Prečo mám rád staré autá

odkazy, linky, videá na tému auto-moto

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> z hľadiska nejakej kultúrnej a zberateľskej hodnoty je zaujímavá akurát Š 1000/1100MB a Š 110R Coupé


S1100MBX. To X je velmi dolezite. Dvojdverak. Vraj je zachovalych sest kusov. Vyrobili tusim 1111.
jergusd
Príspevky: 959
Dátum registrácie: 30.06.2012 18:16
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Prečo mám rád staré autá

Príspevok od používateľa jergusd »

Acon napísal:preto, že na rozdiel od dnešných malo každé originálny design a nikdy sa nepodobalo na nič iné. Žijem v úplne nesprávnej dobe Obrázok
Toto je obchod v ktorom si ja dokážem vybrať takmer čokoľvek
http://www.thegallerybrummen.nl/en_EN/a ... tails.html
tá galéra je krásna tam by som sa určite išiel pozrieť raz ,,, najviac ma oslovilo ISO Grifo
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

To ISO píše Obrázok úžasne krásne auto s neskutočným sexepílom
mp3turbo napísal:...
S1100MBX. To X je velmi dolezite. Dvojdverak. Vraj je zachovalych sest kusov. Vyrobili tusim 1111.
Ano, sú kusy, ktoré sa nedostali do sériovky a tie majú samozrejme inú zberateľskú a historickú hodnotu. Ja som myslel sériovky
jergusd
Príspevky: 959
Dátum registrácie: 30.06.2012 18:16
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusd »

mať tak kufrík plný tých fialových papierov tak by som určite uvažoval o Ise na ktorom by som sa vozil raz za čas pre radosť na zrazy a podobné akcie - bohvie aká tam bude zberateľská cena
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Do takého stavu reštauroval jeden kamarát RangeRover Classic. Len renovácia + nový motor stála vyše 1mil Kč + kúpa samotného auta za cca 120 000Kč a to sú ND bežne dostupné za veľmi priaznivé ceny a nič nebolo treba vyrábať. Toto typujem, že len renovácia vyšla na 2oj násobok.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

tie co hovorim ja su uplne seriovky - skoda 1100mbx, proste dvojdverova skoda 1000/1100.

Bolo ich vyrobenych 1111 kusov ak si pamatam dobre. Najviac ma serie ze jednu sme mali aj my v rodine, moj foter mal S1000MB klasicku stvordverou a stryko mal 1100vku MBX. Rozpadla sa od hrdze.

Tento rok bol tyzden inzerat priamo na tejto sajte - v Cechach sa predavalo TORZO z karoserie, strasne chytene hrdzou, nic viac. Ziadny motor, ziadna technika, iba papiere. 169.000Kc bola cenovka, ako hovorim predane za menej ako tyzden.

Zaujimave.

http://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_1000_MB
http://www.skodateam.cz/Skoda_1100_MBX

https://www.google.sk/search?q=Skoda+11 ... 00&bih=961

http://www.oldtimeranonce.cz/modules/in ... s-1000-mbx
http://www.skoda-mbx.com/
http://www.eurooldtimers.com/cze/galeri ... hp?id=2603
http://www.eurooldtimers.com/cze/inzera ... 0-mbx.html

atd, atd, proste bolo to seriove auto. Maloseriove ale seriove, ziadna kusovka. Bolo to neskutocne krasne vozitko na tu dobu, ked som bol 5rocny tak sa to nase uplne rozpadlo od hrzde a to uz prisla doba Favoritov. Inak technika isla, este desat rokov bol z motoru, naprav a prevodovky cez redukciu malotraktor na dedine...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

jergusd
Príspevky: 959
Dátum registrácie: 30.06.2012 18:16
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusd »

mne učarovala aj švajčiarska značka monteverdi ak si ešte pamätáte nemecký film o autách "únos áut" krásne a jedinečné autá aj som sa snažil zohnať nejaký kus ale za tú cenu by mi to nestálo jednak by bolo náhradné súčiastky priam nemožné zohnať myslím že raz som zahliadol na mobile.de čírou náhodou Monteverdi 375S ale cena v tip top stave cca 200 tisíc eur :/
jonathan104
Príspevky: 2733
Dátum registrácie: 22.02.2011 20:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jonathan104 »

aj tajné preteky bol squlý film-kultový.
Bambína, prvá lekce Italské školy, nezajíma ma co je zamnou a odtrhol vnútorný späťak na ferrari. :40bd:
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Monteverdy podobne ako to ISO, Fiat Dino a pod boli v tej dobe už na pohľad dravci a veľmi podobné autá. Ten desig aj mne veľmi imponuje, No všetko sú to drahé kúsky.
Ale ak by som bol "zavodou" doprial by som si dvojičky spolu s Monteverdi Safari
jergusd
Príspevky: 959
Dátum registrácie: 30.06.2012 18:16
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

:)

Príspevok od používateľa jergusd »

ale aby som neukrivdil aj v československu sa vyrábali niektoré zaujímavé automobily ako Tatra T613 ale mne osobne zaimponoval model až po prevrate vyrábaný T613 Mi Long Electronic ale ako všetkých áut ktoré ma zaujímajú je aj týchto Longov žalostne málo skúšal som aj na Tatra Klube ale takisto neviem aký úspech som v mojom hľadaní nezožal a keďže by to bolo ultra víkendové vozítko stačilo by mi ju dať do pôvodného stavu ale to sú zasa len moje sny plány a túžby no možno raz sa na mňa Šťastena usmeje :-\
jonathan104
Príspevky: 2733
Dátum registrácie: 22.02.2011 20:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jonathan104 »

a čo tak tatraplán? spomínate si?

[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... an_z01.JPG[/img]
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Za mňa je top T603. Nie, že by 613 nebola pekná ale už nebola tak originálna. 603 je designovka ako sviňa. Dá sa povedať, že v tom období ojedinely zjav medzi sériovo vyrábanými autami.
Ale problém vidím v jazdných vlastnostiach pre denné používanie. Žial, aj keď sme z nášho pohľadu v 70-80 rokoch vyrábali pár skvostov, vyspelí svet sa v tom čase vozil na autách, ktoré boli technicky o 100ročie vpredu.
jonathan104
Príspevky: 2733
Dátum registrácie: 22.02.2011 20:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jonathan104 »

v hentakom drevenom som nikdy nesedel, ale sedel som v replike bugati, na 500míľ Slovenských a dovolil mi popridávať na plyn. Skoro som prežil organizmus.

T603 - obrovský vnútorný priestor, jazdné vlastnosti bez zaťaženia úplne naH2O, ten ľahký predok podfuko a plávalo to neuveriteľne a zdné kolieska ťahalo k sebe ako na T111.
Ísť na tom ešte aj po snehu bol horor.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Na naše vtedajšie pomery tie jazdné vlastnosti nikto neriešil a dokonca boli považované za skvelé. Popri iných autách to bolo rýchle,premávka skoro žiadna, takže sa s tým veľmi dobre predbiehalo a bolo to široko-ďaleko najpohodlnejšie auto. Pre tú dobu magickú 130ku to dosahovalo bežne, radary neboli, tankovalo sa za štátne... zlaté časy. No treba uznať, že zvuk tej V8 je nádherný dodnes.

Návrat na "Na pobavenie ;-)"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: db69, Google [Bot] a 7 neregistrovaných