Prémiový benzín vs obyčajný s VIF aditivami

   Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
samuelhornak@azet.sk
Založený: 17 október 2016
Príspevky: 15
Nabehané: 3 hod 44 min
Predmet: Prémiový benzín vs obyčajný s VIF aditivami PríspevokZaslal: 12.08.2020 08:58   
Ahoj , myslím že v názve témy už otázka je.Čo je lepšie ? Napríklad keď mám LPG a benzín v aute max tie 3 mesiace...Ešte dám rovno aj takú podotázku: Ktoré aditivum je dobre na také preventívne prečistenie benzínovej sústavy a tak ? Zo stránky kde nakupujem majú napr aditiva od protec ale majú zvlášť na vstreky a ventili a zvlášť na celkové prečistenie všetkého , tak neviem či to celkové vie reálne prečistiť aj vstreky ... Proste dajte nejaky typ a reálne skúsenosti alebo znalosti na nejaké dobré aditivum ... Vdaka
Citovať
ivko1
Legenda - Ford T (614)
Založený: 02 august 2006
Príspevky: 13862
Nabehané: 2 mes 5 dní 18 hod
PríspevokZaslal: 12.08.2020 09:32   
Vieš prečo povyrábali tolko typov aditív?

Lebo keby ti stačilo jedno tak by si kúpil len jedno, takto ked vyrobia 3 druhy, každé na iné tak kúpiš tri...

Vieš na čom sa najlepšie zarába?
Na ludskej hlúposti - na neznalosti zákazníka, radšej kúpi aj ked nevie nijako či to reálne pomôže, ale aspon má hrejivý pocit že urobil pre auto niečo
Citovať
mp3turbo
Legenda - Ford T (631)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 18719
Nabehané: 1 mes 9 dní 21 hod
PríspevokZaslal: 12.08.2020 11:09   
tri mesiace vydrzi palivo s prstom v zadku, tam sa netrap ani pol sekundu.

Benzin ma extremnu cistiacu schopnost, takze tam nie je co "navyse" cistit. Zanesene dieslove EGR ventily, vstrekovace, turba a ine suciastky sa cistia v pohode benzinom, zoberes štetec, dvakrat zamavas a EGR sa ligoce jak nove z obchodu, pricom pred 60 sekundami ho nebolo vidno a bola to jedna hnusna mazlava cierna gula.

Aditiva do benzinu su teda prakticky zbytocne. Jedina vec kedy by som ja pouzil : aby na seba naviazali vyzrazanu vlhkost, nieco ako v minulosti sa pouzival Velfobin. Kludne kup VIF, neprehlupis ale ani moc nezarobis.

S myslienkou aditivovat / cistit benzinove auto sa moc nezaoberaj. Priamovstrekove motory nemas ako cistit a nemas im ako pomoct, inak by sa cistili same bez pomoci ; nepriamovstrekove to nepotrebuju.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (246)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4348
Nabehané: 27 dní 23 hod 4 min
PríspevokZaslal: 12.08.2020 11:50   
Pouzivaj SONAX injector cleaner,alebo carburetor cleaner

Je to najlepšie,čo možno na trhu dostať.
Mnou osobne odskúšané v takých podmienkach, že som v Srbsku natankoval také mizerné palivo,že už nebola iná možnosť ,len vypustiť z nádrže všetko, SONAX to "rozchodil"
Citovať
samuelhornak@azet.sk
Založený: 17 október 2016
Príspevky: 15
Nabehané: 3 hod 44 min
PríspevokZaslal: 12.08.2020 11:53   
A vif stačí na tú vlhkosť ?
Citovať
mp3turbo
Legenda - Ford T (631)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 18719
Nabehané: 1 mes 9 dní 21 hod
PríspevokZaslal: 12.08.2020 12:48   
staci. Doteraz si cely zivot nic nepridaval a stacilo tiez ;)


>> som v Srbsku natankoval také mizerné palivo,že už nebola iná možnosť ,len vypustiť z nádrže všetko, SONAX to "rozchodil"

fiiiha tak to je iny carodejnik ten Sonaks ! KEBY bolo naozaj mizerne, tak ti nepomoze ani sonax, ani botox, ani nivea ani riedidlo co niektori majstri sportu pridavaju do paliva a dokonca ani dvojtaktny olej.

KEBY.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (246)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4348
Nabehané: 27 dní 23 hod 4 min
PríspevokZaslal: 12.08.2020 13:37   
MP3 ja nenatahujem nikoho,naozaj to tak bolo,natankoval som cca 20 litrov nejakého akože benzínu,a motor resp.RJ to odmietala zožrať,kuckalo,nedali sa prekročiť volnobezne otáčky,ešte šťastie, že mám v aute LPG,na tom som došiel,kam som chcel dôjsť,
potom som pritankoval 20 l nejakej 98,ale furt to nechcelo ísť na benzín,
Tak som kúpil spomínaný SONAX injector cleaner,buchol to do nádrž a normálne som počul ako v nádrži vrie,a odfukuje pretlak,cez systém odvetravania,to trvalo takých 10 min.
Po ďalších 10 min sa mi podarilo naštartovať na benzín,preturovat som to a vyrazil..
Po 200 m ide,po 1 kilometri ide..
Po 10 km funguje,tak som prešiel na ten benzín potom ešte asi 500 km
Taká bola moja skúsenosť,kto nechce nemusí veriť..
Citovať
a566
Povedomá tvár - Favorito (20)
Založený: 06 apríl 2020
Príspevky: 311
Nabehané: 3 dní 8 hod 37 min
PríspevokZaslal: 12.08.2020 13:54   
ivko1 napísal:
...
mp3turbo napísal:

Benzin ma extremnu cistiacu schopnost, takze tam nie je co "navyse" cistit.

v tom pripade prosim vysvetlit, preco motorove skusky paliv maju na zaciatku "dirt-up" fazu, ked vycisteny motor bezi niekolko hodin (!) na obycajnom palive, aby sa nameralo znecistenie a usady.. sa bavime nie o malych mnozstvach.

za mna vif, lebo cisti o dost viac jak želvípower.
faktom je, ze eu normy na paliva su velmi benevolentne. aromaty a cyklicke uhlovodiky ktore robia najviac bordel su povolene velke mnozstva. co je v rozpore s poziadavkami autopriemyslu.
Citovať
hjundai
VIP člen - Veyron (278)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 2260
Nabehané: 8 dní 22 hod 46 min
PríspevokZaslal: 12.08.2020 14:09   
benzin ma cistiacu schopnost..... iste ale asi ho pri cisteni egr nepalis ze... to by po kazdom cykle horenia musel nasledovat cyklus cistenia bez zapalu. Samozrejme bezny benzinn plus Vif. Rozpisovat preco je zbytocne mrhanie casom.
Citovať
ivko1
Legenda - Ford T (614)
Založený: 02 august 2006
Príspevky: 13862
Nabehané: 2 mes 5 dní 18 hod
PríspevokZaslal: 12.08.2020 14:33   
a566 napísal:
ivko1 napísal:
...
mp3turbo napísal:

Benzin ma extremnu cistiacu schopnost, takze tam nie je co "navyse" cistit.

v tom pripade prosim vysvetlit...

Ja ti vysvetlím iba toto, auto mám skoro 10 rokov, má natočené cez 270tkm, sám som pridal 170tkm, aditívum som žiadne nepridával, tankujem piate cez deviate, kde sa podarí, nerozlišujem pumpy (Tesco, Dalitrans, Lukoil...)
Premiové palivo neviem čo je - na pumpy typu Shell, OMV, Slovnaft nechodím pre predražené palivo, možno som ho za tých skoro 10 rokov 1-2x natankoval omylom a som tu...

Netrpím depresiami, úzkostami, neužívam žiadne ukludnujúce antidepresívne tabletky a nemám obavu že by palivo poškodilo motor, respektíve palivovú sústavu.

Ked sa poserie benzínové čerpadlo, tak sa poserie a nebude to preto že som nedával VIF, ale preto že je opotrebené (stále mám pôvodné, za to kolega čo mal novú C4 1.6i už má druhé a nájazd nemá ani polovičný z môjho)

Ano riešil som tesnenia pod hlavami - nie strata tlaku, ale slzenie oleja, čo je trošku slabina môjho motora, ale to nemá nič spoločné s tým či som tankoval to či ono palivo alebo pridával/nepridával aditívum

Vieš kto má problémy s autom?
Ten kto sa nerozumie technike a vyberie si zlú (komplikovanú, háklivú), ale napríklad ich autá voči môjmu majú napríklad sledovanie mrtveho uhla v spätákoch, majú dokonca spárovanie mobilu s rádiom, vedia cez radio telefonovať, prehrávať hudbu...
Ich autá majú napríklad inteligentných asistentov radenia prevodových stupnov...
Majú napríklad omnoho mladšie auto...

Z takých výhod sa veru nepos...m (nepokakám)

To moje auto skrátka nemá, moje je až 2005, ale za to má jednoduchý atmosferický motor objemu 2500ccm a to mi úplne stačí...
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (1115)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 9972
Nabehané: 5 mes 7 dní 2 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
Predmet: Re: Prémiový benzín vs obyčajný s VIF aditivami PríspevokZaslal: 12.08.2020 15:07   
samuelhornak@azet.sk napísal:
Proste dajte nejaky typ a reálne skúsenosti alebo znalosti na nejaké dobré aditivum ... Vdaka

35 rokov na plyne , vyše 30 aut rôznych značiek A .....????? Jediné auto do ktorého dávam aditívum je manželkine HDI.
Že ti kolíšu otáčky studeného motora na benzíne? že adaptácia RJ. Toto isté robila pred 35 rokmi aj Shade 100L, potom 120L niekolko kusov, Žigulák atď. Tým autám sa o RJ ani len nesnívalo a otáčky im behali tiež.
Zaoberáš sa tak trocha nesmrtelnosťou chrústov, ale zrejme ta Dacia je tvoje prvé auto tak je to pochopitelné.
_________________
Moje príspevky sa netýkajú aut ,ale zadávatelov.
Citovať
a566
Povedomá tvár - Favorito (20)
Založený: 06 apríl 2020
Príspevky: 311
Nabehané: 3 dní 8 hod 37 min
PríspevokZaslal: 12.08.2020 15:30   
samuelhornak@azet.sk napísal:
A vif stačí na tú vlhkosť ?
na vodu mas samotny e10...obsahuje lieh. ako aj velfobin. naco pridavat dalsi lieh ?
ak mas naozaj problem s vodou, vezmi flasu denaturaku (izopropylu)...rovnaky efekt za menej penazi

treba pozret zlozenie aditiv, ak neobsahuje pea/piba (ma iba ropne destilaty) su to vyhodene peniaze.
pretoze "petrolej", "white spirit" pixlu si vies kupit lacnejsie v drogerii ...
https://gumout.com/our-ingredients/ prve 2
vif obsahuje uvedene zlozky, co potvrdzuje pach rybaciny.
Citovať
makrela
VIP člen - Veyron (300)
Založený: 14 máj 2010
Príspevky: 2564
Nabehané: 1 mes 1 dní 9 hod
Bydlisko: Ta Blava né
PríspevokZaslal: 12.08.2020 15:55   
laco1871 napísal:

,buchol to do nádrž a normálne som počul ako v nádrži vrie,a odfukuje pretlak,cez systém odvetravania,to trvalo takých 10 min.
..

Je ti jasne ,že si neišiel na "prečistený " benzín , ale tak ako kedysi Džéjms Watt ,si cestu prešiel na v nádrži zovretú vzniknutú paru.Šak si vymyslel paroavtamabíl
_________________
Denne spávam len tri hodiny.(ešte šťastie ,že sa vyspím v noci)
Citovať
a566
Povedomá tvár - Favorito (20)
Založený: 06 apríl 2020
Príspevky: 311
Nabehané: 3 dní 8 hod 37 min
PríspevokZaslal: 12.08.2020 16:08   
laco1871 napísal:

Tak som kúpil spomínaný SONAX injector cleaner,
https://sdb.sonax.biz/sdb/05191000/GB/en hromada white spirit/petrolej a <5% piba.. nic extra
Citovať
samuelhornak@azet.sk
Založený: 17 október 2016
Príspevky: 15
Nabehané: 3 hod 44 min
Predmet: Re: Prémiový benzín vs obyčajný s VIF aditivami PríspevokZaslal: 12.08.2020 17:28   
oco13 napísal:
samuelhornak@azet.sk napísal:
Proste dajte nejaky typ a reálne skúsenosti alebo znalosti na nejaké dobré aditivum ... Vdaka

35 rokov na plyne , vyše 30 aut rôznych značiek A .....????? Jediné auto do ktorého dávam aditívum je manželkine HDI.
Že ti kolíšu otáčky studeného motora na benzíne? že adaptácia RJ. Toto isté robila pred 35 rokmi aj Shade 100L, potom 120L niekolko kusov, Žigulák atď. Tým autám sa o RJ ani len nesnívalo a otáčky im behali tiež.
Zaoberáš sa tak trocha nesmrtelnosťou chrústov, ale zrejme ta Dacia je tvoje prvé auto tak je to pochopitelné.
Nie je moje prvé ale keď môžem autu pomôcť tak sa snažím pomôcť ... No kolisali im otáčky ale keď rozmýšľam ako laik tak to znamená teraz že to nie je teda kôli RJ ? To sa mi nejak nezdá , tak to je teraz také že komu teraz mám veriť ... Každopádne sa asi nedá nič robiť ak dobre chápem len to nechať tak ?
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva