807 592
inzerátov
Pridať inzerát

preco pouzivat hustejsie oleje pri vyssom pocte kilometrov..

   Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva
Odpovedať Nová téma
12345678910>
Autor Správa
mp3turbo
VIP člen - Veyron (474)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16277
Nabehané: 25 dní 17 hod 5 min
Predmet: preco pouzivat hustejsie oleje pri vyssom pocte kilometrov.. PríspevokZaslal: 14.07.2010 19:10   
dnes som sa napisal ako kon takze zalozim aj samostatnu temu aby to padlo na uzitok viacerym:

VIE MI NIEKTO Z PRITOMNYCH MECHANIKOV VYSVETLIT, PRECO SI MYSLI ZE "HUSTEJSIE" OLEJE 10W-40 SU VIAC VHODNEJSIE PRE MOTOR CO MA 200.000KM AKO OLEJE 5W-40 ?? CO JE TA PRICINA? A HLAVNE PRECO SI MYSLITE ZE TAKYTO OLEJ BUDE menej ZRANY MOTOROM?

ja mam totiz k hustote a celemu tomuto cirkusu asi takyto nazor:

1) studeny olej je mnohonasobne hustejsi ako zohriaty olej bez ohladu na to ci sa bavime o oleji 0w-50 alebo 0w-40 alebo 15w-40, proste kazdy z tych olejov ked sa zohreje tak je daleko tekutejsi ako ked je studeny, s tymto snad suhlasi kazdy. Tym ze motor nepracuje, olej postupne stecie do olejovej vane kde proste sedi a nema sa z nej ako stratit = spotreba oleja nastava jedine pri praci motora

2) po nastartovani studeneho motora dochadza velmi rychlo k zohriatiu aj motora aj oleja na prevadzkovu teplotu. Kedze so studenym motorom jazdime neporovnatelne kratsie ako s teplym motorom, miznutie studeneho oleja si dovolim prehlasit za takmer nevyznamne v celom tom deji straty oleja. Motor zohrejem za 5 minut (teraz v lete za minutu, v zime za desat minut) a potom polhodinu jazdim po meste do prace alebo na nakupy atd. A ako sme si hore povedali, studeny olej je daleko hustejsi ako olej teply nech uz ide o akykolvek olej.

3) teply motor : jedine tu prichadza k nejakym podstatnejsim stratam alebo spotrebe oleja. Avsak oleje 5w-40 a 10w-40 a 15w-40 maju rovnake parametre za tepla (preto su xxw-40 !) a prave preto su pri pracovnej teplote rovnako riedke. Dokaz tohoto tvrdenia nizsie v podobe technickych listov dvoch vyrobcov olejov.

Takze, kde a kedy vlastne prichadza k tej spotrebe oleja ked "hustejsi" olej 10w-40 je rovnako riedky [!!!] pri pracovnej teplote ako olej 0w-40 ?? Olej 10w-40 proste NIE JE hustejsi ako olej 0w-40 takze cely ten sprosty argument a premisa postavena na hustote oleja je nezmysel.

Takto to vidim ja. Preco to vidite inak?


==========================================
no a teraz konecne k tomu co som sa napisal:

http://forum.autobazar.eu/vyme.....24966.html

bojujem proti mechanikovi ktory poradil pouzivat hustejsi olej 10w-40 namiesto 5w-40 do motoru ktory ma 220.000km. Pisem tam totok:

======================================
Otec má tiež Peugeot 406 2,0 HDi 80kW, raz s ním bol v servise na výmenu oleja a tam mu mechanik povedal, že motor už má veľa najazdených kilometrov (220 000), tak mu tam nalial 10W-40. V druhom servise ho však zjazdili, že ten olej tam nemôže byť, vraj to môže poškodiť turbo. Tak tam naliali späť 5W-40. Čo je na tom pravdy s tými kilometrami ?

nic. A velmi dobre si spravil ze si tam vratil 5w-40 olej.

moje auto ma 4x viac kilometrov ako to co si uviedol ty a lejem tam dva roky co ho mam 5w-40 oleje. Nikdy som medzi vymenami nic nedolieval, ani poldeci. Nejako sa mi teraz sprotivili tie oleje a vymyslel som si na zimu ze moj motor si zasluzi lepsie mazanie - vies co tam nalejem?

!!!!! 0w-40 !!!!! samozrejme pri zachovani noriem vyrobcu ktore vyzaduje motor co mam, v mojom pripade teda vw505.01 alebo vw507.00 pretoze mam 1.9tdi 85kW od Folcgagenu z Portugalska.

a nemusis sa bat, nic mi nikde nevytecie. Ja sa nebojim. Ani trochu.

dovod: kazdy olej je hustejsi ked je studeny a teda redsi ked je teply. Normalne, pochopitelne, logicke, nezda sa mi na tom nic cudne. Ked pozries technicke listy vyrobcov, zistis dokonca aj presne miery tejto tekutosti, pre ilustraciu uvadzam napriklad tieto linky:

http://www.mannol.de/legend_de.htm
http://www.mannol.de/elite_de.htm
http://www.mannol.de/dieselturbo_de.htm
http://www.mannol.de/extreme_de.htm
http://www.mannol.de/nano_de.htm
http://www.mannol.de/nanodies_de.htm
http://www.mannol.de/classic_de.htm
http://www.mannol.de/dieselextra_de.htm
http://www.mannol.de/mobe_de.htm
http://www.mannol.de/modi_de.htm
http://www.mannol.de/ssdefender_de.htm
http://www.mannol.de/specialplus_de.htm
http://www.mannol.de/diesel_de.htm
http://www.mannol.de/standard_de.htm

vsimni si ze tie oleje su 0w-40, 5w-40, 10w-40 a dokonca az 15w-40. A teraz si pozri to najpodstatnejsie z hladiska viskozity, citujem jeden z tych olejov:

Viskosität bei 40°C D 445 CSt 94,6
Viskosität bei 100°C D 445 CSt 13,8
Viskosität bei -25°C D 445 CSt 7000

co z toho vidime? ze viskozita (nie je to priamo tekutost, je to cerpatelnost oleja co je sice velmi podobna ale nie identicka velicina) je zhruba 95 jednotiek pri teplote oleja 40 stupnov a 14 jednotiek pri pracovnej teplote 100 stupnov. Cize medzi teplym olejom a olejom na pracovnej teplote je rozdiel skoro SEDEMNASOBKU !!! No a to sa nebavime o -25 stupnovom mraze kedy ten olej takmer vobec netecie :) v porovnani s pracovnou teplotou - AKO VIDIS, ROZDIEL JE PRIBLIZNE 500 NASOBNY, SLOVOM PATSTO. DOBRE, CO?

a co najdolezitejsie z toho este vidime? ZE OLEJE 0W-40, 5W-40, 10W-40 A 15W-40 MAJU SKORO UPLNE ROVNAKU VISKOZITU teda nespravne povedzme tekutost KED SU ZOHRIATE NA PRACOVNU TEPLOTU 100 STUPNOV... TATO VISKOZITA JE PRIBLIZNE 14 TYCH "TURBOJEDNOTIEK".

no a teraz to tajomstvo a logika : ked je olej "husty" tak ti urcite vytecie s mensou pravdepodobnostou ako ked je "riedky" ze? To je podla mna zakon logiky. Cize... najviac oleja ti vytecie alebo sa strati v motore ked je na pracovnej teplote teda okolo 100 stupnov. Jasne.

KEDZE OLEJE S VISKOZITOU 0W-40, 5W-40, 10W-40, 20W-40, 800W-40 (okej to som si vymyslel lebo taky nie je) MAJU CERTIFIKACIU "40" ZA TEPLA, SU TIETO OLEJE PRIBLIZNE ROVNAKO VISKOZNE TEDA CERPATELNE TEDA RIEDKE. Toto jasne dokazuju aj technicke listy citovaneho vyrobcu:

olej 0w-40: http://www.mannol.de/legend_de.htm
Viskosität bei 100°C D 445 CSt 14,1

olej 5w-40: http://www.mannol.de/elite_de.htm
Viskosität bei 100°C D 445 CSt 13,3

olej 10w-40: http://www.mannol.de/modi_de.htm
Viskosität bei 100°C D 445 CSt 13,6

olej 15w-40: http://www.mannol.de/standard_de.htm
Viskosität bei 100°C D 445 CSt 13,8

Co chcem povedat : olej 0w-40 je rovnako riedky ked je teply ako olej 15w-40. Ano, ta odchylka je zhruba 5% ale to je totalne zanedbatelne. Preco? Lebo ked je ten olej studeny tak odchylka je 500nasobok co je 50000% a napriek tomu v tom motore funguje.

A teraz nech mi prosim ta ten supermechanik znalec nejako zdovodni, ze ked ti olej 10w-40 alebo 15w-40 alebo mnejejednokolkow-40 nevytecie, preco by mal vytiect olej 0w-40 KEDZE MAJU ROVNAKU HUSTOTU = RIEDKOST KED SU ZOHRIATE na sto stupnov ?!?!?!?!??!!! Logicky ked ti nevytecu "riedke zohriate", nevytecu ti ani "huste studene" ze ano...

No a na taketo vysvetlenie si velmi rad pockam. Schvalne sa ho to opytaj.

dovod2: moderne turboduchadla miluju mazanie, ved kto by nemiloval ked tocia 150.000 rpm (ano, stopatdesiat tisic otacok za minutu). Novsie turba ako mas ty tocia bez problemu stvrt miliona otacok ZA MINUTU, to je 250.000... nezda sa, co? Mazanie je pre turbo zaklad zivota. Hlavne v zime. A prave na zimu su oleje najnarocnejsie atd, mame uzavrety okruh.

DO AKEHOKOLVEK MODERNEHO AUTA MOZES NALIAT OLEJE 5W-XX A 0W-XX A NIC ZLE SA NESTANE aj ked vyrobca predpisuje 10w-xx oleje. Nic ti nevytecie. Dnesne auta nie su skodovecky 100 ktore jazdili na Madit M6/M6A/M6D a medzi valcom a piestom si dokazal prehodit dvojkorunovu mincu !!

No a ked toto dokaze vysvetlit tvoj mechanik, dostane odo mna Nobelovu cenu a dvesto korun k tomu.
==========================================
Pekne povedané, dík za vysvetlenie. Jeho odôvodnenie bolo také, že pri vyššom počte kilometrov vznikajú v motore vôle. Kvôli tomu tam dal hustejší 10W-40.
==========================================

blbost. Ako sme si jednoznacne ukazali podla udajov vyrobcu, "hustejsi" olej 10w-40 tvojho mechanika je hustejsi len vtedy ked je to NAJMENEJ TREBA!! teda ked je studeny. Ked sa 10w-40 zohreje, JE ROVNAKO HUSTY RESPEKTIVE RIEDKY AKO 0W-40 a toto ten tvoj macher na oleje totalne nevie. Inak povedane, olejom nerozumie ani za to male smradlave hovno.

novy prispevok : mozno ta teraz logicky napadlo ze ked tie oleje maju rovnaku alebo skoro uplne rovnaku viskozitu, preco je teda 10w-40 zly a preco je 5w-40 alebo 0w-40 dobry.

PRETO, LEBO SPOMINANE VISKOZITY SOM RIESIL NA PRACOVNEJ TEPLOTE = KED JE OLEJ ZOHRIATY, MAZU VSETKY TIE OLEJE ROVNAKO DOBRE PRETOZE SU xxW-40 (TA 40TKA HOVORI O VISKOZITE OLEJA ZA TEPLA, vsetci vieme ze cislo pred W hovori o zimnych vlasnostiach pretoze W znamena Winter, cislo za pomlckou hovori o letnych vlastnostiach, proste tak sa oleje znacia).

no a kedy sa motor najviac opotrebuva? V zime. Preco? Lebo ho nakopnes totalne skrehnuty na minus 20 alebo ked len minus desat stupnov. JEDNA Z NAJDOLEZITEJSICH ULOH OLEJA JE ZABEZPECIT MAZANIE PRAVE V TAKYCHTO NAROCNYCH PODMIENKACH, TEDA PREDOVSETKYM V KRUTEJ ZIME.

A tuto podmienku jednoznacne lepsie splnaju oleje 0w-xx ako oleje 10w-xx alebo 15w-xx. Takze prave tam kde to najviac potrebujes lebo motor dostava najviac zabrat = v zime, prave tam oleje 10w-xx nevykonaju to co tvoj motor najviac potrebuje. Nenamazu ho dostatocne rychlo.

vobec nie je podstatne z e som ti uviedol technicke listy jedneho konkretneho vyrobcu olejov, u nas malo znameho (naschval som si nevybral velke u nas bezne zname znacky ako aral, bp, castrol, shell, omv, mobil1 atd). Ver tomu ze ked je nejaky olej firmy XY oznaceny ako 10w-40, tak ma skoro uplne rovnake vlastnosti z hladiska viskozity ako olej firmy AB s oznacenim 10w-40 takisto ako olej firmy CD 10w-40 a EF 10w-40. Nezalezi teda na tom ci si zoberies shell 10w-40, alebo castrol 10w-40 alebo British Petroleum 10w-40 alebo Aral 10w-40, proste tie oleje su 10w-40 tak musia mat skoro uplne uplne rovnake vlastnosti z hladiska viskozity INAK BY NEBOLI 10W-40.

niekde som cital clanok od Shellu ze olej 10w-40 (alebo to bolo 15w-40? bud 10w alebo 15w) zabezpeci mazanie nejakeho motoru za 39 sekund na nejakej urovni pozadovanej vyrobcom toho motoru. Ten isty motor je olejom 0w-40 namazany V ROVNAKEJ MIERE za necele DVE SEKUNDY !!!!!! a zdoraznujem ze toto nehovorim ja, ale toto hovori shell. Len kurna teraz neviem najst ten clanok... a toto je hlavny dovod preco pouzivat 5w-xx alebo 0w-xx oleje.

Proste moderny motor si vyzaduje moderne prostriedky. Vsetky oleje podla normy BMW Longlife 1998 a novsich [teda uz dvanast rokov] su len vo viskozitach 0w-xx, 5w-xx. Ziadny olej nie je 10w-xx alebo 15w-xx a asi sa so mnou nikto nebude hadat ze bmw robi uberspickove motory a ze trosicku vedia co do nich patri. Jasne, motor bmw je nieco ine ako motor peugeot, toto len na ilustraciu ze do bavoraka uz hodne dlhy cas olej 10w-xx nepatri.

no a aby to bolo uplne dokonale, tak som si dal tu robotu a nasiel som ti stranku na ktorej si stiahnes technicke specifikacie shell olejov:

http://www.epc.shell.com/grade.....Id=1246484

rozdelene podla viskozity lebo o tej diskutujeme.

vybral som si Shell Helix Ultra 0W-40_TDS; technicky list je priamo tu: http://www.epc.shell.com/docum.....d=51253346

co v tom liste vidime?

Typical Physical Characteristics
Shell Helix Ultra 0W-40
Kinematic viscosity (IP 71) @ 40°C cSt @ 100°C cSt
75.2 ; 13.6

teda shell helix ultra 0w-40 ma 13.6 jednotiek viskozitu pri teplote 100 stupnov, porovnaj si to s tym mannoilom co som linkoval vyssie... to cislo je uplne rovnake.

olej Shell Helix 15W-40 ma technicku specifikaciu tu:
http://www.epc.shell.com/docum.....d=23003656

co v nej vidime? viskozitu 14.9 pri pracovnej teplote 100 stupnov pre Helix 15w-40 pripadne viskozitu 14.5 pri oleji Helix 20w-40 (u nas totalne neznamy a nepouzivany lebo proste na neho nie je dovod).

to len na ilustraciu ze naozaj tie viskozity musia sediet aj pri rozlicnych vyrobcoch. Proste norma -40 nieco hovori a smitec.

dufam ze som vniesol trochu svetla do tejto "mimoriadne komplikovanej problematiky" ktora je jasna ziakom na zakladnej skole, skoda ze nie nasim spickovym mechanikom. Garantujem ti ze keby si s tymito "vedomostami" ktore som tu teraz prezentoval prisiel do skoro vsetkych autorizovanych servisov akejkolvek znacky a pytal sa ich na skutocnosti ktore som tu vysvetlil, chlapci pohoria ako fakle. Lebo tomu proste nerozumeju.

To ze tieto vedomosti nema nabuchane bezny motorista vlastnik vozidla je uplne v poriadku. Ja ako bezny sofer si proste neviem spravit generalku na motore, atd. Proste to nie je moja uloha lebo existuje tzv. delba prace - kazdy robime to svoje. Je ale obrovska skoda ze tieto veci nevedia ludia ktori by to mali vediet... mechanici ktori nam tie auta opravuju. A to uz vobec nehovorim o pripadoch ktore su dokumentovane aj na tomto fore ze autorizovany servis naleje zakaznikovi do motora PD (pumpa-duese, pumpa-tryska) od Folcgagenu olej ktory tam absolutne nema co robit...

hotova katastrofa. Pritom je to kurrrrrrwa tak jednoduche... a navyse tie motory su tu s nami uz viac ako DESAT ROKOV takze to vsetci mali minimalne devat rokov vediet...

Hroza a des.
jo a aby som nezabudol : 220.000 NIE JE vyssi pocet kilometrov.
nepretekarsky jazdeny motor ktory ma stvrt mega musi mat kompresne tlaky a teda tesnosti/vole take ake mal ked vyliezol z fabriky. Podmienkou je jedine to, aby pouzival olej ktory ma pouzivat (a nie nejake vyplody chorych hlav) a aby tam bolo trochu vody. Pokial ten motor nezavaris nevyvaris, tak mu po stvrt mega nic nie je.

Zober to takto : tebe tiekol olej z motoru? Stracal sa ti? No vidis... tak "preco davat hustejsi ked ten redsi sa nestraca" ??

rypem : toto hore napisane neplati pre 1.2htp, tam je olej extremne tepelne namahany. Hovorim ze motor ktory ma stvrt mega je v pohode a motor je to co ma styri valce alebo viac.

tato tema v ziadnom pripade nemala mat taky nazov aky ma - islo len o uputanie pozornosti. Ako ste iste vytusili z napisaneho, som jednoznacne PROTI pouzivaniu olejov 10w-40 pripadne 10w-xx alebo 15w-xx len kvoli tomu ze nejaky motor ma najazdenych XY kilometrov. To je podla mna nezmysel. Nehovoriac o mazani turba, to je hotova cesta do pekiel.
Takze pani mechanici, preco si myslite ze "hustejsi" olej 10w-40 bude menej spotrebuvany v motore ako olej 0w-40 v tom istom motore? Nech ma ten motor aj 600.000km, PRECO SI TO MYSLITE? A doplnujuca otazka znie : kto z vas meral kompresne tlaky "ojazdeneho" stvrtmilionoveho motoru? Ake boli a ake boli nove tlaky v tom motore? Neverim tomu ze moderny motor ma po 1/4milione kilometrov tlaky 7 / 7 / 7 / 7 co by ukazovalo na vyznamnu vybehanost piestov vo valcoch, polamane kruzky, pripecene ventily a podobne neduhy.


Naposledy upravil mp3turbo dňa 14.07.2010 23:34, celkom upravené 2 krát.
Citovať
k-maro
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 13 december 2009
Príspevky: 119
Nabehané: 2 dní 18 hod 17 min
Predmet: Re: preco pouzivat hustejsie oleje pri vyssom pocte kilometr PríspevokZaslal: 14.07.2010 22:35   
OLEJ 15W-40 JE MENEJ ZRANY MOTOROM,AKO REDSIE OLEJE.VYSVETLENIE NEMAM,ALE V PRAXI JE TO NEPOPIERATELNY FAKT.
Citovať
Lasto409
Založený: 06 máj 2008
Príspevky: 40
Nabehané: 3 hod 36 min
PríspevokZaslal: 14.07.2010 23:09   
na otazku ti odpovedat neviem ale poviem ti ze tym cervenym pismom si to riadne dok*rvil ... sa to fakt neda citat
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (474)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16277
Nabehané: 25 dní 17 hod 5 min
PríspevokZaslal: 14.07.2010 23:35   
cervene pismo odstranene.
Citovať
mikeKE
Založený: 25 december 2008
Príspevky: 5
Nabehané: 0 min
Predmet: otazka PríspevokZaslal: 15.07.2010 09:49   
Mam Octavia Tour 1.9TDi 74kW PD AXR, rv.2009, najazdene 42.000 km a olej davam menit poctivo kazdych 10.000 km. Pouzivam olej Castrol EDGE 5W40. Chcem sa spytat ci je dobre vymienat tento olej dalej, alebo (po precitani tohto prispevku) by malo zmysel zist aj na olej 0W40. Zatial olej vobec nepapa. Resp. aku znacku oleja doporucujete pre tento typ motora?
Citovať
cierny99
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 10 marec 2008
Príspevky: 453
Nabehané: 39 min
PríspevokZaslal: 15.07.2010 11:13   
Ja sa trosku zastanem aj tej 10W-40. Po tomto prispevku vyzera ako najhorsi olej na svete. Je pravda ze tento olej ma menej aditiv ale je trosku stabilnejsi pre motory z horsim spalovanim. Hlavne pri tom ako ho niekto pouziva trochu dlhsie (na 15 000 km). Traba si uvedomit ze starsie motory nemaju vstrekovace v najlepsom poriadku a pri nespravnom vstrekovani mozu riedit olej. Oleje 10W-40 su trosku odolnejsie niekedy aj vhodnejsie pre stresie motory.
Degradacia oleja 10W-40 a aj 5W40 je znazornena na tomto obrazku. Oleje 5W30 sa vezsinou pouzivaju v modernych motoroch tak aj degradacia (vlasnosti olejov) vyzera inak. Oleje 0W-30 pouzivane v naftovych motoroch sa nasycuju sadzami a hustnu.



Co sa tyka zimnej triedy 0-5-10W -XX je len najnizsia teplota, pri ktorej sa olej da cerpat. V nasich podmienkach max -20 (v BA) sa kludne moze stat ze 5W-30 bude mat nizsiu viskozitu (redsia) ako 0W-40 pripadne 0W-30. Ale napr. od hranice -25 bude lepsia 0W-30 prip 0W-40.


Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (474)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16277
Nabehané: 25 dní 17 hod 5 min
PríspevokZaslal: 15.07.2010 12:16   
> Mam Octavia Tour 1.9TDi 74kW PD AXR, rv.2009, najazdene
> 42.000 km a olej davam menit poctivo kazdych 10.000 km.
> Pouzivam olej Castrol EDGE 5W40. Chcem sa spytat ci je
> dobre vymienat tento olej dalej, alebo (po precitani tohto
> prispevku) by malo zmysel zist aj na olej 0W40. Zatial olej
> vobec nepapa. Resp. aku znacku oleja doporucujete pre tento
> typ motora?

10.000km vymenny interval je megaspicka, drzim palec aby to tak vydrzalo co najdlhsie. V ziadnom pripade nie je potrebne prechadzat na oleje 0w-40 alebo 0w-30 akejkolvek znacky ci uz Castrol alebo inej - oleje s vizkozitou 5w-40 A PREDOVSETKYM NORMOU VW505.01 ALEBO VW506.01 ALEBO VW507.00 SU JEDNOZNACNE SPRAVNE OLEJE PRE 1.9TDI 74kW PD MOTOR.

Nestaci aby olej bol iba 5w-40 (teda parameter viskozity) - olej musi splnat predovsetkym normy stanovene vyrobcom co su tie vymenovane vyssie.

K tomuto jedna poznamka: oleje Castrol Edge existuju viacerych druhov a viskozit, napriklad Edge Sport, Edge Turbo Diesel, Edge bez akehokolvek dalsieho znacenia. Je pravda ze Edge Sport a takisto Edge som nenasiel vo viskozite 5w-40 takze predpokladam ze sa tu jedna o olej Castrol Edge Turbo Diesel 5w-40.

A tu mam dobru spravu - tento olej je certifikovany pre normu 505.01 to znamena ze je vhodny do 1.9tdi 74kW PD motora v Oktavii (a samozrejme golfoch, passatoch, fabiach a inych autach ktore ten 74kW motor pouzivaju - napriek inemu kodovemu oznaceniu nie AXR ale ine pismenka - sa jedna o ten isty motor a teda do neho idu tie iste oleje). Oleje s normou 505.01 su urcene na kratky vymenny interval teda max. 15.000km alebo jeden rok, cokolvek pride skor. Vymenu oleja po 10.000km mozem jednoznacne odporucit i ked si prizname otvorene ze na novom aute s takymto minimalnym kilometrovym priebehom je to zbytocne. Zbytocne z toho hladiska ze ten motor pri jemnom slusnom zaobchadzani natoci 500.000km a ani nemihne brvou.

Ja osobne menim olej takisto po priblizne 10 az 11 tisic kilometroch a to proste len z toho dovodu ze moje auto tolko najazdi rocne a vzdy pred zimou na prelome oktobra a novembra mu doprajem novu napln. Pri sucasnej cene olejov radovo tisic korun totiz nevidim absolutne najmensi dovod aby som usetril stokorunu alebo dve tym ze olej vymenim az na samej hranici predpisanej zivotnosti - moj motor ma natocenych hodne vela statisicov kilometrov a predpokladam ze mu cerstva napln nerobi zle :)

> Ja sa trosku zastanem aj tej 10W-40. Po tomto prispevku vyzera ako najhorsi olej na svete.

nemozeme povedat ze olej 10w-40 je najhorsi olej na svete. My sa totiz nebavime o nejakom konkretnom oleji 10w-40, ale vseobecne o olejoch s touto viskozitou. Takisto nemozeme povedat ze "olej" 5w-40 je najlepsi, pretoze nie je olej 5w-40 ako olej 5w-40... napriklad taky mobil1 synt S 5w40 moze aj nemusi byt lepsi ako olej Megoil Turbo Diesel 5w-40.

> Traba si uvedomit ze starsie motory nemaju vstrekovace v najlepsom
> poriadku a pri nespravnom vstrekovani mozu riedit olej.

je pravda ze unavene vstrekovace ktore o par desiatok milisekund nestihaju svoj pracovny cyklus su zaciatok konca celeho motoru. Prepalit piest je tak jednoduche... ale to uz je ina diskusia a problem ktory ziadny olej neopravi.

> Oleje 10W-40 su trosku odolnejsie niekedy aj vhodnejsie pre stresie motory.

samozrejme suhlas, pretoze tie starsie motory boli na taketo oleje skonstruovane. Starsie ale preboha neznamena rok 2001... to je tak rok 1990 a dovolim si tvrdit ze aj do takychto motorov lavou zadnou nalejes 5w-xx oleje a nic sa nestane. Neuvolnia sa ziadne usadeniny a podobne, to je prezitok Madit M6/M6D olejov pred 30 rokmi ktore sa navyse nevymienali (kto na skodovke a zigulaku kazdych 15k km dal novy olej? maximalne tak po 40k km dolial co chybalo !!). Odvtedy doba hodne pokrocila. Aj kvalita olejov.
Citovať
Pivecko
Založený: 24 marec 2010
Príspevky: 8
Nabehané: 0 min
Predmet: Odpoveď pre mp3turbo PríspevokZaslal: 15.07.2010 12:37   
Zdravím všetkých. Chcel by som sa vyjadriť k tejto téme. mp3turbo prepáč, ale ty si zjavne nepochopil o čo tu ide. Tu nejde o to, či olej vyteká z motora. On nemá odkiaľ vytekať. Tu ide o to že po 10-15tis kilometroch (teda vtedy, keď vymieňaš olej) je zhruba jedna tretina (áno dobre čítaš) oleja nahradená palivom! A preto vlastne musíme meniť oleje, lebo palivo (či už nafta alebo benzín) nie sú dobré mazivá. Takže sa tu prosím Ťa neoháňaj hustotou oleja. Tam hrajú úlohu aj iné faktory.
P.S.: A nemyslíš si že by boli výrobcovia olejov takí hlúpi aby robili oleje, ktoré sú nekvalitné a ľudia ich teda nechcú (teda oleje 10w-40 a viac)? Ja si to nemyslím každý olej je na niečo dobrý a podľa mňa je múdre prečítať si návod k autu a podľa toho zvoliť vhodný olej (napríklad na kratšie vzdialenosti je vhodný iný olej ako keď jazdíš často po diaľnici).
Citovať
Pivecko
Založený: 24 marec 2010
Príspevky: 8
Nabehané: 0 min
Predmet: Dodatok PríspevokZaslal: 15.07.2010 12:48   
A ešte niečo... olej papajú zväčša také obludy ako 5,0 V10 TDi (ten vraj žerie liter oleja na tisíc km), takže keď má niekto dvojliter TDi-čko tak sa ozaj nemusí báť, že mu bude motor papať olej. A ešte raz opakujem: to, že vypustíte také isté množstvo oleja ako ste tam predtým naliali by mala byť samozrejmosť, ale to čo vylejete ani zďaleka nie je zložením to, čo ste tam predtým naliali

P.S.: prosím Vás, nech tu už nikto nepíše koľko tisíc kilometrov je špička pri výmene oleja. VŠETKO závisí od typu motora, objemu, otáčok, spôsobu jazdy - teda jedným slovom podľa návodu na auto, ktorý asi nikto nikdy nečíta. Samozrejme, tým že budem olej meniť častejšie ako treba nič v motore nepokazím, ale treba zas myslieť aj na našu matičku Zem...
Citovať
cierny99
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 10 marec 2008
Príspevky: 453
Nabehané: 39 min
PríspevokZaslal: 15.07.2010 13:49   
mp3turbo napísal:

> Oleje 10W-40 su trosku odolnejsie niekedy aj vhodnejsie pre stresie motory.

samozrejme suhlas, pretoze tie starsie motory boli na taketo oleje skonstruovane. Starsie ale preboha neznamena rok 2001... to je tak rok 1990 a dovolim si tvrdit ze aj do takychto motorov lavou zadnou nalejes 5w-xx oleje a nic sa nestane.


Pre mna je starsi motor kazdy, ktory nie je v 100% stave. napr. aj

Mám W - Passat r.v.2007 2.0 TDi103KW typ motora BKP,môj problém spočíva v tom ked chcem naštartovať po štarte bud hned zdochne alebo ide na 3,2 alebo 4 valce ale strašne sa chveje a kolíšú otačky toto celé trvá tak 10-15 sekúnd a potom je všetko ok.

Co myslis kam asi ide ta nespalena nafta? Ked sa toto opakuje dlhsie potom nemas ani predstavu aky "kvalitny" olej tam bude. Moze tam byt akykolvek synteticky olej ale 10W-40 je v takychto pripadoch lepsia.
Citovať
peto103
Povedomá tvár - Favorito (23)
Založený: 28 jún 2007
Príspevky: 1073
Nabehané: 1 dní 20 hod 27 min
PríspevokZaslal: 15.07.2010 13:52   
ja nechapem, čo niektori toľko riešia ohľadom olejov tu na fore.

moj postup by bol takyto: idem menit olej, teda

- vyberiem si aký (čítal som tu minule, ževraj najlepší je mobil 1, tak dajme tomu
- na nete pozriem mazací plán
- kúpim a dám to niekomu spraviť

vymaľované :)
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (474)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16277
Nabehané: 25 dní 17 hod 5 min
PríspevokZaslal: 15.07.2010 15:35   
> mp3turbo prepáč, ale ty si zjavne nepochopil o čo tu ide.
> Tu nejde o to, či olej vyteká z motora. On nemá odkiaľ vytekať.

skusme rekapitulaciu : v tejto teme ide o to ze automechanik nalial majitelovi vozidla "hustejsi" olej lebo ma najazdenych vela kilometrov a to preto lebo "redsi" olej by mu vytiekol z motora netesnostami, proste kvoli opotrebeniu motora.

> Takže sa tu prosím Ťa neoháňaj hustotou oleja. Tam hrajú úlohu aj iné faktory.

ano, s tymto absolutne suhlasim. A prave preto vznikla tato tema, lebo mechanik poradil HUSTEJSI olej [cize preto sa ohanam hustotou! aby som ukazal ze je to totalna blbost] len na zaklade kilometroveho priebehu motora bez akejkolvek znalosti opotrebenia toho motora, bez akekolvek testu, odmerania kompresnych tlakov, posudenia stavu piestov/valcov/kruzkov/sediel ventilov, gufier, cohokolvek ineho. Chapes? Proste on sa na to pozrel a zadrbal ze tam treba hustejsi olej.

CELE ZLE. Prave preto vznikla tato tema. Prave kvoli hustote oleja a "potrebe" hustejsieho oleja v motore co ma "vela" kilometrov. Aby bolo vysvetlene ze cela ta bachorka s hustejsim olejom je blbost. Aby bolo vysvetlene ze stvrtmiliona kilometrov nie je vysoky najazd...

> Tu ide o to že po 10-15tis kilometroch (teda vtedy, keď vymieňaš olej) je
> zhruba jedna tretina (áno dobre čítaš) oleja nahradená palivom!

preco si myslis ze tretina, mas to nejako odmerane? Ja som osobne nenechaval nikdy robit tribotechnicky ci tribologicky ci ako sa to vola rozbor oleja pretoze nepoznam ziadnu normalne lacnu firmu u nas - inak by som si zo zvedavosti nechal spravit z mojich aut. Ale ked ale pozriem na vysledky zverejnene tu:

http://www.bobistheoilguy.com/.....amp;page=1

na tychto vysledkoch len tak mimochodom vidno ako presne sa zmeni povodna viskozita oleja v dosledku priebehu kilometrov v motore - POZRITE SI NIEKTORE TEMY, HLAVNE TIE KDE SA SPOMINAJU U NAS DOSTUPNE MOTORY NAPRIKLAD 1.9TDI. Budete prekvapeni, vacsinou ide o posun z povodnych hodnot viskozity okolo 13 az 14 jednotiek na zhruba 15 az 16 co je posun totalne zanedbatelny. Inak povedane, vyjazdeny olej po circa 10 az 15 tisic kilometroch ma viskozitu takmer uplne rovnaku ako ked bol novy.

no a teraz si zobereme prvy konkretny Golf 1.9tdi ktory som nasiel navrchu linkovaneho fora:

http://www.bobistheoilguy.com/.....ost1953299

2003 VW Golf 1.9L TDI ALH, 5spd manual. [bez prekladu, jasne kazdemu, 5rychlostny manual, kod motora, rok vyroby]

UOA is done by Polaris Lab. [analyza oleja prevedena firmou Polaris Lab]

Mile at sampling: 210,187 miles [najazdene mile ked bola robena analyza oleja, cize 210.187 x 1.609 = tento golf ma za sebou 338190km co je TRETINA MILIONA KILOMETROV !!]

Miles on oil: 20,067 miles in about 11 months [najazdenych 20.067 mil teda 32287km za 11 mesiacov]

Oil: 4L Liqui Moly 5W-30 + 2.0qt Redline 30WT Racing oil. [mnozstvo oleja, 4 litre 5w-30 Liqui Moly a dva quinty Redline 30W oleja - TU MATE DOKAZ ZE OLEJE SA MIESAT MOZU)/

Oil filter: VW full flow + new Amsoil BE90 bypass
Air Filter: Fram
Fuel filter: VW

Car is used mostly 90% highway and 10% city. Most trips are 65 miles one way. Fuel is mostly Fly'n J with 8oz of 2 cycle dino oil (Havoline TCW3) per 15 gallons. Fuel mileage is on the high side of 51mpg with best to date of 58 mpg (no A/C).

preklad : auto je pouzivane z 90% na dialniciach a 10% v meste. Vacsina ciest je 65mil = 104km jednym smerom. Palivo je prevazne Fly'n'J (to je nejaka ich lokalna znacka) s tym ze maník primiesava 8 unci 2taktneho oleja Havoline TCW3 - poznamka turba : nechapem preco toto robi, podla mna je to blbost. Fuel mileage je pocet mil najazdenych na galon paliva ; jeden galon je priblizne 3.7 litra, cize ked chlap robi 51mpg znamena to ze najazdi 51 mil = 82km na 3.7 litra cize ma spotrebu necelych 5litrov na 100km. Tato spotreba je BEZ klimatizacie.

no a teraz vysledky jeho rozboru:

Iron...............23
Chromium........1
Aluminum.........5
Copper............3
Lead...............3
Silicon.............9
Sodium............6
Molybdenum......311
Antimony..........2
Boron..............27
Magnesium.......172
Calcium...........2770
Phosphorus.......1577
Zinc..............1424

Fuel............. 0.7%
Soot............. 0.1%
Water (IR)...... < 0.1
VIS @ 100C ..... 11.9 cSt
TBN.............. 7.39
IR Oxidation.... 51
IR Nitration..... 17

CIZE MNOZSTVO PALIVA V OLEJI BOLO 0.7% PO NAJAZDENI 20.000MIL NA TOM OLEJI.

Dovolim si tvrdit ze 0.7% je velmi daleko od tebou udavanej tretiny co je 33.3% :) a teda ked uz rypem tak poriadne : na zaklade coho tvrdis ze tam bude tretina paliva? Na zaklade toho ako aj mechanici tvrdia ze treba pouzit hustejsi olej? Sorry, fakt len rypem.

Vidis ze to co si povedal je rovnaka kravina ako ked mechanici doporucuju hustejsi olej? Alebo ti mam ukazat vysledky MNOHYCH DALSICH ANALYZ POUZITEHO OLEJA?
Dalsie vysledky ktore ti ukazu ze tebou povedanych 33% paliva v oleji je totalna hovadina? Nech sa paci:

http://www.bobistheoilguy.com/.....ost1435967

golf 2005, olej a kilometre tam mas napisane, 0.8% paliva v oleji

http://www.bobistheoilguy.com/.....ost1498899

VW 2.0 TDI menej ako 1.0% paliva v oleji

http://www.bobistheoilguy.com/.....ost1414501

http://www.bobistheoilguy.com/.....ost1246341

nejaky strasny 7.3l diesel americky, Fuel % - <0.5 ... menej ako pol percenta.

http://www.bobistheoilguy.com/.....ost1624302

jeep liberty, 2.8crd ktory u nas najdes v jeepoch, chrysleroch a dodgoch: menej ako 0.5% paliva v oleji

http://www.bobistheoilguy.com/.....ost1631409

bmw 320d, zase pod pol percenta...

dalsie vysledky uz snad bez komentara :

http://www.bobistheoilguy.com/.....ost1717556

http://www.bobistheoilguy.com/.....ost1454339

http://www.bobistheoilguy.com/.....ost1732359

http://www.bobistheoilguy.com/.....ost1464694

http://www.bobistheoilguy.com/.....ost1813005

http://www.bobistheoilguy.com/.....ost1863352

http://www.bobistheoilguy.com/.....ost1858589

http://www.bobistheoilguy.com/.....ost1884422

http://www.bobistheoilguy.com/.....ost1889923


http://www.bobistheoilguy.com/.....Post587576

http://www.bobistheoilguy.com/.....ost1863998

Zahodme predsudky, ludia, podme hore ako dym z kadidla, ako ruske rakety... vzdelavajme sa aby sme nemuseli nastroje podavat. Ja vam tu nerozpravam veci KTORE SI MYSLIM ALEBO KTORE MI KAMARAT POVEDAL, ja vam tu predkladam jasne a neoddiskutovatelne technicke specifikacie vyrobcov, konkretne analyzy a vysledky rozborov firiem ktore sa tym zaoberaju.

Chapeme sa?

Ja netrepem len tak od pásu že v oleji je priblizne tretina paliva, ja vam jasne a presne ukazem ze je to menej ako priblizne percento. Vsetky vysledky su taketo, nenajdes ani jeden jediny kde by bolo desat percent nieto este tretina. A ked nahodou najdes, tak popri tych ostatnych vysledkoch to jasne znamena nieco oddrbane a nie normalnu situaciu, ze?

ciernemu co pises:

> Mám W - Passat r.v.2007 2.0 TDi103KW typ motora
> BKP,môj problém spočíva v tom ked chcem naštartovať po
> štarte bud hned zdochne alebo ide na 3,2 alebo 4 valce ale
> strašne sa chveje a kolíšú otačky toto celé trvá tak 10-15
> sekúnd a potom je všetko ok.

> Co myslis kam asi ide ta nespalena nafta? Ked sa toto
> opakuje dlhsie potom nemas ani predstavu aky "kvalitny"
> olej tam bude. Moze tam byt akykolvek synteticky olej ale
> 10W-40 je v takychto pripadoch lepsia.

odkial vies ze je tam nespalena nafta? Co ked ma chyteny vstrekovac a vsetko ide do prepadu? Odkial vies ze tam vobec ide nejaka nafta, co ked ma oddrbany kontakt na PD liste a vstrekovac sa vobec neotvara?

No a teraz najdolezitejsia vec : HADAM MI CLOVECE NECHCES POVEDAT, ZE DO 2.0TDI S DPF NALEJES 10W-40 OLEJ ALEBO AKYKOLVEK INY OLEJ CO NEMA VW507.00 NORMU ?!

VIES O TOM ZE TYMTO SPOSOBOM ZAKAZNIKOM LIKVIDUJES DPFko A MOTORU TYM VOBEC NEPOMOZES? Myslis si ze po naliati 10w-40 olejov zacne ten kuckajuci motor chodit uplne v pohode? Ziadny olej co je 10w-40 nema normu 507.00 a teda nesmie ist do tohoto motora. A aj kvoli turbu ktore potrebuje co najrychlejsi nastup mazania prave v zime, takze z hladiska turba samotneho su oleje 0w-xx idealne...

Chlapi kurrrrwa to snad ani nemozete mysliet vazne. Servisaci profesionali z praxe... normalne sa zacinam bat dat niekomu moje auto !!!

normalne sa dakedy cudujem ako je mozne ze niekto zo zakaznikov este neprisiel tymto nasim superservisakom podakovat francuzskym klucom po hlave...
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (474)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16277
Nabehané: 25 dní 17 hod 5 min
PríspevokZaslal: 15.07.2010 16:22   
vies preco DPF auta vyzaduju trosicku lepsie oleje ako tie co maju viskozitu 10w-40 ?

ked neverite mne, tak napriklad tuto by ste mohli nieco podchytit:


http://www.castrol.com/castrol.....Id=7041328
Citovať
YxoYpsilono
Obľúbený člen - Bawo (98)
Založený: 14 august 2008
Príspevky: 2985
Nabehané: 4 dní 9 hod 10 min
PríspevokZaslal: 15.07.2010 16:30   
TURBO:

len detail.. olej v motore urcite nezohrejes ani za desat minut v lete - nieto este v zime.

Kto ma teplomer oleja v kchare moze potvrdit.
Citovať
peto103
Povedomá tvár - Favorito (23)
Založený: 28 jún 2007
Príspevky: 1073
Nabehané: 1 dní 20 hod 27 min
PríspevokZaslal: 15.07.2010 16:48   
nezohreje sa olej zhruba po 15 minutach? (v lete myslim)

minule som niekde čítal, že až po tomto čase možete motoru poriadne nakladať a nepraskne mu hlava
Citovať
Odpovedať Nová téma
12345678910>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva