Priciny problemov pri pohone auta LPG
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Zdenky
pod 7,5 litra lpg na 100 km NIKTO na NIJAKOM motore ešte nejazdil,
takže možeš byť kĺudný,
čo sa týka prehrievania motora, tak k tomu može dojsť v lete ked teplota ovzdušia presahuje 35°C
na Espere som pozoroval pri takýchto podmienkách podstatné vychylenie ručičky teplomera oproti normálu,hlavne pri jazde do kopca alebo po diaľnici
a tomu pripisujem rychlejšie opotrebenie motora
predisť tomu može "medzikus" medzi pedálmi a volantom,ked pri jazde do kopca prepne na benzín, aby mal motor idealnejšie podmienky na prácu
Bolo odmerané,že teplota vo valci pri spaľovaní lpg je asi o 300°C VYŠŠIA ako pri spaľovaní benzínu
a to životnosti vyfukových ventilov veľmi neprospieva
avšak vzhľadom na usporu pri najazdení
viac ako 100 000 km,je tento fakt absolutne nepodstatný
čo sa týka flashlube myslím si,že má len čiastočný účinok a opotrebovaniu motora vplyvom spaľovania lpg, nezabráni
aj ked tam je flashlube aj tak časom ,min.po najazdení 200 000 Km, BUDE TREBA urobiť GO hlavy motora s kompletnou vymenou všetkých ventilov, tesnení ich driekov
z tohto dovodu som flaslube pri montaži lpg do NOVÉHO motora nedával.
ešte jedna pripomienka : aj ked sa olej v motore pri spaľovaní lpg tak neznehodnocuje ako pri spaľovaní benzinu,každopadne je treba dodržiavať vymenný interval, motoru to vždy veľmi pomože ak dostane nový olej.
pod 7,5 litra lpg na 100 km NIKTO na NIJAKOM motore ešte nejazdil,
takže možeš byť kĺudný,
čo sa týka prehrievania motora, tak k tomu može dojsť v lete ked teplota ovzdušia presahuje 35°C
na Espere som pozoroval pri takýchto podmienkách podstatné vychylenie ručičky teplomera oproti normálu,hlavne pri jazde do kopca alebo po diaľnici
a tomu pripisujem rychlejšie opotrebenie motora
predisť tomu može "medzikus" medzi pedálmi a volantom,ked pri jazde do kopca prepne na benzín, aby mal motor idealnejšie podmienky na prácu
Bolo odmerané,že teplota vo valci pri spaľovaní lpg je asi o 300°C VYŠŠIA ako pri spaľovaní benzínu
a to životnosti vyfukových ventilov veľmi neprospieva
avšak vzhľadom na usporu pri najazdení
viac ako 100 000 km,je tento fakt absolutne nepodstatný
čo sa týka flashlube myslím si,že má len čiastočný účinok a opotrebovaniu motora vplyvom spaľovania lpg, nezabráni
aj ked tam je flashlube aj tak časom ,min.po najazdení 200 000 Km, BUDE TREBA urobiť GO hlavy motora s kompletnou vymenou všetkých ventilov, tesnení ich driekov
z tohto dovodu som flaslube pri montaži lpg do NOVÉHO motora nedával.
ešte jedna pripomienka : aj ked sa olej v motore pri spaľovaní lpg tak neznehodnocuje ako pri spaľovaní benzinu,každopadne je treba dodržiavať vymenný interval, motoru to vždy veľmi pomože ak dostane nový olej.
-
- Príspevky: 1383
- Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06 Zdieľať na Facebook
laco, najdes aj taketo auta
su male prditka, ktore to s prehladom zvladnu, napr. trojicka aygo/107/C1 (pri tomto motore som pocul o vybornej spotrebe obzvlast v kombinacii s BRC)
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
alebo aj dobre namontovane punto alebo panda a verim, ze aj mnoho inych aut .. je ale pravda, ze tieto auta su dost malicke
stale ale nechapem co ma lpg spojene s prehrievanim motora, ked je raz motor aj cela chladiaca sustava v poriadku, motor sa nemoze prehriat bez ohladu na palivo
su male prditka, ktore to s prehladom zvladnu, napr. trojicka aygo/107/C1 (pri tomto motore som pocul o vybornej spotrebe obzvlast v kombinacii s BRC)
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
alebo aj dobre namontovane punto alebo panda a verim, ze aj mnoho inych aut .. je ale pravda, ze tieto auta su dost malicke
stale ale nechapem co ma lpg spojene s prehrievanim motora, ked je raz motor aj cela chladiaca sustava v poriadku, motor sa nemoze prehriat bez ohladu na palivo
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 735
- Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
- Bydlisko: Zvolen Zdieľať na Facebook
..
Chlapi, divili by ste sa co dokaze pretrhnuta membrana v regulatore narobit s teplotou motora...
A trochu som sa zacital v tomto linku. No poviem Vam, tolko bludov o LPG som este nikde necital:
-kto odmeral teplotu horenia o 300 !!! °C vyssiu a ako ? (poprosim link)
-kto povedal, ze ventily automaticky "odchadzaju" ? Mame niekolko destaito Fabii HTP s najazdom cez 300.000 km, jedna dokonca 480.000 a motory slapu ako maju, bez akejkolvek vacsej opravy motora. Ja som jazdil vyse 250.000 km VW Sharan 2,8 V6-no problem, Skoda Octavia s viac ako 350.000 km tiez je v nasom repertoari a to ma ani zdaleka nenapada vsetko. Nad prehrievanim mi neda tiez nic ine, len sa pousmiat...
-rozbite v aute zapalovac (plynovy) a zapalte ho. V tom horsom pripade sa to cca 0,2 dcl plynu odpari a mozno "slahne" kratkym a rychlym plamenom, od ktoreho sa nestihne zapalit ani toaletny papier. Vylejte vsak take iste mnozstvo benzinu a uvidite. Vyskusane, je toho plne youtube, staci chciet hladat...
-ze sa pod 7,5 l/100 km neda ?
-90 % motorov na LPG ma problem s ventilmi? Mozem poprosit aspon 50 modelov (z vyse 10.800 schvalenych) ? Myslim, ze to nieje ani 0,3 % zo spominanych 90. Dakujem
Nechapem neustále predsudky...
Keby bolo na tom aspon zbla pravdy myslite, ze by to bolo tak masovo (celosvetovo) rozsirene ? Netrvdim, ze niesu motory, ktore maju ventily a sedla "z blata, ale ani zdaleka ich nieje 90 %.
A trochu som sa zacital v tomto linku. No poviem Vam, tolko bludov o LPG som este nikde necital:
-kto odmeral teplotu horenia o 300 !!! °C vyssiu a ako ? (poprosim link)
-kto povedal, ze ventily automaticky "odchadzaju" ? Mame niekolko destaito Fabii HTP s najazdom cez 300.000 km, jedna dokonca 480.000 a motory slapu ako maju, bez akejkolvek vacsej opravy motora. Ja som jazdil vyse 250.000 km VW Sharan 2,8 V6-no problem, Skoda Octavia s viac ako 350.000 km tiez je v nasom repertoari a to ma ani zdaleka nenapada vsetko. Nad prehrievanim mi neda tiez nic ine, len sa pousmiat...
-rozbite v aute zapalovac (plynovy) a zapalte ho. V tom horsom pripade sa to cca 0,2 dcl plynu odpari a mozno "slahne" kratkym a rychlym plamenom, od ktoreho sa nestihne zapalit ani toaletny papier. Vylejte vsak take iste mnozstvo benzinu a uvidite. Vyskusane, je toho plne youtube, staci chciet hladat...
-ze sa pod 7,5 l/100 km neda ?
-90 % motorov na LPG ma problem s ventilmi? Mozem poprosit aspon 50 modelov (z vyse 10.800 schvalenych) ? Myslim, ze to nieje ani 0,3 % zo spominanych 90. Dakujem
Nechapem neustále predsudky...
Keby bolo na tom aspon zbla pravdy myslite, ze by to bolo tak masovo (celosvetovo) rozsirene ? Netrvdim, ze niesu motory, ktore maju ventily a sedla "z blata, ale ani zdaleka ich nieje 90 %.
-
- Príspevky: 735
- Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
- Bydlisko: Zvolen Zdieľať na Facebook
Prepac, Favorito, ale Ty si uz videl v sucasnosti vyrobene bezproblemove auto ? Ja nie...Favorit 135 napísal:Prepacte za OT, ale pri najazde vozom 65 000km za 2,5 roka - kedy sa mi vrati investicia do LPG?
Po tych zhruba 2,5 - 3 rokoch?
A to este nepocitam pripadne neocakavane naklady na servis LPG.
No njech sa na mna nikto nehneva - ,,preco, preco precooooo" si nicit bezproblemove auto montazou LPG, ked najazdim za rok cca 26 tisic km. a to este nehovorim nad vymyselnikmi, ktori to montuju u vseliakych garazmajstrov popripade niekde v polsku a nasledne jazdia bez papierov a bez zaruky.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Mayo prečítaj si čo som im písal ja . Hlavne že ma majú za starého somára a vozia sa po mne. Ja sám som mal dva vozy kde bola spotreba menej ako 7,5l . Bol to R5 1,4 r.v1986 a na plyne jazdených cca300t km . V BA v čisto mestskom cykle , obsadený jednou osobou a s lahkou nohou na plyne chodil za 4.5 benzín alebo 6 plynu. Druhé bolo VW Polo 1,0 rv 1998 tiež s jednou osobou v kombinovanom cykle okolo 6.5l. Momentalne Felicia 1.3MPI ak jazdím plný tak 8l ak som sám tak 7l . Pri všetkých týchto autách bol štýl jazdy taký , že rýchlosť 90km/h auto prekročilo tak raz do mesiaca asi na 100 metroch. Manželka momentálne jazdí na Lancii Y 1.2 8v rv 2000 a aj ked jazdia 4ria spotreba kolíše okolo 7,5 l.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 735
- Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
- Bydlisko: Zvolen Zdieľať na Facebook
..
Oco, neboj sa, sledujem pozorne a nemozem sa ubranit dojmu, ze tieto "kuvicie hlasy" siria majitelia dieselovych motorov (cest vynimkam). Osobne to sledujem uz roky (nielen tu na fore ale vseobecne). Ked uz ma niekto diesel a nemoze mat LPG tak nan aspon rrriadne nabrýzga.
Ale tomu sa neda zabranit, 100 ludi 100 chuti. Asi tak.
Napriek tomu,
LPG zdar !
Ale tomu sa neda zabranit, 100 ludi 100 chuti. Asi tak.
Napriek tomu,
LPG zdar !
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Ale no , starý "plynár" a takéto povie . Akože diesel nemôže jazdiť na plyn??? A čo potom všetky tie EKObusy v okresných mestách , alebo v BA slávne polské "horiace" Solarisy??? Ja viem jazdia na CNG ale aj to je plyn.
Čo som ale doteraz nevedel , že aj dieselovy motor dokáže spalovať drevoplyn skoro bez úpravy, na podobnom princípe ako prerábajú na plyn dnešné priamovstreky.http://www.autadoterenu.cz/aro-na-drevo ... fikce-344/
Čo som ale doteraz nevedel , že aj dieselovy motor dokáže spalovať drevoplyn skoro bez úpravy, na podobnom princípe ako prerábajú na plyn dnešné priamovstreky.http://www.autadoterenu.cz/aro-na-drevo ... fikce-344/
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Carschanger
- Príspevky: 5424
- Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 735
- Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
- Bydlisko: Zvolen Zdieľať na Facebook
..
Oco,
najdi mi na SVK J E D N U firmu, ktora preraba hromadne alebo retrofitne akykolvek diesel na LPG a normalne ma dostanes. Okrem toho to uz nieje diesel ale zmutovany benzinak. Okrem toho, ze je to este v plienkach (vid strielajuce karosy a horiace solarisy) nik to u nas nerobi. Mimo ine aj Europska legislativa zakazuje prevadzkovat jeden motor na dve paliva sucasne (konkretne EU predpis EHK115). Fakt, ze s tym naokolo experimentuju je sice pekna, ale zatial moc draha a u nas nerealna vec. Spytaj sa sofera MHD kolko nafty do toho natankuje za den/mesiac/rok...
BTW: Ja sa bavim o osobakoch, nie o polnohospodarskych pracovnych motoroch, ktore uz na B nikdy nepojdu. V buducnosti mozno, ale kto tu dnes vie, co budezajtra ? Budme realisti.
najdi mi na SVK J E D N U firmu, ktora preraba hromadne alebo retrofitne akykolvek diesel na LPG a normalne ma dostanes. Okrem toho to uz nieje diesel ale zmutovany benzinak. Okrem toho, ze je to este v plienkach (vid strielajuce karosy a horiace solarisy) nik to u nas nerobi. Mimo ine aj Europska legislativa zakazuje prevadzkovat jeden motor na dve paliva sucasne (konkretne EU predpis EHK115). Fakt, ze s tym naokolo experimentuju je sice pekna, ale zatial moc draha a u nas nerealna vec. Spytaj sa sofera MHD kolko nafty do toho natankuje za den/mesiac/rok...
BTW: Ja sa bavim o osobakoch, nie o polnohospodarskych pracovnych motoroch, ktore uz na B nikdy nepojdu. V buducnosti mozno, ale kto tu dnes vie, co budezajtra ? Budme realisti.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Mayo : viem že osobáky nikto neprerába a mám dojem že tie solarisy sú už od výroby plynové. Ale zase na druhej strane viem že SPP má v portfoliu vela dodávok na cng , takže niekto to robiť musí. Len pre obyčajných ludí je to celkom mimo.
Pre Kujona - s drevoplynom mám furt to , že o tom čítam a tiež by som sa rád stal majitelom takéhoto generátora. A je to rovnako alternatívne palivo ako LPG , CNG, E85, prípadne minerálne oleje. Aj na olejoch mám už pár sto tisíc najazdených a za určitých podmienok to bolo lacnejšie ako LPG.
Pre Kujona - s drevoplynom mám furt to , že o tom čítam a tiež by som sa rád stal majitelom takéhoto generátora. A je to rovnako alternatívne palivo ako LPG , CNG, E85, prípadne minerálne oleje. Aj na olejoch mám už pár sto tisíc najazdených a za určitých podmienok to bolo lacnejšie ako LPG.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 735
- Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
- Bydlisko: Zvolen Zdieľať na Facebook
To oco:
O SPP viem, mame dokonca zakaznika z hooodne vysokeho postu priamo v SPP a ma od nas auto prerobene na LPG.
Ale k veci: Vsetky dodavky, autobusy a podobne vozy su prerobene na CNG (LPG) takym sposobom, ze je upraveny motor dost radikalne. Znizena kompresia (asi najvacsi zasah), zdemontovane zhavenie nahradene zapalovanim (sviecky, indukcne cievky a vsetko s tym spojene). Takyto motor uz nikdy nebude schopny jazdy na naftu. Cize su to specialne vyrobene (upravene) motory ktore maju s dieselom velmi malo spolocne. Neviem, ci by som taky chcel, pretoze ak Ti nahodou dojde PHM pomoze Ti len odtahovka
Napriek tomu dnes si netrufam odhadnut trendy do buducna, cas ukaze.
P.S.: Videl si niekedy upraveny motor z autobusu Karosa? Ja ano a poviem Ti, bol som zhrozeny. Popytaj sa soferov MHD-ciek ;)
LPG zdar!
O SPP viem, mame dokonca zakaznika z hooodne vysokeho postu priamo v SPP a ma od nas auto prerobene na LPG.
Ale k veci: Vsetky dodavky, autobusy a podobne vozy su prerobene na CNG (LPG) takym sposobom, ze je upraveny motor dost radikalne. Znizena kompresia (asi najvacsi zasah), zdemontovane zhavenie nahradene zapalovanim (sviecky, indukcne cievky a vsetko s tym spojene). Takyto motor uz nikdy nebude schopny jazdy na naftu. Cize su to specialne vyrobene (upravene) motory ktore maju s dieselom velmi malo spolocne. Neviem, ci by som taky chcel, pretoze ak Ti nahodou dojde PHM pomoze Ti len odtahovka
Napriek tomu dnes si netrufam odhadnut trendy do buducna, cas ukaze.
P.S.: Videl si niekedy upraveny motor z autobusu Karosa? Ja ano a poviem Ti, bol som zhrozeny. Popytaj sa soferov MHD-ciek ;)
LPG zdar!
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
To Mayo ZV :
v Trebišove existuje jeden maník, čo má problematiku
prerábania dieselov na LPG zvládnutu veľmi dobre takpovediac "v malíčku" volá sa ing. Ľubomír IVAŇ a tu je na neho kontakt :
http://www.azet.sk/katalog/montaz-lpg-p ... /trebisov/
vo Vagonke Trebišov jazdí niekoľko dieselových VZV Desta
prerobených na lpg od neho.
v Trebišove existuje jeden maník, čo má problematiku
prerábania dieselov na LPG zvládnutu veľmi dobre takpovediac "v malíčku" volá sa ing. Ľubomír IVAŇ a tu je na neho kontakt :
http://www.azet.sk/katalog/montaz-lpg-p ... /trebisov/
vo Vagonke Trebišov jazdí niekoľko dieselových VZV Desta
prerobených na lpg od neho.
-
- Príspevky: 735
- Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
- Bydlisko: Zvolen Zdieľať na Facebook
..
To Laco:
Pri VZV plati to iste ako pri autobusoch (pisla som niekde nizsie). Netvrdim, ze sa to neda len je to trochu iny zasah do motora. A pana z Trebisova poznam, bol som aj unho aj sme sa parkrat stretli, viem o tom, ze sa tomu venoval, ci aj teraz neviem...
Robil svojho casu aj na projekte prestavieb Avie.
LPG zdar !
Pri VZV plati to iste ako pri autobusoch (pisla som niekde nizsie). Netvrdim, ze sa to neda len je to trochu iny zasah do motora. A pana z Trebisova poznam, bol som aj unho aj sme sa parkrat stretli, viem o tom, ze sa tomu venoval, ci aj teraz neviem...
Robil svojho casu aj na projekte prestavieb Avie.
LPG zdar !
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
Zdravim LPGckarov !
Podelim sa o jednu skusenost s prevadzkou mojho auta. Plyn mam od marca minuleho roka, v podstate spokojnost na 99,9% bola doteraz. Montovane vo Zvolene, BRC. Drobna pochybnost spocivala v nahodnom rozsvecovani check engine. Pokial som bol na kontrolu systemu vzdy som nato upozornoval, ale s tym, ze je minimalny vyskyt, kontrolka sama zhasne, zostane zapis misfire rozne valce.
Mam pocit, ze som konecne prisiel na zakopaneho psa...Pred cca mesiacom som vymenil sviecky, vzduchac, olej. Na just asi za 2 dni vyskocila zase..., OK takze starymi svieckami to nebolo, skusil som pokusne vyradit primazavanie ventilov. Cuduj sa svete, cca 3000km odjazdenych a je svaty pokoj . Nebadam ziaden rozdiel v chode, ani spotrebe, vsetko je ako doteraz, ale nech robim cokolvek, jantarove svetlo uz konecne neotravuje...
Je mozne, ze ten prisavany sajrajt nejakym sposobom zblne riadenie emisii a je namixovana nespravna zmes, ktoru potom neodpali ?
typicky zapisane chyby...
Podelim sa o jednu skusenost s prevadzkou mojho auta. Plyn mam od marca minuleho roka, v podstate spokojnost na 99,9% bola doteraz. Montovane vo Zvolene, BRC. Drobna pochybnost spocivala v nahodnom rozsvecovani check engine. Pokial som bol na kontrolu systemu vzdy som nato upozornoval, ale s tym, ze je minimalny vyskyt, kontrolka sama zhasne, zostane zapis misfire rozne valce.
Mam pocit, ze som konecne prisiel na zakopaneho psa...Pred cca mesiacom som vymenil sviecky, vzduchac, olej. Na just asi za 2 dni vyskocila zase..., OK takze starymi svieckami to nebolo, skusil som pokusne vyradit primazavanie ventilov. Cuduj sa svete, cca 3000km odjazdenych a je svaty pokoj . Nebadam ziaden rozdiel v chode, ani spotrebe, vsetko je ako doteraz, ale nech robim cokolvek, jantarove svetlo uz konecne neotravuje...
Je mozne, ze ten prisavany sajrajt nejakym sposobom zblne riadenie emisii a je namixovana nespravna zmes, ktoru potom neodpali ?
typicky zapisane chyby...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní