Priciny problemov pri pohone auta LPG

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Zdenky
pod 7,5 litra lpg na 100 km NIKTO na NIJAKOM motore ešte nejazdil,
takže možeš byť kĺudný,
čo sa týka prehrievania motora, tak k tomu može dojsť v lete ked teplota ovzdušia presahuje 35°C

na Espere som pozoroval pri takýchto podmienkách podstatné vychylenie ručičky teplomera oproti normálu,hlavne pri jazde do kopca alebo po diaľnici
a tomu pripisujem rychlejšie opotrebenie motora

predisť tomu može "medzikus" medzi pedálmi a volantom,ked pri jazde do kopca prepne na benzín, aby mal motor idealnejšie podmienky na prácu

Bolo odmerané,že teplota vo valci pri spaľovaní lpg je asi o 300°C VYŠŠIA ako pri spaľovaní benzínu
a to životnosti vyfukových ventilov veľmi neprospieva
avšak vzhľadom na usporu pri najazdení
viac ako 100 000 km,je tento fakt absolutne nepodstatný
čo sa týka flashlube myslím si,že má len čiastočný účinok a opotrebovaniu motora vplyvom spaľovania lpg, nezabráni
aj ked tam je flashlube aj tak časom ,min.po najazdení 200 000 Km, BUDE TREBA urobiť GO hlavy motora s kompletnou vymenou všetkých ventilov, tesnení ich driekov
z tohto dovodu som flaslube pri montaži lpg do NOVÉHO motora nedával.
ešte jedna pripomienka : aj ked sa olej v motore pri spaľovaní lpg tak neznehodnocuje ako pri spaľovaní benzinu,každopadne je treba dodržiavať vymenný interval, motoru to vždy veľmi pomože ak dostane nový olej.
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

laco, najdes aj taketo auta :d :D

su male prditka, ktore to s prehladom zvladnu, napr. trojicka aygo/107/C1 (pri tomto motore som pocul o vybornej spotrebe obzvlast v kombinacii s BRC)

http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2

alebo aj dobre namontovane punto alebo panda a verim, ze aj mnoho inych aut .. je ale pravda, ze tieto auta su dost malicke

stale ale nechapem co ma lpg spojene s prehrievanim motora, ked je raz motor aj cela chladiaca sustava v poriadku, motor sa nemoze prehriat bez ohladu na palivo
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Motor,ktorý má všetko v poriadku, tesnosť chladiacej sustavy a jej plný objem sa TEORETICKY nemože prehriať,

ale tam kde su nejaké úniky chladiaceho média, tam može byť prehriatie motora,celkom bežný jav...
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

..

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Chlapi, divili by ste sa co dokaze pretrhnuta membrana v regulatore narobit s teplotou motora...

A trochu som sa zacital v tomto linku. No poviem Vam, tolko bludov o LPG som este nikde necital:
-kto odmeral teplotu horenia o 300 !!! °C vyssiu a ako ? (poprosim link)
-kto povedal, ze ventily automaticky "odchadzaju" ? Mame niekolko destaito Fabii HTP s najazdom cez 300.000 km, jedna dokonca 480.000 a motory slapu ako maju, bez akejkolvek vacsej opravy motora. Ja som jazdil vyse 250.000 km VW Sharan 2,8 V6-no problem, Skoda Octavia s viac ako 350.000 km tiez je v nasom repertoari a to ma ani zdaleka nenapada vsetko. Nad prehrievanim mi neda tiez nic ine, len sa pousmiat...
-rozbite v aute zapalovac (plynovy) a zapalte ho. V tom horsom pripade sa to cca 0,2 dcl plynu odpari a mozno "slahne" kratkym a rychlym plamenom, od ktoreho sa nestihne zapalit ani toaletny papier. Vylejte vsak take iste mnozstvo benzinu a uvidite. Vyskusane, je toho plne youtube, staci chciet hladat...
-ze sa pod 7,5 l/100 km neda ? :-) :-)
-90 % motorov na LPG ma problem s ventilmi? Mozem poprosit aspon 50 modelov (z vyse 10.800 schvalenych) ? Myslim, ze to nieje ani 0,3 % zo spominanych 90. Dakujem

Nechapem neustále predsudky...
Keby bolo na tom aspon zbla pravdy myslite, ze by to bolo tak masovo (celosvetovo) rozsirene ? Netrvdim, ze niesu motory, ktore maju ventily a sedla "z blata, ale ani zdaleka ich nieje 90 %.
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Favorit 135 napísal:Prepacte za OT, ale pri najazde vozom 65 000km za 2,5 roka - kedy sa mi vrati investicia do LPG?

Po tych zhruba 2,5 - 3 rokoch?

A to este nepocitam pripadne neocakavane naklady na servis LPG.

No njech sa na mna nikto nehneva - ,,preco, preco precooooo" si nicit bezproblemove auto montazou LPG, ked najazdim za rok cca 26 tisic km. a to este nehovorim nad vymyselnikmi, ktori to montuju u vseliakych garazmajstrov popripade niekde v polsku a nasledne jazdia bez papierov a bez zaruky.
Prepac, Favorito, ale Ty si uz videl v sucasnosti vyrobene bezproblemove auto ? Ja nie...
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Mayo prečítaj si čo som im písal ja . Hlavne že ma majú za starého somára a vozia sa po mne. Ja sám som mal dva vozy kde bola spotreba menej ako 7,5l . Bol to R5 1,4 r.v1986 a na plyne jazdených cca300t km . V BA v čisto mestskom cykle , obsadený jednou osobou a s lahkou nohou na plyne chodil za 4.5 benzín alebo 6 plynu. Druhé bolo VW Polo 1,0 rv 1998 tiež s jednou osobou v kombinovanom cykle okolo 6.5l. Momentalne Felicia 1.3MPI ak jazdím plný tak 8l ak som sám tak 7l . Pri všetkých týchto autách bol štýl jazdy taký , že rýchlosť 90km/h auto prekročilo tak raz do mesiaca asi na 100 metroch. Manželka momentálne jazdí na Lancii Y 1.2 8v rv 2000 a aj ked jazdia 4ria spotreba kolíše okolo 7,5 l. :40bd: :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

..

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Oco, neboj sa, sledujem pozorne a nemozem sa ubranit dojmu, ze tieto "kuvicie hlasy" siria majitelia dieselovych motorov (cest vynimkam). Osobne to sledujem uz roky (nielen tu na fore ale vseobecne). Ked uz ma niekto diesel a nemoze mat LPG tak nan aspon rrriadne nabrýzga.
Ale tomu sa neda zabranit, 100 ludi 100 chuti. Asi tak.

Napriek tomu,
LPG zdar !
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ale no , starý "plynár" a takéto povie . Akože diesel nemôže jazdiť na plyn??? A čo potom všetky tie EKObusy v okresných mestách , alebo v BA slávne polské "horiace" Solarisy??? Ja viem jazdia na CNG ale aj to je plyn.
Čo som ale doteraz nevedel , že aj dieselovy motor dokáže spalovať drevoplyn skoro bez úpravy, na podobnom princípe ako prerábajú na plyn dnešné priamovstreky.http://www.autadoterenu.cz/aro-na-drevo ... fikce-344/
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

čo máš s tým drevoplynom furt kua :-(

Šak to je blud jak voda v koši. To by si musel furt voziť nejaké rómskeho spoluobčana, čo by Ti nakladal do sporáka !!!!

Skôr by bolo prospešné chytať prdy a plniť do fľašiek a jazdiť na tom, ne furt ten drevoplyn :-)
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

..

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Oco,
najdi mi na SVK J E D N U firmu, ktora preraba hromadne alebo retrofitne akykolvek diesel na LPG a normalne ma dostanes. Okrem toho to uz nieje diesel ale zmutovany benzinak. Okrem toho, ze je to este v plienkach (vid strielajuce karosy a horiace solarisy) nik to u nas nerobi. Mimo ine aj Europska legislativa zakazuje prevadzkovat jeden motor na dve paliva sucasne (konkretne EU predpis EHK115). Fakt, ze s tym naokolo experimentuju je sice pekna, ale zatial moc draha a u nas nerealna vec. Spytaj sa sofera MHD kolko nafty do toho natankuje za den/mesiac/rok...
BTW: Ja sa bavim o osobakoch, nie o polnohospodarskych pracovnych motoroch, ktore uz na B nikdy nepojdu. V buducnosti mozno, ale kto tu dnes vie, co budezajtra ? Budme realisti.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Mayo : viem že osobáky nikto neprerába a mám dojem že tie solarisy sú už od výroby plynové. Ale zase na druhej strane viem že SPP má v portfoliu vela dodávok na cng , takže niekto to robiť musí. Len pre obyčajných ludí je to celkom mimo.
Pre Kujona - s drevoplynom mám furt to , že o tom čítam a tiež by som sa rád stal majitelom takéhoto generátora. A je to rovnako alternatívne palivo ako LPG , CNG, E85, prípadne minerálne oleje. Aj na olejoch mám už pár sto tisíc najazdených a za určitých podmienok to bolo lacnejšie ako LPG. :40bd: :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

To oco:
O SPP viem, mame dokonca zakaznika z hooodne vysokeho postu priamo v SPP a ma od nas auto prerobene na LPG.
Ale k veci: Vsetky dodavky, autobusy a podobne vozy su prerobene na CNG (LPG) takym sposobom, ze je upraveny motor dost radikalne. Znizena kompresia (asi najvacsi zasah), zdemontovane zhavenie nahradene zapalovanim (sviecky, indukcne cievky a vsetko s tym spojene). Takyto motor uz nikdy nebude schopny jazdy na naftu. Cize su to specialne vyrobene (upravene) motory ktore maju s dieselom velmi malo spolocne. Neviem, ci by som taky chcel, pretoze ak Ti nahodou dojde PHM pomoze Ti len odtahovka :(
Napriek tomu dnes si netrufam odhadnut trendy do buducna, cas ukaze.

P.S.: Videl si niekedy upraveny motor z autobusu Karosa? Ja ano a poviem Ti, bol som zhrozeny. Popytaj sa soferov MHD-ciek ;)

LPG zdar!
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

To Mayo ZV :

v Trebišove existuje jeden maník, čo má problematiku

prerábania dieselov na LPG zvládnutu veľmi dobre takpovediac "v malíčku" volá sa ing. Ľubomír IVAŇ a tu je na neho kontakt :

http://www.azet.sk/katalog/montaz-lpg-p ... /trebisov/

vo Vagonke Trebišov jazdí niekoľko dieselových VZV Desta
prerobených na lpg od neho.
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

..

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

To Laco:
Pri VZV plati to iste ako pri autobusoch (pisla som niekde nizsie). Netvrdim, ze sa to neda len je to trochu iny zasah do motora. A pana z Trebisova poznam, bol som aj unho aj sme sa parkrat stretli, viem o tom, ze sa tomu venoval, ci aj teraz neviem...
Robil svojho casu aj na projekte prestavieb Avie.

LPG zdar !
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Zdravim LPGckarov !
Podelim sa o jednu skusenost s prevadzkou mojho auta. Plyn mam od marca minuleho roka, v podstate spokojnost na 99,9% bola doteraz. Montovane vo Zvolene, BRC. Drobna pochybnost spocivala v nahodnom rozsvecovani check engine. Pokial som bol na kontrolu systemu vzdy som nato upozornoval, ale s tym, ze je minimalny vyskyt, kontrolka sama zhasne, zostane zapis misfire rozne valce.
Mam pocit, ze som konecne prisiel na zakopaneho psa...Pred cca mesiacom som vymenil sviecky, vzduchac, olej. Na just asi za 2 dni vyskocila zase..., OK takze starymi svieckami to nebolo, skusil som pokusne vyradit primazavanie ventilov. Cuduj sa svete, cca 3000km odjazdenych a je svaty pokoj :). Nebadam ziaden rozdiel v chode, ani spotrebe, vsetko je ako doteraz, ale nech robim cokolvek, jantarove svetlo uz konecne neotravuje...
Je mozne, ze ten prisavany sajrajt nejakym sposobom zblne riadenie emisii a je namixovana nespravna zmes, ktoru potom neodpali ? :41c2:
typicky zapisane chyby...
Obrázok
Obrázok
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní