Priciny problemov pri pohone auta LPG

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

..

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Zdravim. Ochrana sediel ventilov ma za ulohu zlepsovat prestup tepla medzi ventilom a sedlom ako aj tlmit horenie. Za istych okolnosti moze prilis vysoka davka aditiva sposobit vypadky zapalovania. Neviem, ktore prevedenie mate (ci manualne-podtlakove s kvapkatkom alebo elektronicku verziu s automatickym davkovacom). Kazdopadne ked je skusenost takato odporucam dokladne prekontrolovat zoradenie davky media a podla toho prijat opatrenie, aby sa zamedzilo opakovaniu danej poruchy.
Vdaka za postreh, toto sme este nezaregistrovali (ked si odmyslim enormne vysoke davkovanie, na ktore nas za posledny rok asi dvaja zakaznici upozornili kedze spozorovali, ze sa im nadobka minula extremne rychlo). Za tie roky sme uz "vyradili" nespolahlive davkovace a montujeme uz dlhsi cas zariadenia len od jedneho vyrobcu.

LPG zdar !
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

mam podtlak manual JLM, ako priznam sa, ze davkovanie ma uz omrzelo stelovat precizne, skorej od oka dam aby to cca 2-3sekundy kvaplo, extremne rychle minanie som nebadal, skor bol trend spomalovat/zastavit kvapkanie po asi 2 deci, ako keby mala vplyv vyska hladiny v nadobke...nateraz zostavam pri odstavke, uvidim ci sa mi s tym bude chciet babrat, mozno niekedy odsledujem pri akom davkovani to zblbne...problem je ta nahodnost, ked na 500km trase to nespravi nic, potom idem 20 a pridam na konci dediny a blikne, uberem a prestane, potom zase dlho nic...mam odchyteny aj jeden log z jazdy, z tejto poslednej chyby, ale pochybujem, ze v tom je viac informacie ako som napisal...mozem poslat
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

..

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

2-3 sekundy je vysoka davka na bezne auto. My nastavujeme 5-6 sekund.
V zasade plati, ze 1 liter aditiva sa ma aplikovat na 1000 litrov paliva.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

moze byt, ze som to predavkoval, nehadam sa, ale aj tak sa to casom az zastavilo, v priemere mi to aj vychadza, ze tolko aditiva cca miniem, co ma prekvapilo, ze "obcas kvapka" je schopna takto rozhodit manazment
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

..

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Nuz, kvapka kazde 2 sekundy je uz pomerne vysoka davka...
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

a ako casto mam zdvihat kapotu :) ? nebit tohoto stelovania, ani neviem, ze ten plyn mam namontovany, moja predstava je, ze pokial je kapacita 4 deci, nastavim a jazdim tych 4000 km, lenze toto by som steloval za ten cas tak 4x aby som bol cca v norme, preto som daval 2-3 sekundy, lebo to aspon nejaky cas fungovalo bez zasahu :-\
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

..

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Ked sa to ustali spravidla to staci kontrolovat 1x/500-1000 km. Pokial to nieje stabilne ani po "zabehu" vymenime :-)

LPG zdar !
cencul-svk
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 03.06.2015 13:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cencul-svk »

Ahoj.

Mám Ford Focus 1.8i 16V 125 PS TITANIUM, r.v. 02-2008, motor Duratec HE 1.8 (QQDB).
Auto som kupoval presne pred dvomi rokmi s tým, že ho po kúpe nechám prestavať na LPG.
Pred prestavbou som do auta doplnil ešte tieto veci:
06-2013 - dvojcestný alarm ( montáž firma v Novom Meste n/V )
07-2013 - denné LED svietenie ( montáž firma v Novom Meste n/V )
09-2013 - ťažné zariadenie ( montáž servis FORD TN Turná )

09-2013 - prestavba LPG Solaris Dynamic ( montáž firma Hlohovec )
10-2013 - vymenená batéria ( pôvodná FORD za VARTA )

Krátko po prestavbe na LPG po 3-och dňoch ( čo som bol služobne mimo domu ) sa mi vybila pôvodná batéria FORD, tak som ju znovu nabil, a objednal novú VARTU z väčšou kapacitou. Po čase sa toto zopakovalo aj po výmene za VARTU - vždy keď auto stálo dlhšie ako 5 dní, tak som neotvoril ani dvere cez DO.

Začal som teda riešiť, čo onen odber spôsobuje.

Známi mi doporučili dobrého autoelektrikára z NMnV, a ten mi zistil, že odber ( v kľude ) elektroniky splynovača cyklicky kolíše medzi 0,1A až 0,8A. Keď odpojil poistku pre LPG sústavu, auto sa chovalo úplne normálne. Odporučil mi návštevu v Hlohovci, kde mi LPG namontovali.

V Hlohovci len krútili hlavou, že to určite nemôže spôsobovať splynovač ani nič od nich, všetko je OK, a chyba je úplne inde. Doporučili mi autoelektrikára z Veselého, že ten všetko vyrieši. Tak som šiel do Veselého, tam majiteľ keď počul, že odkiaľ idem, kto ma poslal a čo mám, len zakrútil hlavou a povedal, že nech auto nechám u nich na diagnostike, že sa teda na to ako pozrú. Po týždni mi volal, že závada sa u nich neprejavila, aby som si ho prišiel vyzdvihnúť.

V lete som bol 10 dní na dovolenke, a po návrate klasika - LOW BATTERY.

V zúfalstne som teda zašiel do servisu FORD v TN Turnej. Pre istotu som im ale nepovedal, čo zistil autoelektrikár v NMnV, len že sa mi vybíja baterka. Napodiv sa vôbec nebránili, nevadilo im, že v aute je už všeličo možné. Po dvoch týždňoch čo som mal auto u nich, vyrukovali s rovnakým výsledkom ako v prípade autoelektrikára z NMnV. Doporučili mi návštevu v Hlohovci u plynárov, alebo po jazde vyťahovať poistku pre LPG. Ja som im navrhol riešenie s vypínačom pod palubovkou, keď po jazde LPG systém odpojím. Takto isto mám riešené aj denné LED svietenie.

Takto jazdím dodnes. Teraz pri STK/EK mi však nastal problém - pri zapnutom LPG im vôbec nekomunikoval ich PC, napojený cez OBD, vypisovalo to nezmysly, že raz

mal motor teplotu -40°, za 2 sekundy zas 200° atd. Keď som LPG odpojil, všetko bolo OK

Auto funguje pri pohone na LPG tak ako má, aj na Benzín je OK, ale ten odber, resp. skrat je aj pri zapnutom stave, a to mi nedá spať, hneď sa niekde dočítam, alebo vidím v TV, že sa vznietilo a zhorelo auto zapálené od elektroinštalácie.

Chcem sa spýtať, či sa už niekto s rovnakým alebo podobným problémom stretol, prípadne kde bi mi vedeli poradiť ako to dostať do OK stavu :41c2:
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

Cencul, a preco mas denne svietenie zapinane vypinacom pod palubkou? To aki odbornici ti montovali? DRL svetla maju predsa presne urcene pravidla, kedy musia a kedy nesmu svietit. Vsetko musi byt plna automatika bez zasahu vodica.
To znamena, ze sa ti pokojne moze stat, ze po zapnuti parkovaciek a nasledne tlmenych/dialkovych ti stale svietia aj denne - pokym si nespomenies, ze ich mas vypnut?
Dufam, ze po odstaveni a uzamknuti auta DRL svieti, kym si nespomenies na tajny vypinac. Vies, ze za takto namontovane svetla by si mal prist o TP?
billyil
Príspevky: 308
Dátum registrácie: 06.02.2012 12:24
Bydlisko: Ilava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa billyil »

Trochu mimo témy, ale na všetkých autách, kde som mal dorobené DRL, som mal vypínač na odstavenie. Svetlá sú normálne zapojené tak, ako majú byť, s plnou automatikou, ale napájanie 15+ je ešte prehnané cez vypínač, ktorým v prípade potreby môžem svetlá vypnúť (niekde stojím s naštartovaným motorom a nemusím niekomu svietiť do očí, hlavne večer).
Kde je problém?
cencul-svk
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 03.06.2015 13:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cencul-svk »

Tak ako píše billyil - všetko je zapojené a funguje tak, ako píšeš aj ty, no vypínač pre DRL je tam z 2-och dôvodov: 1 - všetky - až na tie úplne najdrahšie DRL - sú vyrábané v PRC, takže je to tak-trochu mačka vo vreci - nikto nevie ako sa po čase začnú chovať... na tieto problémy je iná časť fóra
2 - v Nemecku, vraj mávajú tamojší policajti dosť problémy s domontovanými DRL, takže pri prípadnej ceste do tejto krajiny, ich jednoducho vypnem čo = kain problem
billyil
Príspevky: 308
Dátum registrácie: 06.02.2012 12:24
Bydlisko: Ilava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa billyil »

Späť k téme:
Spotreba 0,8A je už dosť a pokiaľ máš zistené, že to má na svedomí riadiaca jednotka LPG, tak prečo s tým nič nerobí firma, kde ti to montovali. Ešte to máš v záruke, nie?
Treba na ten prívod napichnúť merák a tak im to ukázať, ak sú neni schopní si to zmerať sami.
ondrejgti
Príspevky: 423
Dátum registrácie: 02.02.2007 18:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ondrejgti »

cencul-svk napísal:...prestavba LPG Solaris Dynamic... vybila pĂ´vodná batĂ©ria... pri STK/EK... nekomunikoval ich PC, napojenĂ˝ cez OBD, vypisovalo to nezmysly...
Tato tema je sice dlhsie neaktivna, ale mozeme pokracovat v rieseni. Mam rovnaky system a rovnake 2 chyby:

1. Pripojenie na CAN - vypadavaju livedata motora na diagnostike, pri EK som musel odpojit CAN z LPG, inak by som nepresiel. Tiez raz za XXX km zasvietila kontrolka ESP - bol ruseny CAN signal z 1 snimaca zrychlenia. Na linky som dal vypinac, odvtedy sa to neopakovalo... v navode je k tomu info - pri diagnostike motora LPG vypnut, aby nerusilo komunikaciu. Urcite ale nie je ok to vypadnutie snimaca.

2. Spotreba elektriky - riadiaca LPG ma 48mA, spolu s autom (GPS, DRL modul) je to 80-90mA a cez leto som nenastartoval po 2 tyzdnoch. Teraz cez zimu baterka odisla (orig. 45Ah, uz po 2 dnoch bol problem), tak isla nova (64Ah). Po odpojeni napajania RJ LPG a pripojeni je spotreba 13mA, tak neviem ci sa neuspava ci co...

Cencul vyriesil si nieco z tychto veci?
lukas123654
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 19.09.2016 16:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lukas123654 »

Zdravim, chcem sa Vas spytat alebo poprosit o radu ohladne LPG. Mam Otaviu 1 rv. 98 1.6 benzin/LPG. Mam s LPG v poslednej dobe problemy. Jednoducho pocas jazdy mi zacal pipat ukazovatel nadrze a vlasne aj prepinac. Bol som s tym v servise a tam mi povedali ze som natankoval na jednej cerpacke spinavý plyn. Tak mi precistili splynovac a islo to .. na druhy den to uz zas neslo a pipalo to ( hlasilo chybu ). Volal som im tam spat a povedali mi ze mozu mi jedine vymenit splynovac a aj trisky a vyjde to okolo 500€. Tak som sa na to vykaslal a jazdil asi mesiac len na benzin.. Neskor som to vyskusal len tak prepnut ze co to spravi a ono to islo .. sice vzdy to islo len chvilu a potom to zas blblo .. vacsinou ked sa zohriala chladiaca kvapalina na 90°.. teraz som tu nadrz takmer celu vyprazdnil . Chcem sa spytat co mam robit dalej ked som teraz
na rezerve a asi je tam toho bordelu dost lebo dost casto mi to blbne .. Mal som napad ze by som dopustal vzdy cisty plyn zo slovnaftu a ze by sa ten bodrel s tym riedil a postupne spaloval .. alebo ci sa da ta nadrz na plyn vypustit .. alebo mi este v servise povedali ze mi vypustia nadrz a fukne nejaky cistiaci plyn .. neviem.. skuste prosim poradit alebo aspon poskytnut informacie... aj ohladne toho cistaceho spreju . Dakujem 
lukas123654
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 19.09.2016 16:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lukas123654 »

Zdravim, chcem sa Vas spytat alebo poprosit o radu ohladne LPG. Mam Otaviu 1 rv. 98 1.6 benzin/LPG. Mam s LPG v poslednej dobe problemy. Jednoducho pocas jazdy mi zacal pipat ukazovatel nadrze a vlasne aj prepinac. Bol som s tym v servise a tam mi povedali ze som natankoval na jednej cerpacke spinavý plyn. Tak mi precistili splynovac a islo to .. na druhy den to uz zas neslo a pipalo to ( hlasilo chybu ). Volal som im tam spat a povedali mi ze mozu mi jedine vymenit splynovac a aj trisky a vyjde to okolo 400€. Tak som sa na to vykaslal a jazdil asi mesiac len na benzin.. Neskor som to vyskusal len tak prepnut ze co to spravi a ono to islo .. sice vzdy to islo len chvilu a potom to zas blblo .. vacsinou ked sa zohriala chladiaca kvapalina na 90°.. teraz som tu nadrz takmer celu vyprazdnil . Chcem sa spytat co mam robit dalej ked som teraz
na rezerve a asi je tam toho bordelu dost lebo dost casto mi to blbne .. Mal som napad ze by som dopustal vzdy cisty plyn zo slovnaftu a ze by sa ten bodrel s tym riedil a postupne spaloval .. alebo ci sa da ta nadrz na plyn vypustit .. alebo mi este v servise povedali ze mi vypustia nadrz a fukne nejaky cistiaci plyn .. neviem.. skuste prosim poradit alebo aspon poskytnut informacie... aj ohladne toho cistaceho spreju . Dakujem :zga27:

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných