prechod z 5W30 na 0W40

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

fatal1ty666
Príspevky: 76
Dátum registrácie: 08.03.2009 14:32
Zdieľať na Facebook

prechod z 5W30 na 0W40

Príspevok od používateľa fatal1ty666 »

Dobry den do motora Z20NET chcem zmenit olej doteraz tam bol davany 5W30 castrol chcem prejst na 0W40 mobil o znacky oleja nejde len ma zaujima ci tou zmenou motoru neublizim samozrejme ze oba oleje splnuju normy predpisane vyrobcom dakujem za odpoved
pidizvi
Príspevky: 3414
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

neublizis, motoru je to tak jedno. Ale tvojej penazenke si povedal, naco je to dobre?
fatal1ty666
Príspevky: 76
Dátum registrácie: 08.03.2009 14:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fatal1ty666 »

cennovy rozdiel tam nieje taky velky zas aby som to musel penazenke vysvetlovat ... tak neviem ci je motoru jedno aky olej ma v sebe ide mi oto ze som pocul ze pri zmenach viskozit sa moze zacat "cistit" karbon v motore a ten sajrajt upcha sitka kanaliky atd a moze sa domrdat motor .... ale podla mojho nazoru toto sa moze stat skvor ak auto jazdilo dlhsiu dobu na mineralny olej a zrazu sa da doneho plna syntetika ale tak to len tak nahlas uvazujem kazdopadne by som bol rad ak by mi to niekto objasnil ako to vlastne je
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Možeš to urobiť bez obáv
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

fatal1ty666 napísal:....ze som pocul ze pri zmenach viskozit sa moze zacat "cistit" karbon v motore a ten sajrajt upcha sitka kanaliky atd a moze sa domrdat motor .... ale podla mojho nazoru toto sa moze stat skvor ak auto jazdilo dlhsiu dobu na mineralny olej a zrazu sa da doneho plna syntetika ...
Tak tak, no minerálne oleje skončili tak před 20-25rokmi a to myslím už v aute nikto nemá ;-)Ak teda nemá veterána. Viskozita s tým naozaj nič nemá.
Takže sa pripájam - bez obáv a dodávam - načo? Pre naše klimatické podmienky je 5W30 akurát.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Čím nižšie je prvé číslo tým má olej nižší bod tuhnutia, 5W stačí v pohode na mrazy -30°C, niektoré značky dokonca uvádzajú -35°C
Dať ho tam môžeš, ale môže sa stať že pri vyššej záťaži bude miznúť
Oleje 10W mávajú bod tuhnutia okolo -20 až -25°C , trebárs Total QUARTZ 7000 10W-40 uvádza -24°C

V príručke môjho auta je písaný ako preferovaný olej 5W30
Ale v prípade že sa vozidlo využíva pri vyššej záťaži, či v oblastiach kde sú vysoké teploty, výrobca odporúča použitie olejov 10W30, 10W40, 20W40,či 20W50

Mne z toho v preklade vychádza že tými "riedkými" olejmi by som mohol dokonca motoru uškodiť, pretože pri vysokej záťaži (povedzme pravidelné ťahanie ťažkého vozíka, letné horúčavy 30-35°C v tieni) už tieto oleje nemusia zabezpečiť dokonalé mazanie motora

PS: Drahší neznamená automaticky lepší :3020:
fatal1ty666
Príspevky: 76
Dátum registrácie: 08.03.2009 14:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fatal1ty666 »

Ivko miznut urcite nebude ak nemizne 5W30 tak nebude ani 0W40
ak ma pamät neklame v skole sme preberali oleje ako take aditiva vnich atd a ta 40 znamena viskozitu za tepla ktora sa udava uz teraz si nespomeniem presne proste su to nejake jednotky cerpatelnosti a teda pri prevadzkovej teplote 100 stupnou bude olej 0W40 hustejsi ako 5W30 (aj ked nie ovela) a naopak pri napr. -20 bude zase 0W40 redsi ako 5W30 a teda sa nema kedy stratit lebo studeny motor ktory ma -20 asi nikto nebude hnat......olej tam tento idem dat preto lebo mi doma ostalo z predchadzajuceho auta 6 lit. a je to skoda nevyuzit ....dik za odpovede len som si potreboval svoje domienky potvrdit od ludi s praxou.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

spodné číslo je skrátka o tom jako rýchlo to bude mazať vršok motora při studenom štarte. 0 je skrátka tekutejšia jako 5. V našich podmienkach je to naozaj jedno. 0 sa naozaj može strácať skor a skúsenosti sú také, že sa aj stráca
fatal1ty666
Príspevky: 76
Dátum registrácie: 08.03.2009 14:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fatal1ty666 »

stracat sa moze skvor ale iba do tej doby dokial sa olej ohreje potom uz je 0 hustejsia ako 5 samozrejme bavime sa stale o 0W40 a 5W30
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

rob ako myslíš
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

o čom tu píšete poniektorí... Olej 5W - 30 je zločin voči autu a nie olej.
Bod tuhnutia oleja, alebo jeho štartovateľnosť pri mínus neviemkoľko, to predsa nie je podstatné - podstatné je, že pri studenom štarte (a u nás, kto by to povedal, sú aj zimy) je olej 0 tekutejší ako olej 5 pri KAŽDEJ teplote, nielen pri mínus 35... On je, koťuha, redší aj pri mínus 5, aj pri 0 aj pri 5 stupňoch. Pri zohriatom motore je ale situácia pri 0W - 40 presne opačná - tu je už ten olej HUSTEJŠÍ než 5W - 30. Prečo?
Druhé číslo znamená, ako sa olej správa pri vysokých teplotách. Čím vyššie číslo, tým lepšie. Lenže sa nemyslí vysoká teplota VONKU, ale zaťaženie a teplota MOTORA, chlapci!! Toto ste fakt nevedeli?
Dávať do motora 5W-30 lebo "to stačí" to je taký argument, ako že gumy ling long sú vlastne v pohode, lebo "však to stačí".
Z uvedeného myslím že jasne vyplýva, že olej 0W-40 je od oleja 5W-30 lepší aj pri studenom štarte, aj pri zohriatom motore.

Mimochodom, pri 100 stupňoch má olej 40 o 50% vyššiu viskozitu ako olej 30. Olej 50 má pri 100 stupňooh dokonca o 100% vyššiu viskozitu ako olej 30. Pri teplotách nad 100 stupňov (zistite si, na aké teploty sa hreje olej v motore, nie len v olejovej vani), máte v motore namiesto oleja len ofarbenú mastnú vodu.
Ale kľudne vášmu motoru vysvetlite, že olej 30 mu "stačí", lebo je o pol eura na liter drahší - ak vôbec.

Ty kokso, kúpiť auto na Slovenku, to je ako ruská ruleta, ale s piatimi nábojmi v bubienku.

PS: Olej Mobil 0W - 50 som používal do troch posledných áut. Spolu mám tie autá presne 20 rokov (12+7+1).
Ani jedno auto ten "riedky olej" nežerie. Ale stojí katastrofálnych 10 či 11 eur na liter, no hrozné :40bd:
Naposledy upravil/-a jergusko v 19.12.2014 01:23, upravené celkom 1 krát.
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

...pre tých, ktorí už už idú napísať "výrobca doporučuje a výrobca najlepšie vie, bla blaa blaaa..." len toľkoto:
1.) Výrobcovia áut vymysleli už toľko sprostostí, že vymenovať z nich len jedno percento presahuje možnosti tohoto fóra. Z posledných bonbónikov spomeňme také DPF alebo LL olej...
2.) Z právneho hľadiska je životnosť auta 150 000 km alebo 6 rokov - čo sa skôr dosiahne. A toľko prežije ten váš motor aj s trapným 5W - 30. A čo bude potom, na to výrobca serie, však keď ten motor rýchlo odíde, rýchlo si aj kúpite druhé auto.
3.) Dajte si do auta čo chcete, ale píšte len keď ste si istí, že to, čo píšete, nie je kravina :3035:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Každopádne treba ale zobrať do úvahy že niekedy sú požiadavky na druh oleja oprávnené a ozaj by som varoval pred tým aby sa nebrali do úvahy.Jedna taká je použitie predpísaného druhu u motorov PD kde vlastne pre určitú špecifickú vlastnosť motora ktorú iné motory nepoznajú, tu vznikol úplne nový olej v podstate pre tento fakt.
Druhá vec,je DPF.Aj perfektne pracujúci systém DPF/FAP ktorý sa vie sadzí zbaviť úplne krásne má ale vlastnosť ktorá po čase spôsobí jeho smrť.To je popolček ktorý pomaly znefunkčnuje prechonosť filtra,opakujem,aj keď sa perfektne sadzí zbaví.Koľko popolčeka sa mnohoročnou prácou,resp napr po 100cykloch uloží je velmi ovplyvnené aj prímesami a obsahom rôznych chemických zložiek ktorých sa filter zbaviť nevie.Po kolapse turba ked sa napr velké množstvo oleja dostane jednorazove do filtra,kupodivu filter nezničí a správne fungujúci systém sa ho zbaví a vyčistí.S tým mám aj vlastnú skúsenosť že to dokáže aj v prípade ak to vyzerá na jasnú smrť systému lebo tam vletelo 2/3 lt oleja.
Ale ludia často použijú kadečo,prídavky do palív,vlastné alchýmie a nič sa nedeje iba zdanlivo.
Jergusko má v jednom nespochybnitelnú pravdu,ak niet k niečomu znalosť,je lepšie sa poradiť než svojhlavo robiť kraviny.Aj keď sa to často nezdá,ani jedna neostáva bez trestu.Technika neomilostuje,za hlúposti trestá
Pozn.ktorú sa oplatí pamätať...
Ak po pofidérnom čistení filtra vám zresetujú na 0 obsah popolčeka,z veľkou pravdepodobnostou vám začnú problémy ktoré si budete dlho pamätať.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

jergusko napísal:...pre tých, ktorí už už idú napísať "výrobca doporučuje a výrobca najlepšie vie, bla blaa blaaa..."
Tie doporučenia výrobcov by som nepodceňoval. To, že sú tlačený do systémov jako DPF, EGR a pod, tomu by sa radi vyhli aj výrobcovia. Pokial ide o náplne a pod, tak každý výrobca svoje výrobky dlhodobo testuje (sám som sa na podobnom zúčastnil aj keď na nákladiakoch) a doporučenia sú akési optimum zohľadňujúce celý rad aspektov. Aj také oleje LL. Len vždy třeba vedieť kto a za akých podmienok ich má používať.
Pre mňa je LL skvelá volba inak by som musel stáť v servise každý druhý mesiac. No do súkromného auta to samozrejme nedám kdeže spraví tak 15t ročne. Ale ak služobne jazdím 5-6000mesačne. Výrobca nie je blbec.
Že može byť 0W40 lepšia alternatíva nepopieram, rovnako jako je možné pre auto aj v iných ohľadoch spraviť viac jako doporučuje výrobca, no z hľadiska životnosti a prevádzkových nákladov to nemá zmysel.Je to viac o dobrom pocite.
Lebo takto sa spýtam:
- koľko vydrží motor s 0W40?
- koľko s 5W30?
a sme doma ;-)
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Nechcem zakladať novú tému

a preto zadam do tejto témy podotazku

či je LOW-SAPS olej označovany ako C3 podľa ACEA

lepší ako olej splňajuci vykonnostnú normu ACEA A3-B4

a aky olej preferovať pre použitie v benzínových motoroch

može tam isť aj spomínany LOW-SAPS ??

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných