SK a nie v CZ alebo nebodaj v D,NL a pod. Aj keď to bude poháňať zariadenia z týchto krajín.

Aby bolo jasné čo idem robiť tak toto

[img]http://www.l-bergmann.de/upload/product ... ild_32.jpg[/img]
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Trochu poodhalím identitu... som niečo ako tech. podpora predaja nákl. áut alebo produktový manažér, pomenujte si to ako chcete a pre zákazníka sa snažím postaviť tech. riešenie, ktoré mu splní požadavky. Keď to postavím, predajca to predá. Ide o to aby bolo auto viac účelové. Toto auto sme postavili s kolegom a je zatial na 2 účely, ciel je aby tých účelov bolo čo najviac.
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=5526EA07
a 2. účel
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=5527AF4F
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Neviem,prečo miešaš do toho hydrauliku, ked z hydrauliky nepotrebuješ nič,
Ty hĺadaš vyrobcu kinematického pohonu
ale načo vynachadzať koleso ?
Stači zobrať nejaký kardanový hriadeľ ,ktorý niekde vyrábajú v 10 000-och kusoch a dopasovať ho pre učel na ktorý ho potrebuješ
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24978
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Preto lebo hydropohon je báječné riešenie,ale to Acon dobre vie
Nemať autá aj na hlave a byť teplo,tak to zoberem.Do dielne by na výšku vošiel z rezervou,ale medzi stlpy zdviháka asi nie.Ak by som mal volnú ruku určite by som hydro uprednostnil.Mohol by otvoriť cestu aj k ďalšiemu pohonu
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Milan. Hydro to má, len od istých parametrov to už hydro neutiahne. Preto potrebujem + mechaniku. Výsledok je to isté čo traktor. Ovládaš hydropohony cez hydr. čerpadlo a rozvádzač + máš kardanový pohon.
Pokial ide o Tvoju dielňu, tak do dielne nepotrebuješ dostať celé auto, len podvozok kabina siaha do cca 3,3m ak má rops/fops tak 3,6m. šírka 2,5m
Tento rok toho veľa nepojde (predpoklad cca 5ks) a budem to vedieť 4mes. dopředu. Budúci rok už by toho mohlo byť viac.
Výhoda je, že toto na SK zatial nikto nevie postaviť (a keď sledujem vývoj odbornosti dealerov nákladiakov tak si ilúzie ani nerobím) a my to budeme mať homologované jako stroj = STK a EK každé 2r, Bez tachografu takže pre daný segment zaujímavé argumenty. Takže ak by si si to nechal prejsť hlavou, tak prvé 2ks potrebujem spraviť v apríli ;-)
Naposledy upravil/-a Acon v 19.01.2015 19:11, upravené celkom 1 krát.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

ešte aby som predišiel debatám o tom, že hydro to musí utiahnuť...
Ano, ale už rastie veľkosť a nároky na chladenie, to je váha a cena + a už to nemá zmysel. A hlavne, pohony nadstavby majú už od výrobcov, ktorí veľmi dobře vedia kedy je ešte hydropohon efektívny a kedy je načase prejsť na mechaniku. Ja tie pohony len musím nejako poháňať. Hydraulika je samozrejmá, otázna je mechanika
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24978
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Výšku mám 3,4m ak si dobre pamätám len šírku medzi stlpmi neviem.Robiť vonku už nie je pre mňa,svoje trápenia z chrbticou som si už preskákal.V podstate ale si mi tak nejak jasne neodpovedal.Je to vlastne teda o ...premostiť kardanom hnaciu a hnanú prírubu ? S danými podmenkami čo si uviedol,samozrejme. Aký je rozdiel osí a vzdialenosť ?
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Páni Acon, Mhlavaty moja úcta :300f: ,smekám klobúk pred ODBORNÍKMI
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Tak výstup z převodovky je cca 1,5m z akabínou. PTO (pomocný pohon) je lomený takže výstup je hore smerom dozadu pomedzi rám podvozku. Je tam miesto na umiestnenie nejakej prídavnej prdovky z ktorej by išiel výstup n akardan. Kardan jako taký bude dlhý cca 1m a bude sa napájať n akardan nadstavby. Ten ide až dozadu čo je cca 5m. No ten už je súčasťou nadstavby.
Toto je teória ktorú musím ešte podporiť výkresovou dokumentáciou. Výkres podvozku samozrejme mám, na výkrese nadstavby pracujem.
Pokial ide o vyosenie, tak na tom potrebnom cca 1m je rozdiel cca 30-40cm. No j emožné, že dokážeme preložiť kardan na nadstavbe a potom by vyosenie nehralo žiadnu úlohu lebo tých 40cm by bolo na 5m.
Všetko ukáže výkres. Ten može ešte zamiešať karty.

Predbežne vážne uvažujem nad alternativou dať jeden podvozok spraviť v CZ a podľa neho potom robiť ostatné tu na SK nech nevymýšlame vymyslené
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

toto j eprevodovka s PTO 221. Má to 2 výstupy. Jeden može byť na kardan, druhý na čerpadlo, alebo oba na čerpadlo... podľa aplikácie.
[img]http://www.adtecaerauto.ie/wp-content/u ... PTO-ZF.jpg[/img][/url]

Návrat na "TRUCKy, Ťahače - všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní