Prehrievanie motora 2,8 Crdi 110kw

Diskusia ohľadne vozidiel značky Jeep

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bobor11
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 31.07.2010 15:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bobor11 »

scorpi4:
či majú v Grazi čerpadlá ti zistím. Zatiaľ ti môžem poradiť v BA firmu Diesel Systems Finalmont-Union. adr. Ružinovská1 82102 BA. www.finalmont.sk, tel. 0903475221, 0918105687
minimálne ti poradia, už som od nich raz bral elektromagnetický ventil na čerpadlo Lucas od Forda a boli z celej BA najlacnejší za vtedy ešte koruny 1290,-, Ford servis 88 000 SKK + výmena čerpadla, Ford originál súčiastky 6000,-. Mali a super prístup k zákazníkovy. Bolo to tak 4 roky dozadu.

bodusik:
radšej nechaj vyhodiť vodný chladič a intercooler a poriadne to vystriekaj, určite máš medzi chladičmi kopu prekvapenia.

Ja uvidím v pondelok čo to bude robiť keď to naštartujeme, lebo niektoré veci som musel brať priamo z Jeepu ako napr skrutky na utiahnutie hlavy pre info: 16,50 EUR jedna, lebo náhrady nikto nerobí a ide ich tam 12 ks. Sadu som skresal na 2 kusy čo nešli zmomentovať, keď v Jeepe zadreli tú sumu. Inak konštruktéri sa tam vyhrali, nelogické spoje rozobranie celého predku: nárazník, svetlá aby si mohol vyhodiť všetky chladiče. Ja som vyhadzoval aj klímový mal som netesný spoj tak sa menili rovno krúžky.
bobor11
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 31.07.2010 15:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bobor11 »

ahojte.

Tak sa to v pondelok naštartovalo a zatiaľ v pohode- netlakuje. Spravilo sa s tým asi 10 KM + bežal dlho na voľnobeh. Dnes sa doskladajú drobnosti, naplní klíma a potom sa to poriadne prebehne. Uvidím ako bude držať teplotu v zápche. Asi to bolo naozaj v tom tesnení pod hlavy. No uvidíme v praxi.
bodusik
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 30.07.2010 07:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bodusik »

bobor11 napísal:ahojte.

Tak sa to v pondelok naštartovalo a zatiaľ v pohode- netlakuje. Spravilo sa s tým asi 10 KM + bežal dlho na voľnobeh. Dnes sa doskladajú drobnosti, naplní klíma a potom sa to poriadne prebehne. Uvidím ako bude držať teplotu v zápche. Asi to bolo naozaj v tom tesnení pod hlavy. No uvidíme v praxi.
Ahoj ,

ja paradoxne nemam problem na volnobeh a dokonca ani pri normalnej jazde. Cez vikend som najazdil po okoli + mesto 150-200km,teplota vzduchu cca 26°C a rucicka na teplomery sa ani nepohla,stale sa drzala v polovici teplomera.. Jedine kedy teplota motora dala o sebe vediet bolo ked som isiel po ceste hore kopcom do sedla Havran s plne obsedenym autom smer Piestany. Teplota sa zacal splhat za polovicu stupnice po prvu tenku ciarku asi v 2/3 kopca.Mozno by sla teplota este vyssie ,ale uz sme boli na vrchu kopca a zacalo klesanie. Od toho momentu ked som prestal akcelerovat a auto slo na volnobeh ,takmer okamzite zacala teplota klesat a vratila sa na povodnu hodnotu. Zatial som neskusal dialnicu ci dlhsie presuny nad 100km/h.
bobor11
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 31.07.2010 15:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bobor11 »

Ahoj ,

ja paradoxne nemam problem na volnobeh a dokonca ani pri normalnej jazde. Cez vikend som najazdil po okoli + mesto 150-200km,teplota vzduchu cca 26°C a rucicka na teplomery sa ani nepohla,stale sa drzala v polovici teplomera.. Jedine kedy teplota motora dala o sebe vediet bolo ked som isiel po ceste hore kopcom do sedla Havran s plne obsedenym autom smer Piestany. Teplota sa zacal splhat za polovicu stupnice po prvu tenku ciarku asi v 2/3 kopca.Mozno by sla teplota este vyssie ,ale uz sme boli na vrchu kopca a zacalo klesanie. Od toho momentu ked som prestal akcelerovat a auto slo na volnobeh ,takmer okamzite zacala teplota klesat a vratila sa na povodnu hodnotu. Zatial som neskusal dialnicu ci dlhsie presuny nad 100km/h.[/quote]


ahoj.

Tak ten môj dnes dostal pravú Bratislavskú premávku(samá zápcha), klíma k tomu naplno LOW a ručička sa ani nepohla. Stále držal dielik pod 100 °C, myslím že je to 90°C neprerátaval som stupnicu :-) . Potom som mu dal zabrať prudkými akceleráciami, a brzdením, následne zase zápcha (státie) a držal krásne teplotu. Tak zatiaľ sa tvári, že by to malo byť ok. Dúfam že ešte nabehnú 30 °C teploty, aby som ho otestoval v poriadnom teple. Niečo podobné mi robilo BMW, že sa zohrievalo len v kopci ale potom to prerástlo že sa prehrievalo stále, len na voľnobehu ho schladilo na prevádzkovú teplotu. Nakoniec to bola vodná pumpa. Ale tú máš new, podľa toho čo si písal, tak naozaj skús vystriekať tie chladiče. Logicky: Máš new termostat, vodnú pumpu, netlakuje ti kompresia do vody, nemáš vodu v oleji a naopak (predpokladám že hlavy a tesnenie sú ok) už nemá dôvod nechladiť. Musí byť bordel medzi chladičmi čo pri záťaži ako je kopec už nestíha dochladzovať. Toto je najlacnejšia skúška čo môžeš ešte urobiť. Inak diaľnicu myslím že by ti v pohode zvládol lebo je chladený náporom.
bodusik
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 30.07.2010 07:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bodusik »

bobor 11: ano,mam novu pumpu,termostat,rozvody, nejaky chladic /medzichladic/ vyfukovych plynov a vycisteny chladic zvnutra. V servise Toyota namerali nepatrne mnozstvo vyfukovych plynov v chlad.kvapaline i ked kvapalina neubuda ani nevrie ani neprenika do oleja. Zrejme to bude to nestastne tesnenie alebo hlava.
Mozes mi prosim ta napisat odstupnovanie teplot na teplomery chlad kvapaliny? V strede by malo byt kolko °C,pripadne kde zacina tych 100°C a vyssie?

Dakujem za odpoved
bobor11
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 31.07.2010 15:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bobor11 »

Hi.
Stupnicu ti prerátam, nepamätám si počet dielikov. Ja mám na 100°C stred a ručička sa mi drží dielik pod. Neviem či máš rovnaké budíky ako ja na 3,1 litri. Keď máš auto zohriate na prevádzkovú teplotu opatrne otvor vyrovnávaciu nádržku a nech ti niekto pridá plyn. Ak začne tlačiť vodu kompresia von tak to môže byť hlava alebo tesnenie, ale to bude podľa mňa tlačiť aj za studena. Mne to tlačilo von strašne silno, aj s bublinami. Nebolo pochýb že hlavy pôjdu dole. Hadice boli ako kameň, divím sa že nestrelili zo spojok. Našťastie to bolo asi len to tesnenie. O tom či nemáš zavzdušnený systém sa asi baviť nemusíme ten si určite odvzdušnil cez chladič. Napíš čo ti to robilo pri pridávaní plynu v nádržke.
bobor11
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 31.07.2010 15:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bobor11 »

ahoj.

konečne som sa sem dostal. Stupnicu ak som správne rátal tak jeden dielik na mojom robí 12°C. na CZ Jeep stránke som sa dočítal že viac ľudí má otázky ohľadom stúpania teploty pri jazde do kopca. Nakoniec aj na mojom pri jazde do kopca stúpne teplota na asi 98°C a tam sa drží, potom zase klesne. Údajne je to to 100 °C "dobrý" :-). Je tam tlakové chladenie + nemrznúca zmes, tak para v chladiacom systéme vzniká až pri cca 120°C. Potom som tam čítal rôzne experimenty s tuhou visko spojkou, prerábaním na dva ventilátory atď. Tiež mám všetko okrem visko nové tak to neriešim, asi to naozaj má tak kolísať. Sledujem akurát aby som neprešvihol 100°C. Zatiaľ je to ok, tak snáď aj zostane. Asi Jeep s dieslom naozaj nebola tá najlepšia voľba. Nabudúce idem jednoznačne do benzínu. Rozhodoval som sa medzi Lincolnom NAVI, Chevrolet Suburban a Jeep Grand Cheeroke. Nakoniec som kúpil Granda lebo moja polovička by asi 6 m Suburbana ťažko v BA zaparkovala sama :-). Akurát čo som prekvapený že je vnútri menej miesta ako v mojom Passate, to bol pre mňa šok. Ale nakoniec mne osobne sa s tým veľmi dobre jazdí. Tak som celkom spokojný, jednoduché blbovzdorné americké ovládanie :-) .

Návrat na "Jeep Fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 61 neregistrovaných