preventivne vypalovanie DPF diagnostikou=nutena regeneracia

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

preventivne vypalovanie DPF diagnostikou=nutena regeneracia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

chlapi servisaci, vas nazor na nutene regeneracie pre vozy co maju nakrutene nieco v okoli 150-180.000 km ?

Za standartnych okolnosti sa DPF regeneruje samo atd, avsak nie v takej zurivej miere ako ked sa mu vynuti servisna regeneracia. Je uplne blby napad raz za tri-styri mesiace prebehnut masinu a spustit nuteny regen ?

Iste, dosahovane teploty su sialene vysoke, ten material asi nebude uplne stastny atd. Existuje nejaka dokumentacia, odporucania vyrobcu alebo prakticke skusenosti zo zivota ktore by vraveli ze servisna regeneracia je strasny zahul pre system a mala by sa robit vyslovene v hranicnych a vynimocnych pripadoch ?

Viem si takuto akciu predstavit napriklad pred vymenou oleja. Pred zimou v novembri, bum ho tam a hned vymena oleja ; po zime kedze masina beha v daleko horsich teplotnych podmienkach a viacej sa zasiera, bum ho tam.

Primarne ma zaujimaju 1.6tdi a 2.0tdi chrápy od VW, myslim ze tato myslienka nebude uplne scestna ani pre 2.0tdci Fordu.

Seriozny sukromny majitel si samozrejme pozrie ako casto sa mu regeneracia spusta (kilometre), zanesenia v gramoch, tlaky pred/za, proste si robi aku-taku statistiku podla najazdenych kilometrov, alebo cojaviem kazde dva tyzdne. Co vsak taka firma, tam je to mrtve v tomto podrobnom rozsahu a keby sa chceli o svoje vozy trosku starat aby nemuseli platit...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

VW nevydrzia tolko ako Renaulty. Len preto sa pytam... a hladam moznosti ako tomu cirkusu pomoct.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Celá vec je inom technickom riešení,ten žabožrúti zbytočne neprekomplikovali.Dokonca aj motor kde sa utrhla oska z turbínou a všetok olej skončil v DPF rovno pod turbínou to ten filter v pohode prežil,samozrejme čistený musel byť.To je ale priam ideálne stvorené kedže je rozmontovatelný na katalizátor a filter.Novšie to ešte zlepšili úplným vyčlenením dozadu pod auto a riešené aditívom.Nemcom sa to asi zdalo byť detské (čítaj lacné) a tak dosr..i to do úplnej dokonalosti a vytvorili systém z desiatkou kurv´tok a menežmentom ktorý hraničí z debilitou.U grupy je filter rukojemníkom sprostostí motorového menežmentu,takže 90% problémov je problémom motora a až v prenesenom dôsledku to triafa kolaps filtra.Hold je to dospelé a nosí obrovské príjmy,zrejme ako dar predajcu aut svojim zákazníkom
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
sanoDu
Príspevky: 80
Dátum registrácie: 30.01.2009 14:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sanoDu »

Cisteniu alebo vymene DPF-ka sa nevyhnes. Je to dane. Pridu kilometre a mas ju na krku. Ta staticka regeneracia dava zabrat turbu. Ked ti nepribuda olej naco to riesit? Taketo psie kusy by som neskusal.
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Lakino, no skôr by tam onanovali Slovenský bazárnici, priekupníci a kšeftári, to je pre nich siedme nebo a už sa vidia ráno o 7:30 na obvodnom úrade-odbor dopravy ako tie dymovnice uvedú do tuzemského"provozu" a trhnú na tom ťažké prachy :d :D :d :D
pedro727
Príspevky: 1119
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

z akého materiálu sú tie sitká vo filtri?
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Cely figel je v tom, ze na spravnu regeeraciu DPF je potrebne splnit niekolko zakladnych podmienok a prvou najzakladnejsou je teplota pocas dostatocne dlheho casu. Bez nej sa filter nevypali.Ak jazdim vacsinou mesto a kratke trasy tu najzakladnejsiu podmienku velmi nevytvaram.Ako spominal mhlavaty PSA to ma pekne premakane a cely koncern v tejto problematike strci do a.....o otvoru. Ak sa vratime k tej nutenej regeneracii je potrebne si uvedomit jednu dolezitu vec.Kazdy DPF aj pri tej najdokonalejsej regeneracii a pri bezchybnom fungovani motora sa postupne zaplna nespalitelnymi casticami a tu ziadna nutena regeneracia nepomoze...jednoducho raz pride cas kedy DPF sa musi bud vymenit alebo vycistit. Nutene regeneracie su len pokusmi riesenie problemu oddialit. A mavyse trpia nimi viacere sucasti motorora, najme turbo. Mam 1,6 HDI a o DPF ani neviem.Ale sledujem jeho zaplnanie.Po 75 000 km je zaneseny na 40%.Ked pride jeho cas ziadnu nutenu regeneraciu riesit nebudem.Dam ho bud vycistit alebo vymenit
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Poviem za seba, ako som uz velakrat spomenul ze sa venujem najma autam ktore nejazdia po meste tak DPF vlastne ani neviem co je.
Okrem obcasnych zavad typu vadne cidlo rozdieloveho tlaku sem tam cidlo teploty je DPF schopne prezit auto. Este u PSA mokreho systemu vadne cerpadlo aditiva.
500 000 a viac nie je nic vynimocne.
Cize jazdit s dieselom tam kde bol urceny - dlhe trasy a problemy nie su.
Co sa tyka nutenych regeneracii nemam s tym dobre skusenosti, pokial je z nejakeho dovodu zaneseny vzdy demontujem a dam vycistit. Osvedcilo sa mi to ako spolahlive riesenie.
Davam cistit firme ktora sa tomu venuje.
Kto che jazdit po meste tak odporucam benzin, elektro, bicykel...
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Ano, u PSA sa zaplna prevazne aditivom ale bolo by naivne si mysliet, ze se nezanasa aj nespalitenymi casticami.A ano to zanesenie sa vypocitava na zaklade mnozstva aditiva, ktore sa vstrekne pri natankovani.Len si treba uvedomit aka je funkcia toho aditiva a to, ze vyrazne znizuje teplotu, ktoru je potrebne vytvorit na to, aby nastal proces regeneracie DPF.Tusim, ze az o 150 stupnov
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

co je natom zle ? len im vratili vyrobky, co nesplnovali deklarovane parametre, z rucky do rucky tu mas podvod, tu mas naspat cash :-), teraz ma vw 300000+ wagnov po celej severnej amerike a 7 miliard hore kominom, nemusia ich srotovat, to im nikto nekazal ;-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Celá snaha o emisie je na smiech.Denno denné zápchy spôsobujú že autá smradia dlho.Idiotské riešenie infraštruktúry spôsobuje že ľudia určité kritické miesta obiehajú čo je plus kvantum km.Kde pozrieš je doprava stvorená a aj teraz tvorená bezohladne na zdržovanie aut v premávke.Sústreďovanie aut vo velkých aglomeráciách,parkovanie,obchodné reťazce a prístup,cestovanie za prácou,neriešená mestská doprava atd atd. Pi.u si robia z ľudí aj z celým riešením enviromentálneho zaťaženia.O inom sa kecá,a presný opak sa robí.Prečo sa honí celá EU za velkými autami a velkými výkonmi,za stále väčšími predajmi,ak im tak ležia na srdci emisie. Celú tú enviromentálnú všiváreň hnať vidlami.Ak to myslia úprimne,bude to vyzerať úplne inak.
marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

bajo a v europe preco nerobili jak v amerike..tu tie auta mozu behat?...je to cele na smiech.....ja mam skoro 120 tis km a spustil som nutenu reg len raz...par krat som ho zhasol ked regeneroval a nemal som cas nechat auto bežat lebo som sa ponahlal.inak nemam s tym zatial problem..klop..klop
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

mozte mat vo vsetkom pravdu, ale vo svojej podstate oni chytili zlodeja na hruskach a dostal po prstoch, je to takto jednoduche ! jak ten maly chlapec jediny povedal ze kral je holy :-)

ono sa to nestalo prvy krat v dejinach ked automobilka dostala lekciu...najdite si pripad konca lancie na britskych ostrovoch, to si malokto moze pamatat...

keby sme to zobrali kolom a kolom, anglosaske pravo ovela castejsie v historii uderilo klinec presne po hlave, v style padni komu padni, tam posledny dedinsky sudca ma schopnost odsudit mega korporaciu, kolko je takych pripadov inde vo svete ? potom sa pytam kto je pokrytec a farizej...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mikidm
Príspevky: 45
Dátum registrácie: 17.05.2007 07:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mikidm »

tak ja mam alfa romeo 159 1,9 jtdm ... zo zvedavosti som sa bol opytat co stoji novy dpf filter - 3000€ :O sila nie ? :4012:

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných